کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقاد شدید شریعتمداری از سخنان روحانی


کد خبر : ۲۹۳۲۰سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۲۴۹۰۴ بازدید

روزنامه های امروز سخنان رئیس جمهور در سفر استانی به اراک را در کانون توجه قرار داده اند. در این میان برخی مخالفان دولت به شدت به اظهارات ...

روزنامه های امروز سخنان رئیس جمهور در سفر استانی به اراک را در کانون توجه قرار داده اند. در این میان برخی مخالفان دولت به شدت به اظهارات آقای روحانی واکنش نشان داده اند و به آن انتقاد کرده اند. این در حالی است که موضوع تغییرات در کابینه نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

تیتر برخی روزنامه های سه شنبه 4 آبان:

شرق/ وزیر ناکام

همدلی/ آغاز مذاکره حقوق بشری ایران و غرب

آرمان/ ناگفته‌های جنتی در روز خداحافظی

آفتاب/ رییس جمهور: می‌خواستند دانشگاه‌ها را هم تعطیل کنند، امام نگذاشتند

اعتماد/ گلایه‌های جنتی

اطلاعات/ شمارش معکوس برای آزادسازی کامل موصل

ایران/ روحانی: مذاکره با جهان را امام به ما آموخت

جوان/ ترامپ :سیستم آمریکا فاسد، متقلبانه و شکست خورده است

کیهان/ سهم پدرخوانده‌های اصلاحات از فساد 8 هزار ملیلیارد تومانی

وطن امروز/ محمد هاشمی: ترمیم کابینه اوج بی تدبیری بود

انتقاد روزنامه های اصولگرا از سخنان رئیس جمهور را مشاهده می نمائید.

حسین شریعتمداری در یادداشتی در روزنامه کیهان با عنوان« حق تقدم با عابر است!(» نوشت:« رئیس‌جمهور محترم در جمع مردم اراک، برجام را به یک باغ میوه و مردم را که در انتظار دستاوردهای آن هستند به کودکانی تشبیه می‌کند که برای چیدن سیب و گلابی آمده‌اند و خطاب به آنها می‌گوید؛ باید برای بهره‌برداری از میوه‌های این باغ صبر کرد! این اظهارات آقای روحانی در حالی است که پیش از این برجام را «فتح‌الفتوح»، «آفتاب تابان»! «معجزه قرن»! «بزرگترین دستاورد تاریخ ایران»! «نشانه تسلیم همه قدرت‌های بزرگ در برابر اراده ملت»!، «پیروزی بزرگتر از فتح خرمشهر» و... نامیده و تأکید کرده بود «در همان روز اول توافق، تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل و نقل، پتروشیمی، فلزات سنگین و تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهند شد و نه تعلیق. حتی تحریم‌های تسلیحاتی نیز کنار گذاشته می‌شود»! اکنون باید از آقای روحانی پرسید سخن آن روزهایتان را باید باور کرد و یا اظهارات امروزتان را که با یکدیگر در تناقض بوده و فاصله‌ای پرناشدنی دارند.

7- یکی از وعده‌های اصلی و پررنگ آقای روحانی که قبل و بعد از انتخابات روی آن تأکید کرده بودند، ایجاد اشتغال بود، از جمله «دولت تدبیر نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشد.»، «دولت تدبیر بیکاری را با روش‌هایی چون توجه به صنعت، کشاورزی و گردشگری کاهش خواهد داد»، «مشکل بیکاری باعث شده است از هر 5 ازدواج یکی به طلاق منجر شود، با رونق اقتصادی، می‌توانیم بیکاری را ریشه‌کن کنیم»! و...

اما جناب روحانی ابتدا در جمع مردم اراک از ایجاد اشتغال برای بیکاران ابراز ناتوانی می‌کند، ولی فردای آن روز در جمع مردم خمین ابراز می‌دارد که طی یک سال 714 هزار شغل ایجاد کرده است و این در حالی است که مرکز پژوهش‌های مجلس از بیکاری بیش از 7 میلیون نفر خبر داده و تأکید می‌کند ادامه مسیر با این شیب، تعداد بیکاران را در سال 1400 به 11 میلیون نفر می‌رساند، وزیر کار اعلام می‌کند؛ هر 5 دقیقه یک نفر به جمعیت بیکار کشور اضافه می‌شود. از سوی دیگر معلوم نیست با توجه به رکود سنگین و فزاینده که تعطیلی پی در پی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی را به دنبال داشته و دارد، وعده رئیس‌جمهور محترم چگونه قابل تحقق است!

8- آقای روحانی در جمع مردم خمین می‌گوید؛ «کارخانه‌های ما یکی پس از دیگری از رکود خارج می‌شود»! این ادعای رئیس‌جمهور محترم در حالی است که وزیر صنعت ایشان تأکید می‌کند «7 هزار واحد متوقف در شهرک‌های صنعتی وجود دارد» و معاون وزیر صنعت خبر می‌دهد «10 هزار واحد صنعتی یعنی 29/5 درصد کل واحدهای صنعتی، با ظرفیت کمتر از 50درصد کار می‌کنند» و نماینده مجلس اعلام می‌کند «60 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل است» در میان مراکز تولیدی تعطیل شده نام مراکز پرسابقه‌ای نظیر ارج، قند ورامین، پارس‌کروم خزر (تنها واحد تولید کننده مواد‌اولیه صنایع چرم در خاورمیانه)، فولاد سبزوار، ایرانا و... به چشم می‌خورد. و ده‌ها نمونه دیگر از اینگونه اظهارات متناقض و ارائه آمارهای غیرواقعی که شرح آن به درازا می‌کشد.

عبدااله گنجی نیز در یادداشتی در روزنامه جوان با عنوان« آن «عده‌اي» چه شدند؟ » نوشت:« خطي كه آقاي روحاني دنبال مي‌كند مستمراً توسط افرادي نظير آيت‌الله هاشمي (يك روز قبل از روحاني هم گفتند)، سيدحسن خميني، محتشمي‌پور و... استفاده مي‌شود، اما هيچ موقع جسارت معرفي ضمير آنان را ندارند. نگارنده قصد دفاع از كسي را ندارد، اما اين جماعت زمان حال را به عقب مي‌برند تا بتوانند بخشي از نيروهاي انقلاب را به حاشيه ببرند و جاي خود را بازتر ببينند. بدون تعارف بايد گفت همه هم و غم اين جماعت يكي از علماي تراز اول انقلاب است. آيا اين فرد با رأي زنان مخالف است؟ او به جمهوري اسلامي اعتقادي ندارد؟ آيا از عمل ايشان چنين استنباطي مي‌توان كرد؟ ايشان در كدام انتخاب رأي نداده است؟ او خود كانديدا مي‌شود و حتي رأي نمي‌آورد، اما تمكين حداكثري مي‌كند. شاگردانش تشكل سياسي تشكيل مي‌دهند، رقابت مي‌كنند، شكست مي‌خورند و پيروز مي‌شوند.

خود ايشان از تشكل سياسي حمايت مي‌كند. از كانديداهاي رياست جمهوري حمايت شفاف مي‌كند. چطور مي‌توان اين اعمال را ديد و چنين اتهامي را روانه عرصه عمومي كرد؟ نگارنده شخصاً از ايشان پرسيدم: نسبت مردم‌سالاري و ولايت فقيه چگونه است كه وي پاسخ داد: «بالفعل شدن ولايت فقيه به اراده مردم بستگي دارد و تا مردم نخواهند حكومت ولايت فقيه در عصر حاضر شكل نمي‌گيرد.»

آيا روحاني و هاشمي نظر ديگري دارند؟ خلاصه كلام اينكه توليد «عده‌اي» موهوم و سخناني كه در صدر اين نوشتار از رئيس‌جمهور آمد صرفاً خوراك سياسي و خميرمايه قطب‌بندي است.هيچ جريان همراه امام بعد از انقلاب مقابل امام نايستاد (به‌جز چند فرد مثل منتظري). اگر امام نبود عده مدنظر روحاني هم نبودند. بنابراين تراشيدن عده‌اي مقابل امام توسط كساني كه امروز حذف هويت انقلاب امام را شرط توسعه كشور مي‌دانند نعل وارونه به عملكرد و رفتار امروزشان است. رئيس‌جمهور تا ديروز مي‌گفت: «هنر ارزشي و غيرارزشي نداريم»، امروز مي‌گويد اگر امام نبود «موسيقي ديني و مذهبي نداشتيم»، اگر امام نبود چه كسي جاي امام بود كه چنين كند؟ اگر امام نبود ما كجا بوديم و شما چكاره بوديد و در كدام ساختار و حكومت بوديم كه موسيقي ديني و مذهبي نداشته باشيم؟ از رئيس‌جمهور محترم خاضعانه مي‌‌خواهيم كساني را كه در خط امام از ثبات فكري و رفتاري برخوردارند، به مسلخ نبريد. اين كار از كسي كه فرزند حوزه و مجتهد است به مراتب شكننده‌تر از روشنفكران مكلا است. همان افرادي كه شما مقابل اراده امام تعريف كرديد درصدند تا با مدل مردم‌سالاري شما را از قدرت دور كنند. آيا چنين افرادي به دنبال «حكومت اسلامي» هستند؟ »

این در حالی است که روزنامه ایران در ستون طنز خود در مطلبی نوشت:« دلواپسان ،خام خوار شده‌اند ظاهراً! شاید هم رژیم میوه گرفته‌اند که پوست‌شان لطیف شود. ممکن هم هست که دنبال آنتی اکسیدان باشند که هر طرف را نگاه می‌کنی و به ویترین هر عزیز دلواپسی سرک می‌کشی سخن از سیب و گلابی است. رئیس جمهوری روحانی برای تشریح اوضاع و احوال کشور و دلواپسانی که یک دم ریش دولت اعتدال را رها نمی‌کنند که کو آثار برجام؟ مثالی زده‌اند در باب کاشت چندین و چند درخت و کودکانی ناشکیبا که از همان بدو غرس نهال‌ها مطالبه‌شان علی الدوام سیب لُپ قرمز خلخال و گلابی آبدار نطنز است. خب البته مستحضرید که پاییز به نیمه نزدیک شده و فصل گلابی تمام شده و سیب هم روزهای آخرش را سپری می‌کند و هیچ بعید نیست غم فراق این دو میوه گوارا این چنین دلواپسان را از خود بی‌خود کرده باشد. حالا خودمانیم یعنی خدا وکیلی در میان آن همه حرف و سخن رئیس جمهوری درباره وحدت و همدلی و اینکه اداره کشور به دعوا احتیاج ندارد، فقط سیب و گلابی‌اش به مذاق‌تان شیرین آمد؟ انقدر ویتامین لازم شده اید؟ انقدر میوه خون‌تان کم شده؟ انقدر سیب و گلابی دوست دارید؟

خب ما تصور می‌کنیم دوستان یا خیلی محو و مشتاق میوه جات بوده‌اند یا برخی سخنان را هم به نفع‌شان نبوده که بشنوند یا خودشان را زده‌اند به نشنیدن! مثل این جمله که «عده‌ای با ادعای دور زدن تحریم‌ها منابع کشور را هدر دادند» یا این که «آدم دروغگو و یأس‌پراکن و فحاش هرگز یک انقلابی نیست» البته مستحضر هستید که این آخری برای برخی دوستان خیلی حیاتی است. یعنی خودشان را به هر در و دیواری می‌زنند که ثابت کنند فحش دادن خیلی هم بد نیست و گاهی لازم است فحش داد و بعضی‌ها حق‌شان است که فحش بخورند. وانگهی اصلاً شاید یکی از دلایل این همه عصبانیت و خشونت برخی دوستان دلتنگی شدید‌شان به میوه جات است. یعنی احتمالاً در ایام تابستان سرشان شلوغ بوده و فرصت نکردند سری به بازار میوه و تره بار بزنند.

به هر حال عزیزان دلواپس؛ ما که می‌دانیم اگر برجام کندو شود و شیرین‌ترین عسل گل های سبلان را هم در کام شما سرازیر کند باز هم راضی نمی‌شوید و سراغ انگبین تاکستان را می‌گیرید. پس انقدر به خاطر سیب و گلابی در سخنان رئیس جمهوری دست افشانی و پایکوبی نکنید. سیب و گلابی هر چه باشد از «آب رو بریزید فلان جا که بسوزد» یا «آن میم.میم را لام.لام برد» که بدتر نیست. در عین حال توصیه اکید داریم در مصرف بیش از اندازه گلابی و سیب افراط نکنید. هر دو میوه در عین خوش طعم و مفید بودن در صورت زیادی مصرف، آثار ناخوشایندی روی گوارش‌تان خواهد گذاشت. از ما گفتن بود...»

جایزه مشترک ظریف و کری

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان« جایزه مشترک ظریف و کری » نوشت:« وزيران خارجه ایران و آمریکا برای نخستين‌بار در تاريخ به صورت مشترک برنده یک جایزه شدند؛ «جایزه چتم‌هاوس». به گزارش «ایسنا»، مؤسسه «چتم‌هاوس» جایزه امسال خود را به «محمدجواد ظریف»، وزیر امور ایران و «جان کری»، همتای آمریکایی او اهدا کرد.

جایزه چتم‌هاوس هرساله به فرد، افراد یا سازمان‌هایی داده می‌شود که از دیدگاه این مؤسسه، مهم‌ترین تأثیر را در پیشبرد روابط بین‌المللی در یک سال گذشته داشته باشند. براساس گزارشی که در پایگاه اینترنتی چتم‌هاوس منتشر شد، امسال این جایزه به کری و ظریف تعلق گرفته و علت این امر توفیق در مذاکرات میان ایران و گروه ١+٥ در سال ۲۰۱۵ اعلام شده است. ایران و گروه کشورهای ١+٥ پس از چندین دوره مذاکرات طولانی در سال‌های ٢٠١٣ تا ٢٠١٥ (١٣٩٢ تا ١٣٩٤) توانستند به توافق جامع هسته‌ای «برجام» دست پیدا کنند و در ازای کندشدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران برچیده شود.»

گفت و گو با سفیر روسیه در ایران

سفیر روسیه در ایران در گفت و گویی با روزنامه اعتماد با عنوان« جزييات رايزني با امريكا را به ايران مي‌گوييم » گفت:« آنچه را درباره سوريه با امريكا مذاكره مي‌كنيم، دوستان ايراني نيز از جزييات آن آگاه هستند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها