کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثروت افسانه‌ای دونالد ترامپ چقدر است؟


کد خبر : ۳۰۱۳۶شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۱۵۱۴۱۶۱ بازدید

علیرغم اینکه دونالد ترامپ یکی از ستاره‌های اقتصادی جهان است و به مانند شاخص‌های دقیق بازارهای مالی، لحظه به لحظه و با دقت و با در نظر ...

علیرغم اینکه دونالد ترامپ یکی از ستاره‌های اقتصادی جهان است و به مانند شاخص‌های دقیق بازارهای مالی، لحظه به لحظه و با دقت و با در نظر گرفتن سود و زیان، گام برمی‌دارد، لیکن خبر رئیس جمهور شدن این میلیاردر آمریکایی، همه بازارهای مالی و اقتصادی جهان را دچار شوک کرد.

این ثروتمند اقتصادی و فقیر سیاسی، در کوران رقابت‌های تبلیغاتی ریاست جمهوری آمریکا، سطح جدید غیرقابل تصوری از ماجراجویی را نشان داد و به مانند حمله‌های جدی و صریحی که به جریان‌های سیاسی داخل آمریکا و همچنین برخی کشورها برد، خود را فردی بی‌پروا و نترس معرفی کرد. علیرغم این، باز توانست یکی از مهم‌ترین و کارکشته‌ترین سیاست‌مداران آمریکایی، هیلاری کلینتون دموکرات را پشت سر گذاشته و وارد کاخ سفید شود.

ثروت افسانه‌ای دونالد ترامپ چقدر است؟

حالا و در حالی که ثروتمندان مخالف او بودند، او چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکاست. ترامپ که در 14 ژوئن 1946 به دنیا آمد، مالک مجموعه شرکت‌های تجاری به نام خود است و مجله فوربس ثروت او را 3.5 میلیارد دلار و برخی منابع دیگر با توجه به ارزش‌گذاری مختلف دارایی‌های او در سرتاسر جهان، گفته‌اند که 4.5 میلیارد دلار ثروت دارد.

حتی پیش از پیروزی او در قدرتمندترین کشور جهان که بزرگترین اقتصاد جهان را هم دارد، نام ترامپ یک برند تجاری معتبر بود که این میلیاردر 70 ساله با ثروت و سرمایه‌گذاری‌های فراوان، آن را ساخته بود. اینک تمام بازارهای جهان نگرانند که در دوره ریاست جمهوری او، چهره گشاده روی آمریکا که مفاهیم اقتصاد آزاد را به جهان صادر می‌کرد، دچار تغییر شود و از این روست که بازارهای نفت و دلار و سهام به مقدار 5% سقوط کردند و 3% به ارزش پول آمریکا افزوده شد و در همان زمان پول مکزیک 14% ارزش خود را از دست داد.

ترامپ جنجالی‌ترین شخصیت تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست؛ نه به این دلیل که میلیاردها دلار ثروت دارد، بلکه به این دلیل که روشی تهاجمی را در تبلیغات ریاست جمهوری به کار برد و با آن احساسات آمریکایی‌ها را درباره موضوعات حساسی چون نژادپرستی و امور متعلق به اقتصاد آمریکا برانگیخت.

روش و شیوه کاری او در کوران تبلیغات ریاست جمهوری، که عجیب‌ترین از نوع خود بود، از تجربه‌های تلویزیونی و سوابق کاری خود در زمینه رسانه استفاده کرد. او پیش از این مجری یک برنامه تلویزیونی به نام The Apprentice در شبکه إن بی سی بوده است.

دونالد ترامپ تعداد بی‌شماری پروژه و برنامه اقتصادی، از جمله برنامه‌های تفریحی ترامپ و تعداد زیادی رستوران، هتل، قهوه‌خانه، زمین‌های گلف و کارخانه‌های دیگر در سرتاسر جهان است.

نام دونالد ترامپ به هیچ مسئولیت و جایگاه سیاسی در آمریکا پیوند نخورده است. تصویری که از او وجود دارد، تصویر یک میلیاردر است که درگیر کارها و مشکلات تجاری خود است. برخلاف هیلاری کلینتون که به عنوان یکی از سیاست‌مداران برجسته شناخته می‌شود، تصویر غیرمعمول ترامپ و شیوه زندگی‌، برند تجاری و شیوه سخن گفتن صریح او در موضوعات سیاسی از او چهره‌ای شناخته شده ساخت به نحوی که توانست با استفاده از این تصویر غیرمعمول و این معروفیت خالی از پس‌زمینه‌های سیاسی، هیلاری کلینتون نامدار را پشت سر بگذارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها