کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضوابط ورود و خروج ارز همراه مسافر و رانندگان عبوری ابلاغ شد


کد خبر : ۳۰۱۳۰شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۳۵۶۵۴ بازدید

براساس «دستورالعمل اجرايي ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر» ورود ارز فيزيکي (اسکناس) توسط هر مسافر از خارج از کشور تا سقف ...

براساس «دستورالعمل اجرايي ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر» ورود ارز فيزيکي (اسکناس) توسط هر مسافر از خارج از کشور تا سقف 10هزار دلار و يا معادل آن به ساير ارزها بدون نياز به اظهار آن در مبادي ورودي گمرک امکان پذیر و ورود ارز فيزيکي به ‌صورت اسکناس براي مبالغ بيش از 10هزار دلار و يا معادل آن به ساير ارزها مستلزم استعلام از مرکز اطلاعات مالي و مبارزه با پولشويي وزارت امور اقتصادي و دارايي (FIU) به لحاظ مقررات مبارزه با پولشويي است.

متن بخشنامه این بانک به شرح زیر است:

نظر به ضرورت ساماندهي مقررات ورود و خروج ارز همراه مسافر در هنگام ورود و يا خروج از کشور و رفع برخي کاستي‌ها و مشکلات موجود در ضوابط فعلي، تهيه و تدوين ضوابط جديد ارز همراه مسافر در دستور کار اين بانک قرار گرفت و متعاقب بررسي‌هاي به‌عمل‌آمده و هماهنگي با ساير مراجع ذي‌ربط از جمله گمرک جمهوري اسلامي ايران، بانک ملي ايران، مرکز اطلاعات مالي و مبارزه با پولشويي وزارت امور اقتصادي و دارايي (FIU)، رياست جمهوري و ... «دستورالعمل اجرايي ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر» جهت اجرا از تاريخ 1395.09.01 ابلاغ می شود. 

براساس دستورالعمل يادشده ورود ارز فيزيکي (اسکناس) توسط هر مسافر از خارج از کشور تا سقف 10.000 دلار و يا معادل آن به ساير ارزها بدون نياز به اظهار آن در مبادي ورودي گمرک امکان‌پذير بوده، ليکن ورود ارز فيزيکي به ‌صورت اسکناس براي مبالغ بيش از 10.000 دلار و يا معادل آن به ساير ارزها، مستلزم استعلام از مرکز اطلاعات مالي و مبارزه با پولشويي وزارت امور اقتصادي و دارايي (FIU) به لحاظ مقررات مبارزه با پولشويي است.

 در اين ارتباط براي ورود مبالغ بيش از 10.000 دلار يا معادل آن به ساير ارزها، مسافر بايستي نسبت به اظهار آن به درگاه گمرک ورودي اقدام و متعاقباً مسافر توسط گمرک به باجه بانک ملي ايران هدايت شده و ضمن توديع مبلغ مازاد ارز خود، رسيد چاپي مربوطه را که حاوي کد رهگيري است، دريافت مي‌کند. پس از صدور تاييديه مرکز اطلاعات مالي و مبارزه با پولشويي (FIU)، وجه مازاد مورد بحث بنا به درخواست مسافر عيناً به وي مسترد، حواله و يا از وي به نرخ آزاد خريداري مي‌شود. ضمناً خروج ارز مازاد بر سقف تعيين شده فوق با ارائه کد رهگيري مربوطه ميسر خواهد بود.

همچنين در چارچوب دستورالعمل جديد، دارندگان اظهارنامه‌هاي قبلي (غيرالکترونيکي) حداکثر 6 ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني گمرک به آدرس www.irica.gov.ir نسبت به ثبت اطلاعات مربوطه و دريافت کد رهگيري اقدام کنند. ضمناً خروج ارز فيزيکي (اسکناس) دارندگان اين نوع اظهارنامه‌ها در مهلت تعيين شده (6 ماه) و بعد از آن صرفاً توسط خود شخص اظهارکننده و با همان نوع ارز اظهار شده با ارائه رسيد چاپي حاوي کد رهگيري و تحويل اصل اظهارنامه‌ قبلي به گمرک مربوطه امکان‌پذير است.

خاطرنشان مي‌سازد از تاريخ 1395.09.01 ورود و خروج ارز براي مبالغ بيش از 10.000 دلار و يا معادل آن به ساير ارزها در چارچوب دستورالعمل مزبور و صرفاً ازطريق مبادي چهارده‌گانه ورودي و خروجي گمرک که باجه‌هاي فعال بانک ملي در آن‌ها مستقر مي‌باشند امکان‌پذير بوده و در ساير مبادي ورودي‏‏/خروجي حداکثر تا سقف 10.000 دلار يا معادل آن به ساير ارزها مجاز خواهد بود. همچنين فهرست اسامي چهارده‌گانه گمرکات مزبور در پيوست دستورالعمل به کليه مراجع ذي‌ربط اطلاع‌رساني شده است. 

در پايان ضمن اشاره به اين موضوع که مقررات يادشده شامل رانندگان بخش حمل و نقل بين‌المللي (ترانزيت) نيز مي شود، اعلام مي‌دارد درصورت افزايش تعداد باجه‌هاي اعلامي موردبحث، متعاقباً اطلاع‌رساني خواهد شد.

» «دستورالعمل اجرايي ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر»

» باجه‌های اعلامی ازسوی بانک ملی ایران مستقر در مبادی ورودی و خروجی کشور



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها