کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

3 کارخانه تولید تایر ایرانی در نوبت ورشکستگی

کدخبر:۳۰۱۷۵یکشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۵۸۵۰۳۵ بازدید

اگر حمایت‌های دولتی نظیر تعرفه‌های 20 و 32 درصدی بر تایرهای باری و سواری و انواع یارانه‌های موجود در مسیر تولید، حذف شوند و راهکاری برای ...

اگر حمایت‌های دولتی نظیر تعرفه‌های 20 و 32 درصدی بر تایرهای باری و سواری و انواع یارانه‌های موجود در مسیر تولید، حذف شوند و راهکاری برای ادغام شرکت‌ها یا توسعه‌ی آن‌ها اندیشیده‌ نشود، ورشکستگی حداقل 3 کارخانه تولید تایر کشور، قطعی به نظر می‌ رسد.

3 کارخانه تولید تایر ایرانی در نوبت ورشکستگی

مجموع ظرفیت تولید 8 شرکت تولید کننده تایرهای سواری و باری کشور در حدود 340 هزار تن است. در بین شرکت‌های موجود، شرکت بارز در کارخانه کرمان، ظرفیت تولید 97 هزار تن دارد و بقیه شرکت‌ها، ظرفیت تولید سالانه زیر 50 هزار تن دارند. حداقل میزان تولید با مقیاس مناسب اقتصادی برای یک کارخانه در سطح دنیا بین 50-100 هزار تن است. بنابراین، در بین کارخانه‌های ایرانی، تنها کارخانه بارز کرمان، ظرفیت تولید مناسب اقتصادی دارد.

ظرفیت بالای تولید، مزایای متعددی را متوجه تولید کننده می‌سازد که از جمله آن‌ها، منطقی بودن رقم تخصیص‌یافته به تحقیق و توسعه است. با توجه به اینکه تولید تایر با تکنولوژی روز دنیا، نیازمند صرف هزینه‌های متعدد و تحقیقات گسترده است، شرکت‌های مختلف تایرسازی در دنیا، سالانه به صورت متوسط بین 1 تا 3 درصد از هزینه حاصل از فروش خود را، صرف تحقیق و توسعه می‌کنند.

شرکت‌های مطرح تایرسازی دنیا، برای دست‌یابی به تولید محصول رقابتی، درآمد حاصل از فروش خود را افزایش می‌دهند، تا صرف 3 % درآمد حاصل از فروش در بخش تحقیق و توسعه، خروجی قابل توجهی داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش درآمد، افزایش تولید و تأسیس کارخانه‌های جدید ذیل یک شرکت و یا ادغام چند شرکت با یکدیگر است. بدین ترتیب، در حال حاضر، بیش از 62 درصد بازار جهانی، در اختیار 10 شرکت بین‌المللی تولید تایر است.

فروش سالانه شرکت‌های بریجستون و میشلن به عنوان پرفروش‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده تایر دنیا، در حدود 26 و 24 میلیارد دلار می‌باشد و بنابراین، صرف هزینه 3 % برای تحقیق و توسعه در شرکت میشلن با در اختیار داشتن 68 کارخانه تولید تایر در سطح دنیا، رقمی در حدود 750 میلیون دلار را شامل می‌شود. به عنوان مقایسه با وضعیت تولید در ایران، جمع رقم فروش تایرهای شرکت‌های ایرانی در حدود 1 میلیارد دلار می‌باشد.

با توجه به موارد عنوان شده از وضعیت شرکت‌های تایرساز کشور، که هر شرکتی، یک کارخانه آن‌ هم با وضعیت تولید پایین‌تر از مقیاس دارد، تولید محصول با تکنولوژی روز، در عمل ناممکن است. با توجه به توسعه‌ی روزافزون تکنولوژی در تولید تایر و انحصاری که در بازار برای چند شرکت مشخص بین‌المللی بوجود آمده است، امکان رقابت برای شرکت‌های کوچک، بسیار سخت می‌شود.

کشور چین برای عبور از این مشکل، ضوابطی را برای رعایت استانداردها و تولید محصول تدوین نمود که در نتیجه آن، بسیاری از شرکت‌های کوچک ورشکسته می‌شوند یا در ادغام با یکدیگر، تبدیل به یک شرکت بزرگ با تولید و تحقیق و توسعه مناسب می‌شوند.

در ایران نیز، اگر حمایت‌های دولتی نظیر تعرفه‌های 20 و 32 درصدی بر تایرهای باری و سواری و انواع یارانه‌های موجود در مسیر تولید، حذف شوند و راهکاری برای ادغام شرکت‌ها یا توسعه‌ی آن‌ها اندیشیده‌ نشود، ورشکستگی حداقل 3 کارخانه تولید تایر کشور، قطعی به نظر می‌ رسد. در صورت تداوم وضعیت فعلی تولید تایر در کشور، بقای کارخانه‌ها، صرفاً وابسته به کمک‌های دولتی است و امکان تولید محصول رقابتی فراهم نمی‌شود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

بردیا: 1395/8/2310:50:38،
193
16
عاقبت جنس بی کیفیت همینه ؟؟؟؟؟خداروشکر
ناشناس: 1395/8/2311:03:06،
166
7
تایر خوب بسازند من خودم مشتریشم
نیما: 1395/8/2311:03:38،
116
7
مشکل سوء مدیریته
نظر : 1395/8/2311:06:35،
83
137
ظاهرا تو تایرهای ایرانی مثل اینکه یزد از بقیه بهتره


درسته ++++++++
اشتباهه ---------
Mohammad : 1395/8/2311:07:48،
102
8
جنس با کیفیت بديد با قیمت خوب میخریم تا کارخونه ورشکسته نشه
امین: 1395/8/2311:11:18،
100
7
یه دلیلش بی کیفیت بودن.دلیل بعد خیلی جالبه،اینکه مطلبی می خوندم که ایران خودرو تایرهای ماشینهای تولیدیش رو از چینیا می خره و نمیاد از هم وطن خودش بخره....
Kasra: 1395/8/2311:21:22،
81
43
خيلي از ما ها چيزي رو تجربه نكرديم و تو خونه نشستيم پاي اينترنت و نظر ميديم خوب شد فضاي محازي ايجاد شد تا بعضي ها در مورد همه چيز نظر بدن
الان شايد منفي بگيرم ولي واقعيت اينه كه ملت ما چشمشونو رو واقعيت ها بستن
ما به همه چيز انتقاد ميكنيم بدون اگاهي و منطق
من 206 دارم و با لاستيك يزد ١٢٠ هزار تا را رفتم قبول كنيم كه بعضي چيز هاي ايراني با كيفيت هستن البته هم كيفيت ها كاهش پيدا كرده هم قيمت ها افزايش ولي كمي واقع بين باشيم
REZA: 1395/8/2311:40:18،
66
29
کسری جان احتمالا باهاش اسکی هم میری ....مرد حسابی تایر خارجیش مثل میشلن یا هانکوک فوقش 80 تا کار کنه....حالا شما ایرانیش....اگه زنده موندی تا حالا برو عوضشون کن.... لاستیک ایرانی فوقش 60 تا یا 5 سال...از سال سوم هم شروع می کنه به تخته اسکی شدن
کاوه: 1395/8/2312:26:56،
41
12
من تا الان 2 بار لاستیک ایرانی ماشینهایی که داشتم رو با هانکوک کره و یوکوهاما ژاپن عوض کردم.
خیلی تفاوت داره و به قیمتش می ارزه!
محمد: 1395/8/2313:01:41،
30
8
چرا هي گير ميدن به افزايش گمركي؟؟؟
عمر لاستيك خارجي ٣ برابر لاستيك ايرانيه در صورتي كه حدود ٣٠٪ گرونتره
چرا لاستيكاي ايراني همشون خشك هستن و بي كيفيت؟؟؟
خب كيفيتو بالا ببرين تا مشتري جذب كنين مردم هم جنس با كيفيت ميخوان نه اينكه الزاما خارجي باشه يا ايراني
کوکی: 1395/8/2314:16:22،
13
4
پاسخ به کسری عزیز:
کسری جان تولیدی رو میگن با کیفیت و خوب که شانسی نباشه.ایران خودرو و سایپا هم ماشین تولد میکنن و خیلی از اطرافیان ماها گرفتن و انصافا مشکلی نداشتن.ولی همون تعدادی که به مشکلات عدیده برخورد کردن ضعف کار هستش.لاستیک هم همینه.شما میگی خوب کار کرد یکی دیگه میگه بد بود.این ضعف کاره.شما 1 نفر رو نمیبینی که بگه میشلن بد بوده.بخدا راست میگم یکی از دوستان 206 مدل 83 داشت.لاستیک ها فابریک میشلن بود.البته ماشین رو خیلی کار نمیزد.
محسن: 1395/8/2314:35:27،
10
4
واقعا که بي کيفيت هستند
امین: 1395/8/2319:43:01،
7
9
من لاستیک ۲۰۵ گل مرکوری تحت لیسانس هلند یزد تایر واسه سمندم خریدم هیچ مشکلی نداره اصلا هم نمیزنه تو سرعت ۱۹۰ تا هم سرعت رفتم خدارو شکر اخ نگفته فکنم شانسی باشن
وحید عشق ماشین: 1395/8/2321:11:32،
11
7
از اجناس ایرانی روغن و لاستیک رو قبول دارم


بهران سوپر پیشتاز
یزدتایر
مهسا: 1395/8/2400:37:23،
3
4
لاستیک داخلی کیفیت نداره
کوکی: 1395/8/2310:50:59،
76
6
به امید خدا همین مردم اقتصاد رو ورشکسته میکنن و مثل ونزوئلا که داره خیلی چیزها تکلیفش روشن میشه رو حل میکنن.یا با مذاکره یا با.....
علی: 1395/8/2312:48:48،
40
5
زمانی که آقای مصدق حرف از ملی شدن صنعت نفت ميزد سفیر انگلیس تو تهران گفت شما نمیتونید ی آفتابه هم بسازید الان با گذشت حدود پنجاه سال از اون تاریخ چند روز پیش با قرداد نفتی که با شرکت توتال فرانسه بستیم من به حرف اون سفیر رسیدم ما ایرانی ها تو همه کارامون فقط بلديم ماست مالی کنیم و آمار دروغ بدیم خدا پدرشو نیامرزه که ماست مالی رو يادمون داد.
ناشناس: 1395/8/2407:57:32،
3
2
علی آقا من خودم تو شرکت نفت کار کردم به شما فقط قرارداد با توتال رو میگن اما دهها قرار داد با شرکت های هندی و چینی که تازه کارگر هم خودشون میارن و حقوق کارگر هندی و چینی رو هم به دلار پرداخت میکنیم نمی گن تا بیشتر از این گند کار در نیاد.
جوان های خوزستانی و بوشهری و شهرهای دیگه بیکارن کارگر از هند و چین میاد.
من سال 81 توی یک منطقه جنوبی در اکتشاف نفت به عنوان مهندس ماهی 200 هزار تومان حقوق میگرفتم یک کارشناس انگلیسی که مهندس هم نبود ماهی 9 میلیون تومان حقوق میگرفت! سال 1381
ناشناس: 1395/8/2310:53:28،
60
10
علت بی کیفیتی ...
رضا: 1395/8/2311:40:05،
26
3
آره والا، تولید کننده ها یه کم رو کیفیت تولید و خدمات پس از فروش کار کنن تا ورشکست نشن، مردم پولشونو از سر راه نیاوردن که به محصول بی کیفیت داخلی بدن!
ناشناس: 1395/8/2311:01:00،
31
4
برای همین دارین لاستیکای ایرانی رو گرون میکنید
amir z: 1395/8/2311:01:53،
51
8
خدارو شکر
انشالا بزودی شاهد این اتفاق تو تمام صنعت کشور به خصوص خوردرو باشیم...
110: 1395/8/2311:05:16،
64
7
كل مملكت با شيب ملايم در نوبت ورشكستگيه

مچكريم
رامین: 1395/8/2311:18:10،
28
3
هر روز خبر های ناامید کننده بگوش میرسد
احمد: 1395/8/2311:28:45،
30
4
لاستيك ماشين يكي اجزاي مهم آن است. اگر شما يك ماشين 500 ميليوني داشته باشي ولي لاستيك آن با كيفيت نباشد هيچ ارزشي ندارد. چون كيفيت لاستيك با جان صاحبان ماشين ها ارتباط زيادي داردبه همين دليله كه بسياري از شهروندان ترجيح ميدهند لاستيك خارجي براي ماشينشون بخرند.
س م: 1395/8/2311:30:46،
21
7
این دولت کاری برای صنایع نکرد یکی یکی ورشکست میشند.بهترین کار اینه که همه کارخانه ها را تعطیل کنیم وهمه کارمند دولت ویا کاسب بشیم .البته هر روز یک مدل اتومبیل هم وارد کنیم که دولتهای خارجی از دولت تدبیر وامید راضی باشند وبه به وچه چه بگند .به به چه دولتی نیست مثلش توی دنیا !!!
علی: 1395/8/2311:33:03،
30
28
من با قاطعیت تمام میگم که تمام سایز های لاستیک یزد تایر در حد لاستیک های خارجی هستش مخصوصا چند تا سایزش واسه سمند و پژو و مزدا بهتر از لاستیک های کره ای هستش
پوریا: 1395/8/2311:40:58،
21
4
اقایانی که در وزارت صنعت نشسته و تاکید اکید بر ممنوع
بودن خودروی امریکایی دارند توضیح دهند که ورشکستگی
این کارخانه ها در اثر واردات بی رویه لاستیک بی کیفیت
چینی نیست!!؟
خاني: 1395/8/2311:43:27،
25
27
من خودم ٨ساله تندر دارم و٣٣٠هزار بالاستيك ايراني بارز رَآه رفتم وهر لاستيكش ١٠٠هزار تو جاده رَآه رفته وكيفيتش خوبه وراضيم
علي: 1395/8/2321:44:53،
4
7
حيف لاستيك ايراني زير تندر بزاري
بايد اون چرخاي چوبي مال گاري بزاري زير تندر
خریدار: 1395/8/2311:49:38،
6
12
کدام لاستیک برند ایرانی برای سایز 15
بهتر است ؟
کوکی: 1395/8/2313:33:59،
6
17
والا ایرانی که افتضاحه.به نظرم اگه میخوای زیاد هزینه نکنی و یه چیز نسبتا (توجه داشته باشید نسبتا) خوب بگیرید واسه این سایز خصوصا بنده لاستیک جونیو ساخت چین رو پیشنهاد میکنم.
کاوه: 1395/8/2313:35:24،
8
4
همه تقریبا یجورن البته کیفیت تولیدات ایرانی هیچوقت ثابت نیست.
یه روز خوبه یه روز بد
تولید کننده هم به هیچ عنوان گردن نمیگیره و آخرش میندازه گردن مواد اولیه و تحریم و . . .
میلاد: 1395/8/2321:16:34،
3
6
یزد تایر
حسین: 1395/8/2311:55:37،
6
7
باید به شرکت ها کمک کرد که ماشین الات با تکنولوژی روز دنیا وارد کنند . دکلت باید مقادیری بودجه برای آموزش نیروی کارگر ماهر اختصاص بدهد . دوره های ۶ ماهه مجانی بزارند تا جوانان کشور بتوانند کارهای عملی و کارگاهی یاد بگیرند . کارخانجات نیرو استخدام می کنند و تا بیان به طرف یاد بدهند یه آچار دست بگیره کلی خسارت می خورند. نیروی کار تعلیم دیده همراه ماشین آلات با تکنولوژی روز می تواند صنعت این کشور را نجات بدهد.
Naji: 1395/8/2312:42:39،
39
6
سلام برای ال 90 لاستیک میخوام
+بارز
_گلدستون
آرش: 1395/8/2315:57:29،
9
4
بارز 185 elpida
هادی: 1395/8/2320:59:55،
5
4
لاستیک بارز سایز فابریک 185/65 روی ال نود من 120.000 تا کار کرد.
تازه تعویض که کردم هنوز خوب بود وراننده تاکسی از من حلقه ای 20.000 تومن خرید..
انصافا لاستیک بارز دوام خوبی داره ومطمین میباشد...
جکی: 1395/8/2312:44:37،
17
3
آی آقایونی که لاستیک سازی دارین قبل از ورشکستگی چند هزار میلیارد ی بگیرید و پس ندید
لیلا: 1395/8/2313:23:27،
10
4
کی نوبت ورشکست شدن ایران خودرو میشه .... این شده ارزو واقعا
غفور: 1395/8/2313:25:44،
8
3
اگه ایران خودرو سایپا از این لاستیکها استفاده نمی کرد چند سال پیش ورشکست می کردند روی پژو پارس کویر تایر میبندن که اصلن هند لینک خوبی نداره بهتر نیست این کارخانه ورشکست کنه
ali: 1395/8/2313:36:55،
6
3
]چقدر ساده اند این مردم این بهانه است برای گرفتن یارانه دولتی .این همه ناله صرفا پول مفت گرفتن از دولته
بهنام: 1395/8/2313:41:08،
8
4
خود کارخونه های لگن ساز داخلی از کارخونه های لاستیک داخلی حمایت نمیکنن ..من خودم چند وقت پیش یه دنا خریدم زیرش تایر لینگ لانگ چینی هستش من عوضشونم نکردم حتی
فرزاد: 1395/8/2313:57:03،
7
8
من از سال 92 تا الان سه بار از لاستیک یزد استفاده کردم وهربار هم به دیگران توصیه میکردم که لاستیک یزد بگیرن حدود8ماه پیش برای ماشینم دو جفت گرفتم ولاستیک های بارز رو با یزد عوض کردم طی این مدت 17000کیلومتر باهاشون کارکردم وچهاربار بالانسشون کردم توی سرعت 120 کیلومتر جلوبندیم داره ازجاکنده میشه بافروشنده صحبت کردم میگه کیفیت لاستک یزد پایین اومده امروز برای نجات جلوبندی ماشین دارم میرم لاستیکها رو باکومهو یا هانکوک عوض میکنم
مهرگان : 1395/8/2314:36:31،
5
4
از قدیم گفتن سودکمترفروش بیشتر فروش بیشتر سودبیشتر تازمانی که تواین مملکت جنس اشغال وقیت بالا به مردم بدن کارخانه ها همه باید کم بیارن وورشکست بشن
فرزاد: 1395/8/2319:39:04،
4
3
امروزعصر لاستیک هاروباهانکوک عوض کردم و واقعا تفاوت رو میشه احساس کرد تولید کننده ایرانی مشتری مدارنیستند من حاضر بودم پولی که امروز بابت لاستیک کره ای پرداخت کردم روبه هموطنم پرداخت کنم وازاینکه جنس ایرانی میخرم لذت ببرم
تولیدملی: 1395/8/2323:36:04،
2
3
کارخانه های ایرانی حتی یک حلقه لاستیک برای خودروهای وارداتی ندارندوتمام تولیدشان سایزهای13و14و15است وبه امیدفروش به خودروسازان داخلی هستندوخودروسازان داخلی هم ازکشورهای دیگرمثل چین واردمی کنندومن خودم پارسال یکدستگاه پارس ال ایکس صفرتحویل گرفتم که 4حلقه لاستیک چینی بنام لینگ لانگ زیرش بودوفورابالاستیک سایز205یزدعوض کردم واگرکارخانه ازاول زیرخودروهایی که رینگ اسپرت می اندازدمثل دناوسمندوال 90وپارس ال ایکس و...لاستیک سایز205بیندازدکه مابه التفاوت قیمتش 100هزارتومان است هم به نرم شدن وکم شدن سروصدا این خودروهاکمک می کند وهم به تولیدداخلی کمک کرده است ودردسربرای خریداربابت تعویض لاستیک پهن درست نمی کند
بهزاد: 1395/8/2323:55:46،
6
3
علاوه بربی کیفیتی وقیمت بالا نسبت به لاستیک خارجی سایزشان نیز کامل نیست من پیشنهاد لاستیک پتلاس ترکیه رادارم
Amin: 1395/8/2413:15:43،
4
2
سلام. لاستیک خارجی دوبرابر لاستیک ایرانی دوام و کیفیت داره.بجای اینکه بدنبال بالابردن ماخذ لاستیک وارداتی باشیم،کیفیت رو ببریم بالا واز رقابت نترسیم
حاجی زاده: 1395/8/2419:49:18،
3
6
سلام بر همگی. از پدر بزرگ هاتون سوال کنید، یک روز جنس ژاپنی بدترین کیفیت رو داشت و همه می گفتن جنس ژاپنی نخرید و بجاش جنس آلمانی یا چکسلواکی بخرید. ولی ژاپنی ها همان جنس بی کیفیت ساخت خودشون را می خریدن و حاضر نبودن جنس خارجی بخرن تا کارگراشون (خودشون) بیکار نمونن. با این پشتیبانی که از خودشون کردن حالا تقریبا بهترین جنس دنیا رو می سازن. به نظر من ما ایرانی ها باید جنس داخلی بخریم هر چقدر هم که بی کیفیت باشه، تا در آینده خودمون و بچه هامون بیکار نباشیم. ضمنا خرید جنس خارجی باید در جامعه منفور بشه و هر ایرانی که جنس خارجی بخره یا بفروشه در میون مردم ترد بشه و باعث شرمساری باشه.
موفق باشید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا