کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۳۰۰۵۲پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰:۰۰۱۴۶۷ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش نگرانی ها نسبت به تحولات اقتصادی و سیاسی جهان پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا ...

قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش نگرانی ها نسبت به تحولات اقتصادی و سیاسی جهان پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، با افزایش همراه شده است.

پیروزی شوکه کننده دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون موجب نوسانات شدیدی در بازارهای بین المللی به خصوص قیمت کالاهای راهبردی از جمله طلا شده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه با 12 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 1287 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه در ابتدا پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا سطح 1337 دلار در هر اونس افزایش یافت که این بالاترین رکورد از 30 سپتامبر بوده است.

ویلیام آدامز تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری متال بولتین تاکید کرد: این واقعیت که قیمت طلا بار دیگر به کمتر از 1300 دلار عقب نشینی کرده نشان می دهد که بازار از اتفاقات همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا درس گرفته و متوجه شده است که هر گونه افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی موقت و کوتاه مدت خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: شوک ناشی از پیروزی ترامپ شاید موجب تغییراتی در بلندمدت شود. به نظر می رسد سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ موجب افزایش تورم در اقتصاد آمریکا شود و نااطمینانی های زیادی را در بازارهای بین المللی به وجود آورد که این عوامل همگی به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

بانک ملی استرالیا نیز در تحلیلی اعلام کرد: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا بی شک عامل مهمی برای سرمایه گذاران بین المللی در تصمیم گیری های آینده خواهد بود. قطعا پیروزی ترامپ موجب ایجاد نوسانات زیادی در بازارهای بین المللی و قیمت کالاهای راهبردی خواهد شد.

بانک ملی استرالیا افزود: در حالی که ریاست جمهوری کلینتون همراه با ثبات و قابل پیش بینی بودن سیاست های آمریکا بود ولی ریاست جمهوری ترامپ موجب افزایش بی ثباتی و نااطمینانی خواهد شد و این مساله احتمالا به نفع قیمت طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز با 0.25 درصد کاهش به 98.37 واحد رسیده است. در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 0.63 درصد کاهش به 46.16 دلار رسیده است.

به نظر می رسد تقاضای فیزیکی بازارهای نوظهور نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها