کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پایان دعوای نقل‌ و‌ انتقال خودرو


کد خبر : ۲۹۳۹۰چهارشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۲۴۳۷۴۲۸ بازدید

عضو کمیسیون قضایی و حقوق مجلس با توجه به اظهارت اخیر رؤسای کانون سردفتران در باره ثبت سند خودرو گفت: کانون سردفتران در جایگاهی نیست که ...

عضو کمیسیون قضایی و حقوق مجلس با توجه به اظهارت اخیر رؤسای کانون سردفتران در باره ثبت سند خودرو گفت: کانون سردفتران در جایگاهی نیست که برای شورای نگهبان یا مجلس تعیین تکلیف کند.

محمدعلی پور مختار در واکنش به ادعاهای کانون سردفتران در خصوص موضوع نقل و انتقالات خودرو در گفت‌وگویی اظهار داشت: کانون سردفتران یک سازمان غیردولتی است و اعضای آن اشخاص حقیقی هستند که این کانون را مدیریت می‌کنند و حق اظهار نظر دربارۀ تصمیمات مجلس یا شورای نگهبان را ندارند.

وی دربارۀ اظهارات رئیس این کانون که گفته بود، برای ثبت خودرو درآمدهایی نظیر حق ثبت، مالیات، عوارض، حقوق دولتی و عمومی پیش‌بینی شده که نیروی انتظامی نمی‌تواند آن را اخذ کند، بیان کرد: این حقوق وقتی معنا می‌یابد که مالک خودرو برای ثبت سند به دفترخانه مراجعه کند و از این منظر این پرداخت‌ها انجام می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: البته دریافت عوارض خودرو ربطی به دفترخانه‌ها ندارد و هر مالکی می‌تواند آن را اینترنتی پرداخت کند و در مراکز تعویض پلاک نیز آنلاین قابل دریافت است از این رو برای پرداخت آن نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست.

پورمختار گفت: همچنین مالکان می‌توانند عوارض خودرو را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری پرداخت کنند و برگه دریافتی از این دفاتر کفایت می‌کند و نیازی به دخالت دفترخانه‌ها در این امور نیست.

رئیس سابق کمیسیون اصل 90 در پاسخ به این سؤال که چرا برخی دفترخانه‌ها اقدام به ثبت سند خودرو قبل از مراجعه مالکان به مراکز تعویض پلاک می‌کنند، گفت: این کار تخلف آشکار است به این دلیل که هویت افراد و کارشناسی خودرو باید در مراکز تعویض پلاک وابسته به نیروی انتظامی باشد.

پورمختار در پایان تصریح کرد: سندی که نیروی انتظامی صادر می‌کند، رسمی است و دلیلی ندارد مالکان برای ثبت سند خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

- تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها