کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

قطعه شماره 1 آزادراه تهران - شمال بهار آینده افتتاح می‌شود

کدخبر:۲۹۳۴۳سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۱۰۳۰۶۹ بازدید

در حال حاضر پروژه آزادراه تهران – شمال 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه یک این آزادراه دارای 70 درصد پیشرفت است و بنا بر وعده وزیر راه ...

در حال حاضر پروژه آزادراه تهران – شمال 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه یک این آزادراه دارای 70 درصد پیشرفت است و بنا بر وعده وزیر راه، بهار 96 قطعه اول افتتاح می‌شود.

امروز (سه‌شنبه) عباس آخوندی و علی‌اکبر ناطق نوری به همراه رییس بنیاد مستضعفان، از روند عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران – شمال شامل تونل البرز تالون بازدید کردند. در جریان این بازدید عباس آخوندی - وزیر راه و شهرسازی - روند پیشرفت کار را بسیار خوب دانست و گفت: در «قطعه یک» با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه هستیم و در بهار سال ۱۳۹۶ این قطعه را زیر بار می‌بریم.

وی افزود: اسناد مناقصه قطعه دوم نیز امروز باز می‌شود و عملیات اجرایی قطعه سوم نیز به زودی آغاز می‌شود و قطعه چهارم نیز در حال حاضر زیربار است.

آخوندی با بیان این‌که ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آزادراه انجام شده است، اظهار کرد: طراحی‌ها به دقت انجام شده و تلاش می‌شود با توجه به طولانی‌بودن تونل‌ها، معماری خوب و چشم‌نوازی داشته باشیم.

همچنین علی‌اکبر ناطق نوری در جریان این بازدید با اشاره به این‌که سالیان سال است که پروژه آزادراه تهران – شمال ادامه دارد و به نوعی تبدیل به جک و طنز شده است، گفت: با آمدن دولت یازدهم و به خصوص آقایان آخوندی و سعیدی کیا شاهدیم که روند کار بسیار سریع شده است، زیرا هر دو با توجه به کمبود بودجه دولت خوب کار کردند.

وی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است این‌که در این پروژه ۳۱۰۰ نفر مشغول کار هستند و در بخش اشتغال جانبی نیز در بخش سیمان، فولاد و برخی صنایع دیگر اشتغال خوبی ایجاد شده است.

ناطق نوری ادامه داد: نکته جالب‌تر این‌که در روند کار از متخصصان ایرانی استفاده شده و امیدواریم در آینده نزدیک اسناد مناقصه قطعات دوم و سوم باز شود.

سعیدی‌کیا نیز با اشاره به کارفرمایی وزارت راه و شهرسازی با مشارکت بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح، ادامه داد: هزینه‌ها به صورت ۵۰ – ۵۰ از سوی هر دو دستگاه تامین می‌شود و الحمدالله روند کار به خوبی پیش می‌رود.

وی اظهار کرد: اگر از پیمانکاران سوال کنیم متوجه می‌شوید که هزینه‌ها به موقع پرداخت می‌شود.

در ادامه مدیر اجرایی پروژه آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: در حال حاضر آزادراه دارای ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. البته هم‌اکنون از هفت درصد از برنامه عقب هستیم که سعی می‌کنیم این کاستی را جبران کنیم. در ابتدای سال ۱۳۹۴ این رقم ۱۸ درصد بود که نشان می‌دهد درصد پیشرفت ماهانه از دو درصد طی ۱۷ سال ماهیانه ۳.۳ درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در منطقه یک آزادراه از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۰ شیب پیشرفت بسیار ملایم بود، اما از سال ۱۳۹۰ تا الان شیب تقریبا به حالت قائم درآمده است.

این پیمانکار گفت: شرکت چینی که قرار بود شش قسمت کار را انجام دهد تا یک ماه دیگر کار را تکمیل می‌کند.

پیمانکار پروژه آزادراه تهران – شمال با اشاره به روند پیشرفت منطقه دو، تصریح کرد: در این قسمت تونلی وجود دارد که باTBM در حال حفاری آن هستیم روزی ۲۵ تا ۳۰ متر پیشرفتی داریم. چهار قطعه دیگر از سه راهی شهرستانک تا پیچ سرهنگ نیز امروز ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به چهار پیمانکار واگذار می‌شود.

وی با بیان این‌که طراحی، زیبایی و ایمنی مسیر برای اولین‌بار در کشور به شکلی منحصربه فرد انجام می‌شود، ادامه داد: در مسیر با تونلی پنج کیلومتری روبه‌رو هستیم که ۲۱۰۰ متر با سطح دریا ارتفاع دارد به همین منظور لازم است استانداردهای لازم از نظر ایمنی، آرامش و آسودگی خاطر رانندگان فراهم شود و معماری جاده در این مسیر به‌طور مطلوب صورت می‌گیرد.

مدیر اجرایی پروژه آزادراه تهران – شمال در خصوص تونل البرز نیز توضیح داد: این تونل ۶۴۰۰ متر طول دارد که سه راهی سرهنگ را پل زنگوله متصل می‌کند. در این مسیر ۱۳۵۳ متر حفاری صورت گرفته و ۱۸۴۸ متر باقی‌مانده است.

پیمانکار پروژه آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: طول مسیر آزادراه تهران – شمال ۱۲۱ کیلومتر است که با افتتاح آن سالیانه ۶۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در سوخت انجام می‌شود.

وی منابع مورد نیاز برای تکمیل آزادراه تهران – شمال را ۷۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تعداد جبهه‌های فعال در آزادراه ۱۳۰ جبهه، تعداد نیروی انسانی ۳۰۸۸ نفر، تعداد ماشین‌آلات ۹۲۳ دستگاه و تعداد قالب موجود ۳۰ دستگاه است.

بنابراین گزارش در جریان این بازدید بیان شد که بیش از ۹۵ درصد تونل‌های منطقه یک حفاری شده و هم‌اکنون منطقه یک آزادراه آماده احداث خدمات زیربنایی از جمله برق‌رسانی و غیره است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

amir: 1395/8/415:55:49،
82
55
با افتتاح این بزرگراه نه تنها صرفه جویی در بنزین نمیشه بلکه مصرف سوخت میره بالاتر، اونایی که بیخیال سفر میشدن تو روزهای پر ترافیک گازشو میگیرن میرن
طبیعتم نابود میشه از دست جماعت با فرهنگ
كسري: 1395/8/416:44:17،
68
16
كسي تو ايران به خاطر ترافيك بي خيال سفر نميشه اتفاقا همه عشق همون ترافيك رو دارن
قلی: 1395/8/422:41:58،
17
8
گازش را می گیرن کجا بود شما خبر نداری ازاد راه اسمش ازاد راه است وگرنه بسیار کم عرض و باریک ساخته شده با ازدحام خودروها خود شاهد ترافیک خواهد بود.
رضا: 1395/8/500:01:34،
13
7
چه آش شله قلمکاری بشه این اتوبان. سه سال پیش از قطعه ۴ عبور کردیم شاهد سنگ و رودخانه و ابشار و دریاچه و ... توی خود اتوبان بودیم. ضمن اینکه بی دقتی تو طراحی مشاهده میشد، تخریب طبیعت به نحو مشمئز کننده ای تو ذوق میزد. البته بنده طبیعت دوست هستم و ممکنه اصلا این موضوع به چشم خیلی ها نیاد.
نيما: 1395/8/500:48:22،
5
5
بدون شك تاخير و كم كاريهايي توي ساخت آزادراه تهران شمال انجام شده.
البته ساخت ١٢١ كيلومتر آزادراه توي دل يك رشته كوه تقريبا به معني ساخت نزديك به ١٠٠ كيلومتر پل مرتفع و تونل خواهد بود.
تونل گوتهارد سوييس كه بلندترين تونل دنياست اواسط امسال بهره برداري شد. فقط هم قطار ازش رد ميشه ٥٧ كيلومتر طول داره و با بالاترين تكنولوژي دنيا و همكاري بهترين مهندسان از چندين كشور انجام شده. ساختش از ١٩٩٦ شروع شده يعني بيست سال تمام ساختش طول كشيده. هزينش هم حدود ١١ ميليارد دلار شده يعني ٣٦/٠٠٠ ميليارد تومان. بيايد بي انصاف نباشيم. ساخت و بهره برداري از چنين آزادراهي واقعا يك افتخار ملي براي ايرانيها محسوب خواهد شد.
انصاری: 1395/8/416:40:44،
43
24
با تشکر از مسئولان محترم دولت تدبیر و اعتدال و نیز وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی که برای همراهی و همگامی با دولت تدبیر و امید ، به بازدید این پروژه آمدند
کاخ نیاوران: 1395/8/418:44:42،
89
6
زمانی که رضاشاه جاده چالوس رو ساخت هنوز حتی فرغون اختراع نشده بود!
اگه با تجهیزات الان بود این راه شمال رو ششماهه میساخت !
محمدی: 1395/8/423:15:28،
30
5
اون بنده خدا به فکر کشور بود
فلفل : 1395/8/508:22:15،
3
11
اين بزرگراه در دولت قبلي طرح ريزي وشروع شده وحالا به اتمام رسيده، اين دولت گذاشته در آخرين روز موجوديتش قبل از انتخابات بزرگراه را افتتاح كند تا شايد مردم دلشان به رحم بيايد ومقداري راي جمع كنند ولي نه اينطوري نيست مردم دست شمارا خوانده اند كه اين دولت هيچ قدمي براي ايراني ها بر نداشت وبايد بروند0
...: 1395/8/509:45:42،
5
3
جل الخالق یعنی این پروژه هم از افتخارات معجزه هزاره سوم(دکتر خودمون) هستش ؟!!!! تا جایی که من اطلاع دارم این پروژه به قبل از دولت پاکدست بر میگرده
پاسخ به نیما: 1395/8/511:20:55،
3
4
نیما جان!
ساخت یک تونل 57 کبلومتری شاید ده برابر از ساخت 10 تا تونل 5 کیلومتری سخت تر و زمان بر تره.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا