کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

جایگزینی برای پراید و پژو 405 وجود ندارد؟

کدخبر:۲۹۸۷۱یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۴۷۴۰۴۵ بازدید

حدود 2 ماه پیش بود که یکی از آیین نامه های وزارت صنعت درباره خودرو از زیر خاک بیرون آمد و منتشر شد. آیین نامه ارتقای کیفیت خودروهای سبک ...

حدود 2 ماه پیش بود که یکی از آیین نامه های وزارت صنعت درباره خودرو از زیر خاک بیرون آمد و منتشر شد. آیین نامه ارتقای کیفیت خودروهای سبک، قطعات و مجموعه های مرتبط، مصوب شورای سیاست گذاری صنعت خودرو مورخ 24 خرداد 1389 که در آن اشاره شده بود از ابتدای سال 95 باید خودروهایی که از نخستین عرضه آنها 10سال می گذرد از خط تولید خارج شوند.

طبق آنچه در آیین نامه مذکور آمده بود، نباید عمر محصولات (خودرو) با نشان تجاری داخلی از ابتدای سال 95، از 10 سال پس از نخستین عرضه آنها تجاوز کند. همچنین عمر محصولات با نشان تجاری خارجی نیز از زمان نخستین عرضه باید هفت سال باشد. اما نگاهی به محصولات تولید داخل نشان می دهد عمر برخی از آنها حتی از 15 سال هم تجاوز می کند. پژو 405 عمری بالای 20 سال دارد و پراید هم 15 سالگی خود را سپری کرده است. پژو 206 نیز عمری بالای 10 سال دارد. اما همچنان این خودروها برخلاف آیین نامه ای که شش سال پیش به تصویب رسیده، به تولید می رسند.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در همان زمان در پاسخ به «فرصت امروز»درباره این آیین نامه گفت: «بندهای این آیین نامه بسیار خوب است و اگر ما هم بودیم همین تصمیم را می گرفتیم، اما به دلیل مسائل تحریم و قطع روابط، بندهای این آیین نامه تحقق پیدا نکرده است. سیاست ما نیز در همین راستا است، بنابراین در برنامه راهبردی صنعت خودرو موضوعات این آیین نامه مثلاً خروج خودروهای بالای 10سال از خط تولید، با کاهش مدت زمان به هشت سال مدنظر قرار داده شده است. برنامه ما شروع شده و مشغول اجرای آن هستیم، درحالی که دوستان سابق ما به هر دلیلی نتوانسته اند این سیاست ها را اجرایی کنند. این آیین نامه برنامه قانونی نبوده و یک سیاست گذاری داخلی در صنعت خودرو بوده است. ما نیز همین سیاست ها را از سه سال پیش به صورت جدی پیگیری کرده ایم و امیدواریم با حمایت از تولید داخلی و ارتباطات بین المللی بتوانیم این سیاست ها را اجرایی کنیم.»

اما احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان درباره چرایی خارج نشدن خودروهای قدیمی از خط تولید، در پاسخ به «فرصت امروز» گفت: «به این آیین نامه باید از دو دید نگاه شود؛ نخست اینکه خودروهای قدیمی باید طبق این آیین نامه از خط تولید خارج شوند اما زاویه دیگر هزینه بر بودن خارج شدن آنها از برنامه تولید و نبود جایگزین مناسب برای این خودروهاست.»

او روز گذشته در نشستی خبری در این زمینه بیان کرد: «این خودروها استانداردهای لازم را دارند و مورد تأیید سازمان استاندارد نیز هستند. هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا برای به روزرسانی استاندارد این خودروها هزینه زیادی کرده اند و حجم سرمایه گذاری شان در این موضوع قابل توجه بوده است، بنابراین خارج شدن این خودروها از خط تولید هزینه بر است.»

نعمت بخش افزود: «موضوع بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که با توجه به قیمت این خودروها تقاضا برای آنها بسیار زیاد است و جایگزین دیگری برای این محصولات وجود ندارد.»


سهم خودروهای داخلی در تصادفات کمتر از 50 درصد است

چند روز پیش بود که سردار مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا، به نقش پررنگ خودروهای داخلی در تصادفات اشاره کرده و از ممنوعیت شماره گذاری وانت پیکان و نیسان تا پایان سال خبر داده بود. نعمت بخش روز گذشته به این صحبت ها واکنش نشان داد و گفت: «سهم خودروهای داخلی در تصادفات 50درصد از سوی سازمان راهداری اعلام شده است که این آمار به هیچ وجه قابل قبول ما نیست و پیگیر ثابت کردن ادعای خود هستیم. در چندین سال گذشته شرکت ها برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی میلیاردها تومان هزینه کرده اند، این افزایش کیفیت با تغییرات در خودروها همراه بوده به گونه ای که در خودروی نیسان محدودیت سرعت 90کیلومتری در خودروهای تولید امسال اجرا شده است.»

او ادامه داد: «همچنین براساس آمار سایت TE NEWS در بازه زمانی سال های 72 تا 94، 5 میلیون و 387 دستگاه پراید در کشور تولید شد که از این میزان سهم تصادفات پراید از جمع 18 میلیون خودروی سواری 30درصد بوده که طبیعی است تعداد بالای خودرو سهم بیشتری از تصادفات را به خود اختصاص می دهد.»

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: «از 5 میلیون و 387 دستگاه خودروی پراید تعداد تصادفات این خودرو 120 الی 130 هزار دستگاه گزارش شده که این رقم تنها 2.3 درصد از تصادفات را شامل می شود.»

او با اشاره به آمار کمیته ناوگان در گزارش هشت ماهه نخست سال 86، آماری از تصادفات برون شهری اعلام و اظهار کرد: «در این مدت 5هزار و 275 دستگاه تصادف درون شهری، یک هزار و 54 دستگاه تصادف در جاده های روستایی و 10 هزار و 513 دستگاه تصادف برون شهری در کشور اتفاق افتاد که از این میزان تنها در 227 تصادف نقص فنی دلیل حادثه شناخته شده که این رقم 1.3 درصد را شامل می شود که در برخی اوقات به اشتباه از سوی پلیس 13درصد اعلام می شود.»

دبیر انجمن خودروسازان افزود: «متأسفانه پلیس دلایل تصادفات را در سه حوزه خودرو، جاده و دلایل انسانی محدود می کند و در این میان اشاره ای به حضور خود در جاده ها ندارد، به طور مثال آمار کشته شدگان براساس تصادفات از رقم 27 هزار تن در سال های گذشته به رقمی در حدود 16 هزار نفر کاهش داشته است که نقش حضور پلیس و دوربین ها در این میان پررنگ است. پلیس باید مجری اجرای قوانین در تمام حوزه ها باشد، به طور مثال در خصوص تردد خودروهای مناطق آزاد در خارج از محدوده قوانین مربوطه را اعمال کند.»

نعمت بخش در واکنش به صحبت زنگنه، وزیر نفت درباره خریداری تمام وانت نیسان های سطح کشور و نابودی آنها نیز گفت: «مصرف بنزین نیسان کاربراتوری در صورت حمل بار در هر 100 کیلومتر 20 لیتر و بدون حمل بار 16 لیتر است که در سال 84 و با انژکتوری کردن این خودروها مصرف بنزین در صورت حمل بار به 15 لیتر و بدون حمل بار به 13 لیتر کاهش یافت.»

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ف: 1395/8/1614:27:52،
177
19
النترا 2017 هم اومد..... ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
شما نگران مردم نباش از رده خارج کن کسی ناراحت نمیشه به مولا
سعیدی: 1395/8/1615:26:35،
21
197
206 هیچی کم نداره. خودروی روز اروپا. مدرن و اسپرت
محمد: 1395/8/1616:15:30،
96
22
هر وقت شما هم روحیه کاری کره ای هارو پیدا کردی, بعد صحبت اونارو بکن.
برادر من ملتی که صبح تا شب دنبال اینن ببینن چی گرون شد چی ارزون شد بکشن رو جنسشون و به کار نکردن و پول مفت عادت کردن رو با کره مقایسه می کنی ؟ کدوم یکیتون حاضرین تن به کار واقعی بدین ؟ همه منتظر یه میزن بشینن پشتش حقوق و زیر میزی بگیرن و از زیر کار هم در برن عصری بشه برن خونه !
همین لگن ها هم از سرمون زیاده.
امیرو: 1395/8/1616:36:06،
82
18
سعیدی جان . منظورتان از خودروی روز اروپا ، دقیقا کدام روز هست ؟!!!
محمد: 1395/8/1616:38:34،
46
15
ماشین طراحی 20 سال پیش قاعدتا باید تولیدش متوقف بشه و پافشاری برای تولید اون یه نوع خیانته و نه نخریدن اون! یه نگاهی به کشورای دیگه بندازید ببینید اونا چی سوار میشن و مردم ما چی سوار میشن؟
واقعا این مقایسه ساده خجالت آور نیست؟
در ضمن آمار بالای مرگ و میر به خاطر بی کیفیتی ماشینا شرم آور نیست؟
واقعا سطح درک مسئولای ما چرا انقدر پایینه؟!
امید: 1395/8/1616:41:50،
68
15
وای خدا...این سعیدی غار نشینه!!!!
میگه 206 ماشین روز اروپاااا!!!!!!!
کوکی: 1395/8/1617:07:34،
42
23
پاسخ به محمد عزیز:
دوست عزیز از چیزایی که نیست لطفا صحبت نکنید.کارش رو شما پیدا کن.من روحیش رو هزار برابر یه کره ای در خودم ایجاد میکنم.
amin: 1395/8/1620:54:36،
19
18
یه بیست سال از دنیا عقبه این جناب سعیدی جان
علی: 1395/8/1621:52:34،
24
13
پرشیا با۴٠۵چه فرقی داره خوب این لگن رو هم متوقف کنن دیگه....
رضـا: 1395/8/1709:59:04،
16
12
بازم نعمت بخش و سخنانِ تاریخیش... کاش ایشون رو کلا به یه بخش دیگه غیر از خودرو منتقل کنن بلکه راحت تر حرفاشون هضم بشه !
داوود: 1395/8/1614:30:48،
43
66
اگه خط تولید پراید قطع بشه متاسفانه شاهد افزایش قیمت انواع پراید خواهیم بود مگه اینکه خودروی جایگزین قیمتش کمتر یا همتراز پراید باشد که این امر تقریبا غیر ممکن است .
من: 1395/8/1616:17:36،
49
11
پراید هم جمع بشه جایگزینش میشه تیبا صندوق دار و هاچبک. اتفاق مهمی نمی افته.
فقط سر مردم کلاه میره. اولا باید 2 - 3 میلیون بیشتر بدن, دوما چون پراید خیلی وقته تو بازار بوده, قیمت قطعاتش رسیده به کف. در صورتی که قیمت قطعات تیبا حداقل 30 - 40 درصد بالاتر از قطعات پرایده.
علی: 1395/8/1619:53:27،
17
14
یعنی دو سه میلیون پول اضافه بدیم به تیبای زشت اتفاق مهمی نیست پرایدم اش دهن سوزی نیست ولی اقلن وسایلش تو بازار فراونه و ارزون
ابوالفضل: 1395/8/1614:32:54،
41
17
ی موقع هم بود میگفتن پراید نباید بره بیرون شهر اینا میان ی چیزی میگندا میرن که قسمشون راس باشه
واقع بین: 1395/8/1614:35:40،
46
19
چرا، آشغالهایی از جنس تیبا، ساینا، سمند، رنو کوئید هندی...
محمدرضا: 1395/8/1614:36:01،
78
16
اونجا که میگه "هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا برای به روزرسانی استاندارد این خودروها هزینه زیادی کرده اند" آدم رو آتیش میزنه
خودشم: 1395/8/1618:20:34،
26
11
سایپا که روی پراید خیلی کار کرده ! فقط اینکه تو تصاویری که از تست تصادفش نشون میداد مردم رو جیگر فرض کرده و به جای تست تصادف با خودروی واقعی ، رفته انیمیشن ساخته به مردم نشون میده که چقدر محکم شده :/
Alex : 1395/8/1614:38:21،
69
16
عزیز من کرولا سیویک مزدا ۳ مالیات و عوارض رو کمتر بگیرین.
اینا قیمتی ندارن، بیان بشن جایگزین این آشغالها.
هم الودگی هوا و هم ایمنی مردم رو بهبود بدین.
کارمندانی هم که بیکار میشن رو به صنایع تبدیلی و جایگزین بفرستید.
بالاخره اولش سخته ولی میارزه.
محمد: 1395/8/1700:59:44،
10
15
کرولا سیویک مزدا 3 با احتساب گمرکی 0 هم قیمتشون بالای 60 تومنه.
A.M: 1395/8/1614:56:54،
74
15
جایگزین وجود داره ولی جیب آقایان دیگه میلیاردی پر نمی شه وبخور بخورها باید قطع بشه که اصلا با مزاج آقایون سازگار نیست
پاسخ: 1395/8/1615:00:11،
63
8
اتفاقا منظورش همینه که جایگزینی به این خوبی برای پر کردن جیب ما وجود ندارد.
میلاد: 1395/8/1615:02:06،
67
13
جایگزین هست مگه چی میشه 208 رو جایگزین 206 کنید و 301 رو هم جایگزین 405 آخه رو چه حسابس می خواید اونا رو بالای 50 تومن بفروشید؟
آرش: 1395/8/1703:49:36،
12
14
به حساب قیمت جهانی
شروع قیمت جهانی پژو ۲۰۸ از ۱۵ هزار یورو هست
یورو هم تقریبا ۴ تومنه
شما ریاضیات بلد باشی و بتونی یه سرچ ساده از قیمت جهانی توی نت بزنی خیلی چیزا گیرت میاد
ااااااااا: 1395/8/1615:07:27،
33
12
معلومه كه جايگزيني براشون نيست

كه شما 10 برابر روش جيب مردم رو بزنيد
آرش66: 1395/8/1615:08:07،
34
12
پژو پارس به جای 405، تیبا و ساینا به جای پراید و آریسان به حای وانت پیکان جایگزین می شوند و دست کم تا ده سال بعد یعنی 1405 تولید خواهند شد.
ناشناس: 1395/8/1617:05:35،
32
15
آخه مگه پژو پارس با 405 فرقی داره که جایگزین اون بشه .پرشیا یک فیس لیفت 405 هست که عمرش مثل 405 تموم شده .
محمد 9: 1395/8/1615:28:58،
44
14
احمد نعمت بخش متاسفم که داری از پراید و ۴۰۵ دفاع میکنی اینقدر که به فکر ضرر خودرو ساز هستی به فکر جان زن و بچه مردم هم هستی
ایرانی: 1395/8/1615:31:25،
26
13
آقا همش دروغ همش دروغ والله اگه ایناروابط خارجی شون مثل کشور های معمولی باشه ودر حال حاضر که به اسم تولید خودروهای چینی مونتاژمیکنن فقط وفقط با شرکتهای ژاپنی قراردادمونتاژببندن وتعرفه را هم صفر بکنن والله اشتغال ده برابرمیزان فعلی میشه(در نظر بگیریدکارکنان مونتاژ،نمایندگان فروش،فروشندگان یدکی،تعمیرگاههاو..)وهمچنین از بابت کاهش مصرف بنزین هم صرفه جویی میلیارددلاری میشه و هم هوای پاکیزه
علی: 1395/8/1615:31:42،
29
12
سایت ایران خودرو پژه 405 تحویل شهریور86 ثبت نام دارد.
حمیدرضا : 1395/8/1615:33:51،
25
12
چرا جایگزینی وجود داره خیلی از ماشین های خوب و با کیفیت هم میشه جایگزین این دوتا آشغال کرد ولی مملکت دزد زیاد داره.
حسن: 1395/8/1615:39:59،
30
12
صنعت ورشكسته خودرو يه پرايد رو بعد پانزده سال نميتونه جمع كنه ديگه خودروسازي ما چيه كه تو دبير انجمنش باشي راستي خودت ماشين چي سوار ميشي
هميلا: 1395/8/1615:46:39،
31
14
كل جمعيت فعال در عرصه توليد خودرو به يك ميليون نفر نميرسه بطور مثال جمعيت تبريز ١/٦٠٠ حدودا
٧٩ م نفر نبايد فداي ١ م نفر بشن
هنوزم بعد ٢٠ و چند سال پراييد و پژو كاملا داخلي سازي نشده
بايد دلسوزان بجاي فكر كردن به داخلي سازي نا موفق با جذب برند هاي معتبر
به منتاژ و صادرات خودروهاي منتاژي بپردازن مثل تركيه

ما اگه قرار بود برند بشيم تا الان شده بوديم
اون يك ميليونم بيكار نميشن
كلي مصرف سوخت مياد پايين هوا الوده نميشه خودرو به روز و استاندارد هم
هم قيمت سوخت كه فوب خليج فارس مد نظر دلسوزان هست
در اختيار ملت قرار ميگيرد




در اختيار
من: 1395/8/1616:20:35،
19
33
با این احتساب بهتره صنعت ساختمان رو هم بدیم به خارجی ها. چون با کیفیت دو برابر ظرف نصف مدت ساخت داخلی, پروژه رو تموم شده تحویل میدن.
همینطور ذوب آهن. چینی ها با نصف قیمت ما آهن می فروشن.
همینطور کارکنان دولتی. آمریکا با 320 میلیون جمعیت 3 میلیون کارمند دولتی داره, ایران با 80 میلیون جمعیت حدود 5 میلیون. حداقل 4 میلیون اینارو هم باید اخراج کنیم.
همینطوری پیش بریم, باید از 20 - 25 میلیون جمعیت شاغل کشور, یه 15 میلیونی رو اخراج کنیم.
رضا: 1395/8/1615:47:16،
35
13
تویاتا ازهم اکنون مشغول تست وازمایش کمری 2018 است انوقت ما40 ساله داریم نیسان گاوی تولیدمیکنیم ومیگیم جایگزین نداره خب پس بساط این فرعون سازی روجمع کنیدیک مشت به اصطلاح مدیرکه حتی ازپس اداره چندراس بزهم برنمی ایند شدنندهمه کاره
شهروند: 1395/8/1615:53:10،
32
10
خود نعمت بخش که گفته پراید و پژو استاندارد را دارن چرا خودش گمان سوار میشه؟ اگر راست میگه
وحید ص: 1395/8/1616:08:30،
27
14
مگان
عباس آقا: 1395/8/1616:20:45،
45
12
آقای نعمت بخش ! شما و دوستان لطف کنید از این صنعت برید و تعرفه رو آقایون بردارند تا ملت یه نفس راحتی بکشند . این یه لیست اتومبیل های روز دنیا در حدود 30 تا 40 میلیونه : Nissan Versa. Starting MSRP: $11,990. Get Dealer Price Quote. ...
Chevrolet Spark. Starting MSRP: $12,660. ...
Kia Rio. Starting MSRP: $14,165. ...
Nissan Versa Note. Starting MSRP: $14,230. ...
Chevrolet Sonic. Starting MSRP: $14,345. ...
Ford Fiesta. Starting MSRP: $14,580. ...
Hyundai Accent. Starting MSRP: $14,745. ...
Toyota Yaris. Starting MSRP: $14,895.
بابک: 1395/8/1710:37:58،
16
11
ممنون از مطلبتون عباس آقا گل گفتی .تنها راه مبارزه با این آقایون فقط وفقط نخریدن هستش .
آرش: 1395/8/1712:41:10،
11
12
از کی تا حالا ۱۴۸۰۰$ میشه سی میلیون
با دلار ۳۶۰۰ این رقم معادل ۵۳ میلیون تومنه
لطفا موقع حرف زدن عوام فریبی نکنید
م: 1395/8/1616:54:10،
20
8
50درصد رقم کمی نیست!
سینا: 1395/8/1617:14:20،
43
10
عجیبه که اینجا گفته شده است که عمر پراید 15 سال است در حالی که تا جایی که من یادم است پراید سال 1372 وارد بازار ایران شد و 405 هم تقریبا همان موقع....

شاید هم حافظه بنده دچار ایراد شده است!!!
حرف حق: 1395/8/1617:54:06،
26
11
اقاي نعمت بخش كاملا واضحه كه به جاي اين ارابه هاي مرگ جايگزيني پيدا نميكني
ایرج: 1395/8/1621:08:34،
19
12
خود آقای نعمتبخش این اشغال های تولیدی را حاضره سوار بشه
مهيار : 1395/8/1700:03:40،
18
8
اقاي نعمت بخش من واقعا از مصاحبه هاي شما شرمم ميشه بجاي تلاش براي بهتر شدن فقط دارين توجيه و جيبتونو پر ميكنيد با خون مردم جونا بچها با اين ماشينا
مصی: 1395/8/1708:51:21،
14
10
آقا 206 که از سال 2000 تولید شده چطور ده ساله شد ؟
تو ایران هم از سال 81 تیپ یک و دو 206 تولید شد
بابک: 1395/8/1709:58:21،
13
11
شما محدودیت سرعت 90 کیلومتر رو ارتقاء ایمنی وکیفی محصولاتتون میدونین ؟؟؟!!! چقدر شما بی شرمید مردم رو احمق فرض کردن بخدا نباید ازشون خرید کرد .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا