کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی و مشخصات کامل لکسوس NX200 T مدل 2016 و 2017 در ایران


کد خبر : ۲۹۳۵۴سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵:۲۸۱۳۷۹۲۳ بازدید

تماشای ریسک یک کمپانی در زمینه های جدید جالب است ؛ مانند شروع تولید شاسی بلندهای کوچک NX توسط لکسوس . با داشتن بخش‌های ...

تماشای ریسک یک کمپانی در زمینه های جدید جالب است ؛ مانند شروع تولید شاسی بلندهای کوچک NX توسط لکسوس . با داشتن بخش‌های عمده ی مشترکی با تویوتا RAV4 ، لکسوس NX ، هم در تیپ معمولی ، و هم با موتور NX300h هیبرید یا مدل NX200t کم مصرف ، اولین لکسوس توربو شارژ ، وارد بازار شد . حال می خواهیم بدانیم جای NX در کلاس خودروهای لوکسی که امروزه شامل Audi Q3 ، BMW X1 و Mercedes-Benz GLA می شود ، کجاست ؟

ما مشتاقانه منتظر این هستیم که ببینیم که این توربوشارژ دو موتوره 2 لیتری چهار سیلندری چگونه می‌تواند رقبایش را تحریک کند . در این خودرو از دو انژکتور در هر سیلندر و از یک اگزوز چهار به دو ستفاده می‌کند که برای کاهش افت سرعت استفاده می‌شود و به انتقال خودکار نیرو توسط دنده شش سرعته جدید کمک می‌کند . تیپ F Sport  سیستم فرمانی با عملکرد بالا را ارائه می‌دهد و تعلیق با تنظیم اسپورت باعث ارتقا کیفیت هندلینگ NX در سطح عملکرد رقبای لکسوس مثل Audi Q5 ، BMW X3 می‌شود .
 

لکسوس NX200 T

اعدادی که ما از طی ارزیابی به دست آوردیم دقیقا ما را تهییج نمی‌کند ، شتاب NX از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت طی 6.9 ثانیه صورت می‌گیرد.  100 کیلومتر در ساعت در آخرین تست بیشتر از BMW X1 xDrive28i و از X3 با همان موتور هم عقب است . علی‌رغم سعی لکسوس برای کاهش این نقص ، اما همچنان پابرجاست .

نکته مثبت در دنده این ماشین این است که ، در دنده چهار خودرو کاملاً بی صداست ، حتی بیشتر از نوع هیبریدی که دو دسی‌بل در سرعت 110 کیلومتر در ساعت مصرف می‌کند . سیستم فعال کنترل صدا را در حالت اسپورت فعال کنید در این صورت داخل ماشین با صدای خوش‌آیند بلندی پر می‌شود ؛ البته اگر از نظر فنی ایرادی نباشد .

در پیچ جاده NX200t دور مناسبی می گیرد ، چرخاندن چرخ‌ها و پایداری در سرعت بالا در نوع F Sport ـ تعلیق کننده‌های خاص ـ هنگام رانندگی معمولی حس خوبی دارد . اما اگر کمی بیشتر گاز دهید به سمت نافرمانی می‌رود . وقتی که 59 درصد وزن یک کراس اور روی چرخ‌های جلو می نشیند ، توانایی های زیادی خواهد داشت . حتی در حالت AWD و لاستیک های تابستانی ، وزن متوسط جلوی ماشین با فشار با گرفتن ترمز سر می‌خورد .

لکسوس NX200 T

هر چه می خواهید در رابطه با ظاهر لکسوس بگویید ولی قطعا به دلیل شجاعتش امتیاز می‌گیرد . نوع F Sport مشکی شیشه دودی شبکه‌ای ، چراغ هایی با نور پراکنده ( همه LED ها ) ، سپر مشکی و چراغ‌های عقب ، آینه‌های مشکی و چرخ 18 اینچی موافقان و مخالفان بسیاری را کسب کرده است . نظرها بسیار متفاوت است اما بسیاری از ما موافقیم که بدنه بهتر شکل داده شده است و F Sport بهتر از NX200t استاندارد به نظر می‌آید. در واقع این از آن ماشین‌هایی است که بدنه ای عالی با قیافه ای خوب دارد .

همانند قسمت خارجی ماشین ، قسمت داخلی آن کمی شلوغ ، تاثیر گذار و در عین حال جمع و جور است . لکسوس را در نوع F Sport با صندلی‌های جلو عالی ، پدال‌های آلومینیومی و فرمانی با قابلیت تنظیم بالا و قطر کم که احساسی فوق العاده به راننده می‌دهد ، می توان یافت . دیگر عناصر موجود در F Sport شامل قیافه عقربه ها ، صفحه ضد خراش و ترکیب زیبای در و داشبورد است .

کابین لکسوس NX200 T

با این ابعاد کم ، هیچ چیزی از دسترس راننده خارج نیست . صندوق مرکزی به سمت سرنشینان است و قفسه‌ای درست کرده که شبیه به صفحه نمایشی ایستاده واقع در BMW است و کنترل HVAC در دسترس قرار داده شده است . کنترل اطلاعات در ارزیابی یادآور خوبی از کنترل کننده لمسی از راه دور لکسوس بود (شامل بسته هدایت گر 2140 دلاری ) ، که با پد لمسی هپتیک و استراحت دست ارگونامیک در کنسول تکمیل شده است . جهت خواباندن صندلی ، برگردان به صورتی است که هیچ جای اضافی باقی نمی ماند به ویژه برای سرنشینان جلو و به این صورت به نظر می‌آید که همه چیز در اطرافشان فشرده است . راننده ای با هیکل متوسط در اتاق این خودرو راحت است ، اگرچه سقفش کوتاه و بدنه آن نیز برای افرادی با جثه درشت بیش از حد نقلی است .

مشخصات فنی لکسوس NX200 T :
4 سیلندر - 2000 سی سی توربو - 16 سوپاپ - 6 دنده اتوماتیک - 235 اسب بخار

لکسوس NX200 T مدل 2017

تجهیزات و امکانات رفاهی لکسوس NX200 T :
سقف پاناروما - 4 رادار ( جلو اکتیو - بین خطوط - عقب - نقطه کور) - ایربگ ها ی کامل و زانویی - هدآپ - پنج دوربین - دوربین 360 درجه - مانیتور بزرگ - نویگیشن - صندوق برقی - صتدلی های جلو و عقب برقی - حافظه صندلی- سه گرمکن - دو سردکن - کی لس - اتوهلد - لامپ زنون - شیشه شور - دی لایت - سنسور پارک - دوربین عقب - موس تاچ - ساب ووفر جلو و عقب - کولر دوبل دیجیتال - رینگ 18 آلومینیومی - آینه تاشو برقی - روف ریل - آینه فوتوکرومیک - سنسور باران - ترمز برقی - حالت اسپورت کامفورت - ESP- EV-Eco - کروز کنترل - بلوتوث

نام خودرو لکسوس NX200 کلاس خودرو شاسی بلند
گیربکس 6 دنده اتوماتیک محور محرک دیفرانسیل تمام چرخ متحرک
تعداد سیلندر/سوپاپ 4 سیلندر/16 حجم موتور (سی سی) 1998
قدرت (اسب بخار) 235 حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 200
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 6.9 طول × عرض × ارتفاع 4630 × 1875 × 1630
وزن خالص ( کیلوگرم) 1824 مصرف شهری (لیتردر صد کیلومتر) 10.7
حجم مخزن سوخت (لیتر) 60 مصرف جاده ای (لیتر در صد کیلوکتر) 8.7


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها