کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد

توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کشور

کدخبر:۲۹۲۷۴دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۴۱۴۲۶ بازدید

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت از توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری ثبت سفارش شده پس از خردادماه امسال از مهرماه ...

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت از توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری ثبت سفارش شده پس از خردادماه امسال از مهرماه سال جاری خبر داد و گفت که از ابتدای سال 96 موتورسیکلت‌های انژکتوری با قیمتی حدود 500 هزار تومان گران‌تر از مدل فعلی روانه بازار می‌شوند.

ابوالفضل حجازی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که صنعت موتورسیکلت ایران براساس روند و بخشنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست و استاندارد عمل می‌کند، اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران شماره‌گذاری‌ موتورسیکلت‌های کاربراتوری از مهرماه امسال متوقف شده که البته ثبت سفارش‌های پیش از خردادماه که تعداد محدودی هم هستند امکان شماره گذاری دارند.

وی با بیان این‌که موتورسیکلت‌های انژکتوری در دنیا به‌طور کلی برای موتورهای بالای ۲۰۰ سی سی تعریف شده‌اند، ادامه داد: با وجود این‌که کشورهای اروپایی از مهم‌ترین نقاط دنیا در رابطه با چالش آلودگی هوا هستند هنوز موتورهای انژکتوری در اروپا اجباری نشده است و خود شرکت‌ها اقدام به تولید دو مدل کاربراتوری و انژکتوری می‌کنند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با بیان این‌که شرکت‌هایی که توان تولید موتورهای انژکتوری سبک را داشتند، مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: در نهایت یک شرکت چینی مورد تایید قرار گرفت و تست‌های انژکتورهای تولید شده آن نیز توسط مراجع مربوطه به تایید رسید.

به گفته حجازی، این شرکت چینی اروپایی بوده و تولیدات آن در کشور چین انجام می‌شود.

وی تولید موتورسیکلت انژکتوری را زمان‌بر دانست و توضیح داد: در سال جاری تا جایی که اطلاع داریم هیچ شرکتی موتورهای کاربراتوری وارد نکرده، چرا که اگر وارد کنند با مشکل شماره‌گذاری مواجه می‌شوند به این ترتیب در حال حاضر موجودی فعلی کارخانجات براساس همان استاندارد یورو ۳ شماره‌گذاری می‌شود و از ابتدای سال آینده موتورسیکلت انژکتوری روانه بازار خواهند شد.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود: به‌طور کلی صنعت موتورسیکلت در نیمه دوم سال در کما به سر می‌برد و واحدهای تولیدی آن نیمه تعطیل هستند، چرا که در این نیمه از سال استفاده از این وسیله ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

حجازی با بیان این‌که صنعت موتورسیکلت جلوتر از صنعت خودرو حرکت می‌کند، تصریح کرد: این در حالی است که هیچ توجه خاصی به این صنعت نشده و بودجه حمایتی خاصی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

به گفته وی، تفاهم‌نامه‌ای بین سندیکای تولیدکنندگان و اتحادیه فروشندگان  موتورسیکلت تهران تنظیم شده است که تا زمان عرضه موتورسیکلت انژکتوری به بازار فروشگاه‌ها بخواهند فرهنگ آن را در میان مردم جا بیندازند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید موتورسیکلت انژکتوری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های تولید این موتورسیکلت ۱۴۰ دلار افزایش پیدا کند که تقریبا حدود ۵۰۰ هزار تومان به قیمت فعلی موتورسیکلت‌ها افزوده می‌شود و ممکن است در این شرایط مردم بیشتر به خرید و فروش موتورهای دست دوم روی بیاورند.

حجازی توضیح داد: در تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری قطعات استفاده شده در بدنه همان است و تنها نیروی محرکه این وسیله نقلیه به صورت انژکتوری است که در حال حاضر تولید نیروی محرکه در ایران صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل از سایر کشورها وارد می‌شود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

محمدرضا: 1395/8/312:47:50،
68
5
خدا را شكر، اميدوارم موتور سيكلتهايي هم كه توليد صداي وحشتناك ميشه سر و سامان بگيره
نیما: 1395/8/313:20:03،
48
6
عمرا اگه عملی بشه !
هر موقع تولید پراید متوقف شد تولید 125 هم متوقف می شه !
ممد: 1395/8/313:20:33،
23
5
حالا این درست میگیم بخاطر آلودگیه هواست که انژکتوری شده
بعدش تو متن اگه دقت کنید نوشته؛موتورسیکلت‌های انژکتوری در دنیا به‌طور کلی برای موتورهای بالای ۲۰۰ سی سی تعریف شده‌اند. )
خب انژکتوری بیشتر برا موتورای حجم بالا به کار میبرن از یه طرفی هم سی سی بالا ترددش تو کشور ممنوعه و خلاف سنگین به حساب میا.
نمیدونم چرا چسپیدن به چین با این موتورای کم عمر و بی کیفیتشون. بزارید شرکتای ژاپنی و ایتالیایی تو سی سی بالا عملکردشو نشون بده تو بازار رقابتی ولی نه با تعرفه گمرکی خدا تمن و غیر استفاده بودن توی شهر وخیابان...
کیانی: 1395/8/313:24:57،
27
5
هیچ سروسامانی در کار نیست همان انجین چینی 125 را کاربراتورش رو برمیدارن انژکتور چینی تقلبی میذارن 20 یا 30 دلار میدن 140 از مردم پول میگیرن . فعلا 6ماه تمدید شد ! بعد از ان هم شیتیل برسه تمدید میشه!
amir: 1395/8/313:29:03،
48
4
کاشکی نیسان آبی، موتور سی جی 125، کامینوهای بنز قدیمی (مایلر)، پراید و 405 و 206 متوقف می شد
مرسی، اه
سینا: 1395/8/317:34:59،
4
8
مرسی آه ؟؟؟؟
اون آه واسه چی بود اونوقت ؟!؟!؟!
سعید۶۳: 1395/8/313:35:25،
24
5
سی جی گوجه ای گرون میشه...!!
همه مشکلاتمون حل شده
فقط مونده انژکتوری کردن موتور...
موتور های طرح ۱۲۵ سی سی کلا ایراد دارن چه از لحاظ سوخت رسانی و چه از لحاظ امنیت...
آریا: 1395/8/313:42:13،
20
4
کلا وسایل نقلیه موتوری از کشتی و هواپیما گرفته تا موتور و ماشین همه دچار نفرین شدند و از چهل سال پیش تا حالا نتونستن حتی یکروز خوش به خودشون ببینند!!!خداییش موتورهای طرح سی جی با انجین هندی و چینی نقش نیسان گاوی در صنعت خودروسازی رو بازی میکنه!
حرف حساب !: 1395/8/314:25:38،
8
15
با اين كار هزاران توليد كننده قلع وقمع و شخم زده ميشن و هزاران كارگر بيكار روانه شهرها خواهند شد دهها شركت توليد كننده موتور سيكلت كه از دو دهه پيش موتورهاي دو زمانه را به چهار زمانه تبديل كردند و تمام قطعه سازها قالبهاي اين موتور سيكلت سازگار با كشور ما را ساخته اند و كارگر و شركتهاي مختلفي براي تامين قطعات مصرفي ايجاد شدند بهيچ عنوان نمي شود ظرف يكسال يا چند سال همه اينها را بروز كرد شهرهاي ما با موتور سيكلت شارژي و برقي سازگار نيست و سربالايي ها متعدد نمي توان جوابگويي توان اين موتور سيكلت باشد و امكانات شارژ و قطعات گران و باطري گران و موتور گران اين موتور سيكلت كه مخصوص قشر ضعيف جامعه است را دچار مشكل جدي خواهد كرد و سونامي بيكاري و اشتغال به كارهاي كاذب و ناهنجاريهاي اجتماعي را افزايش خواهد داد و بايد كار كارشناسي و از طريق اين صنف بحث و بررسي گردد .
شهروند صنعتگر ايراني !: 1395/8/321:53:38،
6
8
موتور سيكلت زير 200 سي سي امكان انژكتوري ممكن نيست و شايد قيت آن بصرفه نباشد اين تصميمات يكطرفه مشكلات متعدد ديگري را به صنعت موتور سيكلت تحميل مي كند اگر طرح معاينه فني براي بيش از 6 ميليون موتور سيكلت هاي كاربراتوري كه در حال حاضر است اجرا ميشد بخش زيادي از مشكلات حل ميشد يا ميتوانست درمان مشكلات باشد عوض كردن سيستم سوخت رساني موتور سيكلت كار ساده اي نيست كه به راحتي بگوئيم شش ماه فرصت مي دهيم تا كاربراتوري را به انژكتور تغيير دهيد صدها توليد كننده و شركت هاي موتور سيكلت و هزاران كارگر و كارمند اين صنعت و قطعه ساز و فروشگاههاي تعمير و و فروش و كارمندان مشاغل دولتي و خصوصي كه مستقيم و غير مستقيم درآمد آنها ز مشاغل با موتور سيكلت تامين ميگردد زمين خواهند خورد و ناهنجاريها و معضلات اجتماعي ديگري را ايجاد خواهد كرد لطفا با تامل و درايت به موضوع نگاه كنيم .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا