کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد

مصرف بنزین در وانت نیسان چگونه محاسبه می‌شود؟

کدخبر:۲۹۵۵۸یکشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۴۷۲۸۲۴ بازدید

میانگین مصرف خودروهای وانت نیسان در سال معادل 9.4 لیتر در 100 کیلومتر است.
مصرف بنزین در وانت نیسان چگونه محاسبه می‌شود؟

وزیر نفت به‌تازگی در همایشی با عنوان «بررسی الزامات و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت» اعلام کرد برای مدیریت مصرف سوخت باید وانت‌نیسان‌ها را خرید و در ذوب‌آهن سوزاند!

این اظهار بیژن زنگنه در حالی مطرح می‌شود که اگر نقش خودرو در میزان آلودگی هوا مورد بررسی قرار گیرد، نخستین دلیل به فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل کشور و همچنین تولید خودروهای سواری برمی‌گردد که بیش از ۲۵سال از تولید آنها می‌گذرد و در ردیف خودروهای پرمصرف قرار می‌گیرند. بنابراین هنگامی‌که وزیر نفت تنها از یک خودرو نام برده و اظهار کرده با از رده خارج شدن تمام وانت‌نیسان‌های کشور، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت خودروها ایجاد می‌شود و حتی امکان افزایش صادرات سوخت از کشور فراهم می‌شود، به نظر می‌رسد برای بیان این ادعا نیاز به بررسی دقیق در ارتباط با تمام خودروها دارد.

 پس از انتشار سخنان وزیر نفت در ارتباط با خودرو نیسان، این روزنامه  برای آگاهی بیشتر از وضیعت خودروهای تولیدی نیسان در کشور و تایید یا رد ادعای بیژن زنگنه به گفت‌وگو با فریدون حمیدی، مدیرعامل زامیاد پرداخت. او که برای ماموریت کاری خارج از ایران به سر می‌برد، با انتقاد از سخنان وزیر نفت به اقداماتی که شرکت زامیاد برای ارتقای خودرو نیسان انجام داده پرداخت و از وزارت نفت درخواست کرد به جای اینگونه اتهام‌ها به تعهدات خود در برابر شرکت زامیاد جامه عمل بپوشاند. آنچه در ادامه می‌خوانید، گفت و گو با مدیرعامل زامیاد است: آنطور که آمار نشان می‌دهد، تولید نخستین وانت نیسان در شرکت زامیاد از سال ۱۳۴۹ آغاز شد. این خودرو در این سال‌ها چه تغییراتی به ویژه در بخش کاهش سوخت تجربه کرده است؟

وانت نیسان حدود چند دهه است که تولید می‌شود اما در حال حاظر آنچه تولید می‌شود جدا از ظاهرش همه اجزای آن تغییر کرده است. نخستین تغییر اینکه در گذشته نیسان وانت کاربراتوری بود و در سطح استاندارد یورو صفر هم نبود و از طرفی در حالت بدون بار در ۱۰۰ کیلومتر ۱۸ لیتر مصرف سوخت و در ظرفیت کامل بارگیری حدود ۲۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین داشت و کاتالیست نیز روی آن نصب نبود اما درحال‌حاضر نیسان در مدل بنزینی یورو ۴ است و بالای ۵۱ استاندارد قانونی کشور را پاس می‌کند و دارای کاتالیست دو تیکه بوده که عملکرد بسیار خوبی دارد.

در همین‌حال دارای ترمز ای‌بی‌اس بوده که از صاحب حق ثبت اختراع ای‌بی‌اس که شرکت بوش آلمان است، خریداری می‌شود و همچنین دارای محدودکننده سرعت است. علاوه بر آن موتور و گیربکس متناسب با یورو۴ ارتقا یافته و موتور انژکتوری شده و مجهز به ۹کامپیوتر مدیریت سوخت ای‌ام‌اس است و سوخت خودرو در حالت سیکل ترکیبی براساس نظر شرکت بازرسی‌کننده مانند ایتراک 13.8 لیتر خواهد بود. «گاردان» این خودرو یکپارچه شده و علاوه بر آن، فرمان این خودرو نیز از حالت نیزه‌ای به حالت کولپسیبل تبدیل شده تا هنگام تصادف از محل کولپس شکسته شود و به‌سمت بالا و نه به‌صورت مستقیم حرکت کند تا باعث فشار به قفسه سینه راننده نشده و باعث مرگ راننده نشود. علاوه بر آن فرمان هیدرولیک شده و انتخاب به درخواست مشتری وابسته است.

براساس مطالعات انجام شده در دنیا، خودرویی که بتواند 2.2 تن بار حمل کند بین 10 تا 13.5 لیتر در 100 کیلومتر مصرف بنزین دارد. علاوه بر این بیکار ننشسته‌ایم بلکه با شرکت مگاموتور پروژه‌ای برای ارتقای پلتفرم مطرح کرده‌ایم تا در سال‌های آینده بتوانیم محصولاتی با مصرف به‌مراتب کمتر به بازار عرضه کنیم.


برای دوگانه‌سوز کردن وانت نیسان چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

ورژن دیگر نیسان زامیاد، خودرو دوگانه‌سوز است که در این خودرو مصرف اصلی سوخت گاز سی‌ان‌جی بوده و البته در این نوع خودروها، خودرو قادر است با سوخت بنزین کار کند به عبارت دیگر این خودروها دو حالت بنزین و گاز دارند که براساس دستورالعمل استاندارد باید خودروسازها در حالت بنزین و در حالت گاز استاندارد یورو۴ را دریافت کنند که بیشتر شرکت‌های خودروسازی تا همین ۲-۱ ماه گذشته نتوانسته بودند در حالت گاز، استاندارد یورو۴ را دریافت کنند و حتی اکنون نیز بعضی مشکل دارند و شرکت زامیاد نخستین شرکتی بود که در این حالت توانست آزمون‌های مرتبط را پاس کند و در این امر موفق است. علاوه بر آن باید به این نکته اشاره کرد که خودروهای دوگانه‌سوز در حالت گاز، بنزین نیز مصرف می‌کنند البته مصرف پایین‌تر است. در همین‌حال لازم به یادآوری است که مصرف بنزین خودرو دوگانه‌سوز نیسان در حالت گاز معادل 4.5 لیتر بوده است که در یک پروژه همکاری با دو شرکت ایتالیایی و یکی کردن ای‌ام‌اس و تغییراتی در کیت گاز و شیرهای مغناطیسی توانسته‌ایم مصرف بنزین را در خودرو دوگانه‌سوز به نیم لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش دهیم و البته چون این موضوع ادعای بزرگی بود توافق کردیم که خودرو را به ایتالیا بفرستیم و مورد آزمون با تجهیزات جدید قرار گیرد و در صورتی که این آزمون‌ها از سوی واحد بازرسی‌کننده فنی تایید شد آن‌موقع اطلاع‌رسانی انجام شود و با وجود آنکه پاسخ آزمون‌ها مثبت بود هیچ جنجالی به راه نینداختیم.


تولید نیسان دیزل از چه زمانی آغاز شد؟

در سال‌های ۸۶ و ۸۷ تشکیلات مرتبط با تبصره ۱۳ وزارت نفت به این جمع‌بندی رسید که بهترین خودرویی که می‌تواند با تبدیل از بنزین به گاز تاثیرات بسزایی در کاهش آلودگی هوا و در کاهش مصرف سوخت ایجاد کند، خودرو نیسان است چرا که در آن زمان این خودرو کاربراتوری بود و مصرف بالایی داشت بنابراین مقرر شد اگر شرکت زامیاد بتواند ۴۰هزار خودرو دیزل تولید و عرضه کند شرکت نفت برای این پروژه ۳۰میلیارد تومان به شرکت زامیاد پرداخت خواهد کرد چراکه افزون‌بر میلیاردها تومان به وزارت نفت منفعت می‌رسید و علاوه بر آن در کاهش آلودگی نفش موثری ایفا می‌کرد.

بر همین اساس شرکت بدون گرفتن هیچ پیش‌پرداختی با تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روزی این مهم را محقق کرد و به‌جای تولید ۴۰هزار خودرو دیزل، بیش از ۷۰هزار خودرو دیزل به بازار کشور عرضه کرد و مصرف بنزین به‌طور کلی برطرف شد و مصرف گازوئیل آن نیز با اینکه قدرت موتور از ۲۴۰۰ سی‌سی به ۲۸۰۰ سی‌سی ارتقا یافت به ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رسید. البته این هم هنوز موردعلاقه ما نیست و همکارانم هم‌اکنون در این زمینه در حال بررسی و مطالعه بیشتر هستند. جالب است بدانید با وجود آنکه چندین معاون وزیر نفت و همچنین مهندس نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از وزارت نفت درخواست کرده‌اند که پول زامیاد که بیشتر از تعهدش انجام داده را به این شرکت پرداخت کند اما متاسفانه وزارت نفت مبالغی به‌طور سرانگشتی، حدود افزون‌بر ۸۰۰میلیارد تومان از این پروژه سود برده است و همچنان نیز سود می‌برد زیرا حاضر نیست برای یک پروژه بهبود و ارتقای پلتفرم که تاثیر بسزایی در بهینه‌سازی مصرف دارد کمک کند تا هم وزارت نفت و هم مردم سود ببرند. البته امیدی به این کرامت نداشته و می‌گوییم همان تعهد خود را که مستنداتش «اظهر من شمس» است را بپردازید ما با پول خود پروژه ارتقای پلتفرم را پی می‌گیریم. بنابراین با وجود تاکید همه مقامات از جمله خود معاونان نفت آقای زنگنه پول تعهد شده به زامیاد را نداده‌اند.

مصرف بنزین در وانت نیسان چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر فرض بر این باشد که شرکت زامیاد به‌طور میانگین سالانه ۳۰هزار دستگاه نیسان به تولید می‌رساند که البته در سال‌های اخیر از این تعداد کمتر بوده، حدود ۲۴هزار دستگاه دوگانه‌سوز، حدود ۴هزار دستگاه، دیزل و حدود ۲هزار دستگاه بنزین‌سوز خواهد بود. در این شرایط لازم است اثرات مصرف بنزین در این خودروها را بر اساس فراوانی آن نسبت به کل و به صورت خطی محاسبه کرد که با این فرمول محاسبه می‌شود:

«۲۶۰۰۰÷(۱۳×۲۰۰۰)+(۰×۴۰۰۰)+(۴۰۰۰×۲۴۰۰۰)» فرمول یادشده بر این مبناست که اگر ۲۴هزار خودرو دوگانه‌سوز در سال تولید شود و در همان مصرف قبلی بنزین در حالت گاز ضرب شود و اگر ۲ هزار خودرو بنزین سوز در سال در مصرف ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ضرب شود و با توجه به اینکه دیزل مصرف بنزین ندارد ۴ هزار خودرو دیزل در صفر ضرب شود، همه اینها بر تعداد خودروهای تاثیرگذار یعنی ۲۶هزار تقسیم می‌شود که میانگین مصرف خودروهای نیسان در سال معادل 9.4 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به‌دست می‌آید و توجه به این نکته ضروری است که این خودرو توان حمل بار 2.2 تن و انتهای موجود در کشور در بهترین شرایط توان حمل ۷۰۰ کیلوگرم را دارد یعنی هر نیسان معادل ۳ وانت در هر مرحله بار جابه‌جا می‌کند و اگر با توجه به آمار حدود ۷۰۰هزار خودرو نیسان موجود در بازار بخواهیم حمل بار را به وانت دیگری اختصاص دهیم برای حمل همین بار باید ۲میلیون و یکصد هزار خودرو وانت به بازار تحمیل کنیم که هم مصرف سوخت بیشتری دارند و هم باعث آلودگی هوا شده و ترافیک هولناکی ایجاد خواهد شد. این توضیحات گفته شد تا به این نکته اشاره کنم اگر وزارت نفت در تعهدات خود صادق بود، پروژه‌های ارتقای کیفیت موفق‌تر پیش می‌رفت، البته ما هنوز حدود ۲۵۰هزار خودرو نیسان کاربراتوری در چرخه حضور در بازار کشور داریم که به‌طورحتم باید از رده خارج شوند، اگر وزارت نفت دست یاری دهد ما سرباز آقای وزیر خواهیم بود و تنها ایشان فکر نکنند که دلسوز این کشور هستند.
 
 منبع: صمت 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

فرهنگ: 1395/8/914:51:16،
141
12
پس بگید زامیاد یه ابر اتوموبیل اختراع کرده که خود نیسان ژاپن توانایی ساخت اونونداره .
جلل خالق
سامی: 1395/8/915:41:28،
13
93
تولید نیسان آبی به زودی متوقف خواهد شد
و وانت آریسان یکه تاز بازار خواهد شد
جهش تولید در وانت آریسان مینواند سهام ایران خودرو را به جایگاه واقعیش که همان 700 تومان است برساند
نصرتی: 1395/8/915:49:47،
85
11
بنده به مدت سه روز با نیسان زامیاد دو گانه رانندگی کردم بسیار پر مصرف.لرزش عجیب.فرمانپذیری عجیب.ترمز ضعیف.و هزاران عیب دیگر. برای رییس زامیاد متاسفم شما مسوول خون هزاران هموطن هستید خدا به رانندگان این خودرو صبر بدهد
مهدی : 1395/8/916:27:14،
34
11
من یه هفته یه وانت دستم بود بیچاره شدم
مدل بالا و انژکتور هم بود
صدی 18 تو شهر میسوزوند
ولی حال میداد ها ! همه ازم یترسیدن از همه جا هم رد میشد هرچی دلم میخاست بار میزد و پرت میکردم توش
:/: 1395/8/917:02:49،
29
7
ناموسا ٩،٤ در صدكيلومتر؟ نه... ناموسا؟
amin: 1395/8/917:18:14،
17
7
بهترین کار اینه که مهندسان خودروسازی های کشور بازنشسته شوند و جوونایی که استعداد دارن و کلی ایده نو بیان تو صنعت خودرو سازی اما خب فعلا که توی شرکتای خودرو سازیم با آشنا بازی مهندس استخدام میکنن.مثلا یارو تو عمرش ماشین ندیده میاد میشه مهندس یه شرکت خودرو سازی.
سهیل: 1395/8/920:40:03،
23
6
مشکل مملکت ما فرار مغز ها نیست، بلکه موندن داستان مغزهاست
صادقانه: 1395/8/1001:31:30،
11
6
مشکل اینجاست که این خودرو باریه و80 تا با بار کل اتاق و90 تا 100 تا با بار کفی مثلا 50 تا سیمان خوبه
واقعا انژکتورش هم عالیه وقتی گاز تموم میشه خودش بدونه اینکه متوجه بشی میره رو بنزین وقتی هم که cng میزنی خوش میره رو گاز

واگه لاستیک هاشو تیوب لس کنی وخاوری بندازی هم نرمتر میشه هم سرعتش بالا میره ومصرفش 1.5 لیتر کمتر میشه
واگه رینگاشو یه تراشکار خوب 5 سانت بیرون بزنه با بار ، کمتر شونه خالی میکنه
وخالی هم که 6 دندش 160 تا رو عین کشتی میمونه
وفکر کردید کسی که صبح تا غروب با این ماشین نون در میاره وبعضی موقه بارهای عجیب وغیبی میزنن برا گینس نیست
تازه بعضیاشون 3 ونیم تن میزنن که یه هفته دیرتر برن واسه میوه و دو نفر ویه ماشین حساب کنی پول کارگری فقط واسه شون می مونه
در ضمن خیلی کم خرجه می تونن جواب گوی خرجش باشن
اگه ماشین روز اینجوری کار کنه به چند میدن کدامشون توانایی خریددارن
آرش: 1395/8/1008:10:51،
9
6
اریسان با اون شاسی ضعیف؟بار نون فانتزی کمرشو شکونده بود
آرش: 1395/8/1008:11:00،
5
6
زامیاد لگنی پر خطر
فقط نیسان: 1395/8/914:58:58،
104
12
من طرفدار نیسان هستم
اینا همش شایعه هست

مصرف نیسان با بار کمتر از ۳/۵ لیتر در صد کیلومتر هست
مانند فولکس واگن پولو

این حرف هارو دشمن ها در میارن

فقط نیسان گاوی
منصوری: 1395/8/923:49:36،
6
9
تولید این ماشین در کنار ممنوعیت ورود ماشینهای آمریکایی اوج هنر عقلای ایرانه....
وحيد: 1395/8/915:04:16،
91
11
مصرف نيسان داخل شهر بالآي ٢٥ ليتر در صد كيلومتر هست معلوم نيست ١٣ ،١٤ ليتر از كجا آوردند مصرف سمند داخل شهر بالآي ١٤،١٥ ليتره
خلیل: 1395/8/916:36:11،
30
9
واقعا درسته
من فلوئنس 2015 دارم داخل شهر بدون کولر راحت 11 تا مصرف داره
اونوقت وطنی ها چطوری کمتره نمیدونم
hamid: 1395/8/915:15:46،
70
8
عجب !!!! صادرش کنید این پدبده رو حیفه
پپ: 1395/8/923:55:14،
8
6
نه!!!!!..این چه حرفیه!!!..اگه صادر کنن تکنولوژیش به راحتی در اختیار بیگانگان قرار میگیره...عزیز من نگو...
حمید : 1395/8/915:18:30،
50
8
مدیر محترم زامیاد طوری صحبت میکنند که انگار فورد پیکاپ ه،نه اقا ,خودرو رده خارج دیگه تعریف نمیخواد !!!!
hamish: 1395/8/915:19:47،
75
9
اصلا یکی از ویژگی های نیسان اینه که اصلا بنزین مصرف نمی کند بلکه تولید هم می کند و آن را صادر می کنیم
ترابیان: 1395/8/915:24:37،
62
7
پیچوندن به این میگن .
کف کردم از این فرمول . دمت گرم . قانع شدیم بخدا . فقط جوون عزیزت جایی این فرمول رو نگیاااااا . آبرو از بنزین مهم تره .بنزین فدای سرت
پپ: 1395/8/915:25:27،
51
7
راست میگه وانت نیسان خوبه.بد نگید...چهل سال برای تکنولوژی که چیزی نیست.دست از سر کچلشون بردارید تو رو خدا . بزارید برای صد سال دیگه هم تولید بشه . آخه حیف نیست ماشینی که پدر پدربزرگ ما دیده . نوه و نتیجه ها مون هم شاهد تولیدش نباشن.والا بخدا حیفه.من مطمئنم که نوه و نتیجه های ما هم در اینده موافق تولید این خودرو خواهند بود...وانت نگو دایناسور بگو..
م ک ک: 1395/8/915:32:26،
15
47
انصافا تا الان هیچ وانتی جاش نیومده با این استحکام و ظرفیت حمل بار و این قیمت و فراوانی قطعات و مکانیک.
کیانی: 1395/8/915:36:20،
31
6
سرتاسر حرفای ایشان نا صحیح و مغالطه عجیبی است . فقط یک مورد بگم اینکه در امار گیری مصرف بنزین4000 وانت دیزل را محسوب میکند ولی مصرف شان را صفر!!
مسوولین روستایی: 1395/8/915:38:34،
38
6
مشکلش فقط سوخت نیست قیافه بی ریخت وبد ترکیبش هست که چهره شهروخراب کرده.. این کشور با این وضع خراب مدیریت وفرهنگ بد مردم امیدی به درست شدنش نیست..رو هر چیزی دست میزاری فساد و خرابی بیداد میکنه وهمش هم برمیگرده به کمبوده سرانه مطالعه وخرافه پرستی عوام که دایم هم بهش با پول ملت دامن زده میشه.....
Saeed: 1395/8/915:45:09،
27
6
ظاهرا مقامات ایرانی رکورد مغالطه رو هم شکوندن.
اگر ظرفیت نیسان 2.2 تن باشه دلیلی نداره که فکر کنیم تمام نیسان های کشور همیشه دارن با حداکثر ظرفیت بار میبرن. تا بعد بگیم برای جابجایی این حجم بار، به سه برایر وانت معمولی نیاز داریم.
بعیده که میانگین بار حمل شده نیسان بیشتر از 1.5 تن باشه.این یعنی 50 در صد مغالطه آماری که در نوع خودش رکوردی محسوب میشه !
سید محمود هاشمی: 1395/8/915:51:35،
25
7
کجای کارید ال 90 اتومات خریدم مصرف ترکیبی آن13-14
درصد است به نمایندگی مراجعه کردم ، می گویند مشکل از سوخت بنزین جایگاههاست .
خودشم: 1395/8/916:44:41،
12
10
موتور 2400 اندازه همین TU5 خودمون قدرت داره چی؟
2400cc= 100hp
1600cc= 105hp
حمید: 1395/8/917:21:32،
21
5
آقای مدیر شما فعلا در تایلند مشغول ماموریت کاری و تحقیقاتیت باش
م: 1395/8/917:24:34،
16
6
اگه بخوای حساب کنی پراید از نیسان مصرفش بیشتره.وانت نیسان خودش یک تن و خورده ایه سه تنم بار میبره صدی ده میسوزونه ولی پراید با وزن 800 کیلو صدی هفت میخوره.خودتون قضاوت کنید.
سرکاری: 1395/8/918:13:57،
7
7
عزیزانی که نیسان ندارند یا با ان کار نکرده اند توجه کنند که نیسان انپکتوری دوگانه سوزمصرف بنزین در حد 4لیتر در 100 کیلومتر دارد واصلا عقلانی نیست که با نیسان بنزینی کار کنید _نیسان های قدیمیتر هم اغلب با گاز مایع کار میکنند که از گاز طبیعی مناسبتر است پس به این بحثهای تبلیغاتی مافیای بهم پیوسته نفتیها و بنجل سازها و واردکنندگان نور چشمی توجه نکرده وکلاهتان را سفت بچسبید که برای ته مانده جیب وابروی یک عده راننده نیسان نقشه کشیده اند
پوریا: 1395/8/918:33:43،
14
5
شروع تولید این خودرو سال 1352 و زمانی که بنده 15
سال سن داشتم و اکنون با 57 سال سن هنوز شاهد تولید
این خودرو البته با کیفیت بسیار پایین تر هستم.بیخود
نیست که بابت الودگی هوا هرسال هزاران میلیارد تومان
به کشور خسارت وارد می شود!!!
داوود: 1395/8/920:51:14،
11
4
اینجانب حدود یک ماه است که یک نیسان وانت تکسوز مستقیماً از کمپانی خریده ام ولی از لحظه تحویل روغن ترمز آن از چرخ عقب بیرون میریزد و از زیر موتور و گلدونی گیربکس روغن چکه میکند نمایندگی مجاز هم میگوید طبق دو فاکتور 4184598 و 4184602 مورخ 1395/8/2 درخواست سیلندر ترمز کرده ایم که شرکت نمیفرستد آیا در دنیا یک کمپانی حتی در هندوستان میشناسید که اتومبیل را با این کیفیت تحویل دهد ؟ البته هنوز موفق به رانندگی با آن نشده ام تا سایر ایراداتش مشخص شود . تلفن 09128099892
ناشناس: 1395/8/922:09:29،
9
5
اینم ماشین نه ترمز درست حسابی دارد نه امکانانت خوب .بعد از ۴۰سال هنوز تو ایران ساخته میشد.بابا نمی خواهید یک تکوني به خودتون بدین ای خودرو سازهای بد بخت.فقطفکر جبی خودشون هستند.خدا نابودتان کند.وای بحال ما مردم بیچاره...... به امید روز نابودی این لگن سازها
ویرو گردی: 1395/8/923:12:08،
8
4
ظاهرن هیچ کدوم از مقامات وزارت صنایع قصدی برای آوردن جایگزین این پیر باربر ندارن و همچنان خیابون ها باید با این عتیقه زشت بمونن
علي م: 1395/8/1000:27:38،
8
5
رو. که نيست ، سنگ پاي ايتالياست :)))
اين آقا واقعا در مورد همين نيسان آبي اين. حرفا رو گفته يا منظورش نيسان ماکسيما يا مورانو بوده ؟
اصلا اين داداشمون وانت نيسان آبي ديده ، ميدونه تو کارخونش چي توليد. ميشه ؟
پنجشنبه گذشته راننده دوستم بخاطر ترمز ضعيفش وانت نيسان رو تو جاده چپ کرد
دو سال پيش يه وانت نيسان که تو جاده پشت سرم بود به خاطر ترافيک جاده و ترمز ضعيفش نتونست کنترل کنه و به لاين مخالف منحرف شد شانس آورديم لاين روبرو خالي بود وگرنه فاجعه و قتل عام بار مياورد .
بهتره از پليس راه و راهنمايي و رانندگي و شرکتهاي بيمه سوال بشه که چند درصد تصادفات يک طرفش وانت نيسان يا زامياد هست .
کورش: 1395/8/1001:07:03،
8
7
عزیزان بزرگترین مشکل ایمنی این ماشین تک چرخ بودن چرخ عقبه باید هر سمت اون یک جفت لاستیک میداشت مخصوصا اونایی که حمل بار خارج از شهر و استان دارند میدونند چی میگم تا در پیچها شونه خالی نکنه و موقع ترمز شدید بدون بار عقبش نچرخه اکثر اتفاقات مال همینه اینو یک راننده پیر با نیسان کاربراتوری مدل 1365 میگه واقعا پیرم کرد مخصوصا کاربراتور بسیار پیچیدش اگه پول داشتم شغلمو عوض میکردم این ماشین سالها قبل باید از رده خارج میشد فقط به درد حمل بار داخل شهر میخوره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا