کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دانشجویان کدام کشورها باهوش‌ترند؟ + جایگاه دانشگاه‌های ایرانی


کد خبر : ۲۹۳۷۹چهارشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۳۹۹۲۲ بازدید

گزارش جدید سازمان توسعه همکاریهای اقتصادی به نمایش رده‌بندی عملکرد دانشجویان در کشورهای مختلف جهان پرداخته که با تصورات اولیه کنونی ...

گزارش جدید سازمان توسعه همکاریهای اقتصادی به نمایش رده‌بندی عملکرد دانشجویان در کشورهای مختلف جهان پرداخته که با تصورات اولیه کنونی از دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی همخوانی ندارد.

سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی(OECD) آزمونی برای مقایسه توانایی‌های فارغ‌التحصیلان 35 کشور عضو خود انجام داده و نتایج آن نشان از این دارد که ژاپن باهوش‌ترین دانشجویان را در جهان داراست.

با توجه به اینکه برترین دانشگاه‌های جهان مثل هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، استنفورد، آکسفورد، کمبریج و کالج دانشگاهی لندن در انگلیس و آمریکا هستند، انتظار این است که دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در این کشورها هم بهتر از بقیه باشند. اما در آزمون مهارت‌های خواندن و نوشتن سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی، موفق‌ترین‌ها از ژاپن و فنلاند و هلند بودند.

۱۰ کشور اول این رده‌بندی به شرح زیر است:

۱. ژاپن/ ۲. فنلاند/ ۳. هلند/ ۴. استرالیا/ ۵. نروژ/ ۶. بلژیک/ ۷. زلاندنو/ ۸. انگلستان/ ۹. آمریکا/ ۱۰. جمهوری چک
آندریاس شلیچر، مدیر آموزشی سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی اظهار کرد: نتایج نشان می‌دهد که سطوح توانایی می‌تواند در میان مردم با شرایط مشابه، بسیار متغیر باشد. این سطوح ممکن است دارای درجات مختلفی باشند، اما تفاوت‌های عمده‌ای در کیفیت آموزش عالی وجود دارد.

وی افزود: زمانی که پای مهارت‌های سوادآموزی پیشرفته به میان می‌آید، یک مدرک دبیرستانی در ژاپن، فنلاند و هلند از یک مدرک عالی در ایتالیا، اسپانیا و یونان بهتر خواهد بود.

دانشگاه‌های کشورهای بالای این فهرست معمولا در رده‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان جایی ندارند. اما بر مبنای گزارش این سازمان جوانانی که از دانشگاه‌های نروژ و استرالیا فارغ‌التحصیل می‌شوند، تواناتر از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های مشهور آمریکا هستند.

دلیل تفاوت میان رده‌بندی دانشگاهی و نتایج این آزمون می‌تواند این باشد که اگرچه رده‌بندی دانشگاهی به سنجش شهرت و نسبت خروجی پژوهش کارکنان می‌پردازد اماتوانایی دانش‌آموختگان آن‌ها در این بین مقایسه نمی‌شود.

در آخرین رتبه‌بندی دانشگاههای جهان به گفته شرکت بریتانیایی QS، از ۱۰۰ دانشگاه اول ۳۲ تا آمریکایی‌اند و فقط یکی از نیوزیلند است. اما دست کم در آزمون OECD، دانش‌آموختگان دانشگاه‌های نیوزیلند بهتر از هم‌قطاران‌شان در دانشگاه‌های آمریکا نتیجه گرفته‌اند.

۱۰ دانشگاه برتر جهان از دید QS در سال ۲۰۱۶

۱. موسسه فناوری ماساچوست / ۲. استنفورد/ ۳. هاروارد/ ۴. کمبریج/ ۵. مؤسسه فناوری کالیفرنیا / ۶. آکسفورد/ ۷. کالج دانشگاهی لندن/ ۸. ای.تی.اچ زوریخ/ ۹. امپریال کالج لندن/ ۱۰. شیکاگو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها