کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیم‌کارت عربی بهتر است یا ایرانی؟


کد خبر : ۲۹۸۸۱یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۱۸۱۵۴۲ بازدید

وزرای ارتباطات ایران و عراق در یک جلسه مشترک درباره کاهش 50 درصدی تعرفه تماس بین‌الملل بین ایران و عراق از صبح فردا به مدت یک ماه و ...

وزرای ارتباطات ایران و عراق در یک جلسه مشترک درباره کاهش 50 درصدی تعرفه تماس بین‌الملل بین ایران و عراق از صبح فردا به مدت یک ماه و افزایش دو برابر ظرفیت ارتباطات مستقیم دو کشور تصمیم‌گیری کردند.

محمود واعظی در دیدار با معانی کاظم حسن راشد وزیر ارتباطات عراق بر کاهش تعرفه ارتباطات بین‌الملل بین دو کشور ایران و عراق توافق کردند. 

محمود واعظی با اشاره به تصمیمات اتخاذشده گفت: با توافق امروز مقرر شد تعرفه تماس بین‌الملل بین ایران و عراق 50 درصد نسبت به روزهای عادی کاهش یابد که این کاهش تعرفه از صبح فردا به مدت یک ماه اجرا می‌شود. 

وزیر ارتباطات گفت: همچنین مقرر شد یک خط ارتباطی جدید بین ایران و عراق برقرار شود که تاکنون 5 خط مستقیم بین دو کشور برقرار بود و اکنون به 6 مسیر افزایش خواهد یافت. با این اقدام، سیگنالینگ کافی برای برقرار ارتباط وجود خواهد داشت. 

وی همچنین از افزایش ظرفیت ارتباط ایران و عراق از مسیر مهران از 64 لینک E1 به 128 لینک E1 افزایش یافته است. 

به گفته وی، 2 سال پیش ارتباطات بین ایران و عراق در اروپا مبادله می‌شد که سال پیش با ایجاد ارتباط مستقیم این مسیر کوتاه شد.

وی همچنین از تدوین نقشه راه ارتباطی بین ایران و عراق خبر داد و گفت: با توجه به رفت و آمدهای دائمی شهروندان دو کشور برای زیارت در مناسبت‌های مختلف، تصمیماتی برای افزایش کیفیت سرویس‌دهی اتخاذ خواهد شد. 

در این دیدار، همچنین محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به کاهش تعرفه تماس از سیم‌کارت‌های ایرانی به کشور عراق به هر دقیقه 550 تومان گفت: با تصمیم امروز، تماس از عراق به ایران نیز دقیقه‌ای حدوداً 550 تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: دریافت پیامک در کشور عراق رایگان است و ارسال پیامک، بسته به توافق اپراتورهای ایرانی با عراقی دارد که قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت. 

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تسهیلات اپراتورهای عراقی برای کاهش هزینه دیتای سیم‌کارت‌های عراقی گفت: به طرف عراقی اعلام کرده‌ایم که متوسط قیمت هر گیگ اینترنت موبایل در ایران چند هزار تومان معادل 2 دلار است، اما تعرفه اینترنت موبایل سیم‌کارت‌های عراقی نسبت به ایران زیاد است و تسهیلاتی را برای زائران ایرانی درنظر بگیرند. 

وی ادامه داد: اپراتورهای عراقی اعلام کردند که برای زائران ایرانی تسهیلاتی درنظر گرفته‌اند که شامل 10 دقیقه مکالمه رایگان با ایران و دقایقی مکالمه رایگان داخل عراق است و درباره اینترنت موبایل نیز در صورت امکان تسهیلاتی را درنظر خواهند گرفت. 

جهرمی در پاسخ به سؤال فارس درباره اینکه برای زائران ایرانی استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی به صرفه‌تر است یا سیم‌کارت عراقی، گفت: وزارت ارتباطات هیچ‌گاه به مردم استفاده از خدمتی را اجبار نمی‌کند، اما براساس تجربه توصیه می‌کنیم که برای تماس با ایران از سیم کارت ایرانی و برای تماس عراق به عراق از سیم‌کارت عربی استفاده کنند، زیرا رومینگ عراق به عراق گران است. 

در این دیدار همچنین وزیر ارتباطات عراق با بیان اینکه نخست‌وزیر عراق در امور بسیاری از وزاتخانه‌ها برای ارائه تسهیلات بهتر به زائران حتی دخالت مستقیم می‌کند، گفت: تمامی نیروهای عراق برای همکاری بهتر با ایران در ایام اربعین آمادگی دارند و تنها روز گذشته 67 هزار ویزا در تهران برای زائران ایرانی ارائه شده است. 

وی با اشاره به آمار ورود ایرانی‌ها به عراق گفت: از سه مرز 12 هزار نفر، 7 هزار نفر و 3 هزار نفر ایرانی وارد عراق شده‌اند و این عدد هر روز افزایش پیدا می‌کند، بر همین اساس 54 دفتر برای ورود زوار ایرانی فراهم کرده‌ایم. 

وی از کاهش زمان فعال‌ُازی سیم‌کارت‌های عراق خبر داد و گفت:‌ سال پیش متوسط زمان انتظار برای فعال شدن سیم‌کارت 14 دقیقه بود که امسال به 10 دقیقه کاهش یافته است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها