کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادامه ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه


کد خبر : ۳۰۲۱۲دوشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۴۷۱۶۸۴ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر با کاهش روبرو شده که علت اصلی این مساله ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا بوده است.

 قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه به کمتر از 1217 دلار رسیده که نسبت به روز جمعه با افت 8.70 دلاری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در روز جمعه نیز تحت تاثیر افزایش شاخص ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با افت شدیدی روبرو شد. کامرز بانک آلمان با انتشار گزارشی اعلام کرد: با توجه به شکسته شدن سطح حمایتی 1242 دلاری به نظر می رسد روند قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت و احتمالا تا پایان امسال همچنان نزولی خواهد بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا امروز به بیش از 99.68 واحد رسیده است که این بالاترین رکورد از 29 ژانویه به شمار می رود. سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ که احتمالا موجب افزایش هزینه های ساختاری و کاهش مالیات ها خواهد شد، تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا نیز روز جمعه در سخنانی تاکید کرد که فدرال رزرو به افزایش مجدد نرخ بهره نزدیک شده است چرا که به اهداف خود در زمینه اشتغال و نرخ تورم نزدیک شده است.

موسسه مالی کردیت سوییس نیز اعلام کرد: سیاست های دونالد ترامپ موجب افزایش بی ثباتی و نگرانی در بازارهای بین المللی و افزایش نرخ تورم خواهد شد و این مساله فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا با سرعت بیشتری نرخ بهره را افزایش دهد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی چین نشان می دهد که تولیدات صنعتی در ماه اکتبر با رشد 6.1 درصدی روبرو شده است. میزان تشکیل سرمایه ثابت در اقتصاد چین نیز در ماه های ژانویه تا اکتبر بیش از 8.3 درصد افزایش داشته است.

بهبود شاخص اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا طی ماه نوامبر نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت سبک برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.55 درصد افزایش به بیش از 44.78 دلار رسیده است.به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها