کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران + تصاویر

کدخبر:۲۹۹۳۳دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷:۳۰۴۳۳۱ بازدید

اوایل پاییز بود که گزارشی از خط تولید شرکت صنعت خودرو آذربایجان تهیه شد و به صورت رسمی، مونتاژ محصولات MG در این شرکت آغاز ...

اوایل پاییز بود که گزارشی از خط تولید شرکت صنعت خودرو آذربایجان تهیه شد و به صورت رسمی، مونتاژ محصولات MG در این شرکت آغاز شد. بعد از گذشت چند ماه و پیش از عرضه به بازار این خودرو، شرایطی فراهم شد تا تست و بررسی از اولین محصول مونتاژی MG در ایران داشته باشیم. MG360 به عنوان اولین محصول تولید و مونتاژ داخل این برند چینی شناخته می شود که تا پایان سال جاری روانه جاده ها و خیابان های کشور خواهد شد.

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران

در این بخش از روزنامه دنیای خودرو، اولین تست و بررسی MG360 در ایران منتشر شده است که به برخی ویژگی های این خودرو تازه وارد اشاره می کند:


1- MG360 چگونه به ایران آمد؟

کمپانی سایک چین به عنوان مالک برند MG انگلیس، چند سالی است که در بازار جهانی فعالیت گسترده ای را آغاز کرده و هر از چند گاهی محصولات جدید را به بازار معرفی می کند. سایک در بازار چین به عنوان بزرگترین خودروساز آن کشور شناخته می شود و در بازار جهانی، رتبه هفتم تیراژ تولید را دارد. همچنین در بحث تراز مالی و اعتبار، در رتبه چهلم جهانی میان تمام کمپانی های نفتی، بانکی، اقتصادی، مهندسی، صنایع هوایی، صنایع خودروسازی و…. قرار دارد.

از همین رو می توان به حضور این کمپانی در ایران احساس رضایت داشت و گفت که احتمالا بزودی اتفاق های خوبی برای محصولات این برند در بازار ایران می افتد. سایک با همکاری شرکای ایرانی، شرکت ام جی پارس را در ایران تاسیس نمود و با سرمایه گذاری مشترک، برنامه مونتاژ محصولات خود را از خط تولید ایران آغاز کرد. در قدم اول شاهد سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری برای این همکاری هستیم و به گفته مسئولان این شرکت، تا ۵ سال آینده این رقم همکاری به ۴۰۰ میلیون دلار می رسد. سایک ۳۶۰ خودرویی است سدان که در بازار جهانی با برند MG عرضه می شود و خط تولید ایران، برنامه صادرات این خودرو را به شش کشور دیگر با برند MG دارد.

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران

2- در نگاه اول MG360 چگونه است؟

وقتی اولین برخورد را با MG360 دارید، احتمالا شما را به یاد خودروهای دیگر از این برند می اندازد. پلتفرم مشترک این خودرو با ام جی GT در بخش های مختلف خودرو قابل تشخیص است و حتی در بسیاری از قطعات شباهت فنی دارند. تفاوت اصلی ۳۶۰ با GT در بخش طراحی ظاهری است. طراحی MG360 تا حد زیادی خانوادگی است و در برخی جزئیات طراحی اسپرت را هم یدک می کشد. ولی در طراحی MG GT بیشتر با ظاهری اسپرت و جوانپسند طرف هستیم که تا حدی جذابیت را برای قشری خاص فراهم می کند. در بخش طراحی داخلی نیز ام جی ۳۶۰ با ام جی GT برابر است و تنها در برخی جزئیات با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال طراحی صفحه کیلومتر MG360 تلفیقی از طراحی آنالوگ و دیجیتال است و حس متفاوتی را به راننده می دهد. ولی شاید همین حس آنالوگ آن هم به این سبک برای برخی افراد به عنوان جذابیت به حساب نیاید و گاهی ضعف دیده شود.

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران

کنار خودرو طراحی ساده و در عین حال متعادلی دارد. خطوط طراحی روی آن شلوغی بیهوده را جلوه نمی دهند و تا حد زیادی به زبان یک خودرو اقتصادی با مخاطب صحبت می کنند. با نگاهی گذرا به در عقب خودرو این خودرو، می توان فهمید که طراحان MG و سایک، فضای مناسبی را برای ردیف عقب در نظر گرفته اند. ولی وجود قوسی داخل شاسی در ردیف عقب باعث شده تا فضای پا برای فردی که در قسمت وسط صندلی عقب می نشیند تا حد زیادی از بین برود. همچنین با توجه به نوع طراحی در صندوق، فضای مناسب بار در داخل آن تعبیه شده است. نوع طراحی صندلی ها تا حد زیادی در جلو و عقب راحت بوده و با توجه به قیمت خودرو، آسایش مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. طراحی داشبورد MG360 در کنار سادگی قابلیت های ویژه ای را در بطن خود قرار داده است و کیفیت مناسبی دارد. در بخش های از داشبورد و رودری ها از طرح فیبرکربن برای تزیین داخل MG360 استفاده شده است.

کابین MG360 در ایران

کابین MG360 در ایران

در مجموع می توان گفت که این خودرو به عنوان یک محصول مونتاژی با توجه به نوع طراحی و فضای داخل قابلیت این را دارد تا نظر مشتریان ایرانی را به سمت خود بکشاند. از طرفی نگاه برخی منتقدان به MG360 این است که شاید طراحی ظاهری آن آنچنان جذاب به نظر نرسد و بیشتر حال و هوای یک خودروی اقتصادی را بازگو کند.

3- پیشرانه MG360 چیست؟

MG360 پیشرانه ای مشابه به ام جی GT دارد. این خودرو در نسخه های مختلف به موتور ۱٫۵ لیتری مجهز است. موتور 1.5 لیتری این خودرو ۱۰۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۵ نیوتون متر تولید می کند. این نیرو در تیپ ۱ و ۲ این خودرو با گیربکس پنج دنده دستی یا چهار دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. اما در MG360 تیپ۳، موتور ۱٫۵ لیتری مجهز به سامانه توربوشارژ است که هنوز قدرت خروجی دقیق آن برای بازار ایران مشخص نشده است.

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران

ولی این پیشرانه توان تولید قدرتی بین ۱۲۷ الی ۱۵۶ اسب بخار را با گشتاور بیش از ۲۱۰ نیوتون متر دارد که این قدرت و نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. برخی شنیده ها حاکی از آن است که تیپ۱و۲و۳ حدود قیمتی به ترییب ۵۵، ۶۰ و ۶۵ میلیون تومان دارند و تا حد زیادی با روش رقابتی به جاده های ایران می آیند. در تست و بررسی ما، تیپ۲ این خودرو با موتور ۱٫۵ لیتری ۱۰۷ اسب بخار و گیربکس چهار دنده اتوماتیک حاضر بود که تا حد زیادی دید وسیعی از MG360 را به ما منتقل کرد.


4- پشت فرمان MG360 چه حسی را انتفال می دهد؟

تست از غرب تهران آغاز شد و چند کیلومتری را با سرعت پایین برای بررسی اولیه طی کردیم. اولین مسئله، مصرف سوخت MG360 است که می تواند با توجه به نوع قیمت گذاری نظر مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند. این خودرو در ترافیک های شهری، مصرف سوخت مناسبی را دارد و در شرایط متعادل عددی کمتر از ۹٫۵ لیتر را به ازاری هر ۱۰۰ کیلومتر به ما نشان می دهد. این در حالی است که وقتی با MG360 به جاده ها می روید و حالت ECO آن را فعال می کنید، مصرف سوخت آن در جاده کمتر از ۶٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می شود و به صورت ترکیبی کمتر از ۷٫۵ لیتر می سوزاند.

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران

صندلی خودرو تا حد قابل قبولی راحت است و افرادی با وزن و قد متفاوت، تقریبا روی آن راحت می نشیندند و فضای مناسبی را در اختیار دارند. فرمان برقی MG360 نیز از نظر عملکرد خوب بوده و سنسور فرمان آن در سرعت های مختلف میزان سفتی متفاوتی را به دست راننده منتقل می کنند. همچنین فرمان پذیری این خودرو سدان با توجه به نوع سیستم تعلیق که در جلو مک فرسون و در عقب H شکل Torsion Beam، تا حد قابل زیادی مناسب ارزیابی می شود و در مانورهای شهری می توان روی آن حساب کرد. البته که محور عقب این خودرو تعلیق آنچنان پیچیده ای ندارد و در نسخه فول آپشن که به سیستم ESP مجهز است، کنترل و دقت پایداری بیشتری در MG360 احساس می شود. با اینکه عملکرد سیستم تعلیق این خودرو تا حد قابل قبولی ارزیابی می شود، ولی می توانست با نرمی بیشتر فاصله خود را از سایر رقبای چینی بیشتر کند.

با رانندگی خود سعی کردیم تا نحوه عملکرد گیربکس را بسنجیم. با این که در برخی سایت ها اعلام می شود که پیشرانه MG360 با MG350 کاملا برابر است و فرقی ندارد، ولی با کمی رانندگی و مقایسه می توان فهمید که سیستم انتقال قدرت جدید به مراتب بهتر از گیربکس قدیمی کار می کند. این گیربکس چهار دنده قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را دارد و حالت S (اسپورت) و W (برای جاده های لغزنده و برفی) روی آن تعبیه شده است که هر کدام واکنشی متفاوت را به چرخ ها می دهند. عموما از گیربکس های چهار دنده نمی توان قابلیت خاصی را توقع داشت. در MG360 هم تا حد زیادی این مسئله صدق می کند. ولی تعویض دنده نرم و بدون تکان از ویژگی های این خودرو در تیپ۲ آن به حساب می آید که تا حد زیادی آرامش را به راننده و سرنشینان منتقل می کند.

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران

دنده ۱ این خودرو قدرت به نسبت مناسبی دارد و کشش اولیه خوبی را به خودرو می دهد. در دنده ۲ با حالت خنگی مواجه نیستیم، اما به خاطر دامنه زیاد این چرخ دنده، کمی از کشش آن کاسته می شود. ولی این مسئله باعث نشده تا فشار مضاعف به موتور بیاید و صدای موتور در داخل اتاق بپیچد. نکته جالب در مورد MG360 نحوه عایق کاری و صداگیری اتاق آن بوده که تا حد زیادی نسبت به رقبا هر رده قوی تر ظاهر شده است. در دورهای بالای ۴۲۰۰rpm ورود صدای موتور به داخل اتاق آغاز می شود. این در حالی است که برخی رقبای چینی این خودرو، صدای آزاردهنده را از دور موتور ۳۰۰۰rpm به داخل اتاق می فرستند. همچنین وقتی در ترافیک رانندگی می کنید و یا خودرو به صورت درجا کار می کند، صدای موتور آن تا حد زیادی کم است.

برخی امکانات هم در MG360 باعث می شود تا راننده و سرنشینان احساس رضایت بیشتری را داشته باشند. مثلا مانیتور ۸ اینچی این خودرو کیفیت عملکرد بالایی دارد و از طرفی قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه را روی خود دارد و در گوشی هایی که به سیستم عامل IOS و اندروید مجهز هستند، برنامه های کاربردی آن ها را مثل Map در صفحه نمایشگر خود نشان می دهد. سانروف، سیستم کنترل باد لاستیک، سیستم ECO، کامپیوتر سفر، شیشه ها و آینه های برقی، دو کیسه هوا، تنظیم ارتفاع چراغ، بلوتوث روی فرمان، دوربین و سنسور عقب با خطوط پارک متغیر، تودوزی چرم، زیر آرنجی جلو و عقب از امکانات MG360 در مدل های پایه به حساب می آید. در نسخه فول تیپ۳، امکاناتی نظیر کیسه های هوای جانبی جلو، سیستم کنترل پایداری الکتریکی و برخی امکانات دیگر به آن اضافه می شود. ترمز MG360 در رانندگی شهری و جاده ای عملکرد به نسبت خوبی را دارد. ولی باید دانست که به خاطر نوع سیستم تعلیق و شباهت آن به ام جی GT نباید، در پیچ های تند از ترمز ناگهانی و محکم آن استفاده کرد.

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران

جمع بندی:

با توجه به اینکه MG360 برنامه صادرات را از ایران دنبال می کند، می توان به این مسئله اشاره کرد که کیفیت لازم جهت استفاده در کشورهای دیگر را دارد. همچنین بازخوردی که ما از نسخه ۱٫۵ لیتری ۱۰۷ اسب بخار با گیربکس چهار دنده اتوماتیک دریافت کردیم، به مراتب بهتر از برخی رقبای چینی در بازه قیمتی ۶۰ تا ۷۵ میلیون تومان است. در نتیجه می توان گفت که در صورت محقق شدن قیمت گذاری منطقی، MG360 می تواند رقابت را برای خودروهایی چون چری آریزو۵، جک J5 و پژو ۳۰۱ سخت کند.

نقاط قوت:

۱- کیفیت مناسب مواد به کار رفته در داخل
۲- امکانات رفاهی مناسب
۳- کم سر و صدا بودن اتاق (با توجه به اینکه خودرو مورد بررسی در تست های فنی بوده است)
۴- فرمان نرم
۵- تعویض دنده نرم
۶- قیمت به نسبت مناسب
۷- فضای کابین مناسب

گزارشی از اولین تست و بررسی MG360 در ایران

نقاط ضعف:

۱- شاید طراحی ظاهری آن برای برخی دلچسب نباشد
۲- استقبال از نسخه توربو به احتمال قوی باعث می شود تا تیپ های دیگر این خودرو به حاشیه بروند
۳- فضای پای ردیف عقب در بخش وسط آنچنان خوب نیست
۴- در کنار اینکه امکانات خوبی در خودرو وجود دارد، ولی برخی افراد به دنبال سایر امکانات رفاهی هستند. مانند سیستم تهویه اتوماتیک و کروزکنترل
۵- تهویه برای ردیف عقب فقط از زیر صندلی های جلو انجام می شود
توجه: خودروی مورد بررسی از نسخه های وارداتی جهت تست فنی انتخاب شده است. لذا لوگو «سایک روو» روی فرمان خودرو دیده می شود که در نسخه های تولید داخل متفاوت است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ایرانی: 1395/8/1718:07:20،
52
8
حالا هی ایرانخودرو تولید 3 تا محصول چند سال پیش پژو
که اونم چینی هست عقب بندازه مردم میرن ماشین مورد نیازشون را میخرند و بازار را دو دستی تقدیم چینی ها
میکنند
ياكوزا: 1395/8/1723:17:24،
31
18
دوست عزيز اين ماشين چيني نيست اپل مگه چينيه كه تو چين توليد ميشه؟ ولوو مگه چينيه كه تو چين توليد ميشه
سینا : 1395/8/1803:00:44،
15
6
میشه اخرش معلوم کنید بزرگترین کمپانی خودروسازی چین کدومه ؟ ما که هرجی ماشین دیدیم میگن اولین و بزرگترین کارخانه خودروسازی . بعدهم الان تکلیف مدیا موتورز چیه؟
k,k: 1395/8/1718:25:26،
48
25
الانه که دلالهای کره ای حمله کنن . این ماشین راحت جلوی سود جویی این دلالها رو روی ریو و اکسنت میگیره ، تکنولوژی 100 ساله ام جی انگلیس و تجربه 90 ساله روور انگلیس ( شده رووی سایک ) .
چرا نخریم: 1395/8/1718:27:54،
20
30
چون فروشش سخته
انصاری: 1395/8/1718:44:04،
52
14
کمپانی سایک چین ، اقدام به خرید برند MG انگلیس کرده است . الآن چند سال است که خودروهای با برند MG زیر نظر چینی ها و در خاک چین تولید می شوند ، مدیریت تولید این برند نیز در اختیار کمپانی سایک چین میباشد.
ایران نیز به تازگی اقدام به وارد کردن قطعات این برند از کشور چین کرده و شرکت خودرو آذربایجان مسئولیت وارد کردن قطعات این خودرو و نیز مونتاژ این قطعات را برعهده گرفته.
درود و سلام بر مدیران پرتلاش خودروساز شرکت آذربایجان خودرو
حسین: 1395/8/1718:45:19،
34
18
با این قیمتها میشه بهش فکر کرد
علی: 1395/8/1720:05:14،
38
5
با سلام
این شرکت مونتاژ کننده اگر می خواهد موفق باشد به نظر من بایستی این کار ها بکند.
۱-نمایندگی و خدمات پس از فروش گسترده در سزاسر کشور ایجاد کند منه خریدار باید اطمینان داشته باشم ماشینی که می خرم قطعات و خدمات پس از فروش داشته باشد
۲-قیمتها را بایستی تا می تواند پایین بیاورن با سود کمتر و فروش بیشتر به مراتب بیشتر موفق می شوند
۳-مطمینا شرکتهای چینی تا چند سال دیگر جز برندهای خوب خواهند شد یک قرارداد بلندمدت مثلا۲۰ ساله و بیشتر ببندن و هر سال ۲ محصول جدید تولید کنند
۴-حدود ۲۰ سال پیش بانک می رفتی نه احترام بود نه صندلی برای مشتری بود و موارد دیگر به محض ظهور بانک های خصوصی وضعیت به کلی تغییر کرد علاج رهایی از از یوغ خودروساز های دولتی وارد شدن بخش خصوصی با تمام قوا است
على آباد: 1395/8/1720:17:52،
22
8
اگه ميخوان باكره ايهاى همرده اين خودرورقابت كنن بايدقيمتشون رو توى هرمدل حداقل ١٠ميليون بيارن پايين
خسرو: 1395/8/1720:23:40،
37
8
افرین به تبریز و اذربایجان.بدلیل وجود صنعتگران و نیروی کار زیاد و ماهرتر و اینکه هنوز رییسان صنعت به فساد و مفت خوری مثل سایپا و ایران خودرو عادت نکردن قیمت این خودرو باید از اینم پایینتر بیاد و چندین خط تولید راه بندازن تا بلکه بدین طریق تونست جلوی غول ایران خودرو وایستاد و مردم ماشین ارزان و باکیفیت سوار بشن
سامان: 1395/8/1720:27:44،
4
18
اینکه مزدا ۳ نیو فیس!! خدایی عقبش فتوکپی برابر اصله..
تويسركاني: 1395/8/1722:43:08،
13
14
به نظر من ماشين خوبيه، ولي قيمتش يه ذره غيرمنطقيه! اگر نسخه فول رو 55 تومن قيمت گذاري كنند، خداييش من ميخرم. ولي بالاي 60 ميليون تومن اونم با موتور 1500 سي سي، ارزش خريد نداره! الان جك اتوماتيك با موتور 1800 سي سي، را ميشه حدود 62 تومن خريد، كه هم زيباتره و هم خدمات گسترده كرمان موتور رو داره
Hami: 1395/8/1806:50:31،
9
5
آخه کیفیت ام جی رو که نمیشه با جک مقایسه کرد.
حتی تو گزارش کیفیت خودروهای بازار ایران که وزارت صنایع منتشر کرد، ام در بین کل برندها تو رده ۹ بود.
علی م: 1395/8/1723:26:37،
18
6
حالا شد !!!! این دیگه مثل گوشی هواوی یا گوشیهای یک بار مصرف چینی نیست .
این مثل اپل مونتاژ چین هست ، منتظریم تا بیاد
چیران خودرو و چایپا مهره رو اشتباهی بازی کردین ، شما که کشته مرده ماشینای چینی هستین ، این کار رو شما باید میکردین !!! ولی متاسفانه صحنه رو به یک رقیب ریشه دار و تازه نفس واگذار کردین .
حسام: 1395/8/1723:51:24،
9
6
اينا ماشيناي خودشونم تست ميكنن؟؟
mehdi: 1395/8/1723:57:53،
20
7
توربووبااین امکانات ۶۰میارزه, چه عجب که ی شرکت قدرت داره قیمت نسبتامعقولی رومحصولاتش بذاره
به نظرمیاد این شرکت برخلاف چینیهای کارش بگیره

حمزه: 1395/8/1808:34:11،
6
15
ماشین خوبی به نظر میرسه. مشکل اینجاست که MG کلا پر استهلاک و پر هزینه هست. به همین دلیل افت قیمت زیادی داره و کار کرده هاش رو کسی به راحتی نمیخره.
نون: 1395/8/1809:15:54،
12
7
اتفاقا ام جی محصولاتش یکی از کم استهلاک ترین هاست ، و بازار دست دومش حتی به لطف تخریب دلالهای کره ای ، خیلی از دیگر برندهای وارداتی غیر کره ای بهتره . اطلاعات غلط نده
اميد: 1395/8/1809:06:24،
5
6
پارس بشه 30ت، دناوال 90 و 207بشه 35 ت،اين و اكسنت و جك جي 5 وساندرو و پيكانتو و هيونداي آلي 20 بشه 40 ت،شايد بازار ي تكوني بخوره اونم شايد
مردم ايران: 1395/8/1809:12:24،
5
9
مقاله اي كاملا تبليغاتي براي جنس چيني!!

گارانتي چندساله داره؟
خدمات پس از فروشش چطوره؟؟
قطعه يدكيش گير مياد؟
بازار دست دومش چطوره؟
.....
1234: 1395/8/1809:13:19،
11
4
اگه تا 50 ميليون عرضه بشه خوبه

الان بازار كشش قيمت بالاترو نداره و فروشش كم ميشه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا