کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برای دریافت وام مسکن چقدر باید اوراق خرید؟


کد خبر : ۲۹۳۴۶سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۴۷۴۴۱۰ بازدید

در معاملات امروز سه شنبه فرابورس ایران، اوراق تسهیلات مسکنِ مهر ماه 95، به قیمت تقریبا هر برگ 79 هزار و 700 تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و ...

در معاملات امروز سه شنبه فرابورس ایران، اوراق تسهیلات مسکنِ مهر ماه 95، به قیمت تقریبا هر برگ 79 هزار و 700 تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و در طرف مقابل اوراقِ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، با حدود قیمت ۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان کمترین قیمت معاملات را از آن خود کردند. البته بعد از تسه اردیبهشت ۹۳، اوراق آبان ۹۳  از باقی اوراق ارزان تر محسوب می شود این تسه ۲۶۰۰ تومان از اوراق اردیبهشت ۹۳ گران تر است.

زوج های تهرانی با خرید ۲۰۰ برگ از اوراق تسهیلات مسکن می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به این مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام جعاله تعلق می‌گیرد با این حساب برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام با قیمت هر برگ تقریبا ۸۰ هزار تومان،  زوج های تهرانی باید ۱۶ میلیون تومان اوراق بخرند که این مبلغ با احتساب ۱۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۲۰ برگ بهادار با قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از اوراق تسهیلات مسکن را خریداری کنند در مجموع باید ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان صرف خرید ۲۲۰ اوراق شود.

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اوراق وام جعاله،  باید در مجموع برای خرید اوراق مبلغ ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

زوج‌های  ساکن در سایر مناطق غیر از دو مورد ذکر شده در بالا،  می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که با قیمت هر برگ تقریبا ۸۰ هزار تومان، باید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بابت خرید این ۱۲۰ برگ بپردازند که این مبلغ به علاوه یک میلیون و۶۰۰ هزار تومانی که برای اوراق مربوط به وام جعاله پرداخت خواهند کرد باید در مجموع ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان صرف هزینه ۱۴۰ برگ بهادار کنند

لازم به توضیح است که مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های  بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت باید مبلغ  هشت میلیون تومان و دیگر افراد باید مبلغ ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند، البته مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم بابت خرید ۲۰ ورق برای وام جعاله بر این مبالغ اضافه می‌شود.

اوراق تسهیلات مسکن توسط بانک مسکن منتشر می‌شود. این اوراق قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به اینکه چقدر تا زمان اعتبارش زمان باقی مانده دارای قیمت متفاوتی است.

در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی برای خرید اوراق به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها