کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرواز تهران – نجف 5 میلیون و 200 هزار تومان + عکس


کد خبر : ۲۹۴۰۰چهارشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۳۸۳۶۸۰ بازدید

در شرایطی که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و موافقت ایرلاین‌های داخلی بنا شده قیمتی مصوب پروازهای تهران ...
پرواز تهران – نجف 5 میلیون و 200 هزار تومان + عکسپرواز تهران – نجف 5 میلیون و 200 هزار تومان + عکس

در شرایطی که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و موافقت ایرلاین‌های داخلی بنا شده قیمتی مصوب پروازهای تهران – نجف را مدیریت کند، حالا به نظر می‌رسد خطر ایرلاین‌های خارجی حتی قیمت‌های مصوب داخل را نیز با اما و اگر مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، با وجود آنکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی با نام‌نویسی رسمی و حضور در آژانس‌ها بلیت سفر در ایام اربعین به فروش می‌رسد، اما در عین حال بازار گرایش‌های مختلفی به سمت فروش ارزان و یا گرانتر بلیت‌ها گرفته است.

نگاهی به جداول منتشر شده از سوی برخی مراکز فروش بلیت در ایام نزدیک به 30 آبان‌ماه مصادف با اربعین حسینی نشان می‌دهد قیمت‌ها به شکل قابل توجهی متفاوت است. با وجود آنکه پروازهای برنامه‌ای این ایام با قیمت یک میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسند، اما برخی از آژانس‌ها اقدام به فروش چارتری بلیتی کردند که این قیمت‌ها بعضا به شکل قابل توجهی ارزان‌تر از نرخ مصوب شده است.

در روز شنبه 29 آبان‌ماه و در فاصله یک روز تا اربعین قیمت بلیت هواپیماهای چارتر از 461 هزار تومان برای هر نفر آغاز می‌شود و تا 691 هزار تومان به فروش می‌رسد. رقم‌هایی که حتی بالاترین آنها نیز در قیاس با نرخ‌های فعلی پایین‌تر هستند.

البته در روزهای قبل بلیت به شدت نایاب شده است و بسیاری از هواپیماها ظرفیت خود را پر شده می‌بینند با وجود آن هنوز چارترهای داخلی بلیت‌های ارزان‌قیمتی با پرواز مستقیم برای سفر به نجف و کربلا ارائه می‌کند.

همانطور که از پیش نیز پیش‌بینی می‌شد، با توجه به درخواست بسیار بالای سفر به عراق در طول این روزها بعضی از سودجویان خود را آماده کرده‌اند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند، سودجویانی که این بار به نظر می‌رسد ایرلاین‌های منطقه اصلی‌ترین بخش آن را به وجود می‌آورند.

برخی از سامانه‌های فروش بلیت که پروازهای مربوط به ایرلاین‌های خارجی از مقصد تهران به نجف را به فروش می‌رساند قیمت‌هایی ارائه کردند که ارزان‌ترین آنها از یک میلیون و 400 هزار تومان آغاز می‌شود.

هواپیمایی ترکیش برای روز 29 آبان‌ماه پروازی در نظر گرفته که با طی کردن مسیر مستقیم تهران – نجف برای مسافران یک میلیون و 432 هزار تومان آب خواهد خورد. عمان‌ایر نیز پروازی مشخص کرده که قیمت ابتدایی‌اش از یک میلیون و 530 هزار تومان آغاز می‌شود.

اصل ماجرا اما زمانی مشخص می‌شود که این ایرلاین‌ها اعلام می‌کنند اکثر به قریب اتفاق پروازهایشان به نجف غیرمستقیم خواهد بود. ترکیش‌ ایرلاینز برای پروازهایی که با یک توقف در استانبول انجام می‌شود نرخ یک میلیون و 640 هزار تومان در نظر گرفته، قطر ایرویز با یک توقف در دوحه نرخ یک میلیون و 800 هزار تومان را پیش‌بینی کرده و نرخ‌ها به همین ترتیب به شکلی تساعدی افزایش پیدا می‌کند.

اوج این جولان در بازار اربعین باز هم به ترکیش ایرلانیز مرتبط می‌شود. این شرکت هواپیمایی برای یک روز مانده به اربعین قیمت‌هایی عجیب را ارائه کرده که البته مسیر از آن نیز عجیب‌تر تلقی می‌شود. البته این برنامه‌ها با همکاری شرکت‌های اماراتی انجام خواهد گرفت.

در فاصله یک روز مانده به اربعین ترکیش‌ایرلاینز برنامه‌ای را ارائه کرده که ابتدا مسافران را از تهران به استانبول می‌برد سپس از طریق هواپیمایی امارات مسافران از استانبول به دوبی پرواز می‌کنند و سپس شرکت هواپیمایی دیگری آنها را از دوبی به نجف می‌رساند. قیمت این برنامه عجیب پروازی پنج میلیون و 275 هزار تومان در نظر گرفته شده که البته چند برنامه پروازی متفاوت دارد که هر یک از آنها از استانبول به دوبی و سپس نجف پرواز می‌کند.

پرواز تهران – نجف 5 میلیون و 200 هزار تومان
 

با توجه به پیگیری‌های جدی برای مدیریت قیمت تمام شده بلیت برای پروازهای ایرانی مشخص نیست چگونه قرار است با برنامه‌های ایرلاین‌های خارجی در این پروازها برخورد شود.شرکت‌هایی که قطعا نمی‌توان برای آنها نرخی مصوب تعیین کرد و البته با توجه به بالابودن تقاضا احتمالا بسیاری از پروازهای آنها نیز پر خواهد شد.

باید دید آیا در طول روزهای آینده برخوردی با این گرانفروشی‌ها صورت خواهد گرفت یا همچنان جولان این ایرلاین‌ها در آسمان ایران ادامه خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها