کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد

موافقت سایپا با واگذاری بن‌رو به رنو فرانسه

کدخبر:۲۹۶۸۵سه شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۴۷۳۲۱۰ بازدید

در شرایطی که گفته می‌شد مسوولان سایپا مخالف واگذاری «بن‌رو» به رنوی فرانسه هستند، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ...
موافقت سایپا با واگذاری بن‌رو به رنو فرانسه

در شرایطی که گفته می‌شد مسوولان سایپا مخالف واگذاری «بن‌رو» به رنوی فرانسه هستند، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید توافق نهایی بر سر واگذاری این سایت به رنویی‌ها انجام شده است. طبق توافقنامه‌ای که سازمان گسترش و رنو در مهرماه امسال با یکدیگر امضا کردند، قرار شده سایت بن‌رو به این خودروساز فرانسوی واگذار شود تا محصولات جدید این شرکت در آن به تولید برسد. طبق اعلام سازمان گسترش، سایت تولیدی «بن‌رو» به‌ازای طلبی که این سازمان از سایپا دارد، به رنو واگذار شده و به اصطلاح دو طرف با یکدیگر تهاتر کرده‌اند.

بن‌رو سایت تولیدی واقع در شهرستان ساوه است که سایپا چند سال پیش آن را از بخش خصوصی خرید و هم اکنون وانت پراید و خودرو چینی آریو را در این سایت به تولید می‌رساند. هرچند سایپایی‌ها پس از توافقنامه رنو و سازمان گسترش هیچ‌گاه رسما با واگذاری بن‌رو مخالت نکرده‌اند، اما به گفته منابع آگاه این شرکت، در محافل خصوصی، نارضایتی خود را نسبت به این ماجرا بروز داده‌اند.

این در حالی است که منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» از توافق این سازمان با سایپا بر سر واگذاری بن‌رو خبر می‌دهد. وی با بیان اینکه بن‌رو بابت بدهی سایپا به سازمان گسترش، در اختیار رنو قرار می‌گیرد، تاکید می‌کند: حدودا دو ماه پیش در مورد چگونگی پرداخت بدهی سایپا به سازمان گسترش، با مسوولان این شرکت توافق کردیم و اوایل هفته گذشته نیز بر سر واگذاری سایت بن‌رو، توافق نهایی انجام شد. گفته‌های معظمی در شرایطی است که مسوولان سایپا هنوز هیچ واکنش رسمی به ماجرای بن‌رو نشان نداده و ظاهرا ترجیح می‌دهند چراغ خاموش، این موضوع را پیگیری کنند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

خلیل: 1395/8/1117:45:15،
71
11
درهرصورت سرمایه گذاری در تولید خودرو معتبر خیلی بهتر از چینی بی کیفیت هست
انشالله به سلامتی
amir: 1395/8/1119:11:11،
16
36
فقط سراتو 2000 وارداتی...
سوال : 1395/8/1120:13:23،
9
11
کسی میدونه چرا سایپا 2 ماهه که توو سایتش به جز سراتو هیچی برای فروش نذاشته؟؟؟
لطفا اگه کسی اطلاعی داره جواب بده؟
محمد رضا: 1395/8/1207:37:09،
6
5
چون داره به تعداد بالا و شرایط فروش اقساطی به سازمان ها میده
مثل نظام مهندسی و...
.
.
.
حالا باز یه مراسمی چیزی بشه مثل 22بهمن باز فروش ویژه میزاره
saeid: 1395/8/1210:23:40،
10
5
بعضي وقتها مشاهده ميشه بعضي ميگن ماشين رنو كوئيد خوب نيست يافلان ماشين خيلي كوچيه بايد بگو كه درآمد سرانه هر ايراني 6000 دلار درسال هستش و درآمد سرانه در كانادار57 هزار دلاره يا در استراليا 62 هزار دلار هستش.... پس اگر خودرويي با قسمت بالاتر از 30 هزار دلار وارد كشور بشه فقط ميتونه حداكثر تا 5 هزار دستگاه بفروشه و ماشين هايي مثل كوييد يا پرايد كه با قدرت خريد مردم سازگار هستش ميتونن فروشهاي بالايي داشته باشند. پس ملاك خوب بودن و خوب نبودن نيست ملاك اصلي براي توليد يك خودرو در كشور سطح درآمد سرانه آن كشور ميباشد.
رضا: 1395/8/1117:46:48،
40
8
خبر خوبیه
آرش: 1395/8/1208:19:45،
6
4
از زیر دست اینا بیاد بیرون خودش کلیه
ناشناس: 1395/8/1117:55:46،
25
40
بن رو آشغالی مثله زوتی رو تولید میکرد حالا میخواد رنوی کوئید تولید کنه که اونم آشغالیه بینظیر انگار ناف این کارخونه رو با آشغال بریدن
9090: 1395/8/1120:38:02،
10
6
رنوی کوئید را ایرانخودرو میسازه که رقیب پراید باشه
تمایل: 1395/8/1118:34:23،
37
9
آرزو بر جوانان عیب نیست امیدوارم سیمبل و داستر جدید در سایت بن رو بدون گرانی و با ثیمت رقابتی و منطقی به مصرف کننده بی پناه ایرانی برسدالبته امیدوارم دقیقا" عین ساندرو و ساندرو استپ وی.خداوند سایه این خودرو سازان خدوم و دلسوز را از سر مردم ایران کم نکند بلند بگین الهی آمین.
مرادیان: 1395/8/1118:56:27،
10
16
بیچاره سایپا
محمدرضا: 1395/8/1122:11:25،
4
6
سیمبل و داستر با قیمت خودرو وارداتی ۴۵% بعلاوه از رده خارج کردن چهار خودرو فرسوده و سایر مالیات هایی که به خودرو وارداتی تعلق می گیرد به قیمت فعلی در بازار عرضه میشود. با تولید این دو در ایران فکر می کنید قیمتشان چند درصد کاهش یابد؟!
Saeed: 1395/8/1122:23:24،
5
4
حداقل 30 الی 35 درصد
مدیریت صحیح: 1395/8/1122:50:21،
7
4
هیوندای زمانی پیشرفت کردکه مدیریتش رابه مدیران کارکشته بین المللی سپردوایران هم اگرمی خواهدبه تولیدجهانی برسدبایدیاکارخانه های زباردررفته خودرابه شرکتهای معتبرواگذارنمایدویاشرکتهای خارجی راشریک خودنمایند وباایجادمراکزطراحی مشترک تولیدات جدید وبه روزتولیدنمایند.مثل رنوکوئید که محصول مشترک رنووهندوستان است ودرمرکزطراحی رنو وهندوستان طراحی وتولیدشده است
جکی : 1395/8/1210:17:49،
6
5
پس اینها میگفتن باید از پژو و رنو خسارت بگیریم حالا بدهکارم شدن!!!!!!!!
من نه وفهمم.شما وفهمید؟؟؟؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا