کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۹۳۱۳سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۱۰۵۲۴ بازدید

قیمت جهانی طلا که در آغاز مبادلات امروز سه‌شنبه با کاهش روبرو شده بود، بار دیگر با افزایش نسبی همراه شده است.

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه‌شنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و تا سطح 1262 دلار در هر اونس کاهش یافت ولی در ادامه با افزایش نسبی همراه شد و تا سطح 1267 دلاری افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح در 9 ماه اخیر  رسیده است. انتشار آمارهای مثبت بخش صنعت و اظهارات برخی مقامهای فدرال رزرو آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال را بیشتر کرده است.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو در سخنانی تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال آینده نرخ بهره خود را 3 بار افزایش خواهد داد.

شاخص ارزش دلار آمریکا با 0.1 درصد افزایش به بیش از 98.80 واحد رسیده است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در آغاز مبادلات امروز با افزایش نسبی روبرو شده است.

شاخص تولیدات صنعتی آمریکا طی ماه گذشته به بیش از 53.2 واخد رسیده که این بالاترین رکورد در یک سال اخیر  به شمار می رود.

چشم انداز تورم در منطقه یورو نیز هنوز نگرانی بزرگی برای بانک مرکزی اروپا به شمار می رود. بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود تصمیم گر فت نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و برنامه خریداری اوراق قرضه و دارایی ها را نیز تا مارس آینده ادامه دهد.

گزارش سایت طلا حاکیست، تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که فعالیت های تجاری در منطقه یورو نیز طی ماه اکتبر به بالاترین سطح خود در یک سال گذشته رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال به خصوص در نشست دسامبر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز می تواند نقش مهمی در نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند و در پیش بودن فصل جشن های سراسری نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها