کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد

آزمایشی که نیسان را ناچار به توقف تولید تسورو کرد/ فیلم

کدخبر:۳۰۰۷۰پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۵۳۴۹۲۷ بازدید

با ورود پدیده‌ای به نام اتومبیل به خیابان ها و همه گیر شدن آن، ایمنی یکی از مهم ترین آیتم هایی بوده که مورد توجه خودروسازان معتبر ...

دیجیاتو- با ورود پدیده‌ای به نام اتومبیل به خیابان ها و همه گیر شدن آن، ایمنی یکی از مهم ترین آیتم هایی بوده که مورد توجه خودروسازان معتبر قرار گرفته است.

این مساله در دو دهه اخیر با اهمیت بسیار بیشتری پیگیری شده و به همین خاطر پیشرفت های چشمگیری در زمینه ایمنی حاصل شده؛ طوری که امنیت خودروهای امروزی به هیچ وجه قابل مقایسه با خودروهای چند دهه پیش نیست.

با وجود این، مقوله ایمنی در بازارهای مختلف جهان به یک اندازه اهمیت ندارد؛ برای مثال آمریکا همواره قوانین بسیار سخت گیرانه تری داشته و محصولات متعددی از برندهای معتبر نتوانسته اند مجوز تردد در بزرگراه های این کشور را کسب کنند. در نقطه مقابل مناطقی هم هستند که ایمنی جزو اولویت های آخر بوده و حتی می توان گفت که اهمیت چندانی ندارد. در این مناطق معمولا قیمت خودرو جزو فاکتورهای اساسی بوده و خودروسازان برای ابقا در بازار رقابت باید بر روی آن مانور بدهند.

به همین جهت خودروسازان حاضر تمام سعی خود را می کنند که محصولی ارزان با حداقل امکانات و سطح ایمنی پایین تولید کنند.
 
ماهیندرا اسکورپیو
ماهیندرا اسکورپیو یکی از خودروهای نا امن هند با صفر ستاره ایمنی

هند، مکزیک و ایران مثال هایی از بازارهایی هستند که ایمنی در آنها اهمیتی ندارد. مکزیک جایی است که کمپانی نیسان در آنجا با محصولات ارزان قیمت حضوری فعال دارد. ورسا (Versa) و تسورو (Tsuru) دو سدان اقتصادی این کمپانی ژاپنی در بازار این کشور هستند؛ با این تفاوت که اولی محصولی استاندارد با ایمنی خوب و دومی محصولی قدیمی با صفر ستاره ایمنی است، به این معنی که هنگام تصادف نمی تواند از سرنشینان خود به هیچ وجه محافظت کند.

بدون شک سازمان هایی مثل NCAP، IIHS و NHTSA با انجام تست های تصادف و رده بندی خودروها از لحاظ ایمنی، نقشی انکارناپذیر در بهبود امنیت اتومیبل ها دارند.

سازمان جهانی ارزیابی ایمنی خودروهای جدید (Global NCAP) اخیرا کمپینی تشکیل داده تا خودروسازان را برای از رده خارج کردن خودروهای نا امن با صفر ستاره ایمنی تشویق کند. به همین دلیل این سازمان اخیرا تست تصادفی بین ورسا و تسورو در مقر موسسه IIHS در ویرجینیای آمریکا انجام داده تا به نیسان نشان دهد که چقدر ایمنی محصول قدیمی اش پایین است.

تست تصادف

در این تست که ویدیوی آن در ادامه ضمیمه می شود، دو خودرو بصورت شاخ به شاخ با همپوشانی 50 درصد و با سرعت 129 کیلومتر در ساعت به هم برخورد می کنند. نتیجه اینکه بدنه تسورو تقریبا در همه قسمت ها تغییر شکل داده و ضمن انتقال ضربه به کابین باعث آسیب شدید به قسمت های مختلف بدن آدمک راننده از جمله سر و گردن می شود.

در این خودرو هیچ نقاط شکستی (Crumple Zone) برای جذب ضربه تعریف نشده و خبری از ایربگ یا سازه محکم کابین نیست.

کمپانی نیسان یک روز قبل از این تست اعلام کرد که به تولید مدل قدیمی تسورو در ماه می خاتمه خواهد داد. البته تا آن زمان حدود 15 هزار دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که به معنای اضافه شدن اتومبیل های نا امن بیشتر به خیابان های مکزیک است.

مکزیک همانند اکثر کشورهای آمریکای لاتین استانداردهای ایمنی چندانی برای خودروهای جدید ندارد، به همین دلیل نیسان می تواند خودروی نا امنی مثل تسورو را در این کشور به فروش برساند. اینجاست که دولت ها می توانند نقشی بسیار حیاتی داشته باشند. چنانچه مقررات و استانداردهایی در زمینه ایمنی خودروها در یک کشور تدوین شود، دیگر شاهد حضور ارابه های مرگ در خیابان های آن کشور نخواهیم بود.

تست تصادف

تدوین قوانین خاص اگر چه ممکن است به کاهش فروش برخی خودروها بیانجامد، اما وظیفه هر دولتی حفاظت از جان شهروندان خود است نه تامین منافع خودروسازان.

گفتنی است این مدل سو استفاده از قوانین ایمنی تنها شامل خودروسازان فرانسوی و ژاپنی نمی شود و حتی کمپانی معتبری مانند فولکس واگن نیز تا چند سال پیش نسل دوم فولکس استیشن (ترنسپورتر) را بر روی خط خود در برزیل تولید حفظ کرده بود، اما در نهایت به دلیل ارتقاء قوانین ایمنی و اجباری شدن نصب ایربگ در برزیل، ناچار به حذف این مدل از روی خط تولید شد.

فولکس استیشن ترنسپورتر

متاسفانه کشور ما هم وضعیتی مشابه مکزیک دارد. خودروهای تولید شده در کشور عمدتا قدیمی بوده و از لحاظ ایمنی وضعیت بسیار بدی دارند.

روزی نیست که در گوشه ای از این مرز و بوم خبری از داغدار شدن یک خانواده به دلیل وقوع تصادف منتشر نشود. اگر چه فرهنگ رانندگی پایین ما یکی از عوامل اصلی این تصادفات است، اما نمی توان به سادگی از کنار ایمنی پایین اتومبیل های حاضر در خیابان ها عبور کرد.

اتومبیل هایی که گهگاه کاملا بی رحم بوده و فرصت هیچ خطایی به راننده نمی دهند. امیدواریم ما هم روزی شاهد از رده خارج شدن تسوروهای داخلی باشیم.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

mosi: 1395/8/2013:27:16،
137
3
بازم دمش گرم اگه شاخ به شاخ به پراید میزد ، پراید تا صندوق عقب جمع میشد
مهدی....ط: 1395/8/2013:51:46،
112
4
حالا ایران میره خط تولیدش رو مفت میخره ومیاره پیش فروش میکنه وبا استقبال زیاد مردم روبرو میشه وحواله هاش 8میلیون بالای قیمت خریدو فروش میشه تا تحویل مشتریان ومردم همیشه در صحنه بشه
حمید: 1395/8/2014:26:41،
81
8
کوئید ما تازه داریم میاریم از این آشغالتره
سینا: 1395/8/2021:26:41،
23
5
دقیقا عین این تصادف رو روی خودرو های مگان و پرشیا دیدم که پرشیا کلا تا صندلی عقبش رفت ولی مگان داخل اتاقش هیچی نشد .
راز: 1395/8/2023:05:11،
18
6
مگان تو تصادف واقعا خوب نیرو رو پخش میکنه ولی پرشیا طراحی قدیمی داره و نیرو تو یه نقطه فشار میاره و باعث خرابی شدید میشه
آرشیا: 1395/8/2023:06:57،
13
10
مطمین باش کوید از پراید و تیبا و 405 بهرته چون 405 فرانوسی فول ایربگ 2 ستاره داره تو تست سال 1998 که با تست سال 2015 کلی فرقشه و ساده تره الان تست بشه اونم ایرانیزه شده منفی میگیره
کیانی: 1395/8/2103:47:49،
10
9
سرعت 129 اشتباه نوشته شده این تست ها سا سرعت 50 است اگر سرعت 100 هم باشد هردو خودرو هر قدر محکم باشند پودر میشوند
نیما: 1395/8/2104:22:23،
8
8
شما رنو کوید که در موردش داری حرف می زنی رو دیدی ؟
تست کردی ؟
بهش نزدیک شدی اصن ؟

چرا ایرانی ها خوراک از روی معده حرف زدن هستن ؟

بیا این تست تصادف رو ببن با 60 تا هست تازه (تست شهری)

https://www.youtube.com/watch?v=jePu-6TxypI

بعد بیا تز بده
مسلم : 1395/8/2013:51:29،
49
6
اینقدر برای افزایش جمعیت تبلیغ مکنن با توقف خودروهای نا امن جون خیلی ها حفظ میشه.بابا مثلا اینجا ایرانه ما مسلمونیم.این خودرو سازها تاکی می خوان به فکر پول باشند
هادی: 1395/8/2021:16:50،
23
4
تا وقتی که مسلمان وجود داشته باشه اونها هم تولید میکنند
آرش: 1395/8/2014:02:36،
39
5
حتما فيلم كامل اين تست رو كه از زواياي مختلف گرفته شده بريد ببينيد
جلالخالق
يكيشون ميتركه
ولي سرنشين ورسا حتي يه خط هم بر نميداره
روزبه: 1395/8/2014:11:46،
70
4
بعد امریکا جهان خواره ایران فرشته حداقل امریکا برا مردم خودش ارزش قایله و هر اشغالی رو با ثبت نام پیش و تحویل ۳ ماهه با تاخیر به مردمش نمی اندازه
ايران فقير : 1395/8/2015:19:13،
23
7
وقتى از هند و مكزيك هم فقيرتر شديم مشخصه كه ديگه تو اين مملكت جون ادما ارزشى نداره
reza.h: 1395/8/2015:24:43،
25
5
کدوم مسئوول ایرانی پراید یا تیبا یا پژو پارس داره لطفا معرفی کنید که خودم شخصا برم خدمتش و بوسه بر دستانش بزنم.
دوستان این ها برای ما طبقه متوسط به سمت پایینه.
وگرنه خودشون بالای 200 میلیون سوار می شوند.
کی تا حالا دیدین که یه مسئوول بیاد توی سن مثلا 40 سالگی اونم با تصادف بمیره.
البته ما به مرگ هیچ انسانی راضی نیستیم. ولی مسئولین ایران خودرو و سایپا و شخص وزیر صنعت با این طرز برخوردشون با طایفه ایرانی چیز دیگه ای رو نشون می دهند.
آیا واقعا به مرگ و ضرر و زیان خانواده ایرانی راضی هستید؟
علیرضا: 1395/8/2016:01:42،
19
5
چون خوروسازی ما در ایران دولتی هست برای همین حمایت کامل از این صنعت پکیده می شود و با هر جور و هر شرایطی بخواهند خودروی خود را می فروشند

ولی اگر دست بخض خصصوصی بود هزار تا قوانین سفت و سخت براش وضع می کردند

یک وانت آریسان پارسال گرفتم بدون اغراق دو ماه سال تو تعمیرگاه بود
دیسک و صفه و دیفرانسیل و سیستم ترمز و گاز و کولر و باطری ... تعمیر تعویض شد
تازه منت هم سرم می زارن که شانس اوردی که گارانتی بوده
بعدش هی زنگ می زنند که نظرات راجع نحوه برخورد تعمیرگاه می پرسند
جدیدا هم که بعضی از آنها شاسی شان از وسط می شکند که ایران خودرو پس می گیرد

متااااااااااااااااااااااااااسف: 1395/8/2018:17:38،
17
5
فقط براي بعضي مسئولين عميقا متاااااااسفم

آره شما فقط به پول و منافع خودتون بانديشيد چون حد انديشه آدمهاي بدبخت كوته همينه

فقط اميدوارم حداقل تاريخ و جامعه كوفه سال 61 هجري رو يه بررسي بكنيد
مهیار: 1395/8/2021:53:00،
12
5
لابد الان از مسئولین بپرسی میندازن تقصیر مردم
ماشین زده: 1395/8/2109:07:25،
8
5
ایرانخودرو
سایپا
بشتابید و خط تولید این آشغال را در ایران راه اندازی کنید
جوان بدبخت: 1395/8/2113:22:00،
6
4
ادامه تولید پراید = 50% کاهش جمعیت
روزبه: 1395/8/2114:29:31،
7
3
بی ارزش ترین مردم برای مسولین ایرانی ها هستن
ویرو گردی: 1395/8/2321:54:31،
3
4
مکزیک و هند با این حربه کلی سرمایه گذاری جذب کردن
چند سال دیگه استاندارد های ایمنی شون رو به روز می کنن
اول پا بگیرن بعد
مکزیک با سه میلیون دستگاه تولید جایگاه خوبی داره در صنعت ساخت/مونتاژ و قطعه سازاش هم که پیشرفت می کنن و هند که معرف حضور همه هست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا