کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تبلیغات دروغین در صدا و سیما ادامه دارد !


کد خبر : ۲۹۳۴۷سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۸۶۹۵۷ بازدید

صدا و سیما آنتن می‌فروشد. این یکی از تلخ‌ترین واقعیت‌های رسانه‌ای است که قرار بود «ملی» باشد و دانشگاه عمومی.
تبلیغات دروغین در صدا و سیما ادامه دارد !تبلیغات دروغین در صدا و سیما ادامه دارد !

صدا و سیما آنتن می‌فروشد. این یکی از تلخ‌ترین واقعیت‌های رسانه‌ای است که قرار بود «ملی» باشد و دانشگاه عمومی.

عصر ایران، با اشاره به اطلاعیه صریح وزارت بهداشت درباره تبلیغات دروغین در رادیو و تلویزیون، افزوده است: شما می‌توانید با پرداخت پول، آنتن رسانه ملی را بخرید و در ساعات پربیننده مردم را فریب دهید. مثلاً می‌توانید به دروغ بگویید که با روغن حلزون، کرِمی ساخته‌اید که برای پوستتان معجزه می‌کند و برای توضیح دروغتان، فیلمی با حضور حلزون بسازید و چگونگی اثرات طبی‌اش بر روی پوست را شرح دهید.

حال ممکن است بعد از کسب چند میلیارد تومان سود حرام، وزارت بهداشت اطلاعیه دهد که ایهاالناس! کدام حلزون و کدام کرم حلزون؟ همه این‌ها دروغ است.

حتی می‌توانید نگاهی به اطراف بیندازید و ببینید خیلی‌ها مشکل ریزش مو دارند. باز هم می‌توانید به صدا و سیما پول بدهید و آنتنش را بخرید و با تولید برنامه‌ای شبه‌علمی، به بینندگان تلویزیون القا کنید که شامپویی ساخته‌اید که چهار ماهه موهای ریخته‌تان را درمی‌آورد و سرتان پر پشت می‌شود.

میلیاردها تومان که فروختید، باز هم صدای وزارت بهداشت درمی‌آید که مردم‌فریبی تا کی؟

اشکالی ندارد! ناراحت نشوید. می‌توانید فکر دیگری بکنید و کلاه دیگری ببافید و آب‌ها که از آسیاب افتاد، باز هم سبیل صدا و سیما را چرب کنید و رویش نقاره بزنید و خلق‌الله را سرکیسه کنید.

اصلاً چه جایی بهتر از صدا و سیما برای کلاهبرداری در سطح ملی؟ چراکه مردم فکر می‌کنند اگر چیزی در رادیو و تلویزیون تبلیغ شود، لابد همه مراحل تأیید آن در مراجع مربوطه طی شده و محصول نهایی که تبلیغ می‌شود، مشکلی ندارد.

اما حالا باید گفت که این‌گونه نیست. اگر تا دیروز، برخی شیادان در شبکه‌های ماهواره‌ای محصولاتی مانند مواد بهداشتی و دارویی و ... تبلیغ می‌کردند و سلامت مردم را به خطر می‌انداختند، امروز می‌توانند با صدا و سیما برای فریب افکار عمومی به توافق برسند. نه این‌که در قراردادشان بنویسند که ما می‌خواهیم مشترکاً سر مردم کلاه بگذاریم و سرکیسه‌شان کنیم بلکه کافی است صدا و سیما پولش را بگیرد و چشمش را بر روی نکات ریز تبلیغ ببندد تا بتوانند با اغراق‌های ماهرانه به مردم بگویند که با کرم ما پوستتان سه‌سوته صاف می‌شود، با شامپوی موهایتان درمی‌آید، با سی‌دی ما زبان انگلیسی را به سرعت یاد می‌گیرید، با قرصمان لاغر می‌شوید، با نرم‌افزار ما قدرت یادگیری‌تان زیاد می‌شود و ... .

جالب اینجاست که این قبیل تبلیغات، نه در قالب تیزرهای تبلیغی که همانند برنامه‌های خود صدا و سیما و گاه با حضور مجریان آن - به ویژه در رادیو - روی آنتن می‌روند تا اثرگذاری‌اش به‌ویژه روی کسانی که با شگردهای تبلیغاتی آشنا نیستند، بیشتر شود.

واقعاً شرم‌آور است که کار صدا و سیما به جای رسیده که در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی‌اش، پول می‌گیرد و تبلیغاتی را روی آنتن می‌فرستد که نتیجه‌اش سرکیسه‌شدن افراد زیادی به نفع یکی یا چند شخص است؛ آن هم نه تبلیغات واقعی که دروغین!

اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که درباره چند شامپوی تبلیغ شده در صدا و سیماست، هر چند با تأخیر بود ولی از آن جهت که اشاره مستقیم به نام و نشان این محصولات و فریب افکار عمومی در تبلیغات صدا و سیما داشت و خالی از هرگونه محافظه‌کاری بود، بسیار حائز اهمیت است و انتظار می‌رود که هم صدا و سیما در این رویه که علیه منافع مردم است، تجدیدنظر کند، هم با کسانی که به وسیله این تبلیغات دروغین، مردم را فریب دادند برخورد شود تا درس عبرتی باشد برای دیگران و نهایتاً سازمان امور مالیاتی نیز به استناد تبلیغات یکی از این شرکت‌ها که در تلویزیون مدعی فروش ده‌ها یا صدها هزار بسته‌ای از محصولش بود، مالیات قانونی مربوطه را اخذ به حساب خزانه واریز کند.

نمی‌شود که بیایند و روی آنتن صدا و سیما جیب مردم را در سطح وسیع خالی کنند و بعد هم بی‌آنکه کسی معترضشان شود، بروند و به ریش مردم و نهادهای نظارتی بخندند و برای کلاهبرداری بعدی نقشه بکشند!

ای‌کاش به جای تبلیغ درمان‌های قلابی برای «ریزش مو»، فکری هم به حال «ریزش اعتماد» کنند...، اگر تعقل کنند!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها