کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت حج عمره به 5 یا 6 میلیون تومان


کد خبر : ۲۹۴۰۲چهارشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳:۴۷۴۶۵۶ بازدید

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: قانون جدید دولت عربستان برای افزایش هزینه صدور ویزا بر قیمت حج عمره تاثیرگذار است. با این وضع قیمت ...

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: قانون جدید دولت عربستان برای افزایش هزینه صدور ویزا بر قیمت حج عمره تاثیرگذار است. با این وضع قیمت عمره حدود 50 یا 60 میلیون ریال می‌شود، بنابراین مردم نیز استقبال نمی‌کنند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام قاضی عسکر در جمع کارگزاران حج و زیارت استان خراسان شمالی درباره برپایی حج عمره اظهار کرد: در مورد عمره هدف برگزاری است، اما سعودی‌ها اعلام کرده‌اند افرادی که برای بار دوم به این سفر مشرف می‌شوند، باید مبلغ دو هزار ریال عربستان، در حدود 19 میلیون ریال ایران پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله برای ستاد اجرایی عمره و افراد مشغول به کار در آشپزخانه‌ها مشکل‌ساز است، زیرا به این افراد ماهیانه ویزا می‌دهند.

قاضی عسکر با بیان اینکه اجرای این قانون بر قیمت حج عمره تاثیرگذار است، گفت: با این وضع قیمت عمره حدود ۵۰ یا ۶۰ میلیون ریال می‌شود، بنابراین مردم نیز استقبال نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی همانند مصر، الجزایر و مراکش نیز عمره را تحریم کرده‌اند، گفت: در این شرایط پذیرش این قانون و اعزام حجاج مناسب نبوده و به مصلحت مردم و کشور نیست؛ زیرا شبهه در ذهن مردم ایجاد شده است که عربستان با این پول‌ها در دیگر کشور‌ها هزینه می‌کند.

قاضی عسکر با بیان اینکه متاسفانه تصمیم سعودی‌ها بر سر قیمت بسیار عجولانه و غلط بود، خاطرنشان کرد: آنان با پایین آوردن قیمت نفت خواهان ایجاد ضربه به کشور بودند که این مهم به خود آنان برگشت هم اکنون ارزش ریال آنان سقوط کرده و تورم در عربستان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این مهم نشانگر این است که آنان به بحران عجیبی گرفتار شده‌اند اکنون بحران سیاسی نیز به آن افزوده شده است، و روز به روز عربستان در یمن، سوریه و عراق شکست‌های بسیاری می‌خورد.

قاضی عسکر با تاکید بر اینکه موقعیت ایران روز به روز در حال تقویت در جهان است، افزود: با وتوی اوباما درباره قضایای ۱۱ سپتامبر و طرح شکایت از عربستان و دریافت خسارت آنان دچار مشکلات بسیاری می‌شوند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تعطیلی حج در سال جاری، افزود: بدون هیچ تردید و مجادله، بنای کشور بر انجام مراسم حج با رعایت عزت وشان مردم بود که به دلیل کارشکنی سعودی‌ها این امر امکان پذیر نشد.

وی افزود: بر سر مسائلی همانند اخذ ویزا در کشور ثالث و استفاده از حمل و نقل هوایی دیگر کشور‌ها در مسئله حج دچار مشکل بودیم و این چه معنا دارد هنگامی که در ایران امکانات وجود دارد از امکانات دیگر کشور‌ها استفاده کنیم؟

وی با بیان اینکه مسئله امنیت حج‌گزاران نیز در این میان مهم‌ترین اصل بود، گفت: با توجه به تعطیلی کنسولگری ایران در عربستان باید این مسئله نیز حل می‌شد، زیرا در سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف حجاج دستگیر می‌شدند.

قاضی عسکر ادامه داد: طی مذاکرات با وزیر جدید حج عربستان صدور ویزای الکترونیکی و استفاده از هواپیماهای سعودی و ایران به طور مشترک تا حدودی حل شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله سوم در بحث امنیت را طرف مقابل نمی‌پذیرفت، زیرا درصورت برقراری ارتباط با حجاج دیگر کشور‌ها به بهانه‌های واهی فرد را دستگیر می‌کردند، در این حوزه مذاکره قطع و حج انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه چیزی درباره برائت وجود نداشت، افزود: مذاکرات به علت جلوگیری از برقراری ارتباط با دیگر کشور‌ها قطع شد زیرا آنان از این دیدار‌ها وحشت داشتند، و حقیقت این است که سعودی‌ها بنا را بر این گذاشته بودند که از انجام مراسم حج ممانعت کنند.

قاضی عسکر گفت: با بررسی تفاهم نامه دیگر کشور‌ها مشخص شد این قرارداد در برخی از موارد مشترک و برخی بند‌ها نیز فقط برای ایران گذاشته شده بود، و بنابراین ما در تعطیلی حج نقشی نداشته و آنان مانع شدند تا امسال از حج محروم بمانیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها