کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ و کلینتون؛ از شروع رقابت‌های انتخاباتی تاکنون


کد خبر : ۲۹۹۵۱دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸:۵۶۱۲۰۸ بازدید

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 8 نوامبر یعنی فردا برگزار می‌شود. اگر ترامپ با شعارهای افراط‌گرایانه می‌کوشد به قدرت برسد، کلینتون ...
ترامپ و کلینتون؛ از شروع رقابت‌های انتخاباتی تاکنونترامپ و کلینتون؛ از شروع رقابت‌های انتخاباتی تاکنون

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 8 نوامبر یعنی فردا برگزار می‌شود. اگر ترامپ با شعارهای افراط‌گرایانه می‌کوشد به قدرت برسد، کلینتون سعی می‌کند با مسئولیت سخن گوید. نگاهی به دیدگاه‌های مطرح شده توسط این دو مدعی پست ریاست جمهوری.


·   ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۵: ترامپ اعلام کرد که جان مک کین، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قهرمان جنگ ویتنام نیست. روزنامه آمریکایی "نیویورک پست" پس از اظهارات ترامپ نوشت: «ترامپ پس از این توهین کارش ساخته است.»


·   ۶ اوت ۲۰۱۵: در یک مناظره تلویزیونی ۱۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب محافظه‌کار آمریکا شرکت کردند. ترامپ به خانم مگین کلی، گرداننده این مناظره توهین می‌کند.


·   ۱۴ اکتبر ۲۰۱۵: برنی ساندرز، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات در یک مناظره تلویزیونی از هیلاری کلینتون، نامزد دیگر حزب دمکرات، در ارتباط با رسوایی ایمیلی او حمایت کرد و گفت: «مردم آمریکا از بحث‌های بی‌حاصل بر سر ایمیل‌ها خسته شده‌اند.»


·   ۲۲ اکتبر ۲۰۱۵: خانم کلینتون ۱۱ ساعت به پرسش‌های کمیسیونی رسمی در ارتباط با حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در سال ۲۰۱۲ پاسخ داد. در جریان این حمله چهار نفر و از جمله سفیر آمریکا در لیبی کریستوفر استیونس کشته شدند.


·   ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵: ترامپ اعلام کرد که او در صورت پیروزی در انتخابات از شیوه‌ی شکنجه "واتربوردینگ" (غرق مصنوعی یا القای حس خفگی با آب) در بازجویی‌ها استفاده خواهد کرد.


·   ۷ دسامبر ۲۰۱۵: ترامپ پس از یک حمله تروریستی در سان برناردینو خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به آمریکا شد.


·   ۲۸ ژانویه در سال جاری میلادی (۲۰۱۶): ترامپ یک مناظره تلویزیونی را تحریم کرد و به جای آن در برنامه‌ای دیگر شرکت کرد تا پولی برای سربازان قدیمی ارتش آمریکا جمع‌آوری کند.


·   ۱ فوریه ۲۰۱۶: در نخستین رقابت‌های درون حزبی برای تعیین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت آیووا، تد کروز، نامزد حزب محافظه‌کار از ترامپ پیشی گرفت و کلینتون نیز ساندرز را پشت سر گذاشت.


·   ۶ فوریه ۲۰۱۶: ترامپ اعلام کرد که او موافق شیوه‌های شدیدتر شکنجه "واتربوردینگ" در بازجویی‌هاست.


·   ۹ فوریه ۲۰۱۶: ساندرز و ترامپ در ایالت نیوهمپشایر در شمال شرق آمریکا پیروز شدند.


·   ۱۸ فوریه ۲۰۱۶: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، اعلام کرد که ترامپ رفتاری غیرمسیحی دارد. ترامپ پاسخ داد که دولت مکزیک پاپ را نسبت به او بدبین کرده است.


·   ۱ مارس ۲۰۱۶: رقابت‌های درون حزبی برای تعیین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایان رسید و ترامپ و کلینتون به عنوان نمایندگان احزاب محافظه‌کار و دمکرات آمریکا شناخته شدند.


·   ۸ مارس ۲۰۱۶: ترامپ در ایالت‌های دیگری پیروز شد. کلینتون نیز به پیروزی‌هایی دست یافت.


·   مارس ۲۰۱۶: ترامپ اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودجه کمتری برای ناتو اختصاص خواهد داد. او گفت برای ژاپن و کره جنوبی نیز بهتر است که دارای سلاح‌های اتمی شوند. ترامپ همچنین تاکید کرد که زنان در صورت سقط جنین باید مجازات شوند.


·   ۳ مه ۲۰۱۶: ترامپ در ایالت ایندیانا پیروز شد. کروز و جان کیسیگ از دور مبارزات انتخاباتی خارج شدند. کلینتون در این ایالت از ساندرز شکست ‌خورد.


·   ۲۶ مه ۲۰۱۶: ترامپ شرایط لازم برای نامزدی انتخابات از طرف حزب خود را به دست آورد.


·   ۶ ژوئن ۲۰۱۶: کلینتون نیز شرایط لازم برای نامزدی انتخابات از طرف حزب خود را به دست ‌آورد.


·   ۵ ژوئیه ۲۰۱۶: پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد که در ارتباط با ماجرای ایمیل‌های خانم کلینتون شکایتی علیه او انجام نخواهد شد.


·   ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۶: ساندرز اعلام کرد که در مبارزات انتخاباتی از هیلاری کلینتون پشتیبانی خواهد کرد.


·   ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۶: اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا از نماینده خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فاصله گرفتند.


·   ۱۸ اکتبر ۲۰۱۶: دولت اکوادور ارتباط اینترنتی جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس را قطع و اعلام کرد این اقدام در مخالفت با انتشار اسنادی است که قرار بود آسانژ علیه خانم کلینتون منتشر کند.


·   ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶: آخرین مناظره تلویزیونی میان ترامپ و کلینتون. ترامپ اعلام کرد که او نتایج انتخابات ریاست جمهوری را نخواهد پذیرفت. رهبری حزب محافظه‌کار آمریکا با این نظر مخالفت کرد.


·   ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶: ترامپ اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات برنامه‌ای ۱۰۰ روزه را برای تغییر بنیادین اوضاع آغاز خواهد کرد.


·   ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶: ترامپ اتهام تعرض به چند زن را رد کرد و گفت: «آنها همگی دروغ گفتند تا مانع پیروزی من در انتخابات شوند.» او گفت علیه همه این زنان شکایت خواهد کرد.
·   ۲۴ اکتبر ۲۰۱۶: دو هفته قبل از شروع انتخابات در آمریکا هیلاری کلینتون بخت اول انتخابات بود. او در نظرخواهی‌ها ۱۱ درصد از رقیب خود پیشی گرفته بود.


·   پایان اکتبر ۲۰۱۶: پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد که ایمیل‌های جدیدی از خانم کلینتون یافته و باید در این باره تحقیقات از سر گرفته شوند. بحث‌ها در آمریکا مجددا راجع به رسوایی ایمیل‌های وزیر خارجه پیشین آمریکا از سرگرفته شد.


·   ۶ نوامبر ۲۰۱۶: پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) دو روز قبل از انتخابات اعلام کرد که در ایمیل‌های یافته شده هیچ اثری از خطای بزهکارانه دیده نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها