کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ تورم در آبان‌ماه به 7.5 درصد رسید


کد خبر : ۳۰۵۰۹دوشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸:۴۷۱۶۱۸ بازدید

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در 12 ماهه منتهی به آبان، نسبت به دوره مشابه سال قبل 7.5 درصد رشد داشت و نسبت به ...

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در 12 ماهه منتهی به آبان، نسبت به دوره مشابه سال قبل 7.5 درصد رشد داشت و نسبت به همین دوره در مهرماه سال ۱۳۹۵، معادل ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس جدید‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در آبانماه امسال به عدد ۲۳۳.۶ رسیده که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) ۶.۱ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل که ۶.۶ درصد بوده، ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل(نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماهه منتهی به آبانماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۵ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهرماه سال ۱۳۹۵ که ۷.۹ درصد بوده، ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۷۱.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۶۹.۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۳ درصد افزایش داشته است و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۶.۷ درصد است.  

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماهه منتهی به آبان‌ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهرماه امسال که ۶.۸ درصد بوده، بدون تغییر باقی مانده است.

در عین حال، شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در آبان ماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۰.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۲ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۷.۸ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مهرماه امسال که ۸.۴ درصد بوده، ۰.۶ درصد کاهش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها