کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

سایه‌روشن توقف تولید خودروها در ایران

کدخبر:۳۰۳۰۴چهارشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۵۰۱۹۴۶ بازدید

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی با بیان اینکه توقف آنی برخی خودروهای در چرخه تولید امکان‌پذیر نیست؛ گفت: مردم منتظر تولید ...

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی با بیان اینکه توقف آنی برخی خودروهای در چرخه تولید امکان‌پذیر نیست؛ گفت: مردم منتظر تولید خودروهای جدید از سوی خودروسازان هستند.

شهرام آزادی در گفتگو با مهر در خصوص شرایط جایگزنی خودروهای جدید گفت: از منظر  قوانین و مقررات و استاندارد های داخلی، برخی خودروهایی که اکنون مردم انتظار توقف تولیدشان را دارند، تمامی استانداردهای لازم را کسب کرده‌اند و منعی برای ادامه تولید این خودروها وجود ندارد، البته امکان تقویت و کسب استانداردهای بیشتر هم ممکن است و تصمیم‌گیری بر روی این موضوع، به شرایط بازار و سیاست‌های مدیران ارشد خودروسازان برمی‌گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: البته مردم ما از خودروسازان انتظار به حقی در خصوص تولید خودروهای جدید دارند، اما تنوع تولید و کیفیت برای مردم مهم است، بر این اساس تغییراتی که در پلتفرم خودرو اتفاق می‌افتد، باید متناسب با امکانات و استانداردهای روز دنیا باشد؛ در عین حال در خودروهای گروه ایکس۱۰۰ باتوجه به تغییرات صورت گرفته در پلتفرم، اتفاق خوبی رخ داده؛ اما مردم تغییر ظاهری چندان زیادی در این خانواده مشاهده نکردند و گمان می‌کنند که در خودرو تغییر چندانی به وجود نیامده است؛ در صورتی که از لحاظ مقاوم‌سازی اقدامات خوبی صورت گرفته بود.

وی تصریح کرد: برای خروج محصولات قدیمی از چرخه تولید، نیاز است تا با یک برنامه زمان‌بندی شده به تدریج  خودروهای قدیمی کنار گذاشته شود و جایگزین در همان کلاس، تولید و عرضه شود که در این راستا برای جایگزینی خودرو X۱۰۰ باید یک خودرو کوچک و ارزان‌قیمت، طراحی و تولید شود؛ در عین حال اگر به صورت آنی خودرویی از چرخه تولید خارج شود، به صلاح صنعت خودروسازی و مردم نیست، برای اینکه این امر باعث می‌شود خلاء محصول در بازار بوجود آید و تاثیر مستقیم بر روی قیمت خودرو داشته باشد؛ چراکه زمان جایگزینی ۳ تا ۴ ساله خواهد بود.

آزادی خاطرنشان کرد: برای متوقف کردن تولید یک محصول نیاز است که با یک برنامه زمان‌بندی شده و متناسب، تولید محصول خاتمه یابد و در کلاس و رنج قیمتی خودرو مدنظر، در زمان تعیین‌شده خودروی جایگزین، طراحی و تولید شود؛ این در شرایطیب است که خودروی تیبا با ارزان‌سازی و افزایش تولید می‌تواند جایگزین مناسبی برای خودرو ایکس ۱۰۰ باشد و در عین حال که ایکس ۲۰۰ عرضه و کیفیت آن افزایش یابد، نیاز است که خودروساز در کلاس خودروهای کوچک(A ) محصول جدیدی را طراحی و تولید کند.

وی در خصوص کلاس و طبقه‌بندی خودروها در کل دنیا یادآور شد: این تعاریف در دنیا مطرح است که خودروها در کلاس‌های A ، B، C  از امکانات متناسب با آن کلاس برخوردار باشند و پذیرفته شده است که از لحاظ اندازه، توان، قدرت و گنجایشی که دارند، با هم متفاوت باشند؛ در این میان انتظارات مردم هم متناسب با آن شرایط است، اما در ایران این تعریف فرهنگ‌سازی نشده و لازم است مطابق با استانداردهای که در دنیا تعریف شده است، در کشور فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: ما باید به فکر آینده باشیم و در بازار رقابتی، محصولات متنوعی را برای عرضه طراحی و تولید کنیم و برای رشد و توسعه صنعت خودروسازی کشور هم البته، راهی جز توسعه محصولات جدید نیست.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ali: 1395/8/2610:42:06،
74
2
یعنی شماها با این حرفها کل سیستم استاندارد دنیا را مسخره کرده اید
پراید استاندارد - لکسوس هم استاندارد؟؟؟
خدایا این خوشی ها را از ما نگیر
رضا: 1395/8/2611:42:10،
67
3
تو ایران فقط اتاق ماشین آلودگی درست میکنه نه موتورش... 405 را میخان از رده خارج کنند ولی سمند و پارس نه چون اتاقشون آلودگی درست نمیکنند... نمونش پیکان وانت پیکان آریسان یعنی فقط صندلی عقب پیکان آلودگی درست میکرد
امیر: 1395/8/2610:51:13،
55
4
ناگفته پیداست که اوضاع صنایع کشور بخصوص خودروسازی
چقدر مشعشع است!!از تولید سمند و اریسان گرفته تا دنای
شتر پلنگ حاصل 50 سال حمایت بیدریغ از صنایع عقب افتاده و دور از قافله جهانی است!
69063: 1395/8/2610:53:54،
32
2
اینکه مردم منتظر تولید خودروهای جدید از سوی خودروسازان هستند این انتظار چقدر و یا چند سال طول
میکشه؟ بعد از معرفی یک خودرو دو بار اتاقش در کارخانه اصلی فیس لیف میشه اینجا تاز میگن قراره تا چتد ماه اینده عرضه بشه انحصار نمیزاره خودروهای عرضه
بشه
کورش: 1395/8/2611:21:11،
32
2
تا وقتی که این سیستم حکمفرماست هیچ چیز ما درست نمیشه خانه از پايبست ویران است
مجتبی: 1395/8/2611:21:34،
27
4
لطفا سکوت را رعایت فرمایید!
کارشناس بیخود،در این کشور زیاد است،استاد!شما به همون دانشگاهت برس.
دانیال فیضی: 1395/8/2611:22:21،
28
2
آقای پروفسور
با این مصاحبتون قشنگ معلومه که از این مافیای خودرو ذینفع هستین
بابک: 1395/8/2611:24:17،
18
3
منظور این آقا از کسب تمامی استانداردهای لازم .... چیه ؟؟بهتر بود ایشون اول استانداردها رو میشناختن بعد چنین ادعای بزرگی رو مطرح میکردن!!! خودروسازان بنام ومطرح جهان چنین لافی نزدند !!!!! بنده خدا خواسته یکی به نعل بزنه یکی هم به میخ !!!
دهه شصتي: 1395/8/2611:31:17،
22
4
دنيا بسرعت در حال پيشرفت و بروز شدنه و ما همچنان اندر خم توليد فرغونهاي دهه 70 ميلادي هستيم!!

يكي جلوي افزايش تدريجي دلارو بگيره

مچكريم
رضا: 1395/8/2613:10:28،
11
2
این عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر منو کشته بابا زورو یه بار خودتو نشون بده
امین: 1395/8/2613:39:27،
7
2
این آقا به نظر میاد که فقط پراید و 405 سوار شده و توقع بیشتری ازش نیست

خسته نباشی استاد
داوود: 1395/8/2614:12:28،
8
2
تهران داره الوده ترین کلانشهر جهان میشه کارشناسان زبده ما هنوز به این نتیجه نرسیده اند که باید این خودروهای پر مصرف عهد دقیانوس رو جمع اوری کنند.
بهنام: 1395/8/2619:21:31،
5
2
عمدا بعضی تولیدات مثل دوگانه سوزها رو توسایت فروش نمیزارن تا قیمت بره بالا بعد ازاد میکنن تو نماینگی ها و نایشگاها تا چند برابر سود کنند
نمونه اش پارس دوگانه سوز که تو سایت فروش نیست ولی تو بازار فراوونه
از کجا میان این دوگانه ها؟
برای افزایش قیمت میدن بازار که گرونتر بفروشن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا