کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودروهای داخلی در هفته‌ای که گذشت + جدول قیمت


کد خبر : ۲۹۴۷۷جمعه، ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵:۲۲۱۱۲۴۵ بازدید

در حالی تداوم گرمای تابستان در اولین‌ماه پاییز نتوانست روزهای داغی را برای بازار خودرو رقم بزند که وزش نسیم سرد در دومین‌ماه پاییز بر ...
بازار خودروهای داخلی در هفته‌ای که گذشت + جدول قیمتبازار خودروهای داخلی در هفته‌ای که گذشت + جدول قیمت

در حالی تداوم گرمای تابستان در اولین‌ماه پاییز نتوانست روزهای داغی را برای بازار خودرو رقم بزند که وزش نسیم سرد در دومین‌ماه پاییز بر رخوت بیشتر بازار خودرو کشور افزوده است. با این حال اما در میان رخوت پاییزی بازهم شاهد افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی بودیم که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ابلاغ بخشنامه ‌افزایش قیمت برخی از محصولات ایران خودرو به نمایندگی‌ها، مهم‌ترین عامل در این زمینه بوده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای‌ا‌قتصاد، رکود همچنان در بازار خودرو حکمرانی می‌کند و مشتریان همچنان تمایلی برای خرید خودرو از خود نشان نمی‌دهند؛ در این میان اما به‌دلیل اعمال برخی سیاست‌ها ازسوی خودروسازان بازار خودرو با افزایش قیمت در بعضی محصولات مواجه شده است. در واقع، به‌دنبال ابلاغیه افزایش قیمت سه خودرو ازسوی شرکت ایران خودرو و کاهش عرضه این محصولات در بازار، قیمت محصولات این شرکت در بازار روند افزایشی داشته است.

هر چند ایران خودرو تاکنون بخشنامه افزایش قیمت را اجرایی نکرده است اما نمایندگی‌ خودروسازان معتقدند، این ابلاغیه طی هفته‌های آینده اعمال خواهد شد. بنابراین به‌دنبال جو روانی ناشی از این ابلاغیه از یکسو و کاهش عرضه برخی محصولات در بازار ازسوی دیگر، قیمت محصولات ایران خودرو در بازار افزایش پیدا کرده است. موضوعی که موجب شد، شورای رقابت در واکنش به این موضوع بار دیگر سقف قیمتی خودروهای داخلی را برای دو شرکت خودروساز منتشر کند.

آنگونه که فعالان بازار می‌گویند، شایعه افزایش قیمت محصولات ایران خودرو به منظور تحریک بازار رخوت زده خودرو صورت گرفته است. به‌عبارت دیگر، هدف نهایی آن بوده که تب و تاب در بازار خودرو افزایش پیدا کند و تقاضای خاموش در بازار خودرو تحریک شود. بر این اساس به‌نظر می‌رسد، رویه‌ای که این شرکت در پیش گرفته موفقیت‌آمیز بوده است. در این بین هرچند خرید و فروش در بازار خودروهای داخلی راکد است، اما موضوع مهم دیگر اینکه به گفته فعالان بازار خرید و فروش خودروهای تازه وارد به بازار بسیار داغ است. این موضوع در حالی است که طی هفته آینده قرار است «ساندرو استپ‌وی» محصول جدید مشترک سایپا و رنو نیز وارد بازار می‌شود.

آنگونه که به‌نظر می‌رسد حاشیه قیمتی خودروهای نوبرانه در بازار با کارخانه بسیار است و مشتریان تمایل بسیاری برای خرید این خودروها از خود نشان می‌دهند. بر این اساس برخی از کارشناسان معتقدند، یکی از مهم‌ترین عوامل در عدم ورود مشتریان به بازار خودرو، قدیمی بودن خودروهای تولیدی خودروسازان است؛ بنابراین آنها همچنان در انتظار ورود خودروهای جدید و به‌روز هستند. خودروهایی که ضمن دارا بودن دانش و تکنولوژی به‌روز دارای کیفیت و امکانات بیشتری هستند. به اعتقاد آنها، استقبال مشتریان از خودروهای جدید نیز به همین دلیل است.

قیمت خودروهای داخلی در هفته ای که گذشت :
 

خودرو قیمت روز پنج‌شنبه 6 آبان ماه
پارس 36.500.000
پارس LX  40.500.000
206 تیپ 2 33.500.000
206 تیپ 5 37.800.000
405 GLX 30.000.000
405 SLX 32.000.000
تندر 90 اتوماتیک 48.000.000
پراید 131 21.100.000
پراید 111 21.400.000

جدول کامل قیمت ها / کلیک کنید



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها