کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد

تعویض نامناسب رینگ و اثرات منفی آن بر خودرو

کدخبر:۳۰۳۷۶جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۳۳۶۲۷۹ بازدید

علاقه به داشتن خودرو اسپرت و زیبا در دل بسیاری از مردم، به‌خصوص جوانان همیشه وجود دارد. این قشر برای اینکه بتوانند نیاز خود را برطرف کنند بر ...

تعویض رینگ و اثرات آن بر خودرو

علاقه به داشتن خودرو اسپرت و زیبا در دل بسیاری از مردم، به‌خصوص جوانان همیشه وجود دارد. این قشر برای اینکه بتوانند نیاز خود را برطرف کنند بر روی خودرو خود عملیات مختلفی را انجام می‌دهند که ابتدایی‌ترین آن تعویض رینگ و البته لاستیک است. رینگ‌های موجود در بازار با ابعاد و شمایل متفاوتی وجود دارند و همچنین کیفیت آن‌ها نیز متفاوت است. همه ما زمانی که می‌خواهیم یک دست رینگ برای خودرو خود بخریم فقط به شکل ظاهری آن توجه می‌کنیم. اما توجه به سایر جزییات رینگ نیز بسیار ضروری است. انتخاب یک رینگ برای خودرو شما اگر به‌طور صحیح انجام شود، آسیبی وسیله نقلیه شما را تهدید نخواهد کرد، ولی انتخاب ناآگاهانه سبب میشود به خودرو شما به‌خصوص سیستم تعلیق آن آسیب جدی وارد شود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از چرخان، در کشور ما به‌دلیل ورود محصولات بی‌کیفیت چینی، دست فروشندگان و خریداران برای انتخاب یک محصول با آلیاژ بی‌کیفیت بسیار باز است. کارخانه‌های خودروسازی عموما به طور استاندارد، رینگ های فولادی روی خودرو نصب می‌کنند و بعضی دیگر از این شرکت‌ها برای محصول خود رینگ اسپرت با آلیاژ آلومینیومی را انتخاب می‌نمایند. آلومینیوم به‌دلیل سبکی، نمای خاص و شکل پذیری، بهترین گزینه برای یک رینگ خوب است، اما همه این آلیاژها استحکام لازم را برای مقابله با ناهمواری‌ها و چالش‌های پیش روی خودرو شما ندارند. جدیدا بعضی از شرکت‌های بزرگ دنیا آلیاز جدیدی را جایگزین آلومینیوم کرده‌اند ولی ما در ایران برای خودروهای داخلی، فقط گزینه آلومینیوم را ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پیش روی خود داریم. به طور کلی رینگ‌ها به‌صورت چند تکه و یک تکه ساخته میشوند که به عیقده نگارنده انتخاب رینگ‌های یک تکه منطقی تر است. خرید رینگ‌های بی‌کیفیت چند تکه به دلیل عدم مونتاژ درست میتواند باعث بروز حوادث ناگوار شوند.

برای انتخاب سایز یک رینگ مناسب، بهترین ابعاد همان اندازه استانداردی است که شرکت سازنده برای رینگ فابریک خودرو شما در نظر گرفته است. معمولا فروشندگان رینگ، استفاد از رینگ بیش از ۲ سایز بزرگتر را توصیه نمی‌کنند، ولی عده‌ای از فروشندگان انتخاب را به‌عهده خریدار می‌گذارند و خریدار نیز بدون داشتن اطلاعات کافی رینگ بزرگتر را برای خودرو خود انتخاب می‌کند. ابعاد استاندارد رینگ یا قطر آن(به واحد اینچ) در دفترچه هر خودرو آمده اما با نگاهی به تایرها نیز میتوان آن را دریافت. اگر فرض کنید روی تایر نوشته شده ۱۸۵ – ۶۵R16 بدین معناست که شما با یک تایر رادیال (R) سایز ۱۶ که روی یک رینگ به قطر ۱۶ اینچ نصب شده روبه رو هستید. 

عدد ۱۸۵ هم نشانگر پهنای لاستیک است. شما می‌توانید با انتخاب رینگ یک سایز بزرگتر و لاستیک پهن مناسب آن علاوه بر زیبایی، هندلینگ خودرو را به‌خاطر چسبندگی بهتر به‌زمین بهبود ببخشید، اما اگر اندازه بزرگتری انتخاب کنید سبب فشار آمدن به بخش‌های مختلف خودرو از جمله سیستم تعلیق، تایرها، رینگ و سایر اجزای خودرو خواهد شد. انتخاب رینگ بزرگ برای خودروهای وبژه مسابقات انجام می‌شود و برای خودرهای شهری این انتخاب مناسب نخواهد بود. رینگ‌های اسپرت در بازار درجه‌بندی‌های مختلفی دارند. رینگ های اسپرت درجه یک غالباً ساخت کشورهای ایتالیا، انگلیس، ژاپن و آمریکا هستند.

بسیاری از مردم اعتقاد دارند رینگ‌های بزرگتر شتاب و سرعت خودرو را بهبود می‌بخشند، اما این عقیده بسیار اشتباه است و گاهی نتیجه کاملا معکوس دارد. اگر اندازه غیراستاندارد و بیش از حد بزرگ، برای رینگ و تایرها انتخاب کنید و تایرها آج مناسبی هم نداشته باشند، علاوه بر اینکه از شتاب و سرعت خودرو کاسته خواهد شد،  مصرف سوخت و آلایندگی نیز افزایش می یابد. حال اگر خودرو شما در خیابان‌های پر از دست‌انداز تهران با رینگ بزرگ و تایرهای بدون آج تردد کند، بدون شک باید با جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو خود خداحافظی کنید!!! 

طبق آزمایشی که بر روی یک خودروی Civic انجام گرفت، این خودرو با رینگ استاندارد ۱۴ اینچی و وزنی برابر ۳۴ پوند توانست حدود ۱۱۳.۵ اسب بخار داشته باشد، اما با رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی که وزنی برابر۴۳ پوند داشتند، اسب بخاری برابر با ۱۰۷.۹ بدست آمد، این آزمایش تمام تفکرات را به‌چالش می‌کشد.

انتخاب یک رینگ مناسب برای خودرو، باعث افزایش عملکرد خودرو می‌شود اما اگر این انتخاب مناسب نباشد هزینه جانی و مالی جبران ناپذیری به‌همراه خواهد داشت. رینگ و لاستیک از جمله اجزای اصلی خودرو هستند که به‌طور مستقیم با جان افراد داخل کابین سر و کار دارند و خودرو بر روی آنها حرکت می‌کند که کوچکترین آسیب این عضو باعث انحراف خودرو می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید رینگ و لاستیک جدید برای ماشین خود را دارید، با فروشنگان حرفه ای مشورت کنید.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

امیرجون: 1395/8/2813:32:38،
33
9
راسته میگن رینگ الومینیومی تو ضربه ها مقاومت نداره و چون خشکه میشکنه؟؟؟یا فقط بعضیاش اینجوریه؟؟؟
تجربه: 1395/8/2821:19:51،
26
8
ضرباتی که از سوی لاستیک به رینگ منتقل میشه نه
ولی اگه ضربه مستقیما از به خود رینگ وارد بشه احتمال شکستنش زیاده برای خود من پیش اومده که چرخ افتاد داخل چاله و به لبه رینک ضربه خورد و رینگ به فنا رفت
بهادری: 1395/8/2822:51:44،
25
8
کلا ما تو مجموعه ای از نامنظم ها زندگی میکنیم
کیانی: 1395/8/2905:37:08،
8
12
مطلب بسیار مهم در تعویض رینگ استاندارد که در این مقاله فراموش شده اینکه رینگ جدید باید حداکثر نیم سانت ofset ان بیشتر از قبلی باشد به عبارت ساده فقط نیم سانت از رینگ قبلی بیرون تر باشد و الا تعلیق وترمز و جلوبندی و لاستیک را داغون میکند
محمد: 1395/8/2813:35:53،
81
8
فروشنده ها الان فقط دنبال پر کردن جیب خودشونن، مشاوره ی درستی نمیتونن بدن
sina: 1395/8/2814:55:23،
28
7
مگه کسی توی ایران سواد لازم رو داره؟ توی هر شغلی همه فقط دنبال پولن، به جز شغلهای سطح پایین که افرادی که توشن با جون کندن دارن نون در میارن ولی اونها هم سوادشون کمه، هرکی اندک سوادی داشته از اینجا رفته اونایی هم که پول نداشتن به خاک سیاه نشستن توی خونه
جمال: 1395/8/2815:14:07،
22
8
بخوان مشاوره هم بدن نمیتونن. چون دانشی ندارن. البته همه جا همین شکلیه
کوکی: 1395/8/2815:27:48،
14
10
وقتی خلاقیت و محاسبات تو تولیدات لگن های داخلی نباشه و همچنان ماشین رو با رینگ ۳۰ سال پیشش تولید میکنن آخرش همین میشه دیگه.الان ماشین های خارجی رو میبینی همشون رینگ های بسیار زیبا دارن.
عادل: 1395/8/2813:36:55،
64
8
ما که نفهمیدیم چی شد فقط جنبه نصیحت داشت ولی یه بچه هم میفهمه هرچی وزن رینگ و لاستیک بیشتر باشه باعث افت شتاب و ترمزگیری میشه
ایرانی اصیل: 1395/8/2814:16:34،
29
7
چندروز قبل یک فیلم مستند در مورد ساخت رینگ درامریکا رو میدیدم واقعا آدم لذت میبرد از دقت ،ظرافت،انتخاب آلیاژ،تکنولوژی بکار رفته وخلاصه همه مراحل ساختش.بی دلیل نیست که بر اقتصاد جهان حاکم شده
خخخ: 1395/8/2823:09:29،
6
38
غرب زده اصیل بهتره
معین: 1395/8/2815:20:49،
14
7
خب حداقل یه مطلب کامل بزارید... بگو چ مارک لاستیکی بگیریم... رینگ چ برندی... باد نیتروژن چ تاثیری داره...رینگ غیر استاندارد چرا سیستم تعلیقو تخریب میکنه؟!
ایرانجیب تو دیگ چرا
مهدی: 1395/8/2815:51:00،
13
9
برا ال90 205/60/15 هانکوک عاليه انداختم جفتی 500 خیلی خوب شده بخصوص چسبندگيش البته رينگ 16 خوشگل تره
محسن: 1395/8/2816:12:23،
15
8
اگه استاندارد باشه ماشين عملكردش هم بهتر ميشه من ٢٠٦اس دي ٨٩دارم الان ٥ ساله رينگ تورنادو فرانسه و لاستيك هانكوك كره ٢٠٥ انداختم الان ٥ساله هيچ مشكلي نداشته عالي هم شده مصرف هم پايين اومده بدليل وزن سبك رينگ
سان: 1395/8/2816:28:40،
11
12
دوستان به نظرتون رینگ و لاستیک مناسب برای پژو پارس lx چیه؟مد نظرم رینگ یه سایز بالاتر از فابریک کارخونست؟نظرتون چیه؟ممنون
اسپرتی: 1395/8/2823:38:44،
16
8
رینگش همان رینگی که کارخانه زیرش انداخته ولی لاستیک حتما205باشد.توایرانی ها یزدتایر وخارجی ها کره ای ودیگرمارکهای معتبر
Saeed: 1395/8/2819:35:17،
15
25
تا جایی که من میدونم اسب بخار، واحد توان موتور هست و عوض کردن رینگ به هیچ وجه تغییری روی اون نداره.
اگر اشتباه می کنم لطفا بگید.
mm: 1395/8/2821:18:21،
6
8
منظورش توان خروجی ن توان متور
ممد: 1395/8/2911:01:13،
9
6
داداچ توان خروجی مهمه دقت کن
فرشاد: 1395/8/2820:48:21،
8
5
قوانین فیزیکُ به چالش نکشید هرچی وزن بره بالاتر خوب مسلماً موتور خودرو تحت فشار بیشتری قرار میگیره و از توانش کم میشه دیگه
علیرضا: 1395/8/2820:51:33،
13
8
درست میفرمایین اسب بخار توان خروجی یک موتور است و با افزایش سایز لاستیک گشتاور ماشین کم میشه
محسن١٢٨: 1395/8/2821:16:54،
14
13
هر ماشيني كه رينك اسپرت داشت مطمئن باشيد دور رنك است بنابراين مواظب خريد باشيد
آرش66: 1395/8/2908:49:49،
15
12
انصافن بیشتر خودروها با رینگ فابریک خود (فولادی معمولی) زیباتر و دلنشین تر هستند تا رینگ های آلومینیمی پهن و بیرون زده که نمای خودرو را بسیار زشت و بدترکیب می کنند.
بهزاد: 1395/8/2912:28:16،
6
5
اینا همش شامل ماشینهای ایرانی میشع..
amir: 1395/8/2918:06:56،
9
4
سلام دوستان رینگ آلومینیوم فقط اروند چرخ رفسنجان بگیرید عالی من برای سمند و ال90 و پراید گرفتم آلی و استاندارد میباشد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا