کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سفیر امارات: آمریکا باید با ایران مقابله کند


کد خبر : ۲۹۳۷۱چهارشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲:۴۳۴۹۱ بازدید

«یوسف العطیبه» سفیر امارات در آمریکا بار دیگر ایران را به توسعه‌طلبی منطقه‌ای متهم کرده و مقابله واشنگتن با تهران را خواستار شد.

«یوسف العطیبه» سفیر امارات در آمریکا بار دیگر ایران را به توسعه‌طلبی منطقه‌ای متهم کرده و مقابله واشنگتن با تهران را خواستار شد.

به گزارش فارس، آقای عطیبه که در نشستی به میزبانی «مرکز پیشرفت آمریکایی» و همراه با سفیر اردن در آمریکا، «مایک مورل» رئیس اسبق سیا و «جیمز وینفلد» معاون سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا صحبت می‌کرد، در ابتدای این نشست در مورد تحولات خاورمیانه گفت: «یکی از این تهدیدات افزایش نفوذ ایران در منطقه است که هم منافع ما و هم منافع ایالات متحده را تضعیف می‌کند.»

وی افزود: «امیدوار بودم که بعد از برجام رفتار ایران آنطور که برخی امیدوار بودند، تعدیل شود، اما از هر جهت که نگاه کنید، رفتار آن‌ها بدتر شده است. تست موشک، لفاظی، ترساندن ناوهای آمریکایی، تسلیح نیروهای نیابتی‌شان، حمایت از حماس و حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی شناخته شده. نیازی به صحبت در مورد فعالیت‌های “حشد الشعبی” و نیروی قدس هم نیست. یک تهدید بلندمدت رفتار بد در حال افزایش ایران است.»

وی در پاسخ به این سوال که واشنگتن چطور باید با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران مقابله کند گفت: «تلاش کافی برای مقابله با حمایت ایران از گروه‌های تروریستی، گروه‌هایی چون حزب‌الله و حماس که در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده هستند، یا حشد الشعبی که تا حد زیادی مخلوق ایران است، انجام نمی‌دهیم. این یکی از کارهایی است که مستقیما می‌توان برای مقابله با ایران انجام دهیم.»

وی سپس در پاسخ به این سوال که نظر امارات در مورد مردم ایران چیست، گفت: «امارات متحده عربی با مردم ایران، چه آن‌ها که در ایران زندگی می‌کنند و چه آن‌هایی که در امارات زندگی می‌کنند، مشکلی ندارد. ما با سیاست‌های حکومت این کشور، حکومت انقلابی این کشور مشکل داریم. حکومتی که در قانون اساسی‌اش صدور انقلاب تقدیس شده است.»

عطیبه افزود: «همه تصور می‌کنند که بهار عربی از تونس آغاز شده، اما بهار عربی دو سال قبل از آن در ژوئن ۲۰۰۹ در تهران آغاز شد، زمانی که مردم در اعتراض به نتایج انتخابات به خیابان آمدند و آن‌ها را در خیابان کشتار کردند. شما شاهد صدای مردم و واکنش حکومت بودید. بنابراین مشکل با حکومت و سیاست‌هایش است و تصور می‌کنم تا زمانی که حکومت این کشور برآمده از خواسته‌های مردمش نباشد، شاهد این مشکل خواهیم بود.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها