کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

8 اقدام بد و 6 اقدام خوب اقتصادی دولت روحانی


کد خبر : ۲۹۳۹۲چهارشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۳۰۶۷۸ بازدید

معاون سابق اداری – مالی بانک مرکزی با اشاره به ۸ اقدام بد و ۶ اقدام خوب اقتصادی دولت روحانی توصیه هایی به دولت یازدهم ارائه کرد.

معاون سابق اداری – مالی بانک مرکزی با اشاره به ۸ اقدام بد و ۶ اقدام خوب اقتصادی دولت روحانی توصیه هایی به دولت یازدهم ارائه کرد.

علیرضا شیرانی در پاسخ به این سوال که دولت در مدت باقیمانده چه اقدمات اقتصادی می تواند انجام دهد اظهارداشت: فعالیت در جهت رونق اقتصادی، رفع مشکلات واحدهای صنعتی و فعال کردن آنها، رونق در بخش ساختمان، تمرکز بر بخش خدمات و جذب توریست و گردشگری، ایجاد اشتغال و فعالیت جدی در جهت کاهش بیکاری بین جوانان، نظارت بیشتر و جلوگیری از مفاسد اقتصادی و اختلاسهای کلان مخصوصا در موسسات پولی ، مالی و بانکی کشور از جمله این اقدامات است.

وی افزود: بالا بردن بهره وری سازمانهای دولتی و صرفه جویی در هزینه ها و حذف سازمانهای موازی ، پرداخت بدهی های خود به نظام بانکی از دیگر اقدامات دولت در مدت باقیمانده خدمتی است.

معاون سابق اداری- مالی بانک مرکزی در خصوص مهمترین اقدامات اقتصادی که در دولت روحانی انجام شده گفت: به نتیجه رساندن برجام و توقف تحرمهای ظالمانه که ادامه آن روند ضربات جبران ناپذیری در پی داشت.

شیرانی اضافه کرد: کنترل نرخ تورم و کاهش روند رشد آن، ثبات اقتصادی و جلوگیری از شوکهای نوسانات ارزی، تعامل اقتصادی با سایر کشورها، افزایش تولید و صادرات نفت و افزایش درآمدهای ارزی از جمله اقدامات مهم اقتصادی صورت گرفته در دوران دولت روحانی است.

وی بدترین اقدامات دولت یازدهم را بالا بردن سطح انتظارات مردم، عدم استفاده از نظرات اقتصاددانان کشور، عدم چاره جویی جدی برای رکود اقتصادی، بالا بردن نرخ بیکاری ، شکاف طبقاتی، عدم توزیع صحیح منابع بانکی بین واحدهای مولد، عدم قطع یارانه های گروه های پردرآمد و بی نیاز و عدم انسجام لازم تیم اقتصادی دولت عنوان کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها