کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سوال کنندگان از پاسخ های زنگنه قانع نشدند


کد خبر : ۲۹۳۵۳سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹:۱۴۲۰۷۶ بازدید

سوال کنندگان از وزیر نفت در جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی از پاسخ هایی که زنگنه ارائه کرد قانع نشدند و سوالات به صحن علنی مجلس ...

سوال کنندگان از وزیر نفت در جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی از پاسخ هایی که زنگنه ارائه کرد قانع نشدند و سوالات به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

اسدالله قره خانی در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: حسین علی حاجی دلیگانی و هدایت الله خادمی از نمایندگان سوال کننده از وزیر نفت بودند که در خصوص الگوی جدید قراردادهای نفتی از وی سوال کردند با این استدلال که در این شیوه نامه ها حاکمیت ملی زیرسوال برده شده و اسباب تسلط بیگانگان به چاه های نفت را فراهم می کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: طی نشدن مراحل و تشریفات اداری و قانونی ، به کار گیری از توان و تخصص داخلی از دیگر مسائل مطرح در این جلسه بود که زنگنه نیز از ابتدای شکل گیری این شیوه نامه قراردادها توضیحاتی را ارائه کرد و تاکید داشت که از ابتدا گفته شده بود منتقدین صاحب نظران و کارشناسان اعلام نظر کنند تا هم نظرات آنانان با قوانین مورد تطبیق قرار گیرد.

وی افزود: زنگنه در این جلسه اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد اگر چنانچه شرکت های داخلی توان فنی و قدرت سرمایه گذاری برای اجرای پروژه ها را داشته باشند ازآنها استفاده خواهد شد و از این طریق حاکمیت ملی هم خدشه دار نمی شود.

قره‌خانی خاطرنشان کرد: همچنین وزیر نفت توضیح داد که هفتاد درصد هزینه ها و کارهای فنی، مهندسی و خدماتی که این شرکت ها انجام می‌دهند، باید با قرارداد با شرکت های دسته دوم ایرانی انجام شود در واقع بیشتر کار توسط شرکت های ایرانی انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پایان اظهار کرد: علی رغم توضیحات وزیر نمایندگان سوال کننده از پاسخ ها قانع نشدند بنابراین سوال به صحن علنی مجلس ارجاع  می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها