کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار سرمایه ایران در شمار پربازده‌ترین‌ها در دنیا است


کد خبر : ۲۹۶۸۴سه شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳:۴۷۶۹۵ بازدید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اقدامات این سازمان برای تعمیق بازار سرمایه افزایش امنیت اقتصادی را از جمله مزایای جذب سرمایه‌گذاری خارجی عنوان کرد.

شاپور محمدی امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران در جزیره کیش اظهار داشت: توسعه بازار بدهی اقدام بسیار خوبی بود که با تلاش دولت شکل گرفت که البته بخش خصوصی باید نقش بیشتری در این زمینه ایفا کند.

وی با اشاره به انتشار اوراق مختلف از جمله اوراق خزانه افزود: در این مدت مراجعات زیادی برای خرید این اوراق می‌شد و در واقع تقاضا بیش از عرضه بود و ما به میزانی که تقاضا برای اوراق وجود داشته باشد، به انتشار آن مبادرت می‌کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به انتشار اوراق سلف موازی و اوراق خرید گندم تصریح کرد: بازار بدهی هم‌اکنون از حجم 35 هزار میلیارد تومانی برخوردار است که حجم زیادی نیست، اما برای شروع خوب است و امیدواریم در آینده با افزایش نقش بخش خصوصی حجم این بازار افزایش یابد.

محمدی طراحی ابزارهای جدید مالی را از جمله برنامه‌های دولت و سازمان بورس عنوان کرد و گفت: امیدواریم معاملات اختیار و خرید و فروش استقراضی را به زودی عملیاتی کنیم.

وی همچنین با اشاره به تلاش این سازمان برای افزایش شفافیت مالی عنوان کرد: براساس مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت‌های حاضر در بورس مکلف شدند، ماهانه میزان تولید و فروش خود را افشا کنند و این گام بسیار خوبی برای افزایش شفافیت و حمایت از حقوق سهامداران است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: سامانه زمان‌سنجی فعالیت‌ها و صدور مجوزها راه‌اندازی شده که این سامانه باید به سایر بخش‌ها تسری یابد تا هدف اصلی از راه‌اندازی این سامانه که تسهیل فرایندها بود، محقق شود.

محمدی با اشاره به کاهش نرخ تورم گفت:‌ با توجه به اینکه بازدهی بورس با کاهش تورم فاصله زیادی گرفته است، هم‌اکنون می‌توانیم این را بگوییم که در کمتر کشوری چنین بازدهی بازار سهام وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی بازارهای جهانی و بهای نفت انتظار می‌رود که بازدهی در بازار سرمایه و آینده مثبت باشد که این خود مزیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین به اقدام این سازمان برای تقویت سامانه‌های معاملاتی و تفکیک سامانه معاملاتی بورس و فرابورس افزود: با این اقدام بستر برای تحولات جدید در آینده فراهم شده است.

محمدی افزایش شفافیت، استانداردسازی صورت‌های مالی براساس IFRS و افزایش امنیت اقتصادی را از جمله نتایج مثبت سرمایه‌گذاری خارجی برای اقتصاد ایران دانست و گفت: وقتی اقتصاد جهانی با اقتصاد یک کشور درگیر می‌شود و از بازده آن سهم می‌برد، قطعاً امنیت اقتصادی آن کشور افزایش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها