کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرزشكنی دلار و سكه در يک روز + جدول


کد خبر : ۲۹۲۹۵دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷:۲۱۳۰۰۶ بازدید

امروز دوشنبه 3 آبان 95، نرخ دلار دولتی كه از سوی بانك مركزی اعلام شده، افزايش يافت و به 3175.5 تومان رسيد و به دنبال آن قيمت دلار در بازار آزاد و ...
مرزشكنی دلار و سكه در يک روز + جدولمرزشكنی دلار و سكه در يک روز + جدول

امروز دوشنبه 3 آبان 95، نرخ دلار دولتی كه از سوي بانك مركزي اعلام شده، افزايش يافت و به 3175.5 تومان رسيد و به دنبال آن قيمت دلار در بازار آزاد و نرخ سكه نيز افزايش يافت.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تعادل، برخي صرافی ها نرخ دلار آزاد را بين 3602 تا 3620 تومان اعلام كرده‌اند و به اين ‌ترتيب نرخ دلار به كانال 3600 تومان صعود كرد و به دنبال اين تغييرات، نرخ سكه نيز به كانال يك ميليون و 100 هزار توماني رسيده است.

امروز در بازار آزاد قيمت هر دلار با 36 تومان افزايش، يورو با 51 تومان افزايش به 3955 تومان، پوند با 11 تومان افزايش به 4445 تومان، درهم امارات با يك تومان افزايش به 986 تومان و لير تركيه با 5 تومان افزايش به 1190 تومان رسيد.

براين اساس، اختلاف دو نرخ آزاد و دولتي به 444 تومان افزايش يافته است و نشان مي‌دهد كه با وجود تلاش بانك مركزي براي كاهش فاصله دو نرخ رسمي و آزاد و حذف رديف‌هاي كالاهاي وارداتي مشمول ارز مبادله‌يي، ميزان تقاضا در بازار ارز نيز به سمت نرخ بازار آزاد بيشتر حركت كرده و تقاضا را بالا برده و درنتيجه نرخ دلار آزاد و قيمت سكه نيز افزايش يافته است.

هر اونس طلا در بازارهاي جهاني ۱۲۶۴ دلار و ۲۰ سنت و هر گرم طلاي ۱۸ عيار نيز ۱۱۰ هزار و ۳۵۸ تومان معامله شد و درنتيجه با افزايش نرخ دلار در بازار آزاد، نرخ سكه نيز تا 8 هزار تومان افزايش يافته و نرخ سكه تمام‌بهار طرح قديم با ۸ هزار تومان افزايش به يك ميليون و 100 هزار تومان رسيد.

قيمت انواع سكه در بازار آزاد روز دوشنبه تهران، به‌شدت بالا رفته و با نوسان قيمتي 5 هزار تا 10 هزار توماني مواجه شده است. بر اين اساس، قيمت سكه تمام بهار آزادي طرح قديم با ۸ هزار تومان افزايش به يك ميليون و 100هزار تومان، تمام بهار آزادي طرح جديد به يك ميليون و ۱۰5 هزار تومان، نيم سكه با افزايش قيمت 6 هزار توماني به ۵۵9 هزار تومان و ربع سكه با افزايش 5 هزار توماني به ۲۹5 هزار تومان رسيده است. تنها سكه يك گرمي به نرخ ۱۸۵ هزار تومان معامله شده است.

نرخ انواع ارز با نرخ دولتي از سوي بانك مركزي حكايت از آن دارد كه حركت آرام و هدفمند به سمت نزديك شدن نرخ دلار بانكي با بازار آزاد ادامه دارد و نرخ دلار باز هم بالا رفته است. ديروز نرخ رسمي 24 ارز افزايش و 10 ارز كاهش يافت و نرخ 5 ارز هم تغييري نداشته است. پوند با 7.1 تومان كاهش 3874.1 تومان و يورو با 7.2 تومان افت قيمت 3451.3 تومان و دلار با 2.5 تومان افزايش 3175.5 تومان معامله شد. به گفته فعالان، عامل اصلي رشد فلز گرانبهاي داخلي، خوش‌بيني معامله‌گران داخلي نسبت به روند اونس در هفته جاري بود. بازارهاي جهاني فعاليت خود را آغاز مي‌كنند و در صورت افزايش احتمالي اونس، سكه ممكن است افزايش قيمت بيشتري داشته باشد.

يكي ديگر از صرافی ها نيز اعلام كرده كه ديروز دلار ۳۶۰۲ تومان، يورو ۳۹۴۲ تومان و هر پوند انگليس ۴۴۳۱ تومان معامله شد. درنتيجه قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد در بازار يك ميليون و ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ تومان و قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز يك ميليون و ۹۷ هزار تومان است.

همچنين هر نيم‌سكه ۵۵۶ هزار تومان و هر ربع سكه نيز ۲۹۳ هزار تومان است. در عين حال، سكه گرمي ۱۸۵ هزار تومان در بازار تهران فروخته مي‌شود.

قيمت هر گرم طلاي ۱۸ عيار ۱۱۰ هزار و ۴۶۲ تومان و هر اونس طلا هم ۱۲۶۷ دلار است.

 
حركت به سمت ارز تك‌نرخي

بانك مركزي تك‌نرخي كردن ارز تا پايان امسال را وعده داده است كه نرخ دلار دولتي با بازار آزاد، آنقدر به هم نزديك خواهد شد كه بتوان به راحتي قيمت بازار آزاد و مرجع را يكي كرد. بر اين اساس نرخ دولتي دلار، رو به افزايش گذاشته و با حركتي آرام و هدفمند، به سمت افزايش پيش مي‌رود.

البته برخي روزها به همان ميزاني كه نرخ دلار دولتي افزايش مي‌يابد، دلار آزاد هم صعود مي‌كند و شرايط را به نوعي براي يكسان‌سازي اين دو نرخ، كمي سخت مي‌كند، اما به هرحال بانك مركزي به حركت آرام خود حداقل در چند ماه گذشته ادامه داده و زمينه را به نوعي فراهم كرده كه بتوان يكسان‌سازي نرخ ارز را با راحتي بيشتري انجام داد.

5kpo06nfatkeomavv4pd.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها