کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تولد یک غول رسانه‌ای جدید در کشور آمریکا


کد خبر : ۲۹۲۸۰دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۴۷۱۱۱۲ بازدید

شرکت مخابراتی آمریکایی ای‌تی اند تی می‌خواهد شرکت رسانه‌ای تایم وارنر را بخرد. بهای خرید بیش از 85 میلیارد دلار است.
تولد یک غول رسانه‌ای جدید در کشور آمریکاتولد یک غول رسانه‌ای جدید در کشور آمریکا

شرکت مخابراتی آمریکایی "ای‌تی اند تی" می‌خواهد شرکت رسانه‌ای "تایم وارنر" را بخرد. بهای خرید بیش از 85 میلیارد دلار است. فرستنده‌های "سی‌ان‌ان" و "اچ‌بی‌او" متعلق به "تایم وارنر" هستند.

شرکت مخابراتی "ای‌تی اند تی" (AT&T) تا کنون بیش از هر چیز به عنوان اپراتور تلفن‌های همراه و سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند شهرت داشته است. حال این شرکت آمریکایی که مدتها بزرگترین شرکت مخابراتی جهان بود اقدام به خرید شرکتی رسانه‌ای کرده است: "ای‌تی اند تی" شرکت رسانه‌ای "تایم وارنر" (Time Warner) را می‌خرد.

هر دو شرکت مزبور بهای خرید "تایم وارنر" را ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار (۷۸ میلیارد یورو) اعلام کرده‌اند. با احتساب بدهی‌های "تایم وارنر" که قرار است توسط "ای‌تی اند تی" پرداخت شود، مبلغی که باید پرداخت شود حدود ۱۰۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

در محافل مالی مدتها این گمانه‌زنی وجود داشت که ممکن است جفری بیوکس (Jeffrey Bewkes)، مدیرعامل "تایم وارنر"، تصمیم به فروش شرکت خود بگیرد. "تایم وارنر" از جمله صاحب فرستنده‌های "سی‌ان‌ان" (CNN) و "اچ‌بی‌او" (HBO) است. "اچ‌بی‌او" فرستنده‌ای است که سریال و فیلم تولید می‌کند و برای نمونه سریال موفق "بازی تاج و تخت" تولید این فرستنده است. افزون بر این "ای‌تی اند تی" در آینده صاحب استودیوی فیلم "برادران وارنر" (Warner Bros) خواهد بود.
«دو شرکت مکمل یکدیگرند»

مدیرعامل "ای‌تی اند تی" پس از خرید "تایم وارنر" رندال استیفن‌سون (Randall Stephenson) خواهد بود که معتقد است "دو شرکت کاملا یکدیگر را تکمیل خواهند کرد".
استیفن‌سون به خبرنگاران گفت که شرکت مخابراتی "ای‌تی اند تی" با این معامله می‌تواند در آینده "بهترین محصولات دیجیتالی برای دانلود در ازای پرداخت پول (premium contents) را و نیز شبکه‌هایی که در پیوند با آنها هستند را هر وقت مشتری‌ها بخواهند به هر تارنمایی که بخواهند بفرستد".
 

owa71sfplkt42srzv8t3.jpg

معامله با محتوای فیلم و تلویزیون

"ای‌تی اند تی" با خریداری "تایم وارنر" گرایش و روندی را دنبال می‌کند که هم اکنون در میان شرکت‌های مخابراتی وجود دارد. شرکت‌های مخابراتی در جستجوی منابع مالی باثبات و محتوای ویژه برای شبکه‌هایشان هستند، چون درآمد شرکت‌هایی که با شیوه‌های قدیمی کار می‌کنند به خطر افتاده است.

اما فرستنده‌ها هم زیر فشار هستند، چون مدام بر شمار تماشاگرانی که فیلم و سریال‌ها را از طریق اینترنت نگاه می‌کنند، افزوده می‌شود. بدین خاطر بود که شرکت "کامکست" (Comcast) که بزرگترین اپراتور شبکه‌های کابلی در آمریکاست، در سال ۲۰۱۱ شرکت "ان‌بی‌سی یونیورسال" (NBC Universal) را با فرستنده‌های زنجیره‌ای "ان‌بی‌سی" و استودیوی فیلم "یونیورسال" خرید. همچنین شرکت "ورایزون" (Verizon) که یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی جهان است در ژوئیه ۲۰۱۶ شرکت اینترنتی یاهو را خرید. "ورایزون" که در سال ۲۰۱۵ نیز سرویس‌دهنده اینترنتی و رسانه‌ای "آمریکا آنلاین" (AOL) را خریده بود، اعلام کرد که می‌خواهد با ادغام یاهو و "آمریکا آنلاین" با شرکت گوگل رقابت کند.

"ای‌تی اند تی" دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه و سومین اپراتور بزرگ شبکه‌های کابلی در آمریکاست. برای آنکه "ای‌تی اند تی" و "تایم وارنر" بتوانند با یکدیگر ادغام شوند مقامات مسئول آمریکا باید با این امر موافقت کنند.

انتظار می‌رود که مقامات مسئول آمریکا در سال آینده رأی خود را در مورد خرید "تایم وارنر" توسط "ای‌تی اند تی" اعلام دارند.

به هر حال دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در این باره موضع گرفته و گفته است که در صورتی که رئیس جمهور شود با آن مخالفت خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها