کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

خودروهای داخلی اندازه یک جنگ کشته گرفته‌اند

کدخبر:۲۹۶۷۹سه شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰۳۳۸۳ بازدید

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است با وجود اینکه در سال‌های گذشته حمایت‌های قانونی و بانکی از صنعت خوردو صورت گرفته امروز ...

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است با وجود اینکه در سال‌های گذشته حمایت‌های قانونی و بانکی از صنعت خوردو صورت گرفته امروز خودروهایی در داخل با دو برابر قیمت بیشتر نسبت به قیمت‌های جهانی تولید می‌شوند که به اندازه یک جنگ کشته گرفته است.

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عوامل مختلفی در موضوع توسعه صادرات نقش دارد که یکی از مهمترین آن ها قیمت وهزینه تمام شده کالای ایرانی در رقابت با کالاهای جهانی است.  

وی افزود: پایین آوردن نرخ سود تسهیلات در ارتباط با تولیدات صنعتی و در مواردی تولیدات کشاورزی ما که از صندوق توسعه ملی وام گرفته اند تاثیرگذار است و می تواند باعث شود کالای ما با هزینه کمتری تولید شود و امکان رقابت پیدا کند اما باید به این موضوع توجه کرد که وزن این اقدام نسبت به دیگر مشکلات صادراتی ما چقدر است.  

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: مسئله اساسی این است که اینکه تولیدات ما چقدر به ذات تولیدات رقابتی هستند و می توانند در دنیا رقابت کنند و در واقع تولیدات ما چقدر صادرات محور است و بر اساس یکی از اصل های اقتصاد مقاومتی یعنی درون زا و برون نگر شکل گرفته است.

آل اسحاق با بیان اینکه برای توسعه صادرات باید کالاهای مان در بازارهای خارجی جای خود را باز کنند عنوان کرد: محصولات ما به غیر از محصولات وابسته به پتروشیمی و فراورده های نفتی، به دلیل نوع نگاهی که در ۲۰ سال گذشته بر استراتژی و الگوی تولید ما حاکم بوده، این امکان را نداشته که با سلیقه و استاندارد جهانی تولید شود.   

رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: البته در بیان گفته شده که می خواهیم تولید رقابتی داشته باشیم اما در واقع بیشتر با الگوی داخلی تولید کرده ایم، نمونه این اتاق در خودرو ما مشخص است. در حدود ۳۰ سال گذشته برای تولید خودرو بیشترین حمایت ها و تسهیلات بانکی را قرار دادیم اما متاسفانه به دلیل مدل و الگویی که برای تولید خودرو داخلی وجود داشته و با توجه به نیاز داخلی و بر اساس محدویت ها و فرصت های داخلی شکل و سامان گرفته، باعث شده است که خودرویی با دو برابر قیمت جهانی و با کیفیتی که به اندازه جنگ کشته گرفته تولید شود.  

وی اضافه کرد: ما یک بازار بسیار مطلوب یک میلیونی خودرو داریم که فرصت بسیار مناسبی است و این مطولب نیست که این بازار تضمین شده یک میلیونی با وجود همه حمایت های قانونی و بانکی کیفیت بسیار پایین تری نسبت به تولیدات کشورهایی دارند که بعد از ایران وارد این صنعت شده اند.  زمانی تولید پیکان در ایران شروع شد کیفیت آن تقریبا با خودروهای کره ای یکسان بود اما امروز خودروسازی کره به کجا رسیده و خودروسازی ما به کجا رسیده است.

آل اسحاق تصریح کرد: دلیل این مسئله به نوع نگاه ما و نوع تولیدی که انجام می دهیم بر می گردد، تولید ما با نگاه خودکفایی داخلی انجام گرفته و صرفا برای مصرف داخلی بوده است، هر چند در بیان اقتصاد برون نگر و تولید صادرات محور راعنوان می کنیم اما استراتژی حاکم که بیش از ۲۵ سال است بر فضای صنعت و تولید وجود دارد مبتنی بر نیاز داخلی است و نگاه صادرات محور در آن دیده نمی شود.  

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

00: 1395/8/1113:02:05،
258
13
بله.باافتخاراعلام كنيد.شما كه عادت داريدبه كشتن لذت هم ميبريد.تازه چيني واردكرديدكه چندبرابربكشيد.
بعدواسه داعش ايرادميگرن
سامان: 1395/8/1113:46:06،
201
13
عزیزان من یه قانونی هست بنام عرضه و تقاضا
تا زمانی که مردم متحد نباشن و فریب بخورن و لگنهای مونتاژی را بخرن همین روند ادامه دارد پس ایراد اول از خودمان بگیریم و یکم فکر کنیم
حسین: 1395/8/1114:11:07،
137
7
رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است.

اگه هنوز رییس بود که این حرفارو نمیزد
ایرانی بدبخت: 1395/8/1114:19:06،
126
8
برادرمن الکی سر همین ماشینهای اشغال فوت کرد خدا از سازندگانش نگذره
بهلول: 1395/8/1114:21:16،
94
8
ایرانخودرو و سایپا یعنی یک چرخ گوشت بزرگ ملی که مردم باید واردش بشن...
محمد: 1395/8/1114:41:43،
72
7
البته با این تفاوت که یه موشک چندصد میلیون هست ولی پراید فقط 20 میلیون خوبه دیگه کشتار با کمترین هزینه تازه اونم به هزینه شخصی
حسین: 1395/8/1116:29:06،
44
7
درسته عامل انسانی و فرهنگ عجیب رانندکی در مملکت ما عامل اصلی در ایجاد حوادث است ، ولی اگر خودروهای همه ایمن و استاندارد بودند آمار کشته ها ۱۰ برابر کمتر بود .
افشین: 1395/8/1117:04:09،
27
19
خدا روی هرچی آدم زور گو تحمیل گر رو به هر دودنیا سیاه کنه ( الهم عجل لولیک الفرج (
بهنام: 1395/8/1120:06:33،
17
8
تا زمانی که سودهای میلیاردی برای افراد خاص تامین میشه به مردن و از بین رفتن اقشار مظلوم توجه ای نمیشه
برای تامین سود عده ای و تامین اینده فرزندانشون و نسل های بعدشون حاضر هستن خون هموطنان در جاده ها ریخته بشه
کدوم کشور اینطوره خدایی؟؟؟
بردیا: 1395/8/1113:03:50،
128
9
خیلی بیشتر از این حرفهاست همه مردم میدونن تازه کلی هم نقص عضو و قطع نخاع داریم ؟؟؟؟؟ولی چرا هنوز شماره گزاری میشه هیچ کس نمیدونه ؟؟؟پول خون مردم به والله خوردن نداره
پدرام: 1395/8/1113:42:05،
41
77
اینکه ماشینای داخلی کیفیت کمی دارن واضحه، ولی تو این قضیه فرهنگ رانندگی مردم موثرتره، ببینید چقدر تصادف داریم، وجود تصادف که ربطی به نوع ماشین نداره، برای فرهنگ رانندگی ما، ماشینای خارجی خطرناکترن، چون سرعت و شتاب بیشتری دارن.
جواب پدرام: 1395/8/1114:18:03،
103
11
پدرام تصادف نماینده مجلس درماه قبل رو یادت هست؟نماینده لکسوس سوار بود با 206 تصادف کرد .206 کلا نابودشد و سرنشیناش سوختن اما لکسوس آسیب خیلی کمی دید و جناب نماینده الان تو مجلس درجلسه رای گیری هست.پس نوع ماشین خیلی تاثیر داره درزنده موندن افراد حتی اگه بدرانندگی کنی.
داوود: 1395/8/1114:51:52،
67
14
اقا پدارم تصادف علی دایی رو یادت رفته با لکسوس چند معلق زد ولی الان سلامته و زندگی میکنه نماینده مراغه رو هم چند ماه پیش با پژو پارس یه تصادف معمولی کرد و جان باخت صد در صد نوع ماشین با امار کشته ها ارتباط داره اگه اطلاعات کافی نداری بهتره نظر ندی.
علی 65: 1395/8/1120:54:49،
12
23
منم با حرف پدرام موافقم.برای بعضی از مردم ما گاری هم زیاده چه برسه به پراید.
کرمانشاه: 1395/8/1113:07:08،
13
40
امیدواریم همینجور پیش بره
بهرام: 1395/8/1113:23:00،
96
9
در هر کشور دیگه ای بود خدا می دونه چند نفر از مسئولین اون کشور رو به دادگاه می کشوندن اما در اینجا با این همه خسارت و کشته مسئولین فقط پست عوض می کنن.
امیر : 1395/8/1113:07:42،
71
7
مدیر عامل ایران خودرو و سایپا که خیالشون نیست
بزار بازم کشته بده
کی به کیه؟؟؟!!!
محسن 2: 1395/8/1113:09:54،
75
8
خانه از پای بست...
پوریا: 1395/8/1113:10:44،
38
28
تا این تولیدات قدیمی و بی کیفیت توسط ایرانخودرو و سایپا تولید می شوند بنده صفر انها را نخواهم خرید
و خودروی چینی را به انها ترجیح میدهم!!
خلیل: 1395/8/1114:14:34،
15
34
بالاخره یه متنی گذاشتن که بتونی خودرو چینیتو بچپونیا شیطون
فرهنگ رانندگی اولین مشکل مرگ و میره
شما یه سر به امار بزن ببین چقدر بنز و بی ام و فوتی دارن
نکته دوم اینه که اگه همون فرهنگ درست بشه همین بی کیفیتهای داخلی تبدیل به باکیفیت میشن
بنابراین باز هم مشکل از خودمونه
رئیس جمهور این مملکت و مدیران این شرکتها بخدا ار خارج نیومدن همشون ایرانین مثل من و شما
خودشم: 1395/8/1115:20:48،
21
9
اقا خلیل کدوم ایرانی میشناسی که راضی بشه که این همه ادم سالیانه بمیرندو قطع نخاع بشن تا جیبشون پر پول بشه
حسن: 1395/8/1113:18:23،
43
9
اقتصاد دولتي و كارخانه خودروسازي دولتي تا قيامت همينه و هر روز بدتر ميشه ،در جايي كه دولت متولي هست اصلا رقابت معني نداره ، انحصاريه همينه كه هست به دو برابر قيمت جهاني و كيفيت اشغال خودرو وارداتي هم قيمت خون بابات
شاهرخ: 1395/8/1113:23:15،
45
10
سرآقایونی که از ساختن این ارابه های مرگ برای خودشون زندگی های اشرافی ساختن به سلامت باشه مردم که مهم نیستن!!!!!
عباس آقا: 1395/8/1113:23:23،
71
7
عامل تصادفات در ایران به 3 دسته اصلی تقسیم میشوند :
1- رانندگی بد و بی احتیاطی رانندگان و نبود علائم صحیح
2- استاندارد نبودن خودروهاو بی کیفیت بودن خودروها
3- استاندارد نبودن بسیاری از جاده هاو راههای کشور
شاکی: 1395/8/1113:27:02،
31
8
بخدا اگر گوش شنوایی پیدا بشه . که بشنود و بفهمد
خودم: 1395/8/1113:27:41،
19
10
هنوز جا داره
علی : 1395/8/1113:28:39،
35
9
تجربه نشون داده ماخودروسازنیستیم پس ایران خودرووسایپاراتعطیل کنیدوبهترین وامن ترین ماشینهاراواردکنیدتااین مردم بدبخت سوارشن ...مدیران وپرسنل این دوشرکت راهم بفرستیدبرن شمال کشاورزی کنن
رییس: 1395/8/1113:38:56،
50
8
پس بیخود نیست که همه رئیس و روسا و نماینده ها و.... لندکروز سوار هستند
جسي : 1395/8/1113:57:17،
24
7
تا ما خودرو بي كيفيتو بخريم و خودمون به خودمون اهميت و ارزش نديم. ديگه انتظار نباشه خودر ساز بگه اخه ماشينام داره مردمو به كشتن ميده ديگه توليد نميكنم

نه بابا. هر وقت هر يك از ما به بلوغ فكري و جمعي رسيديم كه ممكنه جونمون در خطر باشه ديگه نخريم قول ميدم اون زمان بهترينا ميان ايران
شهروند ایران: 1395/8/1113:57:59،
29
7
تعداد کشته های ماشین های داخلی و چینی مهم نیست
مهم این است که خوردرو مونتاژ آمریکا هر چقدر هم که کیفیت و ایمنی بالایی دارد مجوز تردد در کشور را نداشته باشد
روزبه: 1395/8/1114:09:29،
27
9
صنعت خودرو در ایران اب در هاون کوبیدن هست همین و بس چون نه جان مردم اهمیت داره نه مشتری مداری بلدن
J,j: 1395/8/1114:11:20،
22
7
از ماست،که بر ماست
ali: 1395/8/1114:12:18،
24
8
اگر 40 سال اخیر را در نظر بگیریم و فقط تعداد کشته هارادر این مدت سالیانه به طور میانگین 12000 نفر حساب کنیم میشود12000 *40= نفر480000

نیم میلیون کشته حداقل دوبرابر این یعنی یک میلیون زخمی یا تاآخر عمر معلول
حساب کنید چند چند خانواده بی سرپرست شدند چند کودک پدر یا مادر یا هر دورا از دست دادند چند خانواده داغدار فرزنشان شده اند

همه اینها بعلاوه هزینه وخسارات مالی که برای مملکت داشته است این است حاصل زحمات خودروسازان فداکار وزحمتکش ما
شاید کمتر جنگی اینهمه خسارت برای یک مملکت ببار آورده باشد آقای آل اسحاق در ضمن صبح بخیر میگم هم به شما هم به سایر مسئولین مربوطه
9090: 1395/8/1114:12:51،
40
10
اقتصاد مقاومتی را عشقه که هندا سی ار وی ساخت امریکا
حرامه ایمن ترین خودرو
ابوالفضل: 1395/8/1120:29:14،
11
6
اینایی که میان میگن ما فرهنگ رانندگی نداریم همینا عامل اصلی تصادفات هسن تا حالا هم خودشون تصادف نکردن نمیدونن که این لگنا خطرناکه
سینا: 1395/8/1114:16:33،
34
20
ماشین های داخلی ایراد دارند درست ولی آیا ما هم فرهنگ آداب درست رانندگی کردن رو بلدیم به خدا بیاید رانندگی ایرانو با چهار تا کشوری که هم رده هم اندازه ایرانن مقایسه کنید ببینید چقد فاصله فرهنگی با اونا داریم به نظر من زیاد هم نباید تقصیرو گردن ماشین های داخلی انداخت اگه شما با تریلی هم رانندگی کنید مثل آدم نرونید مطمئن باشید تصادف مرگبار میکنید ما ایرانیا عادت داریم هر چیزی گردن این اون بندازیم ولی نمیگم آیا خودمون هم تقصیر داریم یا بی تقصیریم
مرتضی : 1395/8/1115:49:01،
31
11
بابا فرهنگ رانندگی ما ایرانیا نداریم همش تقصیر آشغالای وطنی نیست خودمونم باید در نظر بگیریم طرف تو پراید نشسته ماشینو اسپرت کرده فکر میکنه تبدیل به فراری شده کورسو لایی رو شاخشه تفکرم مهمه آمبولانس آژیرکشان میاد کسی تو خیابون راه نمیده بهش میگن یکی کمتر!من بارها دیدم.اینا واسه کشوری که ادعای فرهنگ چندهزارساله رو داره واقعا زشته.ما اینجوری نبودیم اینجوری بار اومدیم متاسفانه...
عجب: 1395/8/1116:48:04،
20
14
عرب های خلیج از ماهم بدتر رانندگی میکنند ولی چون ماشینهاشون خوبه خیلی کمتر کشته میشن ، ولی اولین تصادف جاده ای برای پراید آخرین روز عمر صاحبش است .
محمود: 1395/8/1114:17:27،
26
9
تو این مملکت تنها جیب بالادستیها مهمه و بس
iraj: 1395/8/1115:17:59،
9
7
شما هم دلت واسه مردم نمي سوزه چشمت سود واردات يك ميليون دستگاهي رو دنبال مي كنه اونم از جنس چيني.
محمدرضا: 1395/8/1115:43:18،
37
10
جالبه که همه چیو به سود تسهیلات ربط میدن. 37 ساله انحصاری ترین قوانین برای حمایت از به اصطلاح صنعت خودرو تو این مملکت داره اجرا میشه و بیتعارف هیچ پخی نشده که هیچ پسرفت هم کرده. کسی ام حرف بزنه سریع دهنشو میبندن. چون فساد دقیقا عین سرطان تو کلیه ارکان نظام ریشه کرده و هیچ کس هم توانایی مقابله با این وضعیت رو نداره. متاسفانه کار به جایی رسیده که امروز تو برنامه سمت خدا حاج آقا حسینی قمی علنی گفت آقا انقدر مردم رو اذیت نکنید از زوار اربعین نفری 25 هزار تومن به عنوان بیمه میگیرن که حدودا 50 میلیارد جمع میشه حاج آقا میگفت اینم جمع میکنید یکی میدزده میبره حکایت 3هزار میلیارد تومن میشه. به خدا اونایی که دارن ماشین خوب سوار میشن اونی که نداره مجبوره آشغالای داخلی رو بخره. اونی که نداره باید یه عمر کار کنه پراید بخره بعد باهاش بمیره یا نقص عضو بشه. خداوند انشالله از باعث و بانیش نگذره.
یکی از مردم: 1395/8/1117:50:15،
18
7
من به عنوان یک شیعه و شهروند ایرانی از رهبر مسلمین جهان ملتمسانه تقاضا دارم جلو کشتار مردم به وسیله ارابه های مرگ ایران خودرو و سایپا گرفته بشه. اگه برادران ما در یمن و فلسطین و سوریه در حال کشته شدن هستند همنوع من یعنی ایرانی شیعه به دست ارابه های مرگ داخلی کشته می شوند.
انرژی هسته ای فقط حق مسلم ما نیست ماشین ایمن هم حق مسلم ماست.
سینا: 1395/8/1121:58:55،
11
9
یکبار تو همین سایت ایرانجیب نوشته بود تعداد خودروها در آلمان 5 برابر ایران تعداد کشته های جاده ای ایران پنج برابر آلمان حالا بیاد تصور کنید آلمان با مساحتی 368/000 کیلومتر ایران هم مساحتش 1/650/000کیلومتر چطور اونا ماشیناشون 5 برابر ما هست کشته هاشونم کمتر از ما هست تازه جمعیت آلمان یخورده از مابیشتره این واقعا نهایت شرمساری واسه ایران ایرانی هاست
amin: 1395/8/1207:20:46،
8
7
سرعت رانندگیشونم از ما خیلی بالاتره ۵۳ درصد ازاد راهاش محدودیت سرعت نداره
علیرضا: 1395/8/1122:15:52،
10
8
من موندم اراده کی خودروی پاترول یا رنو ۵ را متوقف کرد تا جایش خودرو با کیفیت تولید کنند اما دیگر چنین اراده ای وجود ندارد!!!
حیف...
بابک: 1395/8/1209:13:48،
6
6
سلام وارادت .آفرین به شما آقا سلمان عزیز با شما کاملا" موافقم .تا زمانی که ما متحد نباشیم و خریدار این محصولات بی کیفیت باشیم وضع همینه که هست .نباید خودروی صفر داخلی و حتی چینی بخریم .فقط دست دوم ..ولی چیزی که برام جالبه اینه که دوستانی هستند که به این جور کامنتا منفی میدن خیلی دوست دارم نظرشونو بدونم و اینکه علت منفی دادنشون چیه واقعا" ؟؟؟!!!!
بابک: 1395/8/1209:17:39،
7
7
دوستان اینکه فرهنگ رانندگی ما ایرانیان ایراد داره و جای کار زیاد داره هیچ شکی نداشته باشین .واقعیت اینه که بجز تعداد اندکی از ما ..بقیمون فرهنگ درست رانندگی رو نیاموختیم. اما اینکه بگیم همه چیز مربوطه به فرهنگه رانندگیه وخودروهای ما در کشته شدن و در تصادفات نقشی ندارن کاملا" اشتباهه .دوستانی که این رو قبول ندارن بهتره ی نگاهی به تستهای تصادف خودروها بندازن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا