کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چند درصد جمعیت کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند؟


کد خبر : ۲۹۴۶۵جمعه، ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۳۲۱۲۰۹ بازدید

اطلاعات مرکز آمار ایران می‌گوید: در سال ۱۳۹۴، ۳۳ درصد از جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر هرگز ازدواج نکرده و ۶۷ درصد حداقل یکبار ازدواج کردند.

اطلاعات مرکز آمار ایران می‌گوید: در سال ۱۳۹۴، ۳۳ درصد از جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر هرگز ازدواج نکرده و ۶۷ درصد حداقل یکبار ازدواج کردند.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران درباره‌ وضعیت نیروی کار در سال ۱۳۹۴ جمعیت کل کشور در آن سال ۷۷ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۲۲۳ نفر برآورد شده است که ۱۲ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۷۵۳ نفر از آنها ۹ سال و کمتر و ۶۴ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۶۹ نفر از آنها ۱۰ سال و بیشتر سن داشتند. به عبارتی دیگر ۸۳.۴ درصد از جمعیت کل کشور در سن کار ۱۰ ساله و بیشتر هستند.

ترکیب جنسی جمعیت کل در سال ۱۳۹۴ شامل ۵۰.۱ درصد مرد و ۴۹.۹ درصد زن بوده‌اند. همچنین نتایج نشان می‌دهد ۷۲.۸ درصد در نقاط شهری و ۲۷.۲ درصد در نقاط روستایی ساکن بوده‌اند. همچنین در سال ۱۳۹۴ تعداد ۲۴ میلیون و ۲۲ هزار و ۶۳۵ نفر خانوار معمولی ساکن و گروهی در کشور برآورده شده است که ۲۰ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۷۶۵ خانوار دارای سرپرست مرد و سه میلیون و ۶۰ هزار و ۸۶۹ خانوار دارای خانوار زن بودند.

۹۸.۳ درصد جمعیت کشور دارای تابعیت ایرانی هستند. این در حالی است که ۱.۶ درصد جمعیت افغانستانی و فقط ۰.۱ درصد جمعیت کشور سایر تابعیت‌ها را دارند و اغلب افراد با تابعیت غیرایرانی در نقاط شهری زندگی می‌کنند.

همچنین براساس نتایج آمارگیری نیروی کار عمده دلیل مهاجرت (پیروی از خانوار) با ۵۲.۶ درصد بوده است. ۹.۲ درصد مهاجرت‌ها به دلیل جست‌وجوی کار و ۷.۲ درصد به دلیل جست‌وجوی کار بهتر صورت گرفته است. عامل پیروی از خانوار در نقاط شهری و روستایی به ترتیب با توزیع ۵۴.۷ و ۴۴.۲ درصد عمده‌ترین دلیل مهاجرت بوده است.

در سال ۱۳۹۴ از ۶۹ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۸۱۷ نفر جمعیت شش ساله و بیشتر، ۸۷.۴ درصد باسواد و ۱۲.۶ درصد بی‌سواد بوده‌اند. نسبت باسوادی در نقاط شهری ۹۰.۸ و در نقاط روستایی ۷۸.۱ درصد بوده است. در گروه سنی شش تا ۹ ساله و ۱۵ تا ۲۴ ساله نسبت باسوادی ۹۷.۹ درصد و در گروه سنی ۱۴ تا ۱۰ ساله این نسبت ۹۹.۱ درصد بوده است.

همچنین باسوادی در بین مردان شش ساله و بیشتر ۹۱.۴ و در بین زنان این گروه ۸۳.۳ درصد بوده است. در سال ۱۳۹۴ در بین جمعیت شش ساله و بیشتر ۶۱ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۲۰ نفر باسواد بوده‌اند. از این تعداد ۳۲.۷ درصد دارای تحصیلات ابتدایی، ۲۱.۳ دارای تحصیلات راهنمایی، ۳.۷ درصد دارای تحصیلات متوسطه و ۲۰.۸ درصد دارای تحصیلات دیپلم و پیش‌دانشگاهی، ۴.۲ درصد دارای تحصیلات فوق‌دیپلم، ۱۲.۳ درصد دارای تحصیلات لیسانس، ۲.۶ دارای تحصیلات فوق‌لیسانس و دکترای حرفه‌ای و ۰.۳ درصد دارای تحصیلات دکتری تخصصی بوده‌اند.

در سال ۱۳۹۴، ۶۴ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۶۹ نفر در گروه‌های سنی ۱۰ ساله و بیشتر قرار داشتند. از این تعداد ۶۷.۴ درصد حداقل یک بار ازدواج کردند و ۳۲.۶ درصد هرگز ازدواج نکرده بودند. این نسبت در بین مردان به ترتیب ۶۳.۳ درصد و ۳۶.۷ درصد و در بین زنان ۷۱.۵ درصد و ۲۸.۵ درصد بوده است.

۶۱.۹ درصد جمعیت ۱۰ ساله به بالا دارای همسر، ۴.۴ درصد بی‌همسر به دلیل فوت همسر و ۱.۱ درصد بی‌همسر به دلیل طلاق هستند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها