کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

تحلیلی بر عوامل حادثه تصادف مرگبار هیوندای النترا در مشهد

کدخبر:۳۰۱۷۱یکشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۴۷۱۶۶۲۴ بازدید

تلفات ده‌ها هزار نفری تصادفات رانندگی و معلولیت صدها هزار تن از هموطنانمان در حوادث رانندگی موضوع تازه‌ای نیست، اما هفته گذشته تصادفی ...

تحلیلی بر عوامل حادثه تصادف مرگبار هیوندای النترا در مشهد

دیجیاتو- تلفات ده‌ها هزار نفری تصادفات رانندگی و معلولیت صدها هزار تن از هموطنانمان در حوادث رانندگی موضوع تازه‌ای نیست، اما هفته گذشته تصادفی درون شهری در مشهد خبرساز شده است که در نوع خودش قابل تامل است.

نخست آنکه در این تصادف شاهد وقوع یک برخورد در سرعت نسبتا پایین با خودرویی ایمن و به روز (هیوندای النترا 2011- 2016) هستیم که با توجه به نتایج تست های تصادف یکی از خودروهای ایمن و موفق در آزمون های مربوطه به شمار می آید.

تحلیلی بر عوامل حادثه تصادف مرگبار هیوندای النترا در مشهد

اما مرگ راننده جوان این هیوندای النترا در این تصادف ساده متاثر از عواملی است که بررسی این واقعه تلخ را حائز اهمیت می کند. چرا که در اغلب موارد مشابه، تقصیر به راحتی به گردن راننده، سرعت غیر مجاز و خودروهای نا امن و قدیمی می افتد اما در این مورد خاص می توان برخی دلایل دیگر را نیز مد نظر قرار داد.

نخست باید به عوامل غیر فنی اشاره کرد که زمینه رانندگی خطرناک و شبانه جوانان را در شهر های کشور ایجاد می کنند، مواردی نظیر در دسترس نبودن پیست های مسابقه، حضور کمرنگ پلیس و نبود امکانات برای تخلیه هیجانات روانی و تفریحات سالم که در بسیاری موارد خود را به شکل رانندگی غیر اصولی بروز می دهند و حوادثی این چنینی را به بار می آورند.

تحلیلی بر عوامل حادثه تصادف مرگبار هیوندای النترا در مشهد

در مرحله بعدی این سوال مطرح می شود که هیوندای النترا صولا با سیستم های ایمنی نظیر ESP عرضه می شود و از این رو نباید شاهد چرخش ناگهانی و وقوع چنین تصادفی باشیم، اما متاسفانه به دلیل عدم حضور رسمی برند های خارجی در کشورمان و واردات غیر رسمی و واسطه گری های بی شمار در پروسه واردات خودرو، گاها شاهد عرضه خودروهای نا امن با آپشن های ایمنی دروغین هستیم و این امکان مطرح است که خودرو مورد بحث نیز اساسا از سیستم کنترل پایداری ESP بی بهره باشد.

تحلیلی بر عوامل حادثه تصادف مرگبار هیوندای النترا در مشهد

در همین  رابطه عدم باز شدن ایربگ های جانبی نیز بسیار حائز اهمیت و حتی عامل اصلی مرگ راننده محسوب می شود. هیوندای النترا در بازارهای جهانی با امکانات کامل ایمنی و چندین ایربگ متعدد عرضه می شود و خودرو تصادفی نیز آنطور که از شواهد بر می آید، نمونه لو آپشن نیست، پس عدم کارکرد صحیح ایربگ های جانبی و باز نشدن آن ها مسئله ای بسیار حائز اهمیت است که می تواند دلیل اصلی مرگ راننده باشد و باید مورد بررسی واقع شود.

در این زمینه نقش سازمان استاندارد و سایر سازمان های نظارتی بر کیفیت پر رنگ می شود، چرا مشتری ایرانی باید پس از طی هفت خوان رستم و پرداخت انواع و اقسام هزینه های گمرکی، مالیات و ..در معرض کلاه برداری قرار گیرد و خودرویی فاقد امکانات رفاهی و ایمنی استاندارد را خریداری نماید؟

فارغ از مسئله راننده و خودرو از نقش مسیر و شهرداری نیز در وقوع این حادثه نباید غافل شد، اگر از ساکنین شهر مقدس مشهد درباره کیفیت پوشش آسفالت سوال کنید در بسیار موارد با این پاسخ روبرو می شوید که آسفالت این شهر به خصوص در نقاطی مانند بلوار وکیل آباد بیش از حد سُر و لغزنده است.

تحلیلی بر عوامل حادثه تصادف مرگبار هیوندای النترا در مشهد

شدت لغزندگی مسیر به راحتی از نوع انعکاس نور در فیلم تصادف قابل تشخیص است، آنچنان که بسیاری بر این تصور بودند که حادثه در شرایطی بارانی رخ داده است اما بررسی عکس های دیگر مربوط به این تصادف نشان می دهد که مسیر کاملا خشک بوده اما به دلیل بافت ریز و سطح لغزنده مسیر، انعکاس کاملی از نور وجود دارد.

تحلیلی بر عوامل حادثه تصادف مرگبار هیوندای النترا در مشهد

البته مشکل لغزنده بودن آسفالت تنها به مشهد محدود نمی شود و بسیاری شهر های دیگر کشورمان نظیر اصفهان یا اراک نیز با مشکلی مشابه مواجه اند و خدا می داند سالانه چند تصادف و چه میزان خسارت مالی و جانی تنها به دلیل این بی دقتی شهرداری رخ می دهد.

در نهایت به عنوان آخرین نکته قابل تامل در خصوص این تصادف، به وضعیت گاردریل و نرده های حاشیه مسیر می رسیم. همانطور که پیشتر در مقاله ای نوشته بودیم، استاندارد و ایمنی گارد ریل ها نقشی انکار ناپذیر در تصادفات بازی می کنند و در این مورد خاص نیز شاهد بی دقتی های صورت گرفته در همین زمینه هستیم.

تحلیلی بر عوامل حادثه تصادف مرگبار هیوندای النترا در مشهد

استفاده از موانع ضربه گیر در محل نصب ردیف گارد ردیل ها بسیار معمول است، در سال های اخیر این موانع معمولا به صورت مخزن های بزرگ حاوی آب هستند تا در زمان وقوع تصادف از برخورد مستقیم خودرو با سطح مقطع جانبی گاردریل یا نرده جلوگیری شود، اما آنطور که در بررسی تصاویر این حادثه پیداست، چنین موانعی در این بخش از بلوار وکیل آباد به کار گرفته نشده اند و هیوندای النترا پس از خارج شدن از کنترل مستقیما با نرده های حاشیه پل عابر پیاده برخورد کرده است.

تحلیلی بر عوامل حادثه تصادف مرگبار هیوندای النترا در مشهد

مسلما با کمی سخت گیری و توجه سازمان های استاندارد، راهداری، شهرداری و پلیس ممکن بود این تصادف به کلی رخ ندهد یا میزان آسیب وارده به سرنشینان بسیار کمتر از شرایط فعلی باشد. این تصادف ساده درون شهری با خودرویی ایمن متاسفانه به مرگ راننده منجر شده است.

بنابراین هیچ عجیب نیست که با توجه به ایمنی فاجعه بار خودروهای تولید داخل و شرایط نامناسب ایمنی راه های کشورمان شاهد آمار مرگ و میر و تلفات چند ده هزار نفری در کشور هستیم. جان هایی که به آسانی از دست می روند و حوادث مرگ آفرین بی شماری که در بسیاری موارد با کمی دلسوزی و مسئولیت پذیری نهاد های زیربط قابل پیش گیری اند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

pouria: 1395/8/2313:39:16،
128
26
کارش درست بوده بنده خدا
یجوری زده تحلیل نیاز داشته
آرش: 1395/8/2313:59:16،
91
12
تصادف بدی بودی فشار زیادی در یک نقطه کوچک که جایگااه راننده است وارد شده
منتقد: 1395/8/2314:02:54،
250
9
دقت کردید که خودرو سیستم پایداری نداشته. ایربگها عمل نکرده. خودرو به راحتی چرخیده. و ... یعنی دزدی با تمام وجود از مردم.
مسوولان فکر آخرت هم باشید که باید پاسخگویی خون فرزندان این مملکت باشند.
mosi: 1395/8/2314:08:41،
96
73
باور کنید سمند یا تیبا بود راننده هیچیش نمیشد
اسفندیار: 1395/8/2314:51:06،
23
85
النترا فول نبوده
آرمان : 1395/8/2315:01:05،
86
13
متاسفانه يا ماشين هاي فول رو وارد ميكنند بعد ايربگاش رو برميدارن و اون آرم ايربگ رو ميذارن سر جاش و ميفروشن، يا ماشين بدون آپشن دو ايربگه رو برميدارن روي ستون ها اون محل آرم ايربگ رو سوراخ ميكنن و يه آرم ميچسبونن اونجا و به عنوان فول ميفروشن... براي خودمون با اين همه پول حرامي كه در مياريم متاسفم، لطفا موقع خريد ماشين حواستونو جمع كنيد يا اگر خودتون سر رشته نداريد حتما با يه فرد آگاه مشورت كنيد...
صادق: 1395/8/2315:10:46،
78
14
واقعا متاسفم كه حتي واسه مرگ يه هم وطن ميايم كامنت هاي اينجوري ميزاريم و يه سري هم فرهنگ شما ميان لايك ميكنن.
علی: 1395/8/2315:15:40،
76
57
اصلا متن رو نمی خونید !!! النترا فول بوده ایربگ جانبی هم داشته ولی ماشین کره ای آشغاله و عمل نکرده ، ... طبق استاندارد های معتبر اروپا و آمریکا تویوتا کرولای ۲ ایربگ ۵ ستاره از هیوندا سوناتای ۱۰ و ۱۲ ایربگ ۴ ستاره ایمن تراست زیرا تویوتا بواسطه طراحی و استفاده از تکنولوژی فولاد بسیار مقاوم استاندارد کسب میکند و کره ای ها با ایربگ بارون کردن ضعف در طراحی رو پوشش میدهند که اونم بعضی وقت ها کار نمیکنه !!!!
بردیا: 1395/8/2315:26:16،
144
28
دوستان فرهنگ رانندگی مردم مشهد متاسفانه خیلی پایین است ؟؟؟؟من سفری که به مشهد داشتم از طرز رانندگی انها وحشت کرده بودم؟؟؟؟؟؟؟/
خودتی: 1395/8/2315:57:16،
55
16
آقا پوریا ، تسلیت می گفتی بهتر نبود؟ همه چی و همه جا شوخی؟ حق اون هموطن این بوده بعد از درگذشتش؟
مهیار: 1395/8/2316:48:22،
35
10
سرعتش بالا بود دو دور کامل دور خودش چرخید. خدا رحمتش کنه
مهدی.ح: 1395/8/2319:26:28،
46
7
خدا بیامرزدش
بنده خدا چه مفت فوت کرد.واقعا خیلی ناراحت کنندست
فیلم رو دیدم آدم متوجه میشه عمر به مویی بند هستش
آدمی از چند ثانیه بعدش خبر نداره
انشالله زندگی و عمر همتون پر از سلامتی و خیر باشه
علی: 1395/8/2319:41:42،
38
10
حالا چون النترا سوار بوده یه مقاله 60 تنی نیاز بوده بنویسی ایرانجیب؟! این همه پراید سوار به کام مرگ میرن یه بار درموردشون نوشتی؟ د ننوشتی دیگه...
مهدی: 1395/8/2320:13:40،
29
61
بردیا حرف مفت نزن
من تو شمال و تهران و جنوب زندگی کردم
مشهدی ها از شمالی ها و تهرانیا خیلی بهتر رانندگی می کنن
البته خیابون وکیل آباد هم جزو خیابونای کل کل مشهده
همه ی شهر ها هم اینجور خیابونایی دارن
مهندس: 1395/8/2320:42:58،
24
6
یا خدا چقد بد جور فوت کرد ، البته فشار بیش از حد و ضربه ناگهانی گاردریل به پهلوی راننده باعث مرگش شد ، که در این گونه مواقع ایربگ جلوی نفوذ آهنو نمیتونه بگریه ، ایربگ برای جلوگیری از ضربه احتمالی سر به شیشه ها و ستونه که در 0/5 ثانیه انجام میگیره کاربرد داره ،
نکته: 1395/8/2321:02:26،
22
6
مهمترین سوال برای من از کنترل خارج شدن اتومبیل است.
سرعت زیاد
لغزندگی جاده
وضعیت لاستیکها. آیا فشار تایرها تنظیم بوده؟
آیا سیستم ضد لغزش فعال بوده،
بهرحال واقعا تاسف بار است.
خداوند روحش را قرین آرامش کند.
فرزاد: 1395/8/2322:24:35،
12
14
حالا طرفدارای کره ای کجان که همش دنبال آمار فروش هیوندایی تو امریکان، حالا مثلا چون میتسوبیشی فروش زیادی تو امریکا نداره یعنی بده؟؟عزیزان کره خیلی مونده حتی به اسپانیا و چک برسه دیگه ژاپن و فرانسه و المان جای خود دارد
احمد: 1395/8/2313:41:14،
184
10
برای خودمان و مملکتمان متاسفم

به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
محسن: 1395/8/2316:41:45،
31
7
وقتی آقای پرچم هدایت (میدونید کیه دیگه!) یه جا باشه مردم اصن به تفریحات نیازی ندارن! اصن تفریح درست نیست. برید برای جوانان کار ایجاد کنید.
افق: 1395/8/2313:45:30،
138
12
تصادف مشابه همین عکس چند روز پیش در جاده چالوس اتفاق افتاده بود.
جرثقیل داران و سود جویان در پیچ های جاده گازوییل می ریزند تا لغزنده بشه و از تصادف ماشین ها و حمل آنها سود هنگفت به جیب بزنند.
سود جویی با خون و گازوییل عنوان مطلبی بود که چند روز پیش خوندم.
gh: 1395/8/2315:01:10،
69
6
اين اتفاق واسه خود من افتاده البته توي خود تهران ، از پل جناح مي خواستم وارد اتوبان تهران كرج بشم يه هو ديدم ماشين انگار روي كف صابون داره حركت مي كنه ، منتهي سرعتم زير سي كيلومتر بود و زدم به گاردريلها ، يك افسر وظيفه اونجا بود شرح ماجرا رو كه گفتم ، گفت سريعتر برو والا پول گارد ريل هم بايد پرداخت كني
مرتضي: 1395/8/2313:50:45،
38
7
حرفي باقي نميمونه طبق معمول جاده هاي غير استاندارد وسايل ترافيكي و رانندگي غير استانداردودها موارد ديگه...داريم بكجا پيش ميره اين كشور با اين همه ادعاي فرهنگ چندهزار ساله و خدمت به هموطن.آخه تا كي جان آدميان تو اين كشور اينقدر بي اهميت بايدتلقي بشه!باز راهنمايي رانندگي بره مبلغ جريمه هارو افزايش بده!بابا فرهنگ سازي كن استاندارد سازي كن اجراي واقعي قانون كن نه سليقه اي اينو بفهمين لطفا...خدا رحمت كنه...
روزبه: 1395/8/2313:56:37،
84
6
خدا ازتون نگذره اگه تعرفه صفر بود مثل مناطق ازاد کسی جرات کلاه گذاشتن سر مردم رو نداشت ولی چون هیچ رقابتی در داخل وجود نداره تولید کننده و وارد کننده تا جایی که دستشون میرسه کلاه سر مردم میزارن و از اپشن های خورو کم میکنن تو منطقه ازاد چون فراوانی خودرو زیاده وارد کننده به خاطر رقابت جرات این کارها رو نداره یا حداقل کمه
@: 1395/8/2313:56:47،
84
9
خیلی هم برخورد شدید نبوده؟! چجوری فوت شده بنده خدا
:(

.. خدا رحمتش کنه ، ناراحت شدم
said: 1395/8/2314:01:26،
33
55
مشکل همیشگی ماشین های کره ای.اپشن های تقلبی وماشین بی اصالت
ماشین های کرا ای با برچسب ایربگ بدون ضدلغزش و...
البته تویوتا هم همین موارد را داره
بقیه برندها مثل رنو و میتسوبیشی و هوندا از این موارد ندارند
مشکل راهها ومعابر هم که سر جاش
رجب: 1395/8/2314:11:49،
35
15
جناب پروفسور در مورد ماشینهای آلمانی کارشناسی نکردید.
علی: 1395/8/2314:36:52،
24
20
بی خیال بابا.سرچ کنم برات عکس ۱۰۰تا بنزو بی ام و لکسوس بزارم برات سرنشیناش مردن .
021: 1395/8/2320:18:40،
12
5
مهندس تویوتا بالاترین سطح ایمنی رو در جهان نداشته باشه ، پایین تر هم نیس ! حالت خوب نیستا أخبی
رضا: 1395/8/2422:57:35،
9
7
معلومه پيكان سوار يا نهايتا پرايد سوار بودى كه اينطورى إظهار نظر كردى
سعید: 1395/8/2314:01:38،
56
7
خدا رحمت کنه ایشون رو و به خانوادشون صبر بده ...
هر ماشینی با هر سطح از ایمنی تحت شرایطی آسیب پذیره و در خیلی از موارد وقتی خودمون رعایت نکنیم نمیشه انتظار زیادی از خودرو داشت مثلا و در این مورد سرعت زیاد همراه شده با لغزندگی آسفالت ، چرخش و برخورد با لوله های گارد کناری که متاسفانه از پهلو و دقیقا مثل نیزه به ماشین برخورد کردن ... سرعت بیش از حد همیشه فاجعه درست می کنه و بهتره به خودمون متکی باشیم تا آپشنهایی که شاید درست و بجا عمل نکنن
بهنام: 1395/8/2314:01:57،
29
8
واقعا این دلال های سود جویی چه به روز مردم میارن این از خودروهای داخلی اینم از خودرهای خارجی که به دستان آلوده وارد میشه
REZA: 1395/8/2314:12:36،
34
12
حالا من چند تا سوال می پرسم....
طرف کمربند بسته بوده....؟
سرعت ماشین چه قدر بوده..؟
سرعت ماشین کم نبوده.....و مسلما اون قدری بود که نتونسته کنترل کنه....
esp و asr روشن بوده یا خاموش بوده..؟
اصلا راننده حالت طبیعی داشته....؟
Alen: 1395/8/2314:13:13،
46
5
ایران جیب جان
باید به عرضتان برسانم بعد از حوالی سال 2012
که در بیشتر موارد خودروی وارداتی بسیار کمتر دستکاری شده اند نسبت به شرکتی های قلابی
که همشون پز نمایندگی رو میدن که از بیخ و بن نیستن
به عنوان مثال خوذروی النترا تو مدل های 2015 وارداتی esp داره و شرکتی ها ندارن
وارداتی به سوده مردمه
نمونش تا چن وقت پیش که واردات واسه عموم آزاد بود النترا حوالی 115 م بود ولی تا حرف واردات از طریق نمایندگی صرفا اعلام شد قیمت شد حوالی 135م
هیچ برندی صاحب نماینده تو ایران نیست
فقط بهانه واسه تیغ زدن مردم وافعا نجیب ایرانه
جاسم: 1395/8/2314:43:52،
32
20
کسی که فیلم گرفته از کجا میدونسته که قراره تصادف بشه و دوربین را روشن کرده ؟؟؟
آرش: 1395/8/2315:19:35،
35
9
آره اين يه توطئه از طرف امپرياليسمه...
بابا اين دوربين ها خيلي وقته هست و اتفاقا خيلي وسيله خوب و باحالي هم هست
بهش ميگن جعبه سياه خودرو
به نظر من بايد جز آپشنهاي ضروري خودرو ها بشه
مهندس: 1395/8/2315:26:54،
32
8
دوست عزیز رو ماشین دوربین سر ایینه جلو بوده ماشین های مدل بالا اینو دارن دستیم نصب میشه خودم فیلم برداری میکنه و توی حافظه ایینه ذخیره میکنه قیمتیم نداره 300 تومن
مهدی: 1395/8/2315:15:45،
31
5
چرا واردات ماشینهایی با ایمنی بالا مثل ماشینهای آلمانی،امریکایی و ژاپنی با نرخهای جهانی ممنوع است و واردات غیررسمی و دلال گونه از کشورهای کره و چین و فرانسه با نرخها و تعرفه های نجومی آزاد و قابل حمایت؟؟؟؟؟؟؟

حقوق من مصرف کننده که 140 میلیون تومان پول النترا دادم بابت ایربگ و سیستم پایداری و .. کجاست؟کی یقه شرکت هیوندای رو باید بگیره؟؟؟

تا کی این روند باید تکرار بشه؟؟؟


خداوند رحمتش کنه.
آرش: 1395/8/2315:21:24،
24
8
علت اصلی حادثه این هست که گاردریل چون امتداد نداشته است بنابراین سر گارد ریل دقیقا به داخل ماشین فرو رفته است
رحیم: 1395/8/2315:31:07،
25
9
سلام
به نظر من اکثر ماشینها از ناحیه جانبی ضعیف هستند. البته در اینکه مشکلات فنی ترمز و ایستایی ماشین مشهوده شکی نیست. اما سرعت ماشین چندان پایین نبودو با این سرعت برخورد به نرده های آهنی هر ماشینی رو به مشکل میندازه. اکثرا در طراحی ایمنی خودرو بیشترین اهمیت و امنیت رو به قسمت روبرو و جلوی ماشین میدن. اکثر آزمایش تصادفات نیز از ناحیه روبرو هست. درسته کیسه هوای جانبی در این ماشینها وجود داره ولی اثابت به میله با نرده یا هر چیز با سطح مقطع کم موجب افزایش فشار زیاد به یک ناحیه و افزایش خسارت میشود. چند پیش که تصادف پورشه در تهران یا بی ام دبلیو در تهران باعث کشته شدن سرنشینان شد. نشون میده که هر چقدر هم امنیت ماشینها رو افزایش بدن ولی سرعت میتونه قاتل هر راننده ای باشه.
تویوتا: 1395/8/2315:48:19،
17
17
مشخص است که اون طرفی فیلم میگرفته با اون راننده النترا نسبتی داشته دستی کشیده تا این فیلم بگیره ازش مشخصه خدا رحمتش کنه
علی: 1395/8/2401:17:36،
5
9
دوست محترم این دوربینا مثل دوربین های مداربسته مدام فیلم میگیره و وقتی حافظه پر شد از اخر پاک میشه.



یه ذره اطلاعاتتو ببر بالا...
Sina: 1395/8/2315:59:13،
39
5
دوستان اینقدر ژاپنی کره ای آلمانی نکنید
مگه ماشین علی دایی چپ نکرد بدون عملکردن ایربگ ؟ تازه ایربگ مگه چقدر میتونه کمک کنه مخصوصا وقتی ضربه از کنار میخوره . ایربگ پرده ای نهایت میتونه از خون آلود شدن سرو صورت محافظت کنه اما شدت ضربه اگر زیاد باشه حتی اگر هم باز بشه شاید کمکی نکنه و راننده از بخش گردن آسیب ببینه بخاطر اینرسی وارده
این ماشین هم یا esp نداشت یا راننده داشت تست شتاب انجام میداده esp رو خاموش کرد که اینطوری چرخیده!
اینکه فیلم تصادفش موجوده احتمال اینکه داشته تست شتاب میگرفته یا کل کل بوده رو قویتر میکنه چون فیلم حادثه از دوربین داشبورد نیست چون دوربین بیرون ماشین با ماونت نصب شده
جاده هم حالا یا لیز بوده یا گازوییل ریخته بودن این بنده خدا خورد به اون ستون ها
سوال اصلی اینجاست :اخه وقتی ستون رو اونجا ساختن نباید یه محافظی چیزی میذاشتن که این بنده خدا داغون نمیشد ؟
Altay: 1395/8/2318:11:31،
22
7
تحلیل جامع و قابل عملی بود و شاید خواب ازچشم دراز گوشان برباید.
مهدی ر: 1395/8/2319:44:55،
18
7
سلام
یعنی خداییش ما تا کی میخاییم از سوار شدن بر ماشینی که حداقل امکانات رو داشته باشه بی بهره باشیم آخه ما ملت تا کی تا چقد دیگه ظلم رو تحمل کنیم اخه جانه اینهمه آدم اندازه ی اینکه یکم سوده اقا زاده ها کمتر بشه هم ارزش نداره یعنی با پیکان وانت تو همین جایی که این خدابیامرز تصادف کرده اگه ۹۰ تا بری پر پر میشی ماشینای ایرانی همه رو دیسکه کمری کرده منکه به نوبه ی خودم از کلیه ی گسانی که باعثه جلوگیری از ورود ماشین های خارجی شدن نمیگذرم از خودرو سازهای داخلی هم همینطور و از کلیه ی کسانی که اختلاس و دزدی میکنن هم نمیگذرم خدا حقمو ازشون بگیره اخه بکی بگم تو کشوره ما پراید هم قیمته کمری به مردمه خوده کشور فروخته میشه به کشورهای دیگه به قینته پفک ((خدا حقه ما رو از کسانی که دارن حقمون رو به هر نحوی میخورن بگیره الهی آمین
كسري: 1395/8/2323:40:59،
10
13
آره منتظر باش اوني كه اسمشو چند بار بردي بياد حقتو ازشون بگيره
رامین: 1395/8/2320:17:34،
13
5
انهایی که اینگونه خودرو ها را بدون لوازم ایمنی فقط بخاطر سود بیشتر وارد می کنند چطور شب راحت می خوابند
ویرو گردی: 1395/8/2321:40:35،
14
11
متاسفم ...این تصادف چیزی به نظر نمی اومد که راننده ش کشته بشه
احتمالن نسخه فول نبوده چون فولش 6 تا کیسه هوا داره که چها تاش پرده ای هستن و می تونستن تو این حادثه از مرگ راننده جلوگیری کنن-سیستم کمک راننده با قابلیت حفظ فاصله توی فول هست
سیستم فرمان و هدایت پذیری ،قدرت کمکی الکترو هیدرولیک EHPS به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت هم مختص نسخه فول هست.
Omid: 1395/8/2400:15:10،
13
7
چه معلوم سیستم esp رو خاموش کرده بوده؟
کلا وقتی میخوای حرکات نمایشی بری ای اس پی باید خاموش باشه
ماشین باز: 1395/8/2404:57:55،
12
6
می‌خواسته دریفت بزنه، esp رو هم خاموش کرده بوده، با اون ماشین پشتی هم هماهنگ کرده بوده.

در هر صورت روحش شاد.
علی: 1395/8/2406:44:07،
17
12
تحلیلش یعنی اینکه هیوندای و کیا فقط زیبایی ظاهری اتاق دارند
امنیت جانی = با صفر
امنیت جانی میخوای تویوتا به مراتب بسیار دقیق تر و صحیح تره
SINA: 1395/8/2512:18:25،
12
6
ماشین علی دایی تویوتا نبود چپ کرد ایربگش باز نشد ؟!
این ماشین هم حتما ESP اش خاموش بوده
لکسوس و بنز و BMW هم اگر بود با ESP و سیستم های امنیتی خاموش و لغزندگی جاده همین میشد
امیر: 1395/8/2407:49:11،
15
8
برای شادی روحش صلوات عنایت بفرمایین
صمد: 1395/8/2909:58:19،
2
2
هیوندای النترا صولا با سیستم های ایمنی نظیر ESP عرضه می شود?!!
آسان موتور هم بدون ESP می دهد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا