کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راشا تودی: پوتین در کانون انتخابات آمریکا است


کد خبر : ۲۹۹۳۸دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴:۳۳۲۱۰ بازدید

شبکه خبری راشاتودی اعلام کرد: روسیه در رقابت های انتخاباتی آمریکا تهدید اصلی برای دمکراسی این کشور نمایش داده شد و در واقع انتخابات فردا ...

شبکه خبری راشاتودی اعلام کرد: روسیه در رقابت های انتخاباتی آمریکا تهدید اصلی برای دمکراسی این کشور نمایش داده شد و در واقع انتخابات فردا (سه شنبه) به رای گیری در مورد پوتین تبدیل شده است.

شبکه خبری انگلیسی زبان روسیه با اشاره به اینکه سرنوشت دو نامزد برای جانشینی باراک اوباما فردا مشخص می شود، افزود: هیلاری کلینتون از حزب دمکرات همواره از روسیه و شخص پوتین انتقاد می کرد، اما دونالد ترامپ جمهوریخواه بر دیدگاه همکاری با مسکو در صورت پیروزی در انتخابات پای می فشرد.

راشا تودی ادامه داده است: کلینتون دمکرات در یکی از مناظره ها به جای پاسخ دادن به یک پرسش در باره مهاجرت، بدون ارائه شواهد و مدارک، مسکو را متهم به جاسوسی کرد و رهبری روسیه را شریک در حمله سایبری به آمریکا خواند.

رسانه روسی افزود: ترامپ هم در مقابل این اقدام، واکنش نشان داد و گفت که کلینتون به جای پاسخ دادن به پرسش پیامدهای گشودن مرزها به روی پناهجویان، موضوع رئیس جمهوری روسیه را مطرح کرد.

راشاتودی در گزارش خود آورده است: استفاده اردوگاه انتخاباتی دمکرات ها از روسیه و طرح انتقادها از مسکو برای بهره برداری های سیاسی در حالی انجام گرفت که سال 2015 و زمان مطرح شدن احتمال رقابت کلینتون با جب بوش برادر رئیس جمهوری سابق از حزب جمهوریخواه، وی مدعی تهدید روسیه شده بود.

رسانه روسی ادامه داد: اما وضعیت تغییر کرد و ماه مارس سال جاری ترامپ جمهوریخواه گفت که برقراری همکاری ها و روابط بین واشنگتن و مسکو بسیار خوب است.

راشاتودی با تاکید بر اینکه ترامپ پس از این اظهارنظر از سوی برخی رسانه ها و مقام های آمریکایی به داشتن روابط پنهانی با روسیه متهم شد به رفع این اتهام از سوی اف. بی. آی امریکا اشاره کرد.

به نوشته این رسانه، رئیس جمهوری روسیه نیز حمایت مسکو از ترامپ را رد کرد و گفت که این ادعاها بی اساس است و با هدف گمراه کردن افکار عمومی آمریکا در آستانه انتخابات مطرح می شود.

آمریکا و روسیه در پائین ترین و سردترین دوره روابط دو کشور قرار دارند که در بدبینانه ترین ارزیابی ها از سال 1991 زمان فروپاشی شوروی تاکنون بی سابقه بوده است.

روابط واشنگتن و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ، هک کردن صندوق های ایمیلی حزب دمکرات برای انتشار مطالب محرمانه و الگوگیری ترامپ از پوتین اصلی ترین اتهام های ضدروسی هیلاری کلینتون بود.

اما نامزد جمهوریخواه بر لزوم همکاری روسیه و آمریکا در حل مسائل جهانی و توان مدیریتی برتر پوتین در مسائل بین المللی تاکید می کرد و همچنین از مواضع مسکو در برابر بحران اوکراین برخلاف دیدگاه واشنگتن و اتحادیه اروپا حمایت ضمنی کرد که در روسیه با استقبال مواجه شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها