کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اموال بانک صادرات در اروپا آزاد شد


کد خبر : ۲۹۲۹۴دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱:۳۳۱۰۶۹ بازدید

9 ماه از اجرای برجام گذشت و حالا اروپایی‌ها به صرافت اصلاح مقررات خود افتاده و اموال بانک صادرات را آزاد کرده‌اند.
اموال بانک صادرات در اروپا آزاد شداموال بانک صادرات در اروپا آزاد شد

 با تصمیم شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا، مقرره‌ای که در سال 2012 تصویب و موجب مسدود شدن دارایی‌های بانک صادرات ایران شده بود، اصلاح و نام بانک صادرات ایران و شعبه لندن این بانک، از فهرست موسسات مشمول این مقرره حذف شد.

برداشته شدن موانع برقراری ارتباط نهادهای مالی ایران با همکارانشان در سطح بین‌الملل، یکی از تعهدات 1+5 بود که عدم پایبندی غربی‌ها به آن تاکنون بارها موجب نارضایتی مقامات عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

تصمیم جدید اتحادیه اروپا که در روزنامه رسمی این نهاد قاره‌ای منتشر شده، حاصل اصلاحیه خوردن تصمیم 23 مارس 2012 است، موجب شده که فعلاً بانک صادرات ایران و بانک صادرات پی‌ال‌سی که در عمل شعبه لندن این بانک ایرانی است، اموال خود را در تصرف اروپای‌ها نبینند.

آمریکایی‌ها در ماجرای «تخفیف تحریم‌ها» رویکرد متفاوتی با اروپایی‌ها دارند زیرا می‌گویند علاوه بر تحریم‌های هسته‌ای شورای امنیت سازمان ملل، خودشان هم از سال 1358 تحریم‌هایی را علیه ایران صادر کرده‌اند که برجام، وزن کافی برای برداشتن آنها را ندارند و به همین خاطر، لیست تحریم‌های آمریکا علیه ایران، پربارتر از لیست اروپایی‌هاست.

در لیست اروپایی‌ها که 3 عضو دور میز مذاکرات هسته‌ای داشتند (آلمان، فرانسه و انگلستان)، با وجود این احوال و اتخاذ رویکردی به ظاهر نرم‌تر در قبال ایران پسابرجام، آنطور که اسنادشان می‌گوید، هنوز 159 نهاد و شخص ایرانی فقط به خاطر پرونده هسته‌ای کشور، تحریم هستند؛ نام دو بانک انصار و مهر هم در این میان است.

در خصوص آخرین تخفیف برجامی که اروپایی‌ها برای ایران قائل شده‌اند (و اموال بانک صادرات را آزاد کرده‌اند) هم باید گفت که تصمیم قائم بر مسدود شدن دارایی این بانک به هیچ وجه لغو (Remove یا Terminate) نشده و فقط یک اصلاحیه (Amendment) به آن اضافه شده؛ مفاد اصلاحیه‌ها هم با آمدن اصلاحیه جدید قابل تجدیدنظر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها