کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحولات قیمتی 11 گروه کالای اساسی


کد خبر : ۳۰۲۳۳دوشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۱۶۱۳۷۵ بازدید

در تغییرات هفته اخیر 11 گروه کالای اساسی خوراکی تنها لبنیات ثبات قیمت داشت و سایر گروه ها بین 0.1 تا پنج درصد نوسان قیمت داشتند.

در تغییرات هفته اخیر 11 گروه کالای اساسی خوراکی تنها لبنیات ثبات قیمت داشت و سایر گروه ها بین 0.1 تا پنج درصد نوسان قیمت داشتند.

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران حاکی از آن است که در هفته منتهی به ۲۱ آبان ماه سال جاری، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام نسبت به هفته قبل ثابت بوده و در قیاس با هفته مشابه سال قبل نیز تغییر قیمتی اتفاق نیفتاده است. با این حال تخم مرغ حدود ۱.۱ درصد گران شده و شانه‌ای ۸۷۰۰ تا ۱۰ هزار تومان فروش رفته است.

در مورد گوشت قرمز نیز باید یادآور شد که اندکی و در حد ۰.۱ درصد گران شده است.   هر کیلوگرم گوشت گوسفند بدون تغییر قیمت بود و هرکیلوگرم حدود ۴۰ هزار تومان فروش رفته است، اما گوشت گاو و گوساله تا ۲ درصد افزایش قیمت داشت و هر کیلو حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد.

 در هفته مورد بررسی قیمت برنج برای هر کیلو ۰.۷ درصد نسبت به هفته قبل و ۱.۴ درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل کاهش یافته است. قیمت برنج داخلی درجه دو بدون تغییر بود.

در گروه حبوبات نیز کاهش ۰.۷ درصدی قیمت اتفاق اقتاده که البته در مقایسه با هفته مشابه سال قبل یک درصد کاهش دارد. در این گروه قیمت لوبیا سفید حدود ۰.۷ و لوبیا قرمز تا  ۰.۲ درصد گران شده اما قیمت سایر اقلام بین ۰.۲ تا ۱.۷ درصد کاهش دارد.

اما گوشت مرغ در این هفته ۲.۲ درصد در مقایسه با هفته قبل و ۵.۳ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل ارزان شد. به طوری که هر کیلوگرم حدود ۶۶۰۰ تومان در سطح شهر فروش رفت.

بر اساس این گزارش قیمت میوه‌های تازه تا ۰.۷ درصد افزایش نسبت به هفته قبل و ۵.۵ درصد کاهش در مقایسه با ماه مشابه سال قبل همراه بود. این در حالی است که قیمت سبزی‌های تازه در هر دو دوره گران شده است. به طوری که حدود پنج درصد در قیاس با هفته قبل و تا ۲۱.۷ درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایش یافته است.

گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که در هفته مورد بررسی قیمت قند و روغن نباتی جامد ثابت بود، ولی شکر ۰.۲ درصد، چای خارجی ۱.۳ درصد و روغن نباتی مایع تا یک درصد افزایش قیمت داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها