کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پسر شاه عربستان دستور ترور فرماندهان ارتش مصر را صادر کرد


کد خبر : ۲۹۴۵۱پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲:۰۳۱۱۷۱ بازدید

یک منبع نظامی سعودی به پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، گفته که وزیر دفاع عربستان با همکاری اسرائیل دستور ترور فرماندهان ارشد ...

یک منبع نظامی سعودی به پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، گفته که وزیر دفاع عربستان با همکاری اسرائیل دستور ترور فرماندهان ارشد ارتش مصر را داده است.

یک منبع سعودی خبر داده که «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان تصمیم گرفته به ارتش مصر ضربه بزند.

پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، به نقل از این منبع گزارش داد بن سلمان به دنبال انتقام از ارتش مصر است و تیم ترور ویژه‌ای برای ترور فرماندهان ردیف اول ارتش مصر تشکیل داده است.

مصر یکی از قوی‌ترین ارتش‌های منطقه و جهان عرب را دارد، با این وجود «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور بارها گفته که ارتش مصر برای حفظ امنیت این کشور خدمت می‌کند و گفته بود به خارج از مرزهای مصر نخواهد رفت.

این اظهارات السیسی به نوعی پاسخ منفی این کشور به درخواست‌های احتمالی عربستان برای استفاده از نظامیان مصری در جنگ‌ یمن است؛ از سوی دیگر مصر بارها اعلام کرده که مواضع متفاوتی با عربستان در خصوص سوریه دارد و اخیرا در شورای امنیت نیز به طرح پیشنهادی روسیه درباره حلب رأی مثبت داده بود که خشم عربستان را برانگیخت.

در پی آشکار شدن مواضع مصر در خصوص سوریه و یمن، عربستان ضمن انتقاد از این مسأله برخی از کمک‌های مالی خود به قاهره از جمله تأمین ماهانه سوخت این کشور را قطع کرد.

هفته گذشته ژنرال «عادل الرجائی» فرمانده لشکر نهم ارتش مصر در قاهره ترور شد که گروهک تروریستی تازه ظهوری مسئولیت آن را برعهده گرفت.

اما این منبع سعودی که جایگاه مهمی در گروه ویژه ترورهای خارجی در سازمان اطلاعات عربستان داشته گفت تیم بن سلمان با هماهنگی اسرائیل برای ایجاد چالش در ارتش مصر این نقشه را طراحی کرده است.

بر اساس این خبر با افزایش نا امنی و بی‌ثباتی و هدف قرار گرفتن فرماندهان نیروهای مسلح مصری، السیسی دایره بازداشت و سرکوب مردم را نیز تنگ تر می‌کند و موج نارضایتی در این کشور تشدید خواهد شد.

این منبع سعودی که خود را با نام مستعار «سرگرد الشمری» معرفی کرده می‌گوید فعالیت رصد و شناسایی فرماندهان ارتش مصر از چندی پیش با همکاری سفارت اسرائیل در قاهره آغاز شده و سفارت تل‌آویو اطلاعات لازم را به عربستان منتقل کرده است.

با توجه به سکوت معنادار مقامات مصری بعد از این حادثه، الشمری تأکید کرد عملیات ترور رجائی نیز تحت نظارت یک مقام ارشد در سازمان اطلاعات عربستان اجرا شده که این مسأله ضربه سنگینی به السیسی وارد کرده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها