کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اختصاص 800 خودروی لوکس به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان


کد خبر : ۲۹۳۳۵سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۴۷۵۹۹۲ بازدید

مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابعاد دیگری از فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را نمایان کرد.
اختصاص 800 خودروی لوکس به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیاناختصاص 800 خودروی لوکس به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابعاد دیگری از فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را نمایان کرد.

علی قطب‌الدینی مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که از مدیران میانی صندوق ذخیره فرهنگیان در گذشته بود، در گفت‌وگو بافارس در خصوص اتفاقات اخیر در صندوق ذخیره، اظهار داشت: حدود 2 سال است که از این صندوق کنار گذاشته شدم زیرا آنها به دنبال یکسان کردن افراد در این صندوق بودند.

وی افزود: واقعاً نمی‌دانم که موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان 8 هزار میلیارد تومان است یا خیر، اما در این چند سال اتفاقاتی افتاده است که تا تحقیق و تفحص انجام نشود، نمی‌توان به صورت دقیق این مبلغ را گفت.


اختصاص 800 خودروی لوکس به مدیران صندوق ذخیره/ «بطحایی» هم این خودرو را گرفت

قطب‌الدینی به یکی از مواردی که در چند سال گذشته از جمله تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان است اشاره و خاطرنشان کرد: صندوق چند سالی بود که به هیچ عنوان اعتباری به شرکت لیزینگ فرهنگیان اختصاص نمی‌داد، اما به یکباره اعتباری برای خرید 800 دستگاه خودروی لوکس به مدیران ارشد این صندوق شامل مدیران عامل، معاونان، مدیران حوزه ستادی و سید محمد بطحایی معاون وزیر که اکنون به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش است اختصاص یافت.

وی افزود: این 800 خودرو هر کدام به ارزش 196 میلیون تومان بود که 30 درصد آن را نقد و 70 درصد دیگر به صورت اقساطی با سود 15 درصد و بازپرداخت 7 ساله اختصاص دادند که به نظرم در تاریخ شرکت‌های لیزینگ بی سابقه بود.


تخلف در شرکت لیزینگ فرهنگیان/ مدیر عامل و هیأت مدیره رد صلاحیت شده‌اند

مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به موضوع دیگری در خصوص تخلف در شرکت لیزینگ فرهنگیان اشاره و گفت: مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت لیزینگ فرهنگیان به صورت غیرقانونی در این شرکت هستند زیرا بانک مرکزی باید آنها را تأیید کند که آنها رد صلاحیت شده‌اند اما همچنان آنجا نشسته‌اند.


پرداخت پاداش 700 میلیونی و خرید ساختمان 120 میلیاردی

قطب‌الدینی به تخلف دیگر در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: تأسیس شرکت‌های موازی یکی دیگر از مشکلات صندوق ذخیره است زیرا در جایی که بیمه معلم وجود دارد، «بیمه امید آسایش ایرانیان» تأسیس می‌شود؛ در حالی که نیازی به تأسیس آن نبود و فقط اتلاف هزینه را به همراه داشت.

وی اضافه کرد: مدیران صندوق با 3 هدف تعدیل نیروی انسانی، تعدیل حقوق‌ها و تعیین تکلیف اموال منقول آمدند در حالی که برعکس عمل کردند و نیروی انسانی را افزایش دادند، حقوق‌ها را در 3 سال، 3 برابر کردند و پاداش‌های آخر سال مالی را تا 700 میلیون تومان رساندند و یک ساختمان شیشه‌ای 120 میلیارد تومانی خریداری کردند.

وی ادامه داد: امیدوارم این هیأت تحقیق و تفحص کارشناس باشند و سیاسی عمل نکنند؛ جالب است که در روزهای اخیر روزنامه‌های اصلاحات هیچ چیزی از فساد 8 هزار میلیارد تومانی را مطرح نکرده‌اند.


با پول 800 خودروی لوکس، 12 هزار معلم صاحب خودرو می‌شدند

مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره مجدد به 800 خودروی لوکسی که به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان داده شد، عنوان کرد: این پولی را که صندوق ذخیره بابت خرید این 800 خودروی لوکس پرداخت کرد، می‌توانست به 12 هزار معلم خودروهای با قیمت حدود 15 میلیون تومان بدهد.

وی افزود: می‌توانستند به معلمانی که فاقد خودرو بودند این خودروها را بدهند و نه آنهایی که ماشین داشتند و دستشان به دهنشان می‌رسید؛ آخر با چه مجوزی، رویکردی و سیاستی چنین کاری انجام شد.


وام قرض الحسنه 100 میلیونی با کارمزد صفر برای مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان

قطب‌الدینی با اشاره به مورد دیگری در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق مصوب کرد که به مدیر عامل و مدیران عامل 27 شرکت زیر مجموعه بالای 100 میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد صفر درصد پرداخت کند؛ واقعا از پول چه کسانی این وام‌ها پرداخت شد؟

وی افزود: معلمی که 30 سال خدمت می‌کند هم نمی‌تواند 100 میلیون تومان دریافت کند ولی «وام خودرو»، «وام ضروری»، «وام مسکن»، «وام خرید مسکن» و «اجاره مسکن» به آن افراد پرداخت شد.

مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان اگر فقط یک صدم این اتفاقاتی که در صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داده است را متوجه شوند انصراف خود را از عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه می‌دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها