کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

جزئیات جلسه مجلس با نعمت‌زاده درباره قرارداد پژو و رنو

کدخبر:۲۹۴۲۸پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۲۷۱۸۳۲ بازدید

سخنگوی کمیسیون صنایع با تشریح جزئیات جلسه عصر دیروز این کمیسیون با وزیر صنعت، گفت:‌ افزایش سهم دولت در بازار خودرو و دریافت ...
جزئیات جلسه مجلس با نعمت‌زاده درباره قرارداد پژو و رنو

سخنگوی کمیسیون صنایع با تشریح جزئیات جلسه عصر دیروز این کمیسیون با وزیر صنعت، گفت:‌ افزایش سهم دولت در بازار خودرو و دریافت غرامت از پژو از جمله مسائل مطرح در این جلسه بود که قرار شد در جلسه بعدی در وزارت صنعت بررسی شود.

سعید باستانی با تشریح جزئیات جلسه عصر دیروز کمیسیون صنایع با نعمت‌زاده اظهار داشت:‌ در این جلسه موضوع قرارداد شرکت‌های خودروساز با طرف‌های خارجی شامل پژو سیتروئن و رنو مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرار شد این موضوع برای بررسی بیشتر در جلسه‌ای در محل وزارت صنعت پیگیری شود. 

وی ادامه داد: یکی از این موارد آن بود که طبق توافقنامه سازمان گسترش و رنو، ایدرو سهم 40 درصدی و رنو سهم 60 درصدی خواهند داشت و حداقل 30 درصد از محصولات باید صادر شود. 

وی تصریح کرد: طبق مصوبات موجود باید وضعیت سرمایه‌گذاری سازمان گسترش مشخص شود تا ببینیم به چه صورت قصد دارد سهم 60 درصدی خود را در این مشارکت ایفا کند. 

باستانی با بیان اینکه در توافق‌نامه ایدرو و رنو، شرکت بن‌رو به عنوان آورده سازمان گسترش مدنظر قرار دارد، گفت:‌ در جلسه دیروز، وزیر صنعت عنوان کرد این شرکت با یک قیمت مصوب از سوی سایپا به سازمان گسترش واگذار شده است.

وی ادامه داد: در این مورد باید ببینیم که آیا وزارت صنعت می‌تواند این شرکت را در توافق جدید واگذار کند یا خیر.

باستانی اظهار داشت: در جلسه دیروز، مسئولان وزارت صنعت عنوان کردند که صورتجلسه مربوط به واگذاری شرکت بن‌رو از سوی سایپا به ایدرو در محل وزارتخانه موجود است و ما می‌توانیم قراردادهای مربوط به این مسئله را ببینیم. 

وی همچنین با اشاره به موضوع انتقال تکنولوژی در قراردادهای جدید خودروسازان با شرکت‌های خارجی، گفت: در این مورد نیز باید بررسی کنیم تا مشخص شود این انتقال دانش فنی به چه صورت اتفاق خواهد افتاد.


ممنوعیت سهم بیش از 20 درصدی دولت در بازار خودرو

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع، طبق اصل 44 قانون اساسی، وزارت صنعت نمی‌تواند بیش از 20 درصد در بازار خودرو سهم داشته باشد که باید مشخص شود میزان سهم وزارت صنعت در بازار خودرو با اجرایی شدن قرارداد جدید سازمان گسترش و رنو به چقدر خواهد رسید.

وی ادامه داد: در جلسه دیروز، وزیر صنعت عنوان کرد که هم‌اکنون سهم سازمان گسترش در بازار خودرو حدود 11 تا 12 درصد است که با احتساب سرمایه‌گذاری 40 درصدی ایدرو در توافق با رنو، سهم سازمان گسترش در بازار خودرو باز هم به 20 درصد نخواهد رسید. 

وی تأکید کرد: قرار شد این موضوع نیز در جلسه وزارت صنعت مورد بررسی قرار گیرد.


پیگیری دریافت غرامت از پژو در جلسه وزارت صنعت

باستانی همچنین با اشاره به مطرح شدن موضوع قرارداد جدید ایران‌ خودرو و پژو، گفت:‌ در جلسه دیروز، اعضای کمیسیون صنایع عنوان کردند که باید نوع تضمین‌های دریافتی از شرکت‌های پژو در قرارداد جدید مشخص باشد تا در صورت بروز اتفاقی مانند تحریم، دوباره شاهد رفتار نادرست فرانسوی‌ها نباشیم. 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد قبلی ایران‌خودرو با پژو در سال 2003 اظهار داشت: در مورد آن قرارداد، ابهاماتی در خصوص انجام تعهدات پژو وجود دارد و هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت تعهدات خود را انجام داده یا خیر.

باستانی افزود: برای جبران رفتار پژو در زمان تحریم‌ها قرار شد غرامتی از سوی این شرکت به ایران پرداخت شود که نمی‌دانیم تا چقدر عملی شده است، به همین دلیل این موضوع نیز برای بررسی بیشتر به جلسه‌ای که در وزارت صنعت برگزار خواهد شد، موکول شد.


خودروسازان ایرانی تمایلی به انعقاد قرارداد با رنو نداشتند

وی تصریح کرد: در جلسه دیروز از وزیر صنعت پرسیدیم که چرا سازمان گسترش با شرکت رنو توافقنامه امضا کرده و چرا خودروسازان نسبت به این کار اقدام نکردند که به ما پاسخ دادند از شرکت‌های خودروساز خواسته بودیم تا با شرکت رنو قرارداد ببندند، اما خودروسازان ایرانی نظر مثبتی نسبت به این موضوع نداشتند و در نهایت سازمان گسترش برای این کار اقدام کرد.


بررسی شرح وظایف وزارت صنعت در یک کارگروه حقوقی

سخنگوی کمیسیون صنایع در ادامه با بیان اینکه در جلسه دیروز مجلس با وزیر صنعت، موضوع شرح وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از ادغام مورد بررسی قرار گرفت، گفت: حدود 5 سال از این ادغام می‌گذرد و قرار بود شرح وظایف جدید نوشته شود، اما در این مورد بین حقوق‌دانان دولت و مجلس اختلاف‌نظر وجود دارد.

وی توضیح داد: از نظر حقوق‌دانان مجلس، این شرح وظایف باید پس از تصویب در هیأت دولت به تأیید مجلس برسد، اما حقوق‌دانان دولت می‌گویند که تأیید هیأت وزیران برای این مسئله کافی است. 

وی افزود:‌ در نهایت قرار شد این موضوع در یک گروه حقوقی مورد بررسی قرار گیرد.

باستانی با بیان اینکه در جلسه دیروز کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنعت، نمایندگان در مورد یک موضوع قانع شدند، اما در مورد 3 موضوع دیگر قانع نشدند، گفت: موضوع فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش از جمله مسائلی بود که توضیحات وزیر صنعت، نمایندگان را قانع نکرد.

وی ادامه داد: در این زمینه، نمایندگان سؤالاتی در خصوص نوع کار این فروشگاه‌ها، تعدادشان و مجوزهای صادرشده داشتند که توضیحات وزیر قانعشان نکرد.


سوال از نعمت زاده در مورد حقوق نجومی ذوب آهن و فولاد مبارکه

وی اظهار داشت: همچنین موضوع حقوق‌های بالای پرداختی در شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه و شرکت‌های دیگری که به صورت غیرمستقیم زیرمجموعه وزارت صنعت محسوب می‌شوند، در جلسه دیروز مطرح شد که توضیحات وزیر، نمایندگان را قانع نکرد. 

وی ادامه داد: از ابتدای مرداد امسال مصوبه‌ای صادر شد که طبق آن وزارت صنعت می‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند و به همین دلیل این وزارتخانه باید توضیحاتی را در مورد پرداخت‌های بالا در این شرکت‌ها ارائه می‌کرد. 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

چرا ماشین خارجی بخریم بهتر است: 1395/8/609:48:28،
50
8
حدود 50 تومن باید بدی مثلا ساندرو بخری یا دنا و نظایر ان. 30 تومن روش بزار خارجی کارکرده بخر که حداقل بتونی رو ترمز و ایربگش حساب کنی و موقع تصادف زنده بمونی. ماشینای ایرانی ترمزشون در جاده خیس عمل نمیکنه بجای اینکه. صدها میلیون پولتو رو ملک بخوابونی یکمشو واسه جونت خرج کن. ارادتمند. کارمند
بهادری : 1395/8/615:40:33،
8
3
رانت خودروسازی قوی تر از همه دولتهاییه که تا الان سرکار اومدن هست اینو میدونم ولی انتظارم از دولت اینه که لااقل افشاشون کنه حالا هرکی میخواد باشه...
واقعيت: 1395/8/610:47:45،
42
4
نعمت زاده ميگه خودرو سازها تمايلي براي عقد قرارداد با رنو نداشتن!!!

خدايي نشون ميده شركت رنو حلال خور و حتي از اونور دنيا بفكر مردم ايران كه توافق زور بر ملت بر خود تحميل نكرده !!!

الان خودرو ميسازه برين حالش ببريد
كلوئيد ٣٠ تومان ( نيم شاسي)
شنيدم صداي خودرو سازها در اومده كه مجلس ورود كرده اما چقدر زود دير ميشود !!!
said: 1395/8/612:48:19،
30
6
به خدا خودروسازان غریبه مثل رنو بیشتر به فکر مردم اند تا اشغال سازان مثلا هم وطن خودمون.امیدوارم با حضور مستقیم رنو وبقیه خودرسازان بین المللی بساط ظلم ویران خودرو وسایپا هر چه زودتر برچیده بشه
خشایار: 1395/8/616:16:38،
23
3
دقیقا. خود رنو گفته ما نمیخواییم ماشینها رو انقد گرون بدیم ولی ایرانخودرو نمیذاره
سعید: 1395/8/1101:07:54،
2
2
واقعا چه مردم ساده دلی داریم ما.
رنو باید از رو نو نعش ایران خودرو و سایپا رد شه تا بتونه عادلانه قمیت گذاری کنه.
اول بسم الله ماشین نهایتا 20 تا 24 میلیونی، 31 میلیون قیمت گذاری شد حالا وایستید و قیمت گذاری بالای رنو سیمبل و رنو داستر رو ببینید.
غرامتی: 1395/8/617:49:07،
6
6
پژو207رابعنوان غرامت به ایران خودروداده اند تاایران خودروهربلایی می خواهدسرش دربیاوردوانوای صندوقدار-وانت-و...راباآن بسازد
قراردادی: 1395/8/617:53:05،
17
5
شاهان قاجار روی هم رفته 10قراردادبااروپایی هانبسته اندکه 200سال است آبرویشان رادرزمین وهوابرده اندوماهرسال بالای 10قراردادمثل ترکمان چای امضامی کنیم بافرانسوی های بنجل ساز

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا