کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شارژ شدن جزئی شاخص بورس تهران


کد خبر : ۲۹۲۸۲دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۵۹۶۸۵ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز با انتشار نرخ جدید فرآورده‌های ویژه نفتی در بورس کالا شاهد هیجان‌زدگی در گروه پالایشی‌ بودند، اما حدس و گمان‌ در نرخ ...
شارژ شدن جزئی شاخص بورس تهرانشارژ شدن جزئی شاخص بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز با انتشار نرخ جدید فرآورده‌های ویژه نفتی در بورس کالا شاهد هیجان‌زدگی در گروه پالایشی‌ بودند، اما حدس و گمان‌ در نرخ خوراک و تأثیر بر سود با واگذاری صف‌ خرید در این گروه مواجه شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 3 آبان ماه 95 با افزایش 198 واحدی به رقم 78 هزار و 568 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 73 واحد افزایش عدد 15 هزار و 486 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 188 واحدی عدد 87 هزار و 375 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 98 واحدی عدد 55 هزار و 5 واحد را برای خود ثبت کرد که شاخص بازار دوم با 674 واحد افزایش عدد 171 هزار و 660 واحد را برای خود ثبت کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش 2 واحدی عدد 826 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پالایش نفت اصفهان با 62 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 53 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 34 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت مخابرات ایران با 3 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 21 واحد معدنی و صنعتی گل‌گهر با 19 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به اندکی بیش از 199.5 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 794 میلیون و 615 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 70 هزار و 972 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فرآورده‌های تزریقی ایران، سرامیک‌های صنعتی اردکان، گروه صنعتی ملی، پتروشیمی خراسان، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی حمل و نقل پتروشیمی، سیمان شرق و حق تقدم خرید سهام آن، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و بانک سرمایه متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی پالایش نفت تهران به طور رسمی از فردا سه‌شنبه در بازار دوم فرابورس به دلیل انتقال به تابلوی معاملات بورس تهران متوقف می‌شود.

به گزارش فارس، امروز کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران از سوی سهامدار عمده به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی کد به کد شد. 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب نیز به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

در ایران ترانسفو اما کمتر از 8 میلیون سهم به ارزش کمتر از 13 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

امروز همچنین حق تقدم خرید سهام بانک خاورمیانه به حجم کمتر از 17 میلیون سهم به ارزش 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام با هیجان ناشی از ابلاغیه جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای افزایش قیمت انواه فرآورده‌های ویژه در بورس براساس نرخ ارز آزاد شاهد شکل‌گیری صف خریدهای پایدار در ابتدای معاملات امروز بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که با افزایش عرضه سهام از سوی معامله‌گران حقیقی و حقوقی و در عین حال شائبه‌ بر سر تأثیر کم اهمیت فرآورده‌های فرعی در سود‌آوری پالایشی‌ها شاهد واگذاری صف‌های خرید و حاکم شدن معاملات متعادل در این گروه بود.

امروز در گروه ساختمانی‌ها اما بازار شاهد رنج شدن قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی با صدور سیگنال‌های خرید در الگوهای چارتی بود، در عین حال بازار سهام همچنین در حجم‌های ناچیز با دیدگاه کوتاه مدت نگری به دنبال نوسان‌های حداکثر 10 درصدی در گروه‌های کوچک و با سهام شناور پایین است.

به گزارش فارس؛ امروز بازار سهام بازاری به نسبت کم حجم و مبتنی بر نوسان‌گیری بود که با واگذاری صف خرید گروه پالایشی‌ها به سرعت برای جابجایی در گروه بازار دومی‌ها و شرکت‌های کم سرمایه به تکاپو افتاد، بازاری که به نظر می‌رسد با وجود تثبیت شاخص کل بورس در کانال هدفمند خود منتظر رخدادهای آتی در فضای سیاسی و بین‌المللی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها