کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدارهای بانک صادرات ایران برای خرید آنلاین


کد خبر : ۲۹۲۸۴دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۵۹۶۳۹ بازدید

با توسعه فعالیت‌های الکترونیک در عرصه مبادلات اقتصادی و به ویژه خرید آنلاین، برای مصون‌بودن از برخی چالش‌ها و مشکلات در این عرصه ...

با توسعه فعالیت‌های الکترونیک در عرصه مبادلات اقتصادی و به ویژه خرید آنلاین، برای مصون‌بودن از برخی چالش‌ها و مشکلات در این عرصه رعایت اصول ایمنی از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است.

بانک صادرات اعلام‌کرد: رعایت‌نشدن برخی مسایل احتیاطی سبب ایجاد زمینه مناسب برای افرادی است که با انگیزه سواستفاده و با ترفندهای گوناگون مبادرت به کلاهبرداری از این طریق می‌کنند و علاوه بر خسارت‌های اقتصادی و مالی برای خسارت‌دیدگان، موجب خدشه به امنیت روانی آن‌ها می‌شود.

در همین ارتباط بانک صادرات ایران که بنا به تایید دستگاه‌های مسئول و ذیربط، از آخرین نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مربوط بهره می‌گیرد، به شهروندان و هموطنانی که برای سهولت در تهیه کالاو یا خدمات مورد نیاز اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کالا و خدمات می‌کنند به صورت اکید رعایت پاره‌ای از نکات را در سایت خود یادآور می‌شود.

بررسی و اطمینان یافتن از نماد اعتماد الکترونیکی روی سایت، برخورداری سایت فروشگاه از گواهی SSL که یک استاندارد وب است و برای کد کردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، درج نشان و اطلاعات تماس با فروشگاه و امکان مراجعه حضوری برای خریدار در شمار این نکات می‌باشند.

همچنین رایانه و یا تبلت مورد استفاده در خرید اینترنتی الزاما باید دارای قابلیت‌های ایمنی به روز برای مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها باشند.

با تشدید فرایند مقابله با عرضه کالاهای قاچاق و راه‌اندازی سایت‌های فروش اینترنتی، برخی سودجویان به ارایه کالاهای فاقد کیفیت روی آورده‌اند که از این رهگذر، دریافت کنندگان این نوع محصولات نیز ضمن متحمل شدن زیان‌های مالی، ممکن است به دلیل استفاده از محصولات جعلی و تقلبی در معرض سایر مشکلات و عوارض جانبی آن قرار گیرند.

بانک صادرات ایران در راستای انجام مسئولیت اجتماعی از طریق سایت و نیز با ارایه بروشورهای آموزشی در شبکه گسترده شعب خود در سرتاسر کشور همواره با تاکید بر تعمیم بانکداری الکترونیک، ضرورت هوشیاری مشتریان را در برابر پدیده سواستفاده الکترونیکی از خریدهای آنلاین نامطمئن خاطر نشان کرده و هشدارهای مکرر را داده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها