کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

راهنمای خرید خودروی صفر در بازار ایران

کدخبر:۳۰۰۹۷جمعه، ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲:۴۰۱۰۷۶۵ بازدید

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ...

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو ی خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودروی کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودروی ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌ به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درباره خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند. در همین راستا سعی شده در هر شماره تنوع کلاس‌های قیمتی مختلف مدنظر قرار بگیرد تا صفحه «حق‌انتخاب» برای طیف بیشتری از مخاطبان کاربرد داشته باشد.
 



هیوندای i40 یا کیا اپتیما
هیوندای i40 یا کیا اپتیما

دو برندی که در حقیقت نفعی مشترک دارند، اما همانند رقبایی دیرینه در بازار ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند. هیوندای تازه واردی دارد با کد i40. خودرویی که در دو مدل سدان و استیشن واگن روانه بازار ایران شده است. در سوی دیگر اپتیما نام آشنای بازار بوده و این روزها وضع خوبی در بازار دارد. موتور اپتیما پر‌حجم‌تر و پر‌قدرت‌تر است. در شتاب‌گیری اما هیوندای i40 موفق‌تر است. طراحی اپتیما را می‌توان زیبا‌تر و مورد پسند عموم دانست. ضمن اینکه امکانات بیشتری در خود جای داده است. اگرچه نمی‌توان در مورد کره‌ای‌ها و امکاناتشان زیاد سخن گفت، چرا‌که انبوهی از امکانات در هر کدام از مدل هایشان جا خوش کرده است.

در بازار صفر کیلومتر و دست دوم این اپتیماست که گوی برتری را ربوده است و تقریبا می‌توان گفت که i40 خودرویی است که هنوز در بازار چهره نشده است و در بازار دست دوم نیز با افت قیمت بیشتر و صرف زمان زیادتر باید این خودرو را به فروش رساند. هر دو خودرو از نظر اقتصادی کم‌استهلاک بوده و البته کم‌مصرف نیز هستند. خدمات پس از فروششان نیز گسترده بوده و قابل قبول است از این‌رو اگر خودرویی خاص‌تر می‌خواهید که کمتر نمونه آن را در خیابان دیده باشید هیوندای i40 بخرید و اگر خودرویی با بازار دست دوم خوب و ظاهری اسپرت‌تر می‌خواهید، سراغ کیا اپتیما بروید.
 



تویوتا یاریس یا هیوندای i30
تویوتا یاریس یا هیوندای i30

این دو خودرو در یک کلاس نیستند، اما در بازار ایران هر دو را می‌توان با یک قیمت خریداری کرد. دو خودرویی که در بازار ایران با اقبال خوبی همراهند. هر چند وقفه چند ساله در واردات i30 کمی بازار را با آن غریبه کرده است. موتور هیوندای پر‌حجم‌تر و البته پر‌قدرت‌تر است در شتاب‌گیری نیز به مراتب بهتر از یاریس عمل می‌کند و چهره‌ای زیبا دارد. در سوی دیگر یاریس خودرویی کم‌استهلاک و کم‌مصرف است. این خودرو امکانات زیادی ندارد و تنها به خاطر کم‌مصرف بودن و کم‌استهلاک بودن توانسته موفقیت به‌دست آورد که البته محاسن کمی هم نیست. فضای کابین هیوندای جادار‌تر بوده و صندوق بار هم در هیوندای بزرگ‌تر است.

البته در مدل سدان یاریس فضای بار بیشتری وجود دارد. هر دو خودرو خدمات پس از فروش مناسبی دارند. طراحی هر دو خودرو زیبا بوده و مواد به کار رفته درون کابین هر دو خودرو کیفیتی متوسط به نسبت برندشان دارد. از نظر خدمات پس از فروش هر دو خودرو گستردگی خوبی دارند. اما فعلا فراوانی قطعات یاریس در بازار بیشتر است. در کل اگر به دنبال خودرویی هاچ‌بک با موتور قوی و فضای کافی هستید به دنبال i30 باشید و اگر به دنبال یک خودرو کم‌مصرف شهری با سواری نرم می‌گردید، یاریس می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

 



جک S5 یا تیگو 5
جک S5 یا تیگو 5

بازار ایران نشان داده که به شاسی‌بلندها علاقه زیادی دارد و خوب می‌فروشند. به همین دلیل چینی‌ها نبض بازار شاسی بلندهای ارزان را در ایران به دست گرفته‌اند. تیگو 5 نمونه وارداتی و به روز شده ام‌وی‌ام X33 است. از این‌رو از نظر کیفیتی در سطحی بالاتر از نمونه ایرانی و البته قدیمی‌اش است و ظاهر جذابی هم دارد. این خودرو از موتور هم حجم با جک S5 برخوردار است اما موتور جک بسیار پر‌قدرت‌تر از تیگو است چرا‌که از سیستم توربوشارژ بهره می‌برد از این‌رو در شتاب و سرعت جک توانسته به خوبی از پس تیگو برآید. هر دو خودرو زیبا بوده و در ایران با اقبال زیادی همراهند.

از نظر امکانات تیگو بهتر عمل کرده و در زمینه مصرف سوخت نیز همین‌طور اما جک از هندلینگ بالاتری نسبت به تیگو برخوردار است. همچنین درون کابین نیز فضاها تقریبا یکسان بوده و صندلی‌ها نیز راحت هستند. با توجه به وارداتی بودن تیگو قیمت جک از تیگو پایین‌تر است و می‌تواند انتخاب ارزان‌تری باشد به خصوص اینکه خدمات پس از فروش گسترده‌ای هم دارد. البته خدمات جک هم قابل قبول است. به‌طور کلی می‌توان این دو خودرو چینی را در زمینه کیفیت، خودروهایی مناسب دانست ولی اگر شتاب و سرعت برای شما در درجه اهمیت بیشتری است جک S5 اتوماتیک انتخاب بهتری خواهد بود و امکانات بیشتر را می‌توانید در تیگو5 بیابید.
 



ولوو XC90 یا پورشه کاین
ولوو XC90 یا پورشه کاین

این دو خودرو از نظر قیمتی با هم در یک سطح هستند اما از نظر کلاسی با هم فرق دارند. این موضوعی است که در بازار ایران زیاد اتفاق می‌افتد! کاین را تنها باید به‌صورت کار‌کرده بخرید اما ولوو را می‌توان به‌صورت صفر کیلومتر خریداری کرد. این در حالی است که کاین به هیچ وجه خودروی کم‌استهلاکی نیست. هر دو خودرو گران‌قیمت بوده و البته به مقدار زیادی لوکس هستند. اما از نظر ابعاد با یکدیگر تفاوت دارند. کاین یک شاسی بلند متوسط و ولوو XC90 یک شاسی بلند بزرگ سایز است. کاین از موتوری پر‌حجم‌تر و البته قوی‌تر از ولوو برخوردار است. امکانات هر دو خودرو مثال‌زدنی است، اما به واقع می‌توان XC90 را خودرویی پر‌آپشن‌تر دانست.

این دو خودرو در بازار ایران با اقبال خوبی مواجه‌اند و XC90 را می‌توان تنها محصول موفق ولوو در ایران دانست. هر دو خودرو هم در ظاهر لوکس و زیبا هستند و هم اینکه درون کابینشان تمامی قطعات با کیفیت است. از نظر گستردگی خدمات پس از فروش هم هر دو خودرو تعریفی ندارند و تنها در تهران می‌توان به راحتی به خدمات دسترسی داشت. مصرف سوخت ولوو کمتر از پورشه است. در مقابل پورشه کاین سواری اسپرت‌تری دارد. برای مصارف خارج شهر و آفرودهای سبک این ولوو است که عملکرد بهتر و کم‌ریسک‌تری برای ماشین ارائه می‌دهد. در نهایت می‌توان کاین را یک شاسی بلند اسپرت لوکس و ولوو XC90 را یک شاسی‌بلند لوکس خانوادگی به حساب آورد.

 



پژوپارس یا لیفان 620
پژوپارس یا لیفان 620

پارس معمولی و لیفان 820 دو خودرویی است که تقریبا می‌توان گفت در بازار ایران کم‌اقبال شده‌اند چرا که این روزها به لطف خودروهای چینی تنوع در بازار خودروهای زیر 40 میلیون تومان زیاد شده و قدیمی‌ها باید عرصه را به جدیدترها واگذار کنند. هر چند به‌طور کامل کنار نمی‌روند. پژو پارس خودرویی است که حجم موتوری برابر با لیفان 620 دارد ولی قدرت موتور لیفان 620 بالاتر از پارس بوده و تکنولوژی به روزتری دارد. ظاهر هر دو خودرو خوب است و درون کابین نیز طراحی مناسبی دارند. اما کیفیت مواد به کار رفته درون کابین لیفان بهتر از پژو پارس است. امکانات لیفان نیز در سطح بالاتری از پارس قرار دارد. از نظر شتاب و سرعت نیز باز این 620 است که از پارس پیشی می‌گیرد.

همچنین در زمینه مصرف سوخت نیز پارس اشتهای بیشتری برای بنزین دارد. اما خدمات پس از فروش بسیار گسترده پارس را نمی‌توان نادیده گرفت و البته بازار دست دوم پارس نیز به مراتب بهتر از لیفان است همچنین قطعات مصرفی آن هم ارزان‌تر و فراوان‌تر است. هر دو خودرو فضای زیادی درون کابین و برای بار دارند و از این‌رو برای خانواده مناسبند. هر دو خودرو به‌طور جالبی استعداد خوبی برای اسپرت کردن هم دارند و می‌توانند برای جوانان هم جذاب باشند. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را مناسب دانست اما اگر شتاب و سرعت بهتر بخواهید لیفان می‌تواند انتخاب خوبی باشد و اگر خدمات پس از فروش گسترده مد نظر شماست پارس را انتخاب کنید.

 



آریزو 5 یا سراتو 1600 دنده‌ای
آریزو 5 یا سراتو دنده‌ای

هر دو در یک رده قیمتی قرار دارند با این تفاوت که یکی چینی و یکی کره‌ای است. طراحی آریزو یک طراحی به روز است اما سراتوی هم قیمت با آن به نسل قبل این خودرو تعلق دارد. موتور سراتو اندکی پر‌حجم‌تر است اما بازدهی بسیار بیشتری نسبت به آریزو دارد. در شتاب‌گیری نیز سراتو به راحتی از پس آریزو بر‌می‌آید. همچنین در بازار سراتو موفق‌تر از آریزو است. چرا که آریزو یک خودرو تازه‌وارد بوده و هنوز تا جا افتادن و پیدا کردن بازار فاصله دارد. هر دو خودرو طراحی خوبی دارد اما آریزو با امکانات بیشتری در انتظار شماست. همچنین این خودرو از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد که خود یک آپشن مهم به حساب می‌آید.

فضای داخلی هر دو خودرو طراحی مناسبی داشته و جادار است اما آریزو کابینی زیبا‌تر با امکانات بیشتر داشته و سراتو با کابینی جادارتر و البته با کیفیت‌تر در انتظار شماست. سراتو در این سال‌ها نشان داده خودرویی کم‌استهلاک است و از این نظر کلا بالاتر از خودروهای چینی قرار می‌گیرد. از آنجا که سراتو در سایپا تولید می‌شود خدمات پس از فروش آن بسیار گسترده‌تر از ام‌وی‌ام بوده و قطعات سراتو نیز به مراتب در بازار بیشتر از آریزو و البته ارزان‌تر از آن هستند. به‌طور کلی خودرویی با گیربکس اتوماتیک و امکانات زیاد و چهره زیباتر را در آریزو می‌توان یافت و شتاب و سرعت زیاد به همراه استهلاک کم‌ و بازار خوب را در سراتو می‌توان دید.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

پلنگ: 1395/8/2117:29:08،
164
8
وانت آریسان یا وانت پراید
انتخاب با شما ، هر دو وانت رقیب جدی برای فورد و دوج آمریکا هستند
دیگه انتخاب با شما
از ما گفتن بود .
سروش: 1395/8/2120:24:33،
95
29
جک s5 +++++
تیگو 5 -----
وحید یوسفی: 1395/8/2121:35:48،
19
106
تییا عالیه
ارزش خرید داره
بابك: 1395/8/2122:47:37،
19
75
رنج قيمت ١٨٠ تا ٢٢٠ فقطو فقط تاليسمان و لا غير
راهنمای ساده. : 1395/8/2123:48:06،
108
7
اگه میتونی خارجی بخری داخلی نخر.

اگه میتونی کره ای بخری چینی نخر.

اگه میتونی ژاپنی بخری کره ای نخر.

حالا بین لکسس و بنز و.....دیگه سلیقه ای هست.
علی: 1395/8/2200:37:26،
16
37
فقط تیپپپا
Amiroo: 1395/8/2209:59:37،
14
29
ميتسوبيشى لنسر ٢٠١٦ تيپ ٤ +
تويوتا كرولا XLI صفر ٢٠١٦ -
فقط: 1395/8/2117:50:44،
135
13
فقط پرايد پيش بسوي شهادت
معین: 1395/8/2117:50:56،
79
5
حالا که طبق فرمایش اقای مدیر عامل هیچ خودیی از نظر کیفی و قیمتی با پراید برابری نمیکنه !

انتخاب برای خانواده ها راحت شده

پیشنهاد میکنم مدل 2 در رو هم عرضه کنید بساط بنز و بی ام و جمع بشه بره پی کارش :)
mohammad: 1395/8/2117:53:47،
50
22
من هم کاین دارم هم پراید واقعا پرایدم نسبت به قیمتش بهتره.وقتس میرم بازار با پرایدم میرم خوبه
کلنگ: 1395/8/2118:01:20،
44
6
مطالب ایران جیب هم تکراری شده مثل برنامه های تلویزیون، اونا میگن بودجه نداریم شما چرا؟
وحید : 1395/8/2118:05:12،
28
4
البته قیمت زیر سی میلیون تنوع در انتخاب نیس
جواد: 1395/8/2118:08:24،
30
4
پرایدوتیبا روننوشته خلاقیت ایرانی
من من : 1395/8/2118:09:04،
60
39
ماشین فقط المان! من پارسال یه rx350 خریدم همزمان با من باجناقم چانگان خرید.. در حالی که 40000 تا باهاش رفتم ولی فقط اب و روغن قاطی کرده ..در صورتی که اپشن های چری خیلی سر تر از ولوو.. اینو هرکسی می دونه که تو جاده می تونی با پارس سال تا 180 تا بری بدون اینکه تو دوزیش اسیبی ببینه.. خلاصه فقط تحریم.. ماشین فقط ساینا با دوربین عقب مکزیکی..

مرسی اه
آرمان : 1395/8/2120:28:53،
38
6
دادش دمت گرم، توروخدا هميشه كامنت بذار، اصلا روز آدمو ميسازي، سر كامنتت تو مقاله ي قبلي هم كلي خنديدم، خلاصه كه خيلي دمت گرم :)))
اينايي هم كه منفي ميدن رو ولشون كن نميفهمن داري شوخي ميكني، تو فقط هميشه كامنت بزار
علی: 1395/8/2118:10:08،
27
8
آشفته بازاری هست و خبر نداشتیم، فرقی نمی کنه چینی بخری یا کره ای یا آلمانی و ایتالیایی، بر حسب اتفاق و بنا به فیلد کاری دیروز با یکی از وارد کننده های خودرو که دست کشیده از این کار جلسه داشتم، به گفته ایشون تموم قطعات رفاهی داخل خودرو آپشن هست و وقتی خودرو قرار وارد بشه بخصوص از امارات تموم قطعات اصلی رو جایگزین میکنن، مثال فرق صندلی اورجینال هیوندای با اصلش تقریبا هشت میلیون تومن میشه و.... خیلی از موارد دیگه، اما اوج حرف هاش این بود که سانتافه تک دف رو جای دو دف دارن میدن به مردم و کسی متوجه نمیشه، عجب روزگاری شده خدا
Full HD: 1395/8/2201:02:47،
17
5
سلام دوستان

مگه میشه تک دفه رو جای دو دف انداخت! ؟!؟!؟!
یعنی طرف حدود 200چوق بده بعد نفهمه ماشین تک دفه! ؟!؟!؟!؟


شاد و سلامت باشید
علی: 1395/8/2207:54:47،
10
7
والا این حرف خود وارد کننده بود ، و با توجه به توضیحاتی که میداد مث اینکه خیلی قشنگ دارن گنجشک رنگ می کنند جا قناری میدن مردم،گردن راوی، ولی در کل حرف های جالبی بود
پیمان: 1395/8/2118:19:49،
18
18
کلا برا سراتو داری تبلیغ میکنی پول خوبی گرفتی برا تبلیغات
Aria: 1395/8/2118:21:07،
28
6
ای کاش میشد اینارو با قیمتهای جهانیشون بخریم.... میگن هیچ ظلمی پایدار نمیمونه.. خدا کنه راست گفته باشن
sepehr: 1395/8/2118:24:34،
30
6
نویسنده عزیز تا 20 میلیون چندتا انتخاب داریم؟
تا 30 میلیون چی؟

صادقانه بگیم: چند درصد ملت ایران توانایی خرید بالای 40 میلیون رو دارن؟

رامین: 1395/8/2118:25:58،
19
5
خیلی عامیانه و ساده بیان میشه این مطالب. توصیه میکنم دیگه مطلب در این موارد نزارید.
حسین: 1395/8/2118:39:21،
12
10
واقعا که!!!
حمید: 1395/8/2118:49:45،
20
8
صد بار اینو گذاشتین دیگه حال بهم زن شده هر ماه یکبار میذارین
صادق: 1395/8/2123:05:13،
7
20
هرماه نخون تا حالت بهم نخوره...
امیر: 1395/8/2118:52:25،
19
13
دوستان! می خواهم خودروی جک S5 ثبت نام کنم.لطفا فقط
کسانی که تجربه رانندگی و استفاده از انرا داشته اند
از مزایا و معایب ان بگویند.
علی: 1395/8/2208:54:14،
11
8
عالیه تو خریدش شک نکن من اتوماتشو دارم راضی ام از همه لحاظ فقط یکم مصرفش بالاس ( صدی 12) که اونم به نظرم عادیه
نیما: 1395/8/2118:54:40،
7
11
سلام؛ به نظرتون با 60تومن چی بخرم (اتومات) که بتونم سه سال بی درد سر سوار شم؟؟
آرش: 1395/8/2120:26:04،
16
25
ساندرو
احسان: 1395/8/2120:36:38،
14
22
اگر صفر ميخواي بخري ساندرو، اگر كاركرده ميتوني يه آوانته تر و تميز بخري
محمد: 1395/8/2123:19:07،
15
16
برلیانس 320 یا 330 خوبه... اول نظر مالک هاشو بپرس و اصن به این گوش نده که ماشین چینی به درد نمیخوره. قبل از خرید هر ماشینی هم سعی کن قبلش یه دوری باهاش بزنی تا ببینی پشت فرمونش چه جوریه؟؟ من عاشق زانتیا بودم به خاطر شتابش اما بعد از اینکه سوارش شدم حالم بهم خورد
محمد: 1395/8/2209:27:30،
11
11
ماشن صفر نگیر یه مگان دست دوم تر و تمیز بگیر حالشو ببر
مهدی.ح: 1395/8/2118:59:09،
35
10
کسی که پول و خیال راحت داره دیگه لازم به حرفهای شما نداره
هرچی دلش بخواد میخره
هر مدلی.دلشو بزنه حتی با ضرر میفروشه یکی دیگه
زندگی فقط پول پول پول.........ولا غیر
البته عموما تو ایران
حسین: 1395/8/2123:03:50،
8
27
کسی مجبورت نکرده بخونی میاین مطلب میخونین طلبکارم هستی..
رضا۲۰۱۶: 1395/8/2119:12:48،
39
22
علی رغم حرف های آدم های این سایت که میگفتن ، تویوتا بسیار با کیفیت است ولی برای پیرمردها خوب است !!! یک کرولا ۲۰۱۶ گرفتم دیوانه وار پرشتاب است ... اصلا جرات نمی کنم پدال گاز رو فشار بدم !!! واقعا حالا میفهمم حرف های لگن سوارن در این سایت ایران جیب چقدر پرت و پلا است ... کرولاهای قبلی رو نداشتم ونمیدونم ولی این جدیدش فوق العاده اسپرت و تند و تیز است ، هر ماشینی رو توجاده سوسک میکند . النترا و سراتو جدید رو که له کرد !!! خودم باور نمی کردم
پوریا: 1395/8/2119:58:06،
19
26
توی رنج 65 تا 75 واقعا سراتو 1600 بهترین انتخابه
بازار دسته دو خوبی هم داره چون کره ای هست
فرزاد: 1395/8/2218:25:07،
4
12
همین کورولای شما در جاده بخصوص سربالاییها، توسط فلوئنس دنده ای سوسک که چه عرض کنم، له میشه!! باور نداری یکبار امتحان کن!!
عجب : 1395/8/2221:35:35،
8
4
رنو فلوئنس رو که با پراید هم میشه گرفت نیاز به تویوتا نیست !!!!
وحید عشق ماشین: 1395/8/2119:17:16،
14
11
چرا انقد این چن مقایسه رو میزاری

چندین باز گذاشتی تا حالا
کریم: 1395/8/2119:31:33،
11
14
ممنون خوب بود
کریم: 1395/8/2119:33:19،
14
13
تالیسمان را با هم رده هاش مقایسه کنید
علی: 1395/8/2119:44:45،
34
9
یاریس از i30 گرونتر و کم آپشن است ولی تویوتا بهترین برند جهان است
تویوتا : 1395/8/2202:43:06،
10
23
یاریس لگنی بیش نیست و i30 از نظر سگمنت خودرویی یک رده از یاریس بالاتر است
واقعا اینایی که یاریس میخرن چطوری روشون مبشه سوارش بشن چون خیلی زشت و مضحکه بخصوص صندوقدارش
محمد: 1395/8/2120:02:05،
21
11
پراید ۱۳۱ یا پراید ۱۳۲؟؟؟
کیان: 1395/8/2208:15:24،
15
7
به نظر من برای خودرو زیر 30 میلیون اگه اهل سفری پژو 206 وی 8 سال 89 90 کم کارکرد خانگی اگه هم سفر باز نیستی یه تیپ 5 با همون شرایط
این نصیحت نبود وصیته
جعفر: 1395/8/2407:54:12،
9
5
به نظر من پراید صبا مدل 89 خیلی خوبه الان من شش ساله دارم خیلی هم راضیم قیمتش هم مناسبه کم خرجه
فقط تنها مشکلش اینه که پرایده اگه اسمشو تغییر بدن حرف تداره
saeed: 1395/8/2709:30:49،
5
7
سلام
اپل کورسا 2014 +
i 30 -

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا