کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادامه روند سقوط قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۳۰۰۹۳جمعه، ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۴۲۳۷۳۸ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز جمعه همچنان پرنوسان بوده و در حال کاهش برای نخستین هفته در 4 هفته اخیر است.

ادامه روند سقوط قیمت طلا در بازارهای جهانی

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی در حال ارزیابی چشم انداز اقتصادی آمریکا و جهان پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر هستند، قیمت طلا همچنان روند نزولی خود را دنبال کرده است.

بر اساس این گزار ش قیمت هر اونس طلا که در آغاز مبادلات امروز جمعه تا سطح 1250 دلار در هر اونس کاهش یافته بود تا لحظه انتشار این خبر با 0.2 درصد افزایش روبرو شده و به 1256 دلار رسیده است. قیمت طلا در مبادلات امروز بین 1250 تا 1265 دلار در نوسان بوده است.

قیمت جهانی طلا در هفته جاری تاکنون با افت 3 درصدی روبرو شده است. ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح در 3 ماه و نیم اخیر رسیده است. نوسانات بازارهای بین المللی در حالی است که سرمایه گذاران برای ریاست جمهوری ترامپ آماده می شوند. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش دهد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی انتخاب ترامپ می تواند سیاست های پولی فدرال رزرو را نیز با چالش جدی روبرو کند. ترامپ از منتقدان اصلی سیاست پایین نگه داشتن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بوده است. تحلیلگران موسسه ای ان زد بر این باورند که سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ موجب افزایش بیشتر ارزش دلار خواهد شد و این مساله در نهایت به ضرر تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته کمتر از پیش بینی ها بوده است.

جفری لاکر رئیس فدرال رزرو ریچموند نیز تاکید کرد: فدرال رزرو نرخ بهره را سریعتر افزایش خواهد داد اگر دولت واشنگتن سیاست کاهش مالیات ها یا افزایش هزینه ها را برای تسریع رشد اقتصادی در اولویت قرار دهد.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا حساسیت نشان می دهد. شاخص ارزش دلار امروز جمعه با 0.1 درصد کاهش به 98.67 واحد رسیده است.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: طلا در راستای تحولات ارزش دلار حرکت می کند. تقاضای فیزیکی تاکنون مانع از کاهش شدید قیمت طلا شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.4 درصد کاهش به کمتر از 955 تن رسیده است.

سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1271 دلار و سطح حمایتی نیز 1255 دلار خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها