کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حباب آمريكایی در بازار ارز و سكه تهران + جدول


کد خبر : ۳۰۰۴۱چهارشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳:۳۱۳۲۹۶ بازدید

قيمت انواع ارز و سكه متاثر از انتخابات امريكا، پيروزي ترامپ و رشد 5 درصدي طلا در بازار جهاني، افت 2 درصدي ارزي دلار در برابر ارزهاي اروپايي و ...

قيمت انواع ارز و سكه متاثر از انتخابات امريكا، پيروزي ترامپ و رشد 5 درصدي طلا در بازار جهاني، افت 2 درصدي ارزي دلار در برابر ارزهاي اروپايي و ين ژاپن، در روز چهارشنبه رشد هيجاني پيدا كرد و نرخ سكه در ساعات اوليه معاملات بازار ۳۰ هزار تومان گران شد و در ساعات عصر ديروز، در نهايت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد و قديم به صورت متوسط ۱۵ هزار تومان رشد كرد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تعادل، امروز 19 آبان 95 هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد در بازار با ۱۴هزار و ۳۰۰ تومان افزايش به يك‌ميليون و ۱۳۲ هزار تومان رسيد. همچنين هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم يك‌ميليون و ۱۲۵ هزار تومان معامله شد كه ۱۳ هزار تومان افزايش قيمت نشان مي‌دهد. نيم سكه نيز با ۹ هزار تومان افزايش به ۵۷۰ هزار تومان و ربع سكه نيز با ۴ هزار تومان افزايش به ۳۰۰ هزار تومان رسيد. سكه گرمي هم ۳ هزار تومان افزايش يافت و ۱۹۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلاي ۱۸ عيار ۱۱۴ هزار و ۴۶۳ تومان بود كه هزار و ۴۰۷ تومان افزايش قيمت داشت و هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با ۱۵ دلار افزايش به ۱۳۰۰ دلار رسيد.

در بازار ارز نيز هر دلار در بازار آزاد تهران با ۲۵ تومان افزايش ۳۶۵۳ تومان، يورو با ۲۷تومان افزايش ۴۰۶۲تومان و هر پوند نيز با ۳۶تومان افزايش ۴۵۷۰ تومان نرخ‌گذاري شد.

به عقيده فعالان بازار شناخت ناكافي از سياست‌هايي كه دونالد ترامپ به عنوان فردي كه سابقه سياستمداري ندارد بر افزايش قيمت‌ها در بازار تاثير بيشتري داشت. اما پيش‌بيني مي‌شود در هفته‌هاي آينده و با شناخت بيشتر از سياست‌ها و مواضع سياسي دونالد ترامپ بازار بورس، طلا و ارز رفتار منطقي‌تري در پيش بگيرند. همچنين بايد توجه داشت كه نوسان نرخ ارز و طلا و سكه تنها مربوط به ايران نيست و بهاي جهاني طلا و نفت و همين طور ارز در بازار بسياري از كشورها افزايش يافته است.

 

 بازار طلا و ارز به سمت ثبات پيش مي‌رود

در اين ارتباط محمد كشتي‌آراي رييس اتحاديه طلا و جواهر گفت: انتخاب ترامپ، واكنش شديدي در بازار سكه داشت و بازار داخلي نيز مطابق با قيمت‌هاي جهاني كه افزايش پيدا كرده، بالا رفت و تحت تاثير قرار گرفت. به‌طوري‌كه قيمت سكه تمام بهار آزادي نيز ۳۰هزار تومان افزايش داشته است. در اين شرايط نمي‌توان نسبت به آينده پيش‌بيني مناسب ارائه داد.

رييس اتحاديه طلا و جواهر با اشاره به تاثيرات هيجاني نتيجه انتخابات امريكا بر بازار طلا و ارز ايران گفت: در حال حاضر قيمت‌ها به سمت ثبات پيش مي‌رود و معاملات در بازار با احتياط صورت مي‌گيرد.

محمدرضا كشتي‌آراي ادامه داد: تاثيرات هيجاني باعث افزايش قيمت ارز و طلا شد، اما هم‌اكنون اين هيجانات در حال فروكش كردن است، به‌طوري كه قيمت هر اونس طلا كه حدود 1318دلار بود، به 1297دلار كاهش يافت و به اين ترتيب در مدت نيم‌ساعت شاهد كاهش 20دلاري قيمت اونس بوديم و افزايش 36دلاري نرخ اونس طلا به تدريج كاهش يافت و به روند و كانال منطقي خود بازگشت.

وي اظهار داشت: در عين حال با توجه به شوك وارد شده به بازار هم‌اكنون داد و ستد در بازار و ارز طلا در حد متعارفي انجام مي‌شود و معاملات با احتياط صورت مي‌گيرد. رييس اتحاديه طلا و جواهر به مردم توصيه كرد كه در حد مصرف و تقاضاي واقعي و نياز خود از بازار طلا و ارز خريد كنند، زيرا در بازارهايي كه هيجاني هستند بايد صبر كرد تا وضعيت باثبات ايجاد شود.  رييس شوراي كانون صرافان نيز گفت: دلار امريكا به‌طور متوسط 2درصد افت دربرابر ارزهاي اروپايي و پوند انگلستان داشته كه ناشي از اعلام نتايج انتخابات رياست‌جمهوري امريكاست.

«سعيد مجتهدي» با اشاره به آخرين وضعيت بازار ارز در پي اعلام نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري امريكا افزود: اكنون شاهد كاهش نرخ برابري دلار امريكا نسبت به طلا و همچنين در برابر ساير ارزها در بازارهاي جهاني هستيم.  به گفته اين مقام مسوول، اونس طلا تاكنون 50 دلار رشد را تجربه كرده و انتظار افت شديد نيز وجود دارد.


 نوسان دلاري

بازار ارز مانند گذشته بازهم تحت‌الشعاع اخبار تاثيرگذار به ويژه در حوزه سياسي قرار گرفت. اين در حالي است كه با افزايش نرخ دلار در بازار و غيرقابل پيش‌بيني بودن وضعيت در زمان پيش‌رو بسياري از صرافي‌ها فروش اين ارز را متوقف كرده و نرخ دلار نيز تا بيش از ۳۶۷۰ تومان پيش رفت.

بررسي ميداني از شرايط بازار ارز در محدوده فردوسي حاكي از آن بود كه بسياري از صرافي‌ها فروش دلار را متوقف كرده‌ بودند. پرس‌وجوي اين موضوع از آنها با اين توضيح همراه بود كه اولا نرخ‌ها به‌شدت دچار نوسان شده و هنور ثابت نيست و مي‌تواند تا عصر با روند افزايشي همراه باشد از اين رو ترجيح بر اين است كه فعلا فروش متوقف شده تا كمي بازار آرام شود.  همچنين عنوان مي‌كنند كه حتي اگر بخواهيم دلار بفروشيم فعلا ارزي در اختيار نداريم، چرا كه به دليل افزايش تقاضايي كه در روز گذشته از سوي مردم وجود داشت، تقريبا موجودي در دسترس به صفر رسيده است.

صرافي‌ها درباره اينكه تا چه اندازه نتايج انتخابات توانسته بر بازار تاثير گذاشته باشد، مي‌گويند كه در حالت عادي نبايد بازار ما نسبت به اين انتخابات واكنش خاصي داشته باشد؛ اما متاسفانه بازار ارز ايران به‌شدت جوگير اخبار خارجي و حتي داخلي بوده و بسيار پيش مي‌آيد كه در چنين شرايطي مردم بر اساس پيش‌بيني خود براي خريد و فروش اقدام مي‌كنند كه با تغيير تقاضا به‌طور طبيعي نرخ‌ها نيز دچار نوسان شده و افزايشي مي‌‌شود كه در اين فضا دلالان استفاده لازم را مي‌برند.  البته صرافي‌ها عنوان كرده‌اند كه تا يكي، دو روز آينده اين جو موجود در بازار ارز از بين رفته و شرايط مي‌تواند به حالت عادي برگردد. از سوي ديگر دلارفروشان آزاد (دلالان بازار ارز) گاها قيمت‌هايي بالاتر از آنچه صرافي‌ها روي تابلوهاي خود قرارداده‌اند، اعلام مي‌كنند ولي در مجموع هر دو گروه منتظر افزايش قيمت هستند از اين رو ترجيح مي‌دهند اگر اكنون نرخ‌ها پايين‌تر است، فروشي نداشته باشند و در زمان رشد بيشتر قيمت‌ها دلار را با قيمت بيشتري به فروش برسانند. بيشترين تغيير نرخ ارز در بازار براي دلار بوده اما يورو و پوند نيز با كمي رشد همراه بوده است. اين در حالي است كه ديروز دلار تا ۳۶۳۰تومان خريداري و تا ۳۶۷۰تومان براي فروش تعيين شد اما خريد و فروش چنداني در بازار وجود نداشت.

قيمت- انواع ارز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها