کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

مسئول این فساد آبی‌رنگ کیست؟

کدخبر:۲۹۴۴۶پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۴۷۹۰۹۲ بازدید

وقتی کلمه فساد را به کار می‌بریم فوری ذهن ما متوجه کلاهبرداری و اختلاس و رشوه به معنای رایج می‌شود که درست هم هست؛ ولی نوع دیگری از ...
مسئول این فساد آبی‌رنگ کیست؟

وقتی کلمه فساد را به کار می‌بریم فوری ذهن ما متوجه کلاهبرداری و اختلاس و رشوه به معنای رایج می‌شود که درست هم هست؛ ولی نوع دیگری از کلاهبرداری و اختلاس یا رشوه داریم که کمتر توجه ما را جلب می‌کند، در عین‌ حال که همیشه و در همه لحظات جلوی چشم ماست ولی آن را پدیده‌ای طبیعی می‌دانیم؛ در حالی که در یک جامعه توسعه‌یافته حساسیت به این نوع کلاهبرداری و اتلاف منابع کشور و مردم بیشتر است. اجازه دهید وارد اصل ماجرا شویم.

روزنامه شهروند با این مقدمه می‌نویسد: همه شما روزانه که در خیابان یا جاده رفت‌وآمد می‌کنید، وانت‌های آبی‌رنگ نیسان را دیده‌اید که با صدای گوشخراش و آزاردهنده‌ای که مختص همین خودرو است در حال عبور است. این خودرو از ‌سال ١٣٤٩ وارد چرخه تولید در ایران شد و تاکنون نزدیک به ٨٠٠‌ هزار دستگاه از آن تولید و استفاده شده است.

به جز مسأله صدای ناهنجار این خودرو که واقعاً اعصاب‌خردکن است، مصرف بنزین آن یکی از معضلات صنعت حمل‌ونقل ایران است. میزان مصرف آن برحسب قول‌ها و مدل‌های گوناگون و قدمت تولید متفاوت است؛ از ٢٠ لیتر در هر ١٠٠ کیلومتر تا ١٥ لیتر در هر ١٠٠ کیلومتر گفته شده و ممکن است هر دو رقم درست باشد. ٢٠ لیتر مربوط به خودروهای قدیمی و ١٥ لیتر برای خودروهای جدید باشد.

فرض کنیم که ١٠٠ هزار دستگاه از خودروهای مذکور از چرخه حمل‌ونقل خارج شده باشند. باز هم فرض کنیم که همان میزان حداقل ١٥ لیتر مصرف در ١٠٠ کیلومتر را داشته باشند و اگر متوسط ١٠٠ کیلومتر در روز رانندگی کنند، ١٥ لیتر بنزین مصرف می‌کنند و با توجه به حضور ٧٠٠ هزار دستگاه از این خودرو، روزانه حدود ١٠ میلیون لیتر بنزین را این خودرو می‌سوزاند.

مطابق با استانداردهای موجود حدود ٣٠‌ درصد این مصرف اضافه است، بنابراین روزانه حداقل ٣ میلیون لیتر بنزین فقط به دلیل ضعف فناوری خودرویی در حال سوزاندن بیهوده هستیم. نه‌تنها این مقدار سوخت را از دست می‌دهیم، بلکه آلودگی ناشی از آن و عوارض بعدی این سوختن را نیز به جان می‌خریم.

این مقدار بنزین را اگر لیتری یک دلار ارزش‌گذاری کنیم، سالانه بیش از یک میلیارد دلار فقط خسارت مستقیم ناشی از اتلاف سوخت خودروهای مزبور را می‌دهیم و این هزینه مستقیم است و هزینه‌های آلودگی صوتی و هوایی ماجرا نیز جای خود دارد؛ به عبارت دیگر به ازای هر دستگاه خودرو حدود ١٥٠٠ دلار در هر ‌سال خسارت می‌دهیم.

اگر متوسط عمر مفید یک خودرو را با بهترین استانداردهای جهانی ١٠‌سال فرض کنیم، به ازای هر دستگاه خودرو حدود ١٥‌هزار دلار مفت و مجانی سوخت اضافی می‌سوزانیم. ولی فراموش نکنید که هیچ خودرویی در ایران پس از ١٠‌سال کار از گردونه حمل‌ونقل خارج نمی‌شود و باید آن را ٢٠‌سال فرض کرد؛ یعنی هزینه اتلاف‌شده مزبور ٣٠‌هزار دلار به ازای هر دستگاه وانت نیسان است.

اگر یک‌سوم این مبلغ را پرداخت کنیم، می‌توانیم وانت‌های مناسب با آخرین استانداردها خریداری کرده و در صنعت حمل‌ونقل کشور به کار بریم یا این‌که سرمایه‌گذاران خط تولید آن را در ایران به کار اندازند. البته قضیه شاید به این سادگی نباشد، زیرا این موضوعی است که در طول ٤٥‌ سال گذشته شکل گرفته است، ولی جا دارد که سوال کنیم چرا این محاسبات ساده (با همه خطاهای احتمالی که وجود دارد، ولی اصل ماجرا را تغییر نمی‌دهد) موجب هیچ تصمیمی نمی‌شود؟

آیا اتفاقی را که در این میان رخ می‌دهد، متأثر از کلاهبرداری، رشوه یا اختلاس ناپیدا نیست؟ آیا نباید گمان ‌کنیم که تصمیم‌گیران گوناگون از محیط‌زیست گرفته تا مدیریت انتظامی حمل‌ونقل تا وزارت ذیربط تا وزارت بازرگانی و صنعت تا کارخانجات تولیدکننده و... همه و همه در یک تفاهم نانوشته، منافع خود را پشت ملاحظات و مصلحت‌های عادی پنهان می‌کنند و اجازه می‌دهند که چنین خودرویی تولید شود؟ در کدام کشور جهان می‌توان تولید این خودرو را با این میزان مصرف سوخت و صدای ناهنجار دید؟ حتما عقل سلیم با تولید آن مخالف است و تنها چیزی که می‌تواند مانع اجرای این عقل سلیم شود، فساد است.

مسأله آن‌قدر بحرانی شده که وزیر نفت اعلام کرده است: «اگر وزارت نفت پول داشته باشد کل وانت‌ نیسان‌های کشور را باید بخرد و تحویل ذوب‌آهن بدهد و بسوزاند. از دور خارج‌شدن نیسان‌ها باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف سوخت خودروها می‌شود و حتی امکان افزایش صادرات سوخت از کشور فراهم می‌شود.»

در حالی که باید پرسید چرا باید خودرویی در وزارت صنعت تولید شود که وزارت نفت باید آن را بخرد و تبدیل به آهن‌پاره کند؟! پاسخ به این پرسش ساده نشان می‌دهد که مشکلات ریشه‌ای‌تر از آن است که به نظر می‌رسد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

نیما: 1395/8/613:39:01،
450
40
هر کی تو انتخابات 96 روی حذف گمرکی خودرو
مانور بده برنده انتخاباته
آیدین: 1395/8/613:47:49،
153
10
اگر تصمیم آقایونی که الان رو کارند همین باشه و گذاشتند که این موضوع رو همون موقع سر انتخابات حل کنند که رای بیارند واقعا خیانت به مردمه
شهروند: 1395/8/613:59:01،
143
10
از ماست که بر ماست
محمد: 1395/8/614:09:10،
327
28
اقا نیما 4 سال پیش یاد نیست روحانی یه کلید مسخره نشون داد گفت این هر قفلی رو باز میکنه: مسکن بیکاری فقر دزدی کلاه بردای اختلاس زندانی ... کدوم حل شد ،رییس جمهور تو مملکت هیچ کارست بیخود جو رای دادن به مردم ندید
مجتبی هرمزگان: 1395/8/614:30:36،
174
8
حذف تعرفه گمرکی خودرو جزو خط قرمزهاست...
هرکسی هم چنین وعده ای بده...دنبال رای جمع کردنه..!
تمام نظامهای توتایتر مخالف جذف تعرفه گمرکی هستن....!
نمونه ش شوروی سابق
مرتضی: 1395/8/614:33:55،
92
8
در حد شعار ودروغ میان میگن حذف تعرفه های گمرکی بعدش رای مردمو که گرفت زیر همه چیو میزنه ازین جور چیزا زیاد میبینیم تو کشور تازگی نداره!فکر میکنی کی تو این کشور داغون دلش واسه مردم میسوزه حتی خود مردم به هم رحم نمیکنن چه برسه به مسولانش!کشور جهان سومی هستیم نمیزارن خاورمیانه آروم باشه همش جنگ و خونریزی سرقت نفت وهزاران چیز دیگه عاملش خود ما مردمیم همچنان خاموشیم افسوس...
موسی: 1395/8/614:42:42،
95
8
ببیند 60 سال پیش ژاپن یه اشتباهی کرد و این وانت نیسان رو ساخت حالا ایران چسبیده بهش ول نمی کنه بخدا ژاپن هم پشیمونه چون اون دنیا نیسان یقه ی ژاپن رو میگیره حلالش نمی کنه که چرا امتیاز رو دادی به ایران
اکبر: 1395/8/614:45:45،
90
7
جایگزین چی دارید؟
مرزها را باز کنید ماشین به درد خور بیاد کار مردم راه بیفته عمرا این لگنو سوار شن
عیب کارو همه می دونن کجاست،شعر ندین عمل کنید
پاسخ به نیما: 1395/8/614:50:04،
47
7
اینو نگو و نخواه که دوباره کلاه گشادی میره سر ملت!!! چون با همین شعار میاد وقتی که خرش از پل گذشت کار خودشو میکنه!!! حرف هم این روزا که کنتور نمیندازه!!!
احمد رضا: 1395/8/615:18:23،
41
9
لطفا واقعی فکر کنیم نه احساسی.جایگزین ایت وانت باربر سنگین و بروز f150فورد امریکایی یا شورلت است که در پارس خودرو قبل انقلاب مونتاژ میشد که خوب میگن امریکایی بده و خوب نیست میمونه تو یوتا که الان هایلوکس تو بازار مفت180 میلیونه حالا این راننده که میخواد کار کنه شما بگید کدوم متشین بروز با توجه بهقیمت پس از هر دو سر به نفع کالاه بردارنه!!!وارداتی انحصار گران به قیمت های نجومی داخلی هم ارابه مرگ باقیمت خون زن و بچه مردم.چکار کنیم بفرمایید راه کار را
هموطن : 1395/8/616:20:44،
44
7
شما هم دلتون خوشه . مثل اینکه هنوز این سیستم رانت محور و باندهای درونی آن را نشناخته اید .کل ساختار بر اساس منافع باندی و رانت جویی بنا شده است و اصلاح پذیر هم نمی باشد .
مصطفی: 1395/8/617:52:39،
102
11
باید فکری کرد
صبح تا شب از این حرفها می شنویم
ایران یکی مثل رضاخان می خاد که اگه نبود ما هم مثل افغانیها هنوز شناسنامه نداشتیم
موافقی مثبت بده بشم رضاخان
معین: 1395/8/618:16:31،
48
6
هرکس رو این مساله مانور بده سرش رو به باد میده

اینجا مافیای خودرو داریم نه خودرو سازی
کوکی: 1395/8/618:57:19،
29
6
درست شدن این مملکت یه مرد میخواد.نیسان باید از چرخه خارج بشه؟مرد باشید از همین شنبه دیگه تولید نکنید.اینقدر سخته؟تمام نیسان های موجود رو هم با کامیونت های دیزل به روز تر جایگزین کنید.
فقط مرد باشید و انجام بدید.
kasra: 1395/8/619:14:50،
43
8
داداش حذف گمرکی کار بالادستیاس
رییس جمهور عروسک خیمه شب بازی بیش نیست
فقط سپر بلاست
کسیه که مردم انتخابش میکنن فقط واسه شکوندن کاسه و کوزه سرش
محسن: 1395/8/619:36:53،
38
8
تو چه قدر ساده ای!
مگه تو این مملکت رییس جمهور چقدر اختیارات داره! یه امام جمعه اختیاراتش بیشتره!
آتیلا: 1395/8/712:47:27،
10
5
یه وانت ۲۰۰۰۰ دلاری معرفی میکنم ford raptor
p: 1395/8/613:45:11،
109
7
ههههههههههه ملت ديگه كارشون از اين حرفا گذشته ميليارد ميليارد داره اختلاس ميشه شما وقتتو گذاشتي حساب كتاب ميكني چقدر سوخت بيشتري ميسوزه؟؟!!!! اونيكه سوخته و داره ميسوزه عمر من جوونه عزيزم
محمد: 1395/8/613:46:48،
37
8
مسئول همونهایی که حمایت میکنند و میخرند
داوود: 1395/8/613:48:40،
47
9
هيچ كجاى دنيا از اين گارى سوار نميشن چه به توليدش
حميد: 1395/8/613:48:55،
71
7
داغون ترين وزارت = صنعت و معدن
مفلس: 1395/8/613:51:42،
64
7
این خودرو نوعی سلاح کشتارجمعی محسوب میشه که اگه پنج بعلاوه یک بفهمه بخاطرش ماروتا ابد تحریم میکنن .
محمد : 1395/8/614:00:09،
37
6
مصلحت اندیشی داره همه چی رو از بین میبره ، چون نه حد داره نه مرز داره نه از قانون پیروی میکه .فقط یکعده مصلحت میدانند تولید بشه بهتره.همین
کوکی: 1395/8/619:03:42،
27
6
فعلا داریم صبوری میکنیم.
این ها صبوری رو با نفهمی اشتباه گرفتن.
ايرانى: 1395/8/614:01:54،
36
7
اين يك مورد خيلى ساده و پيش پا افتادس ، ببين تو اداره امور كشور چه گندى كه نميزنن
مهرداد كله پز: 1395/8/614:21:07،
36
6
منم شك ندارم كه كسي رو ي حذف تعرفه واردات مانور بده راي مياره.ولي شك نكنيد اين قضيه اينقدددددر واسه مافياي ثروت و قدرت منفعت داره كه طرف جررات نداره روش حرف بزنه.اين ملت تا ابد بايد جنس بنجلو از رده خارج بخرن چون در غيره اينصورت هزينه تحصيل و زندگيه هزاران اقازاده و خونوادشون تامين نميشه.
224: 1395/8/614:25:07،
15
9
برای اینکه همه دنبال سود بدون زحمت هستند حداقل موتور و گیربکس جدیدتر هم روش نزاشتند چون زحمت داره
و رفتن نمونه درجه 3 چینی اوردن که اون هم از موتور 3
نسل پیش میتسوبیشی استفاده میکنه (وانت کاپرا تک کابین . تک دیفرانسیل ) که اونم 57 میلیونه
Ramin: 1395/8/614:25:29،
65
9
اینجا ایرانه و مسیولینش به فکر ترویج افکار ۱۴۰۰ سال پیش هستند پس انتظاری نداشته باشید .
پرایت: 1395/8/614:27:58،
31
5
از سال 49 تا الان داره تولید میشه؟!یا خدا،اون دنیا امیدوارم جواب پس بدن مسئولین
تعجب: 1395/8/614:32:49،
12
16
نوشته پانزده لیتر در صدکیلومتر مصرف داره. با کیفیت بنزین ارائه شده در جایگاههای ما بهترین وانت را هم که وارد کنند حداقل دوازده لیتر میسوزونه. پس بایستی محاسباتش برا اساس 3=12-15 باشه. یعنی صد کیلومتر را در سه ضرب کنه نه در پانزده.
حاجی: 1395/8/616:33:04،
9
6
متنو بخون دادا گفته ۳۰ درصد ۱۰ میلون لینر هدر میرود نع همش
فرزاد : 1395/8/614:41:54،
41
7
واقعا یه آشغاله که هبچوقت فراموش نمیکنم ترمزهای بد و فرمان مسخره اش در سالهای 64 و65جان حداقل 15نفر از دانش اموزان مدرسه ما را گرفت و الانم عامل نابهنجاری ترافیکی و تصادفات هست
تیمور: 1395/8/614:44:24،
48
6
ما خیلی خوشبختیم که کلکسیون انواع و اقسام فساد رو داریم
سایپا: 1395/8/614:45:54،
32
7
از سال 1349 تا سال 1449 تولید میشه
Hasan: 1395/8/614:52:10،
34
6
بگم ؟ بگم ؟ بگم ؟ بگم کی مسئوله ؟
همه مقامات کشور مسئول اند
آشغال هایی مثل این رو تو خیابان میبینم و ساکت ان
محمد: 1395/8/614:52:29،
30
6
یه سه سال و پنج ماه دیگه صبر کنید جشن نیم قرن تولیدش رو باید بگیرن.

حمید: 1395/8/614:53:35،
33
43
آقای مقاله نویس! حداکثر کاری که کردی چند تا عددو با ماشین حساب ضرب و تقسیم کردی به فساد یه میلیاردی رسیدی اونم دلار!! خسته نباشی دلاور.حتما ً میدونی نیسان آبی تنها وسیله امرار معاش حداقل 500 هزار خانواره؟ شاید هم بیشتر که البته از روی ناچاری این شغلو انتخاب کردن... میدونی اگر فساد و رانت صنایع خودرو سازی نبود الان اونها بجای نیسان حداقل وانت تویوتا به روز سوار بودن با فرض اینکه همون شغلو داشتن.اقای مقاله نویس اگر نیت خیر داری برای رانت و بازار انحصاری خورو سازها بنویس مسئولیت اصلی فساد به گردن سیاست گزارهاست نه وانت سوارها . دوست عزیز سوراخ دعا رو گم کردی! اینطور مقاله نوشتن به هیج وجه منصفانه نیست . نوعی تخطئه به حساب میاد.
رامین: 1395/8/707:29:22،
13
6
سلام . مقاله رو درست بخونید. هیچکس تقصیر رو به گردن وانت سوارها نیانداخته برادر . تقصیر گردن وزارت صنعت و معدن و خودرو سازها و دسنگاههای دولتیه
ahoora: 1395/8/615:17:59،
19
8
ب نظر من نیسان خط تولید نمیخواد.بدنش ب جوشکار در و پنجره .ن قوسی داره ن ظرافتی ن ... فقط جوشکاری اهن الاته
مرتضی: 1395/8/615:20:58،
27
8
بهتره این خراب آبادو گذاشتو رفت.
حافظ: 1395/8/615:30:11،
20
11
تمام این مقاله و همینطور نظرات دوستان کاملأ درسته اما آیا میدونستید که توی این رنج قیمت با این شاسی و موتور قوی که بارهای حتی 4 تنی که باید با کامیون حمل بشه رو همین نیسان داره جابجا میکنه پس دارندگانش حق دارن از این عتیقه دست بر ندارن
علی: 1395/8/615:52:30،
9
8
آقا نیما اتفاقا اون کسی که واقعا به اینده مملکت فکر میکنه و به نامزدی که بگه که عوارض گمرک رو حذف میکنم رای بده واقعا خیانت به مملکت میکنه چون این نامزد در مرحله اولددروغ میگه
آرش66: 1395/8/616:07:20،
11
22
وانت نیسان هیچ ایرادی نداره. از کل وانت های آمریکایی مثل فورد اف 150 هم خیلی بهتره. به همین دلیل هم هست که مسئولین عاقل و فهیم ما، مخالف ورودی خودروهای آمریکایی هستند.
حمید: 1395/8/616:08:27،
14
7
این حرفا چیه و چه توقعات زیادی شما مردم دارید . گوشتون رو ببوروم خین بیاد ؟
ایوب: 1395/8/616:16:41،
8
7
سلام مردم پول نقد بدی اونم برای نیسان بعدازدوماه ماشینتو تحویل بگیری واقعا خیلی مزخرفه قانون کجا هردم از اسلام میزنند
سجاد: 1395/8/616:21:17،
10
7
واقعا باید اسمشو بزاری نیسان مرانو خیلی راحت و استاندارد یورو شیش روجدیدا گرفته
بی اهمیت: 1395/8/616:22:39،
13
7
نمیدونم مشکل اصلی فقط صدای ماشینا یا مصرفشونه؟! اولین چیزی که اینجا هیچ اهمیتی نداره جون ملته که ببشتر ماشینا از لحاظ ایمنی بدرد نمیخورن و فقط همه چیز با ی کیسه هوا پوشیده میشه!:/
علي : 1395/8/616:56:01،
9
6
سال 84 يک وانت نيسان صفر کيلومتر از کمپاني زامياد تحويل گرفتم درست بعد از دو هفته پيچ هاي سر سيلند بريد نبردم گارانتي همون محل خودمون درستش کردم به نظرم حدود 100 اون زمان خرج رو دستم گذاشت بعد از اون دو بار گربکس عوض کردم در کارخنه يک بار کله گاوي ديف رو عوض کردم بوقش از روز اول خراب بود من هم هيچ وقت درستش نکردم درب هاش هميشه لق بود تق تق ميکرد و هيچ وقت هم درست نشد تا سال 91 فروختمش
خطرناکترين ماشين بي کيفيت ترين ماشين هر کس هم ميخره چون با ظرفيت اون تو باز نار غير رقابتي هست
نی سان: 1395/8/617:21:47،
7
8
سئوال این است ازقیافه نیسان آبی بدشان می آیدیاازمصرف سوخت بالایش گله مندهستند.تمام تولیدات چین باموتورهای ساخت میتسوبیشی روانه بازارمی گردندوایران هم می تواندباواردات -مونتاژوساخت یکی ازموتورهای میتسوبیشی این خودروراروانه بازاربکندوگرنه نه موتورپیکان توان کشیدن این غول راداردونه کسی باوانت تویوتای های لوکس ونظیرآن می تواندحمل ونقل سبک رابردوش بگیردباخودروی 200میلیونی
نيسان گاوي: 1395/8/617:23:56،
17
7
نيسان گاوي دست از سر ما بردار ما كه ول كنت نيستيم تو خودت برو
mehdi021k: 1395/8/617:30:26،
13
8
جناب مدیر ایران جیب اینارو بیخیال...
الان مثلا اینهمه محاسبه به کجا رسید وقتیکه اون آقایی ک نشسته پشت صندلی وزارت صنعت چیزای اصلی رو ول کرده و فقط دنباله اینه ک چجوری خزانه دولت رو پر کنه و جیبه خودروساز رو بچاقه و گمرک و روساء پولشونو بگیرن...عوض اینکه بیان امتیاز ماشینای روز دنیا رو بخرن و وارد چرخه تولید کنن تا که اوضاع بهتر شه میان پراید و پژو گرون میکنن در صورتی ک قیمتها باید 5 سال دیگه در مورد این ماشینا اعمال بشه...کشور های عربی فرهنگ مسخرشون همه جا آشناس برای همه بهترین برند هارو توی کشورشون استفاده میکنن اونوقت توی ایران با یه سیاست مزخرف داره چرخه صنعت جلو میره
مملکتی ک سر رشتش فکری به حالش نمیکنه بقیه چه کاری براش بکنن
داود : 1395/8/617:33:37،
17
6
دو هفته پیش یک دستگاه وانت نیسان صفر مستقیماً از زامیاد تحویل گرفتم وارد خانه که شدم دیدم روغن ترمز از یکی از چرخهای عقب بیرون میریزد . و از زیر موتور و گلدونی گیربکس روغن چکه میکند و درب سمت شاگرد اصلاً بسته نمیشود . به نمایندگی مجاز بردم کاسه ترمز را با ضربه پتک در آوردند ( چدنی است و میشکند ) ، بعد هم گفتند که سیلندر ترمز نداریم و باید منتظر باشی تا قطعه بیاید و فعلاً ماشین در خانه خوابیده است . حتی 100 سال پیش هم فورد با مردم اینکار را نمیکرد .
نی سان: 1395/8/618:01:59،
14
7
آقاداوداگرقراربودفورد-تویوتاو....دیگرخودروسازان معتبررویه بزن بروی کارخانجات ایرانی رادرپیش بگیرند95سال پیش ازبین رفته بودندواثری ازشان نبود
پرهام: 1395/8/617:36:57،
14
6
کو گوش شنوا آقا
بهزاد تحریم: 1395/8/617:54:32،
19
7
نیسان آبی، کابوس جاده ها.
فرهاد: 1395/8/618:41:44،
19
6
آقای نویسنده یادت رفت آماری که از تصادفات وتلفات وهزینه جانبی این مدل اتومبیل با سابقه به گردن ملت غیور میفته یادی کنید
ناصر: 1395/8/620:03:46،
12
8
پسر عموی من سال ۱۳۵۴ یک نیسان صفر خریده قصتی پنجاه هزار تومان هنوز دارد باش تو علویجه کار می کند آنوقت شما می گوید عمر نیسان ده ساله
سرکاری: 1395/8/621:41:03،
20
10
اولا نیسان از نظر قدرت جایگزین ندارد ثانیا همه نیسانها یا دوگانهسوز هستند و مدام با گاز کار میکنند یا دیزل سوپردار هستند پس الودگی قبل را ندارند این جاروجنجالها برای اینست که اتاق انرا با اتاق چینی عوض کنند و ده میلیون گرانتر به مردم قالب کنند درست مثل پیکان که موتورش را روی اریسان و کارا گذاشتند و بالای25000000 به مردم میفروشند
ایمان: 1395/8/700:50:18،
12
5
هزینه های جانی ومالی خودروسازها از 8سال جنگ تحمیلی بیشتر شده .اگر ما خودرو ساز نشده بودیم الان حداقل استانداردهای زندگی مان شاید مانند دوبی یا سنگاپور بود
pepan: 1395/8/707:42:20،
11
6
عدم ورود ماشین های بالای 2500 سی سی به خاطر سود این ارابه هاست که دولت از این سود لذیز دست بر نمی داره...
خدا شاهده تو جلفا یه پیکاپهایی هست مارک آمریکایی بخدا می بینیم اشک تو چشام سرازیر می شه..آخه نیسان چیه ای خدا
عطا: 1395/8/708:32:01،
7
7
تو این زمونه بردن این حجم بار با خودروی بنزینی بسرفه نیست موتور این ماشین فقط باید دیزل باشه تا هم مصرف کم تر بشه هم قدرت بیشتر ،اتاق هم خیلی قدیمیه ،بهترین جایگزین یه کامیونت 4 تن هست ، قیمتش هم مناسبه ،ولی بهترین کار اینه که فکری به حال جایگزینیه اون وانت قدیمی ها بکنن
امین: 1395/8/708:56:37،
8
8
اون مسئولین گردم کلفتی که تهران زندگی میکنند و برای مردم تصمیم میگیرند به فکر مردم که هیچ به فکر جون خودشون و بچه هاشون هم نیستند
شما ببینید تهران در سال چند روز بدون آلودگی داره
مظلوم: 1395/8/709:10:56،
9
7
رانت خواران ما زورمان به شما نميرسه، چون ما ضعیفی و شماها پشتتان پره. لااقل يه خورده رحم کنید. شماها میتونید باندهای معمولی مثه رنو، آشکودا، سيتروئن، میتسوبیشی، هوندا و.... رو با سود متعارف به مردم فقیر و طبقه متوسط بچپونید و برندهای مشهور مثه بنز، بی ام دبليو، فراری لامبورگینی و.... را با قیمت بسیار گزاف به پولدارا بندازين.درآمد ناشی از کاهش مصرف سوخت هم نوش جون بی ارزشتون. از خدا بترسید که عذاب الهی سخت دردناک است. از روزی که خوار و خفیف در پیشگاه حق تعالی حاضر شوید بترسید، مردمی را که آزاد خلق شده اند به بردگی و استثمار نگیرید.
سید: 1395/8/709:46:54،
9
9
هنوز هیچ جایگزین مناسبی برای نیسان ابی در کشور ساخته نشده..واقعا ماشین قدرتمند و محکمی است.. بی دلیل نیست که همه رانندگان باربر ازش استفاده میکنن.. فقط باید ان را ارتقا دهند..بقیه وانت ها از نظر قدرت اصلا در حد اون نیستن
علی م: 1395/8/711:10:47،
10
5
همین قدرت باربری زیاد نیسان آبی (که الان دیگه نیسان نیست و زامیاد و سایپا هست ) باعث خطر تو جاده و شهر شده . بار سنگین باعث میشه سیستم ترمز ، سیستم تعلیق و سیستم فرمان نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد و همین باعث تصادفات منجر به مرگ میشود
به خاطر همین قدرت زیاد آهنفروشان برای حمل تیرآهن و میلگرد به محل پروژه از این وانت استفاده میکنن که چند متر هم از جلو و عقب ماشین زده بیرون و باعث خطر زیاد میشه . جالب این که از جلو افسران محترم راهنمایی و رانندگی هم رد میشن و اونها هم هیچ عکس العملی هم نشون نمیدن .
اداره استاندارد و راهنمایی و رانندگی باید هر چه سریعتر مانع شماره گذاری این وانت شوند یا حداقل از تردد این وانت در داخل شهر جلوگیری کنند .
عدالت کجاست: 1395/8/713:19:13،
10
8
گمرک ور دارن دیگه از کجا بیارن به مظلومان دنیا کمک کنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. ***************(جانم فدای فلسطین و لبنان و عراق و سوریه وبحرین و یمن و ونزئلا و کواتمالا . سودان و کوبا و غیره .............)**************
اعصاب: 1395/8/719:11:13،
6
5
آقای وزیر با 18 میلیارد دلار جریمه ای که به خاطر ندانم کاری یا چه عرض کنم سیاه بازی شما در بستن قرارداد کرسنت باید به اماراتی ها بپردازیم ميشد چند تا خط تولید از برندهای با کیفیت راه بندازيم و کلی از جوانان مشغول کار بشن.اگه میخوای گیر بدی باید به کل تولیدات لگن سازا گیر بدی، البته پرونده سیاه تو جایی برای حتی يه نقطه سفید نداره. خداوند متعال حق بیت المال را از حلقومت بیرون بکشه. شما از منفورترين چهره ها نزد کارکنان وزارت نفت هستید.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا