کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد

مزایا و مشکلات باد نیتروژن در تایر خودرو

کدخبر:۲۹۵۲۷شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۷۱۴۴۳۹ بازدید

چندی است که استفاده از نیتروژن، به عنوان باد لاستیک خودرو مورد توجه قرار گرفته است؛ حال آنکه عمده کاربرد این نوع باد، در گذشته در لاستیک ...
مزایا و مشکلات باد نیتروژن در تایر خودرو

چندی است که استفاده از نیتروژن، به عنوان باد لاستیک خودرو مورد توجه قرار گرفته است؛ حال آنکه عمده کاربرد این نوع باد، در گذشته در لاستیک خودروهای نظامی و خودروهای مسابقه‌ای بود.

تحقیقات نشان داده که میزان کاهش فشار باد نیتروژن یک سوم باد معمولی و اکسیژن دار است. امروزه با مشخص شدن نکات مثبت استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک خودرو، مصرف آن به شدت افزایش یافته است. در حوزه مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک خودرو ، این پرسش مطرح می شود که باد نیتروژن چه ویژگی هایی دارد که باعث بهبود کارایی لاستیک خودرو ها شده است.

بر اساس این گزارش، می توان ویژگی های مهم باد نیتروژن در لاستیک خودرو را در 4 عامل اصلی دانست که شامل حذف رطوبت، عدم شرکت در احتراق، امنیت بالا و ثبات بیشتر باد لاستیک است.


حذف رطوبت

بر اساس این اطلاع، هوای معمولی که برای باد لاستیک استفاده می شود خالص نبوده و شامل 78 درصد نیتروژن، یک درصد انواع مختلف گازها ، 21 درصد اکسیژن و رطوبت است. از همین رو این رطوبت موجود در هوای معمولی باعث افزایش خورندگی لاستیک خودرو و کاهش عمر سیم لاستیک ها می شود؛ به همین دلیل هنگام استفاده از باد نیتروژن تمامی این موارد حل شده و به علت حذف کامل رطوبت هوا ، لاستیک خودرو دارای عمر بالاتری خواهد بود


عدم شرکت در احتراق

مزیت دیگر استفاده از نیتروژن در لاستیک ها این است که گاز یاد شده در آتش سوزی و احتراق عامل کمکی نیست.

چرا که اکسیژن یکی از موارد لازم در هنگام احتراق است و لاستیک هایی مانند لاستیک لیفتراک که ممکن است برای انتقال ابزار و مواد در مکان های خاص وحساس به آتش (نظامی – صنعتی ویژه) مورد استفاده قرار گیرند ، ملزم به استفاده از نیتروژن در باد لاستیک های خودهستند.

مزایا و معایب باد نیتروژن در تایر خودرو


ثبات بیشتر باد لاستیک

مولکول های تشکیل دهنده باد نیتروژن، دارای اندازه بزرگتری نسبت به اکسیژن هستند ؛از این رو شاهد فرار مولکولی کمتری خواهیم بود.

در این بخش، تحقیقات نشان می دهد، میزان کاهش فشار باد نیتروژن یک سوم باد معمولی و اکشیژن دار است.
دلیل دیگر ثبات بالای این باد نصبت به هوای معمولی ، تغییرات خیلی کم فشاری در تغییرات آب و هوایی است ، باد معمولی به دلیل داشتن رطوبت ، تغیرات دمایی سریعا بر روی فشار باد لاستیک تاثیر مستقیمی داشته و مثلا با کاهش دما شاهد افت فشار باد لاستیک خودرو خواهیم بود.


امنیت بالا

باد نیتروژن به علت دارا بودن اندازه مولکولی بزرگتر ، تقریبا 4 درصد سبک تر از باد معمولی است؛ این خاصیت باعث می شود باد نیتروژن گرما را با سرعت بیشتری از دست دهد ، در نتیجه خطر ترکیدگی لاستیک به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

به خاطر همین خاصیت است که باد نیتروژن از آن در ماشین های مسابقه ای استفاده می شود، تا خطرات احتمالی از طرف لاستیک را کاهش دهند.

 
معایب استفاده از باد نیتروژن

عمده مشکل استفاده از باد نیتروژن بیشتر به عدم دسترس پذری آن در همه جا و قیمت نسبتا بالای آن است که با توجه به تاثیری که روی طول عمر لاستیک ها می گذارد.

این مورد نیز کاملا مقرون به صرفه است و برخی از تولید کنندگان لاستیک نیز به صورت پیش فرض از نیتروژن برای محصولات خود استفاده می کنند.

این موضوع کار خرید لاستیک با باد نیتروژن را برای مشتریان راحت تر کرده اما با این حال تاثیر خاصی روی قیمت روز لاستیک ندارد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

زیدان: 1395/8/815:29:57،
31
336
ال نود پارس خودرویی به زودی 45 میلیون خواهد رسید
نام: 1395/8/816:26:04،
23
126
نیتروژن رو ی رینگ لاستیک اسپرت نرمی تر شدن ماشین میده. رینگ لاستیک معمولی هیچ تاثیری نداره. همش تلقینه!
محمود: 1395/8/818:06:51،
123
13
آخه باد چه ربطی به جنس و قیافه رینگ داره . یه چیزی بگو که با عقل و منطق جور در یباد.
رحمان: 1395/8/821:19:22،
112
10
چرا
چون شما 10 تا حواله داری گرون میشه؟؟
علي: 1395/8/821:42:04،
41
16
به تجربه ديدم باد نيترون براي مناطق و هواي گرم مناسب است و لاستيك حالت نرمي بخود مي گيردو براي مناطق سرد اصلا مناسب نيست و لاستيك سفت تر مي شود
آتیلا: 1395/8/822:02:48،
59
30
آخه از کی تایر لیفت تراک باد داره که نیتروژن هم بشه. تایر لیفت تراک لاستیک توپر هست تا بتونه بدون ترکیدن بارهای سنگین رو جابجا کنه
مهران: 1395/8/823:27:13،
35
12
چون درصد عمده هوای معمولی از نیتروژن تشکیل شده ویژگی های ( نیتروژن خالص با هوای معمولی بسیار نزدیک هستند گرمای ویژه ، ضریب انتقال حرارت ، چگالی و ...)در حقیقت رطوبت موجود در هوا برای یعضی کاربردها مشکل ساز است مثلا هواپیما که در ارتفاعات بالا پرواز می کند و رطوبت موجود در باد لاستیک ها ممکن است یخ بزند و بنابراین در این موارداز نیتروژن خالص که نسبت به گازهای دیگر بسیار در دسترس تر می باشد استفاده می شود. در کاربردهای روزانه ما هیچ تفاوت محسوسی بین نیتروژن و هوا وجود ندارد بنابراین فریب این ادعاها که بسیاری نیز هیچ جنبه علمی و معتبر ندارند را نخورید .
22 میلیون نفر: 1395/8/909:00:11،
43
12
زیدان جان 45 میلیون که هیچی شما بگو ال نود شما 4 میلیون و پونصد هزار تومان من باز هم نمی خرم چون باید کارخونه های خودروسازی ایران جمع بشه و جاش زمین کشاورزی کشت دیم بزنیم!
دلواپس****افشاگروزرنگ☺: 1395/8/815:31:04،
125
50
هممممه ش دروغ و دغله.
همون باد کمرسور هوا رو شلنگاش رو رنگ کردن به جای نیتروژن میفروشن(یکبار شلنگ رو دنبال کنید ببینید به کجا وصله)☺.
درکل نیتروژن بهتره ولی نه تو ایران!✌
تیونینگ: 1395/8/817:43:27،
112
24
شما جایی برو که سرت کلاه نذارن
من هم یه بار عسل خریدم آبنبات آب شده بود
دلیل نمیشه که عسل کلا چیز بدیه
محمود: 1395/8/818:15:01،
43
14
حالا این که یارو تقلب کرده و باد معمولی را جای نیتروژن انداخته یه بحث دیگه ست و تو این مملکت چیز عجیبی هم نیست . ولی من باد نیتروژن زدم و حدود 2 سال نرفتم برای تنظیم باد . البته بعد از این مدت مقداری از فشار باد کم شده بود ولی اینقور نبود که با چشم معلوم بشه .
بهزاد: 1395/8/815:47:42،
78
67
به نظر من فقط یک کار و کاسبی به نام باد نیتروژن توی کشور ما درست شده و کسانی که اطلاع علمی ندارند سرشان کلاه می رود ، هوایی که دور و بر ماست 78 درصدش نیتروژنه و وقتی شما با همین هوا لاستیک خودروتونو باد می زنید یعنی 78 درصدش نیتروژنه ، یعنی این مزایا که این مقاله نوشته فقط برای اون 22 درصده؟!!!! حالا ممکنه هوای تهران آلوده باشه و به جز نیتروژن کلی گازهای دیگه هم قاطیش باشه ولی اصل قضیه تغییری نمی کنه.
علی: 1395/8/816:48:25،
34
35
کاملا حرفتان درست است
حسین: 1395/8/816:55:00،
66
38
سلام پروفسور جان

در علم شیمی ترکیب مقدار کمی از یک ماده با ماده اصلی کل خاصیت ماده اصلی اعم از شیمیایی و فیزیکی را تغییر میده . یعنی چی فقط برای اون 22 درصده عزیزم اطلاع نداری اظهار نظر نکن .
دلواپس: 1395/8/818:53:38،
30
32
حسين، كارداني شيمي عزيز
خواص گاز سيال كه درصد غالب داره تقريبا ثابته
شما براي فروش هوا سفسته ديگري پياده كن
دلواپس*****خسته از کپی☺: 1395/8/819:46:15،
19
26
کاربر«دلواپس» یه کم خلاقیت داشته باش.
چرا با اسم من کامنت میذاری؟!!یه کم اعتماد به نفس داشته باش.
رو اسم من اسکی نرو داداش!.
دلواپس رو فقط با علامت مخصوص*****☺بشناسید(بقیه فیکن).
جیبی جون حق کپی رایت رو رعایت نکرده.من دیگه اینجا کامنت نمیذارم به نشونه ی اعتراض.
دلواپس: 1395/8/821:32:37،
23
21
چند ساله دارم با این اسم کامنت میزارم ولی نمیدونستم کپی رایت این اسم دست حضرت آقاست
به نشانه اعتراض خوش اومدی داداش با اخلاق
بهزاد: 1395/8/822:53:53،
22
15
جناب "حسین" دوست عزیز ، متاسفانه باید عرض کنم اطلاعات شما از شیمی در حد صفره چون هنوز فرق مخلوط و محلول را نمی دانید هوا مخلوطی از گارهای مختلفه و نه یک ترکیب شیمیایی از اکسیژن و نیتروژن و ...، به همین خاطره که ریه شما به راحتی اکسیژن هوا رو جذب می کنه و بقیه اش رو پس می ده.مشکلی که در این مقاله نوشته شده بیشتر مربوط به رطوبت موجود در هواست و برای کاربردهای مصرفی روزانه ما نیتروژن خالص تقریبا هیچ منفعت محسوسی نخواهد داشت جز هزینه بیشتر ، نیتروژن خالص برای لاستیک های با مصارف ویژه کاربرد دارد( مثل ماشین های مسابقه یا لاستیک های هواپیما).
دلواپس*****دزد زده!: 1395/8/900:29:08،
17
11
داداش من که رفتم ولی رفتارت درست نیستا!اسم رو که دیگه نمیدزدن!حداقل یه چیز درست رو سندسازی کن.
من 3ساله جیبی جون کامنت میزارم و همدوره ی (احمد1)و(کوکی) و(toyota)و... هستم ویکبارم ندیدم همچین idکامنت بزاره.
خدا وکیلی خجالتم خوب چیزیه.زل میزنن تو چش آدم دروغ میگن!!!
--------------------------------
لطفا 1دونه از کامنتهات رو که 1ماه قبل حداقل با همین idگذاشتی رو نشون بده.
خدافظ همگی
پاسخ به بهزاد: 1395/8/908:46:28،
11
16
یک کم دیگه به این بحث محلول و مخلوط که کردی فکر کن خودت خنده ات نگرفت .
مگه نخود و لوبیا درهم کردیم ؟
گاز نیتروژن یک گاز بی اثر است بصورت N2 و در صورت ترکیب مثلا با هیدروژن آمونیاک تولید میشه که خواص شیمیایی کاملا متفاوتی به خود نیتروژن داره یا اگه با یک اکسیژن ترکیب بشه میشه NO و اگه با دو اکسیژن مخلوط بشه میشه NO2 يا طاؤ خنده که هر سه خواص کاملا متفاوتی دارند .
بهزاد: 1395/8/910:13:18،
11
9
جناب "پاسخ به بهزاد" من فکر می کنم شما اصلا حتی زحمت یک جستجوی ساده در منابع علمی رو به خودت نمی دی وقتی می گن 78 درصد هوا نیتروژنه یعنی 78 درصد هوا از N2 تشکیل شده نه ترکیب N0 هنوز هم می گم شما فرق مخلوط و ترکیب شیمیایی رو نمی دونی، یک بار دیگه می نویسم هوا تشکیل شده از 78 درصد N2 و 21 درصد O2 در هیچ منابعی ننوشته هوایی که ما تنفس می کنیم 78 درصدش No یا No2 هست .
معلم: 1395/8/816:04:17،
23
15
نسبت
نه نصبت

"دلیل دیگر ثبات بالای این باد نصبت به هوای معمولی"
علی: 1395/8/816:34:46،
34
39
مقاله علمی نیست. اولا ملکول اکسیژن بزرگتر از نیتروژن است ثانیا موقعیکه هوا فشرده میشود بخار اب مایع شده واز زیر پمپ تخلیه میشود مصرف نیتروژن هیچ فایده ای ندارد
علی: 1395/8/816:46:21،
16
18
ضمنا چهار پنجم هوا نیتروژن است برای سواری توصیه نمیشود
حسین: 1395/8/816:57:52،
18
13
چرا اطلاعات غلط میدی مگه مجبوری اظهار نظر کنی
محمود: 1395/8/818:17:36،
24
10
علی آقا دوباره برو اندازه بگیر . این که مولکول نیتروژن بزرگتره دیگه شکی توش نیست .
محمدرضا : 1395/8/816:53:13،
40
17
یک مرتبه باد نیتروژن رو امتحان کردم ماشین به شدت نرم شده بود اینقدر که موقع پیچیدن تعادش کم می شد انگاری که عملکرد سیستم فنر بندی پایین امده. خلاصه بعد برگشت از جاده میزان باد لاستیک ها رو تست کردم دیدم نامرد برای اینکه نشون بده نیتروژن چقدر در نرمی ماشین تاثیر داره هر لاستیک رو 10 تا کمتر باد زده بود. به هر حال گول این چیزها رو نخورید لا اقل تو این کشور باد نیتروژن معنی نداره
تیونینگ: 1395/8/817:49:39،
44
13
سطح علمی دوستان شرکت کننده ازاظهارنظرهای کف گاراژیشون مشخصه
شاهرخ: 1395/8/817:57:54،
20
12
یک سری هم هستن در مورد هر خبری اظهار نظرکارشناسانه میکنن اخه برادر جان اگه بادنیتروژن تاثیری نداشت چرا ازش تو فرمول یک استفاده میکنن،شاید برای لاستیک شما ازبادمعمولی جای نیتروژن استفاده کردن!
علی: 1395/8/819:40:51،
16
16
شاهرخ جان در لاستیک هواپیما از نیتروژن بخاطر اصطکاک زیاد استفاده میشه ولی برای ماشین تاثیری نداره
محسن: 1395/8/818:19:40،
20
12
من که یه بار رفتم آپاراتی، طرف کلی تعریف کرد که نیتروژن فلانه و بهمان و ۱۰ تومن هم گرفت و چرخ ها رو نیتروژن زد. ولی هیچ فرقی به هیچ شکلی با قبلش نکرد. حالا ۲ حالت داره، یا هوا زده و دروغ گفته یا کلا نیتروژن هیچ تاثیری توی نرمی و کیفیت سواری نداره. به هرحال دیگه ترجیح میدم هوا بزنم. همیشه هم که نیتروژن در دسترس نیست پس عملا فایده ای برای من نداره.
درجه باد که دارم، تلمبه پایی هم گرفتم و خودم چند وقت یه بار چند تا تلمبه میزنم و اگه ۳-۲ psi کم کرده باشه رو جبران میکنم. از نظر مالی هم به صرفه تره تا اینکه برای یه تنظیم باد خشک و خالی هر بار ۲۰۰۰ تومن پول به آپاراتی ها بدم.
ART: 1395/8/818:50:48،
28
24
میگه از نیتروژن برا لاستیک لیفتراک استفاده میشه چون تو احتراق شرکت نمیکنه و از این حرفااااا.....
جهت اطلاع دوستان لاستیکهای لیفتراک به خاطر حمل بارهای سنگین تو پر هستن و قابلیت باد شدن ندارن !!!
کلاً مقاله نبود ، تبلیغ بود
ک: 1395/8/820:27:08،
20
16
چرا بدون اطلاع نظر میزاری
تیونینگ: 1395/8/822:05:03،
27
12
لاستیک لیفتراک هم بادی داره هم توپر
مهران: 1395/8/819:10:24،
14
12
اینجا برا تبلیغ کارشون الکی و به دروغ میگن ماشین نرم تر میشه.در صورتی که با یکم دقت متوجه میشید فشار هوا را 10 تا کم میگیرن تا.... از شکل لاستیک ماشین هم مشخصه که لاستیک کم باده.اگه هم بشون بگی میگن نیتروژن حالتش اینجوریه.یکی نیست بگه اخه مرد حسابی فشار چه ربطی به نوع گاز داره...
دکتر بعد از این: 1395/8/819:37:36،
16
9
کاشف به عمل اومده، قضیه ی نیتروژن توی ایران، مثل سایر کلاهبرداری های رایجِ نوآورانه است. یعنی سر مشتری رو کلاه گذاشتن با تبلیغات پوچ و از روی سادگی و کم اطلاعی مخاطب.

من هر وقت راستش رو به فروشنده گفتم و از خودش مشورت گرفتم، سرم رو کلاه گذاشت. برای همین دیگه به هیچ فروشنده ای اعتماد نکردم.

اگر به مقاله دقت شود، این گاز برای خودروهای مسابقه ای مصرف میشده، چون هم حجم گاز در لاستیک های مسابقه ای بیشتره و هم فانکشن و عملکردش در بازه زمانی کوتاه تری مورد سنجش قرار میگیره و عمر لاستیک، بعد از اتمام مسابقه، تمام میشه و گاه حتی وسط مسابقه طولانی تر، مجبور به تعویض لاستیک میشن. پس دیگه باد هوای مجانی را 3-4 برابر قیمت فروختن، این همه جنگولک بازی نداره که تاثیرش برای یکسال رو بخواهیم با 5 هزار تومان به خودمون تلقین کنیم. خیالتون راحت، همش خالی بندیه و فقط پول بیشتری از جیب مبارک سلفیدیم.
دکتر بعد از این: 1395/8/819:45:20،
20
14
اونایی هم که گیر داده اند به درشتی و ریزی مولکول نیتروژن، عدد اتمی اینها با هم یکی فرق داره و داریم تو ابعاد انگستروم صحبت می کنیم. یعنی هیچی.

در عوضش، یه چاله 10 سانتی که معادل 10 تریلیون برابر فاصله اتمی نیتروژنه، چنان حال اساسی میده به لاستیک (که ممکنه حتی سر از بهشت موعود در بیاریم و بریم به دیدار دوست) که کلی هوا از لای درز رینگ به خاطر فشار وارده مضاعف به چرخ ها و دفرمه شدن، خارج میکنه.

کلا ملت بامزه ای هستیم. 5 برابر استانداردهای رایج، از خودرو ها صدمه می خوریم، بعد گیر داده ایم به 5000 تومان باد معجزه آسای نیتروژن که زندگی ما رو متحول میکنه.

تلقین هم خوب چیزیه، دم اونایی که سر بیسوادان رو کلاه میذارند گرم. به این میگن قدرت تخیل

کارشناس خودرو: 1395/8/821:56:44،
17
17
یه بار امتحان کنید جای مطمئن
بعد ده خط ننویس یه خط کافیه
روغن موتورت رو هم هر پنج هزارتا عوض کن روغن خیلی گرون هم نریز
چون مطمینم ازونایی هستی که رو ده هزارتا عوض میکنی
تیونینگ: 1395/8/822:10:17،
22
15
یعنی این صنعت بزرگ و اینهمه شرکتهای سازنده دستگاههای بادنیتروژن برای کلاهبرداری از ما ایرانیها تشکیل شدند
توهم دشمن حتی تو باد لاستیک!!!!
اینقدر!!!
بهزاد: 1395/8/823:00:11،
16
9
"کارشناس خودرو" و "تیونینگ" مشکل شما اینه که توجه نمی کنید مصرف نیتروژن خالص برای چه کاربردهایی است هوای اطراف شما مخلوطی است که 78 درصدش نیتروژنه بنابراین مزایای احتمالی نیتروژن خالص برای من و شما اسلا محسوس نخواهد بوداما فرض کنید یک ماشین مسابقه که قراره چند دقیقه با سرعت زیاد حرکت کنه اگر نیتروژن خالص کمی بهبود در عمر لاستیک داشته باشه در این حالت مصرف نیتروژن خالص دقیقا توجیه داره.
دلواپس****تکرار☺: 1395/8/823:04:20،
17
18
هر وقت رفتید باد نیتروژن بزنید شیلنگ رو دنبال کنید تا سرتان کلاه نرود. خیلی ممنون از دوستان!
حمید: 1395/8/823:27:05،
14
12
من ‏که‏ ‏نیتروژن‏ ‏میزنم‏ ‏تو‏ ‏۲۱۵۴۵۱۷‏ ‏فقط‏ ‏پول‏ ‏بیشتر‏ ‏دادنرو‏ ‏احساس‏ ‏کردم
حالا‏ ‏یا‏ ‏مشکل‏ ‏از‏ ‏خودمه‏ ‏یا‏ ‏لاستیک‏
مدیونین‏ ‏اگر‏ ‏فکر‏ ‏کنین‏ ‏باد‏ ‏نیتروژن‏ ‏دکونه.‏ ‏
علی: 1395/8/902:32:08،
12
14
ای بابا این چیزا واسه ماها نیست که , واسه پولداراست, بالاخره باید احساس متفاوت بودن بکنن دیگه ! حالا شده با گاز نیتروژن
ناشناس: 1395/8/908:48:01،
14
8
رطوبت موجود در باد خالي در هواي سرد ميعان شده و تبديل به قطرات شبنم مي شود.(مثل جداره بيرون پارچ آب سرد)و اون خورنده است

نيتروژن بزنيد چون حداقل اگر نيتروژن با خلوص بالا هم تزريق لاستيك نشه در عوض اين دستگاههاي موجود رطوبت هوارو ميگيرن و لااقل از اكسيده شدن رينگ و لاستيك و ترك از داخل جلوگيري و يا روندش رو كند ميكنه.

علم شيمي هم ميگه مولكول نيتروژن درشتر هستش و در رفتن اون از درزهاي بسيار ريز لاستيك نسبت به اكسيژن موجود در هوا كمتره.

به شخصه تجربه عدم كاهش فشار در بيش از 6 ماه و رانندگي نرم بدون داغ شدن لاستيك رو داشتم. شايد نرمي تلقين باشه ولي ثابت بودن فشار لاستيك رو تجربه كردم.
ناشناس1: 1395/8/909:29:34،
12
12
رینگهای جدید آلومینیومی هستند و با کندانس آب و اکسیژن خورده نمیشن.پس نگران آب نباشین .وجود مقدار ناچیز آب همراه هوا در لاستیک و رینگهای جدید به عمر بیشتر لاستیک کمک میکنه بدلیل cp بالا حرارت ایجادشده را گرفته و به فاز بخار درآمده وباستیک رو خنک مینکه و افت فشار نیز جبران میکنه و باعث ثبات فشار در زمانهای طولانی میشه بنابراین برای هوای گرم ومرطوب هوا از اکسیژن بهتره.
بهزاد: 1395/8/910:21:50،
13
11
دوست عزیز وقتی هوا تحت فشار قرار می گیره بخار موجود در هوا تبدیل به مایع می شه این مایع بیشترش در مخزن هوای فشرده جمع می شه و درصد بسیار کمی وارد لاستیک خودرو شما خواهد شد بنابراین حتی وقتی با هوای معمولی ( که خود این هوا نیز 78 درصدش N2 هست) و با کمپرسورهای باد بزرگ ، لاستیک رو باد می زنید نباید نگران رطوبت باشید.
رضا: 1395/8/912:48:14،
11
13
عزیز بابا از کی لیفت تراک لاستیک هاش باد داره یکم تحقیق کن بعد مقاله بنویس اون تو پره
تنها تو لودر هایی که تو جابجایی پس ماندهای خطرناک کار میکنن نیتروژن توصیه می کنن
اونم باز اگه خیلی خطرناک بود از شنی استفاده می کنن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا