کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جنوب موصل به طور کامل آزاد شد


کد خبر : ۳۰۴۱۷شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۲۴۴۶ بازدید

فرمانده کل پلیس فدرال عراق اعلام کرد که با آزادی ۱۸۵۰ کیلومتر مربع، تمامی محور جنوبی استان نینوا به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

فرمانده کل پلیس فدرال عراق اعلام کرد که با آزادی ۱۸۵۰ کیلومتر مربع، تمامی محور جنوبی استان نینوا به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

سرلشگر «شاکر جودت» فرمانده کل پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محور جنوبی عملیات آزادسازی موصل به طور کامل آزاد شده است و نیروهای پلیس فدرال آماده صدور دستور برای ورود به موصل و آزادی فرودگاه شهر و پایگاه نظامی «الغزلانی» هستند.

به نوشته السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: ۱۰۸۱۵ خانواده و ۱۱۱۶۸ نفر از دست داعش خلاص شده‌اند و و بالغ بر ۱۸۵۰ کیلومتر مربع نیز آزاد شده و نیروهای پلیس فدرال به نزدیکی شهر موصل رسیده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: تلاش می‌کنیم تا در مناطق آزاد شده مدارس و مراکز پلیس را برپا کنیم و ایستگاههای آب‌رسانی و برق را دوباره راه‌اندازی کرده و زیرساخت‌ها را بهبود ببخشیم.
به گفته فرماندده پلیس فدرال عراق، در عملیات محور جنوب که از القیاره تا نزدکی فرودگاه موصل را در بر می‌گرفت ۹۵۱ تروریست داعشی کشته و ۲۶۹ خودروی بمب‌گذاری شده و مجهز منهدم شده است.

عملیات آزادسازی موصل پس از ماه‌ها کشمکش و اختلافات و رایزنی‌های سیاسی ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه (۲۶ مهر ۱۳۹۵) با دستور مستقیم «حیدر العبادی» به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراق آغاز شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها